به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
شبکه

راهنمای خرید مودم مخابرات

راهنمای خرید مودم مخابرات

برای خرید مودم adsl مخابرات و خرید مودم vdsl مخابرات دچار سردرگمی شده‌اید؟ با فالنیک همراه باشید تا بتوانید به راحتی انتخاب کنید و بهترین مودم adsl مخابرات را بخرید.

راهنمای خرید مودم مخابرات

مودم‌ها و خطوط اشتراک دیجیتالی نامتقارن (adsl) اصلی‌ترین مکانیزیم دسترسی به اینترنت در ایران هستند اما به دلیل سرعت محدودی که دارند پاسخگوی سرویس‌هایی مثل تلویزیون‌های اینترنتی و سرویس‌های ویدئو به درخواست vod سرنام video-on-demand نیستند. در این میان اینترنت vdsl مخابرات با پهنای باند بیشتری نسبت به adsl (سرعت تقریبی دانلود و آپلود 52 مگابیت بر ثانیه) برای مشترکان این شرکت وجود دارد.

متاسفانه برخی از شرکت‌های مخابراتی در ضمن عقد قرارداد با مشترکان به آن‌ها اعلام می‌دارند که برای استفاده از این فناوری حتما باید از مودم vdsl مخصوصی که پیشنهاد می‌شود استفاده کنند، اما واقعیت این است که شما می‌توانید از هر مدل مودم vdsl که توانایی پشتیبانی از این استاندارد را داشته باشد استفاده کنید.

مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی)
فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و خدمات خود را در زمینه مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی، نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری ارایه می‌دهد.
دریافت مشاوره طراحی شبکه

نکته‌ای که باید در مورد خرید مودم‌ vdsl مخابرات و خرید مودم adsl از مخابرات به آن دقت کنید تفاوت سرعت است. به‌طور مثال، adsl مخابرات با حداکثر سرعت 8 تا 10 مگابیت بر ثانیه ارایه می‌شود در حالی که vdsl این شرکت سرعتی چهار برابری دارد.

سوال اینجاست که آیا خرید مودم adsl که توسط مخابرات پیشنهاد می‌شود تاثیری بر کیفیت اینترنت آن‌ها دارد؟ خیر چون مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر سرعت اینترنت فاصله است. با افزایش طول اتصال، کیفیت سیگنال و سرعت اتصال کاهش می‌یابد.

اعوامل دیگر تاثیرگذار بر کیفیت، کابل بریج تب (Bridge tab) و کابل‌های فیبر نوری(Fiber-optic cables) است. عملکرد اینترنت vdsl مخابرات در سیم‌های خطوط تلفن مشابه اینترنت adsl مخابرات است، اما تفاوت‌هایی میان این دو استاندارد مخابراتی وجود دارد. vdsl می‌تواند سرعتی نزدیک به 52 مگابیت بر ثانیه ارائه دهد که تفاوت زیادی با سرعت 8 مگابیت بر ثانیه adsl دارد.

هر دو فناوری در ارتباط با بعد مسافت با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند، به همین دلیل است که مخابرات و شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات در حال جايگزين کردن اغلب تجهيزات مربوطه با فيبر نوری هستند. اکثر شرکت‌های مخابراتی و ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی از فناوریFTTC  سرنام Fiber to the curb و فناوری سيستم FFTN سرنام Fiber To the Neighborhood استفاده می‌کنند.

خرید مودم adsl مخابرات

در بازار تجهیزات شبکه انواع مختلف مودم با قیمت‌های مختلف وجود دارد که سردرگمی مشترکان را به همراه دارد. در زمان نگارش این مقاله بهترین مودم adsl مخابراتی که عملکرد خوبی ارایه می‌کند مودم تی پی لینک مدل 8961 است که امکان گسترده‌ای ارایه می‌کند و قیمت خوبی نسبت به قابلیت‌هایی که دارد ارایه می‌کند. برای آشنایی با انواع مودم tp link مقاله “معرفی بهترین مودم tp link” را مطالعه کنید.

خرید مودم adsl مخابرات
مودم دی لینک سری 8961

دومین گزینه خوب در این زمینه مودم دی لینک 2750 سری adsl2 plus است که نسبت به قابلیت‌هایی که ارایه می‌کند یک گزینه مقرون به صرفه است.

پیشنهاد مطالعه
خرید مودم adsl مخابرات
مودم دی لینک سری dlink 2750 adsl2 plus

خرید مودم vdsl مخابرات

در مورد مودم vdsl مخابرات بهترین گزینه‌ای که وجود دارد، مودم دی لینک 2750 سری adsl2 plus است. اگر به دنبال یک ارتباط اینترنتی vdsl مخابراتی پایدار هستید، دومین گزینه خوبی در این زمینه مودم دی لینک dsl-224 سری +vdsl2 است.

1.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا