به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

آشنایی با تکنولوژی های پرینتر از قدیم تا امروز

تکنولوژی های پرینتر

یادداشت ویراستار: این مطلب در مهر 1401 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

پرینترها در دهه‌های گذشته، تغییرات زیادی به خود دیده‌اند و اکنون، دستگاه‌هایی هستند که با کیفیت‌های بسیار بالا، خدمات مختلفی به کاربران ارائه می‌دهند. در این مطلب از فالنیک، می‌خواهیم به معرفی فناوری‌ها و ویژگی‌های جدیدی بپردازیم که از قدیم تا امروز، در پرینترها بکار گرفته شده‌اند. با ما همراه باشید و فراموش نکنید که برای خرید پرینتر و همچنین استفاده از خدمات تعمیر پرینتر برندهای مختلف کافیست با فالنیک تماس بگیرید تا از راهنمایی‌های کارشناسان و مهارت تعمیرکاران ما، بهره‌مند شوید.

در اواسط قرن بیستم بود که پرینترها جای خود را در صنعت‌ها و شرکت‌های مختلف باز کردند، اما حالا خیلی از ما، حتی در خانه‌هایمان، یک دستگاه پرینتر، برای امور شخصی داریم. در طول چند دهه‌ی گذشته که شرکت‌های مختلفی در رقابت با یکدیگر، در پی رفع نیازهای کاربران به بهترین شکل بوده‌اند، دستگاه‌های چاپگر، تغییرات زیادی به خود دیده‌اند و هر شرکت سعی کرده است، بهترین تکنولوژی های پرینتر و جدیدترین ویژگی‌ها را در دستگاه خود بگنجاند.

تعمیر پرینتر در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکلات پرینتر برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش و رفع ایراد پرینتر شما هستند.
تعمیر پرینتر

انواع تکنولوژی های پرینتر

در این مطلب از فالنیک، به معرفی برخی از امکانات چاپگرها که ممکن است از آنها بی‌خبر باشید، می‌پردازیم و تکنولوژی های پرینتر را بررسی می‌کنیم.

پرینترهای چندکاره

پیش از این، مجبور بودیم برای هر کدام از خدمات چاپی، دستگاه مخصوصی تهیه کنیم. این کار، جدا از هزینه‌ی زیادی که داشت، فضای زیادی هم از محیط‌های ما اشغال می‌کرد. اما حالا، با ورود پرینترهای چندکاره یا dnf این مشکل حل شده است و به سادگی می‌توان، با صرف هزینه‌ی یک دستگاه، چند دستگاه مختلف را یک‌جا داشت.

به همین دلیل، پرینترهای چندکاره بهترین گزینه برای فضاهای اداری و حتی محیط‌های خانگی هستند. در این پرینترها، صفحه‌ی اسکنر و فتوکپی هم در نظر گرفته شده و یک دستگاه سه‌کاره را شکل داده است.

تکنولوژی پرینترهای چندکاره
برخی از پرینترهای چندکاره، قابلیت فکس نیز دارند.

پرینتر سه‌بعدی

وقتی در مورد تکنولوژی های پرینتر صحبت می‌کنیم، باید به پرینترهای ۳ بعدی که آینده‌ی کسب‌وکارهای پایدار را تشکیل می‌دهند نیز اشاره کنیم. این پرینترها، دیگر بخشی از یک آینده‌ی علمی-تخیلی نیستند، چرا در سال‌های گذشته، به واقعیت بدل شده‌اند. امروزه پرینترهای سه بعدی در طیف وسیعی از صنایع، مراقبت‌های پزشکی، خدمات آموزشی و حتی در ساخت قطعات خودرو، به‌کار گرفته می‌شوند.

پرینت سه بعدی، به معنای ساخت یک شیء سه بعدی فیزیکی، از طریق یک فایل طراحی‌شده‌ دیجیتال است. شیء نهایی، از طریق قرار دادن دقیق لایه‌های مواد روی یکدیگر توسط نازل‌های پرینتر، ساخته می‌شود.

پرینترهای ۳ بعدی، مزایای متعددی دارند؛ از کاهش هزینه‌ها و به حداقل رساندن ضایعات گرفته، تا نمونه‌سازی‌های سریع‌تر و طراحی‌های انعطاف‌پذیر.

در مقاله « معرفی انواع پرینترهای سه بعدی » در مورد تکنولوژی های پرینتر سه بعدی بیشتر توضیح داده شده است.

تکنولوژی وایرلس

استفاده از فناوری وایرلس در تکنولوژی های پرینتر، دسترسی به دستگاه پرینتر در محیط‌های شلوغ را بیش از هر زمانی، راحت کرده است. در زمان کار با پرینترهای وایرلس، کافیست یک بار پرینتر را با کابل به کامپیوتر وصل کنید تا کارهای مربوط نصب پرینتر انجام شود. سپس با اتصال پرینتر به شبکه‌ی وای فای، می‌توانید برای همیشه بدون اتصال کابلی، در محدوده‌ی wifi خود، بدون نیاز به کابل، دستور چاپ را به پرینتر بفرستید.

این امکان باعث شده که بدون نیاز به کامپیوتر نیز بتوان، عمل پرینت را به راحتی با گوشی موبایل یا تبلت انجام داد. البته پرینترهای وایرلس، تنظیمات پیچیده‌تری دارند و باید به شبکه‌ی وایرلس، وصل شوند. برای انجام این تنظیمات، می‌توانید از تعمیرکار پرینتر کمک بگیرید.

تکنولوژی های پرینتر وایرلس
در صورتی که رمز وای فای خود را تغییر دهید، باید تغییرات را در تنظیمات پرینتر وایرلس نیز اعمال کنید.

فناوری Jet Intelligence اچ پی

شرکت اچ پی برای پرینترهای لیزری خود، کارتریج‌های جدیدی تولید کرده که دارای ساختار متفاوتی نسبت به کارتریج‌های معمولی هستند. در این کارتریج‌ها، از تونرهای جدید سه‌لایه استفاده شده است که دارای پوسته‌ی سخت خارجی، پلیمرهای رنگی و هسته‌ی نرم هستند. ویژگی‌های این تونر جدید، از جمله دمای ذوب پایین آن نسبت به تونرهای قبلی، باعث افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی دستگاه شده است.

ساختار خاص تونر در این کارتریج‌ها، به‌گونه‌ایست که از هدر رفت ۱۵درصدی تونرهای قدیمی، جلوگیری می‌کند. همچین سرعت چاپ افزایش می‌یابد و به دلیل طراحی کوچک‌تر، باعث می‌شود بتوان پرینترهای کم‌جاتری تولید کرد. در مقاله « فناوری JetIntelligence اچ پی چیست؟ » این فناوری به طور مفصل توضیح داده شده است.

فناوری Auto ON / Auto Off اچ پی

این یکی دیگر از تکنولوژی‌های پرینتر های هوشمند شرکت اچ پی که به مصرف بهینه‌ی انرژی، کمک فراوانی می‌کند، فناوری Auto ON / Auto Off است. با این فناوری که روی پرینترهای جدید اچ پی وجود دارد، پرینتر در زمان‌های بیکاری، به صورت خودکار و هوشمند، خاموش می‌شود. اما این خاموشی موقتیست و هر زمان که دستور جدیدی از راه برسد، پرینتر به صورت خودکار روشن می‌شود.

این فناوری اتلاف انرژی را به حداقل رسانده و کارآیی دستگاه را بالا برده است. فناوری خاموش و روشن شدن خودکار اچ پی، همچنین در کاهش استهلاک قطعات پرینتر و افزایش طول عمر دستگاه نیز موثر است.

فناوری Jet intelligence اچ پی
فناوری Jet Intelligence حاصل چند سال سرمایه‌گذاری شرکت اچ پی و همکاری با شرکت کنون است.

فناوری چاپ دورو

فناوری چاپ دورو به صورت خودکار، تاثیر زیادی در افزایش سرعت چاپ و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، به همراه داشته است. این یکی از تکنولوژی های پرینتر است که اولین بار در اواسط دهه‌ی ۸۰ میلادی، توسط یک شرکت ژاپنی ابداع شد. تا قبل از آن، برای چاپ دورو، مجبور بودیم کاغذ را به صورت دستی برگردانیم تا چاپ دورو، انجام شود. این کار هم زمان‌بر بود، هم احتمال خطای انسانی داشت.

امروزه تکنولوژی چاپ دورو خودکار، در بیشتر پرینترهای لیزری اداری، وجود دارد. این تکنولوژی، توسط قطعه‌ی دوبلکسور کار می‌کند که وظیفه دارد، برگه‌ی کاغذ را بعد از یک دور چاپ، پشت و رو به دستگاه برگرداند. برای استفاده از این ویژگی پرینتر، باید تنظیمات آن را در زمان چاپ، فعال کنید.

اگر پرینتر شما این قابلیت را ندارد، می‌توانید به صورت دستی پرینت دو رو بگیرید. برای این کار کافیست مقاله « آموزش پرینت دورو به صورت دستی + ویدئو » را مطالعه کنید.

قابلیت Job Storage

از دیگر تکنولوژی های پرینتر که در دستگاه‌های جدید به کار گرفته شده، قابلیت Job Storage است. با استفاده از این ویژگی نرم‌افزاری، می‌توان فایل‌های متنی و دیجیتالی خود را در حافظه‌ی پرینتر ذخیره کرد، تا هر زمان که به آنها نیاز داشتیم، بدون نیاز به کامپیوتر، از آنها پرینت بگیریم.

Job Storage نیاز به یک فلش فرمت‌شده دارد که به پشت پرینتر وصل می‌شود. وقتی فایل خاصی را برای ذخیره‌شدن دائمی در حافظه، به پرینتر معرفی کنیم، در پنل چاپگر از قسمت Job، می‌توان به سرعت فایل مورد را پیدا و چاپ کرد. این گزینه، زمانی استفاده می‌شود که بخواهیم یک فایل خاص را بارها چاپ کنیم.

چاپ دورو در پرینترها
استفاده از چاپ دورو، بهترین روش برای چاپ اسناد اداری و جزوه‌های درسی است.

تکنولوژی پرینت اسپولر

پرینت اسپولر یک سرویس نرم‌افزاری در سیستم عامل ویندوز است که کار مدیریت، اولویت‌گذاری و پردازش دستورهای چاپی را انجام می‌دهد. گاهی که پرینتر را در شبکه قرار داده‌ایم و دستورهای چاپ زیاد است، ممکن است در زمان چاپ، با ارور اسپولر مواجه شویم. در این حالت، باید سرویس اسپولر ویندوز را یک‌بار ری‌استارت کنیم.

خرید پرینتر با بهترین کیفیت و گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید خرید پرینتر را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه انجام دهید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه خرید پرینتر کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت پرینتر با 02154591907 تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
خرید پرینتر

برای آشنایی بیشتر با ویژگی اسپولر و راه‌های رفع مشکل آن، این مقاله را بخوانید: پرینت اسپولر چیست و چگونه می‌توان آنرا متوقف کرد؟ در این مقاله، سعی کردیم شما را با برخی از تکنولوژی های پرینتر که از قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته‌اند، آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب در استفاده‌ی بهتر از پرینتر، به شما کمک کرده باشد. در صورتی که برای تعمیر پرینتر خود به کمک نیاز دارید، با کارشناسان فالنیک تماس بگیرید. همچنین برای خرید پرینتر با گارانتی معتبر ایران اچ پی، فروشگاه فالنیک در خدمت شماست.

post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا