به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
استوریج

هارد مناسب برای استوریج Qnap چیست

بهترین هاردها برای استوریج کیونپ

در میان برندهای مختلفی که در زمینه ساخت استوریج در بازار تجهیزات شبکه به فعالیت مشغول‌اند، خرید استوریج qnap جایگاه ویژه‌ای نزد کاربران دارد، زیرا کاربران می‌توانند متناسب با نیاز کاری استوریج اقتصادی یا سازمانی را خریداری کنند و مهم‌تر آن‌که توانایی انتخاب استوریج‌های هیبریدی یا تمام فلش را دارند. برای بهره‌مندی از مزایای بالقوه این استوریج‌ها باید به هارد دیسک‌ها دقت نظر خاصی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم هارد مناسب استوریج qnap را معرفی کنیم. با فالنیک همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت استوریج می‌توانید روی لینک کلیک کرده و نقد و بررسی کاملی از بهترین استوریج‌های بازار را مطالعه کنید.

خرید استوریج qnap
فالنیک (ایران اچ پی) دارنده سبد کامل محصولات qnap با گارانتی معتبر در ایران. محصولات QNAP مناسب برای رده‌های سازمانی، کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و خانگی طراحی شده‌اند. جهت اطلاع از قیمت استوریج qnap و مشاوره خرید ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ کلیک کنید.
خرید استوریج qnapمشاوره تلفنی رایگان

نکات مهم در رابطه با انتخاب هارد برای استوریج QNAP

اولین نکته‌ای که در ارتباط با هارد مناسب برای ذخیره‌سازها باید به آن دقت کنید، توانایی استفاده تمام وقت از هارد دیسک به صورت شبانه‌روزی است. برندهایی مانند سیگیت و وسترن دیجیتال هارد دیسک‌هایی را مخصوص استوریج‌های بازار و به ویژه کیونپ به بازار عرضه کرده‌اند تا کاربران در هنگام ذخیره‌سازی و دستیابی به اطلاعات با مشکل خاصی روبرو نشوند. به بیان دقیق‌تر، هارد دیسک باید قابلیت اطمینان بالایی برای کار تمام وقت داشته باشد. در این زمینه محصولاتی مثل سری IronWolf Seagate گزینه مناسبی برای استقرار در استوریج‌های کیونپ هستند. با این مقدمه به سراغ معرفی هارد دیسک‌هایی می‌رویم که اجازه می‌دهند به بهترین شکل از مزایای شاخص استوریج‌های کیونپ استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و مزایای استوریج‌های کیونپ حتما مقاله استوریج QNAP چیست و چه مزایایی دارد را مطالعه کنید.

سیگیت آیرون ولف (Seagate IronWolf)

اگر تجربه کار با هارددیسک‌های سیگیت را داشته باشید به خوبی از این نکته اطلاع دارید که درایوهای 14 ترابایتیIronWolf  توانایی کار 24 ساعته و 7 روز را دارند. درایوهای IronWolf از فناوری AgileArray Seagate برای بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان استفاده می‌کنند و دارای حس‌گرهای لرزش چرخشی هستند تا لرزش را به حداقل برسانند. سیگیت همراه با عرضه مدل‌های 6 ترابایتی، تصمیم گرفت تا تمامی هارد دیسک‌ها را با سرعت 7200 دور در دقیقه تولید و به بازار عرضه کند. هارد دیسک‌هایی که میانگین زمان بین خرابی‌ها (MTBF) آن‌ها یک میلیون ساعت است. به بیان دقیق‌تر، هنگامی که از هارد دیسک‌های فوق در استوریج‌های کیونپ استفاده کنید، ممکن است در آینده استوریج را با نمونه‌های جدیدتر جایگزین کنید، اما هارد دیسک‌ها بازهم بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند.

از ابتکارات جالبی که سیگیت در ساخت این هارد دیسک‌ها از آن بهره برده است، قرار دادن ده پلاتر 2 ترابایتی و 20 هد در یک هارد دیسک  3.5 اینچی است. برای این منظور سیگیت تصمیم گرفت از فناوری CMR و هلیوم برای دستیابی به این مهم استفاده کند.

از نقطه نظر فنی، هارد دیسک‌های جدید این سری در ظرفیت‌های 20 ترابایتی 2 ترابایت بزرگ‌تر از مدل 18 ترابایتی قدیمی هستند و سرعت خواندن و نوشتن آن‌ها به میزان 25 مگابایت بیشتر از نمونه‌های قبلی است. همچنین، از نظر مصرف انرژی کارآمدتر است. همه این مزایا با قیمتی که برای خرید آن‌ها پرداخت می‌کنید باعث می‌شوند تا خرید یک هارد دیسک 18 ترابایتی برای استوریج مقرون به صرفه باشد.

همان‌گونه که اشاره شد، تمام درایوهای IronWolf مجهز به فناوری CMR هستند و دارای ضمانت سه ساله هستند. البته، در هنگام خرید این هارد دیسک‌ها در ایران باید به ضمانت‌نامه ارائه شده توسط فروشنده دقت کنید. این هارد دیسک‌ها گزینه مناسبی برای استقرار در استوریج‌های کیونپ هستند که توانایی میزبانی از 8 هارد دیسک را دارند.

این هارد دیسک‌ها در ظرفیت‌های 4 تا 20 ترابایت به بازار عرضه شده‌اند، از رابط ساتا 6 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند، 256 مگابایت کش دارند و با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند.

بررسی هارد Seagate IronWolf
هارد Seagate IronWolf

هارد دیسک WD Red Plus

وسترن دیجیتال هارد دیسک‌های خود را به رنگ‌های مختلف سبز، آبی، قرمز، مشکی و بنفش به بازار عرضه کرده است که هر یک برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور معمول، هارد دیسک‌های سبز این شرکت عمدتا در زمینه آرشیو کردن اطلاعات و هارد دیسک‌های آبی و مشکی برای استقرار در کامپیوترهای دسکتاپی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از این هارد دیسک‌ها در استوریج‌های کیونپ استفاده نکنید.. هارد دیسک‌های سری قرمز وسترن دیجیتال به شکل اختصاصی برای استوریج‌ها طراحی شده‌اند. این هارد دیسک‌ها دارای مکانیزم محافظت در برابر نویز و لرزش هستند. اگر به درایو‌های قرمز علاقه دارید، اطمینان حاصل کنید که که درایو قرمزی که خریداری می‌‌کنید برچسب Red Plus را داشته باشد. شما می‌توانید درایوهای 2 ترابایتی، 3 ترابایتی یا 4 ترابایتی Red Plus را که در حال حاضر از CMR استفاده می‌کنند، تهیه کنید و در استوریج‌های کیونپ نصب کنید. هنگامی که از هارد دیسک‌های فوق در استوریج‌های کیونپ استفاده کنید، مشکلی در زمینه خرابی‌های زودهنگام یا ناگهانی نخواهید داشت. این درایوها نیز همانند سری IronWolf Seagate قابل اعتماد هستند.

این هارد دیسک‌ها در ظرفیت‌های 2 تا 6 ترابایت به بازار عرضه شده‌اند، از رابط ساتا 6 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند، 64 مگابایت کش دارند و با سرعت 5400 دور در دقیقه می‌چرخند.

پیشنهاد مطالعه

Synology HAT5300

سینولوژی یکی دیگر از برندهای معتبر در زمینه تولید هارد دیسک‌ها است که محصولت خود را تحت سری HAT5300 به فروش می‌رساند. هارد دیسک‌های این شرکت گزینه مناسبی برای نصب روی هر دو استوریج سینولوژی و کیونپ هستند. این درایوها در نسخه‌های 8 ترابایتی، 12 ترابایتی و 16 ترابایتی به بازار عرضه شده‌اند و با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند. هارد دیسک‌های این شرکت نیز گارانتی پنج ساله دارند و میانگین زمان بین خرابی‌ها آن‌ها برابر با 2.5 میلیون ساعت است. لازم به توضیح است که این درایوها توسط توشیبا ساخته می‌شوند، اما دارای فریم‌‌ویر سفارشی هستند تا عملکرد بهتری داشته باشند و بالاترین سطح از قابلیت اطمینان را ارائه دهند.

هارد دیسک Seagate IronWolf Pro

درایوهای IronWolf Pro Seagate گزینه مناسبی برای استقرار در استوریج‌های کوچک و اقتصادی هستند که کاربران برای شرکت‌های خود خریداری می‌کنند. به بیان دقیق‌تر، گزینه مناسبی برای استوریج‌های سوهو هستند که شرکت‌ها برای کسب و کار خود خریداری می‌کنند. تمام درایوهای این سری با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند، سرعت خواندن متوالی بیش از 214 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهند و مجهز به مکانیزم ضد نویز و لرزش هستند. همچنین، سیستم مدیریت سلامت درایو سیگیت و خدمات بازیابی اطلاعات دو ساله از امکان فنی ارائه شده برای این هارد دیسک‌ها است. این درایوها گزینه مناسبی برای استقرار در استوریج‌هایی هستند که توانایی میزبانی از 24 هارد دیسک را دارند. میانگین زمان بین خرابی‌های این هارد دیسک‌ها برابر با 1.2 میلیون ساعت (MTBF) هستند. این هارد دیسک‌ها از ظرفیت 4 ترابایت آغاز می‌شوند و حداکثر در ظرفیت 18 ترابایت نیز به فروش می‌رسند.

پیشنهاد مطالعه

WD Red Pro

WD’s Red Pro هارد دیسک‌های ارتقا یافته سری استاندارد Red Plus هستند. WD’s Red Pro در ارتباط با شعار وسترن دیجیتال مبنی بر ساخت فضای ذخیره‌سازی مقرون به صرفه و قابل اعتماد که هزینه کل مالکیت را کاهش دهد به بازار عرضه شدند. تمامی مدل‌های سری Red Pro مجهز به فناوری CMR هستند و با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند و دارای گارانتی پنج ساله هستند. این هارد دیسک‌ها نیز مجهز به مکانیسم محافظت از هد  سر، کاهش صدا و لرزش‌گیر داخلی هستند و در ظرفیت‌های 2 ترابایت تا 16 ترابایت موجود هستند. این درایوها مجهز به NASware 3.0 WD هستند تا امکان استفاده بهینه از آن‌ها در استوریج‌ها وجود داشته باشد و هارد دیسک‌ها در هنگام کار صدای بیش از اندازه‌ای تولید نکنند یا بیش از اندازه داغ نشوند.

این هارد دیسک‌ها مجهز به فناوری 3D Active Balance Plugs هستند تا عملکرد و قابلیت اطمینان هارد دیسک به بالاترین سطح خود برسد. این فناوری در تعامل با فناوری NASware که برای بهبود قابلیت اطمینان و عملکرد سیستم مورد استفاده قرار گرفته باعث شده تا هارد دیسک برای مدت زمانی بیشتری خدمت‌رسانی کند، فرآیند یکپارچه‌سازی آن به بالاترین سطح ممکن برسد و قدرتمندترین مکانیزم محافظت از داده‌ها را ارائه دهد. بنابراین اگر به دنبال استوریجی برای دفتر کار هستید و تمایل دارید استوریج کیونپ با کمترین صدای ممکن کار کند، این هارددیسک‌ها گزینه مناسبی هستند.

این هارد دیسک‌ها در ظرفیت‌های 2 تا 22 ترابایت به بازار عرضه شده‌اند، از رابط ساتا 6 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند، 256 مگابایت کش دارند و با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند.

هارد wd red pro
western digital red pro

WD Gold

سری WD Gold برای استوریج‌های کیونپی مناسب هستند که قرار است در مراکز داده نصب شوند. به همین دلیل، اگر قصد استقرار استوریج‌ها در دیتاسنترها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید هارد دیسک‌های طلایی وسترن دیجیتال باشید. این هارد دیسک‌ها بر مبنای طراحی هفت پلاتر طراحی شده‌اند و مجهز به ویژگی حفاظت در برابر لرزش هستند و با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند. وسترن دیجیتال سرعت میانگین و پایدار خواندن اطلاعات از روی این هارد دیسک‌ها را بیش از 177 مگابایت بر ثانیه توصیف کرده است. میانگین زمان بین خرابی‌ها (MTBF) این هارد دیسک‌ها 2.5 میلیون مرتبه گزارش شده و در ظرفیت‌های 1 تا 14 ترابایت در بازار ایران به فروش می‌رسند. این هارد دیسک‌ها گارانتی 5 ساله دارند. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید این هارد دیسک‌ها در مقایسه با نمونه‌های مشابه بالاترین سطح از پایداری را دارند. به طور کلی باید بگوییم که اگر کسب و کار شما نیاز به ذخیره‌سازی فایل‌های بزرگ یا حجم زیادی از فایل‌ها را دارد، هارد دیسک‌های سری طلایی در ظرفیت تا 12 ترابایت گزینه مناسبی هستند. آن‌ها بر مبنای فناوری‌های سخت‌افزار قدرتمندی مثل پر شدن با هلیوم برای محافظت از مولفه‌های حساس هارد دیسک در هنگام کار در محیط‌هایی که دارای رطوبت است ساخته شده‌اند.

این هارد دیسک‌ها در ظرفیت‌های 1 تا 22 ترابایت به بازار عرضه شده‌اند، از رابط ساتا 6 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند، 128 مگابایت کش دارند و با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند.

سیگیت اگزوس (Seagate Exos)

اگر استوریج کیونپ را برای کاربردهای تجاری یا مرکز داده خریداری کرده‌اید و به دنبال هارد دیسک مناسبی برای آن هستید، Seagate Exos همان چیزی است  که به آن نیاز دارید، زیرا قابلیت اطمینانی بالایی در اختیارتان قرار می‌دهد. این درایوها از عملیات خواندن و نوشتن در بازه 550 ترابایت در سال پشتیبانی می‌کنند، به این معنا که اگر عملیات خواندن و نوشتن روی این هارد دیسک به رقم خیره‌کننده 550 ترابایت رسید، در ادامه باید به فکر جایگزینی آن باشید. این هارد دیسک‌ها میانگین زمان 2 میلیون ساعت کار قبل از خرابی (MTBF) را به همراه ضمانت 5 ساله دارند. این هارد دیسک‌ها دارای مکانیزم تحمل لرزش در هنگام چرخش صفحات هستند و سرعت خواندن متوالی بیش از 249 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه

این هارد دیسک‌های سیگیت بر مبنای معماری ده صفحه 2 ترابایتی و در فرم کلاسیک 3.5 اینچی به بازار عرضه شده‌اند و در ظرفیت 20 ترابایت قابل خریداری هستند این هارد دیسک‌ها عملکرد مشابه با هارد دیسک‌های 20 ترابایتی IronWolf Pro  دارند با این تفاوت که هارد دیسک‌های EXOS علاوه بر مدل‌های معمولی SATA در مدل‌های SAS نیز به فروش می‌رسند. از این‌رو، امکان استفاده از آن‌ها در سرورها نیز وجود دارد.

نکته مهم دیگری که در ارتباط با هارد دیسک‌های EXOS وجود دارد در ارتباط با تعداد دفعات خواندن و نوشتن است که همان‌گونه که اشاره شد از حجم کاری 550 ترابایت پشتیبانی می‌کنند که در این زمینه عملکردی بهتر از IronWolf Pro دارند که محدودیت حجم کاری 300 ترابایتی را ارائه می‌کند. این هارد دیسک‌ها گزینه اصلی برای استقرار در استوریج‌های کلاس سازمانی کیونپ و سرورهایی هستند که قرار است در مرکز داده مورد استفاده قرار گیرند.

این هارد دیسک‌ها در ظرفیت‌های 18 تا 20 ترابایت به بازار عرضه شده‌اند، از رابط ساتا 6 گیگابیت بر ثانیه یا 12 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند، 256 مگابایت کش دارند و با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند.

توشیبا N300

سری N300 توشیبا یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای استقرار در استوریج‌های کیونپ هستند. این درایوها نیز توانایی پشتیبانی از عملیات خواندن و نوشتن به میزان 180 ترابایت را دارند و مجهز به حس‌گرهای تشخیص ارتعاشات چرخشی و کنترل‌های داخلی برای تشخیص گرمای بیش از حد هستند. توشیبا این هارد دیسک‌ها را به مدت 3 سال ضمانت کرده و در پیکربندی‌های 4 ترابایت تا 14 ترابایت به بازار عرضه کرده است. این هارد دیسک‌ها سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه دارند و قادر هستند با سرعت 260 مگابایت بر ثانیه اطلاعات را بخوانند.

کلام آخر

صرف نظر از هارد دیسک‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، نکته مهمی که هنگام انتخاب هارد باید به آن دقت کنید، قابلیت اطمینان بالا و توانایی کار 24 ساعته و پایداری طولانی مدت است. پیشنهاد من برای خرید هارد دیسک برای استوریج کیونپ این است که در حال حاضر سری Seagate IronWolf جوابگوی نیازهای کسب و کارها است. هارد دیسک‌های سیگیت به لحاظ قابلیت اطمینان عملکرد خوبی دارند. با استفاده از درایوهای IronWolf قادر هستید به ظرفیت‌های چند ترابایتی دست پیدا کنید و برای چند سال با خیال آسوده اطلاعات خود را روی آن‌ها ذخیره‌سازی کنید. به لطف گزینه‌های 1 ترابایت تا 16 ترابایتی، مشکلی از بابت خرید و نصب درایو روی استوریج‌های این شرکت نخواهید داشت.

خرید هارد سرور hp
هارد سرور قطعه‌ای حیاتی برای حفظ سلامت اطلاعات کسب و کار شماست، بنابراین هنگام خرید هارد برای سرور باید به فروشنده مورد اعتماد و دارای گارانتی مراجعه کنید. فالنیک با بیش از 25 سال سابقه عرضه قطعات و تجهیزات شبکه، فروش هارد سرور hp به صورت تخصصی و با گارانتی معتبر و بهترین قیمت ارائه می‌کند. برای اطلاع از قیمت هارد سرور hp کلیک کنید.
خرید هارد سرور hpتماس تلفنی

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا