به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM به زبان ساده

مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM

امروزه کسب‌وکارهای مختلف برای موفقیت و رسیدن به اهداف خود نیاز دارند تا ارتباط قوی با مشتریان برقرار کنند. در این راستا نرم افزارهای مختلفی به بازار عرضه شده است که یکی از مهم‌ترین آنها نرم‌افزارهای CRM هستند. این نرم افزارها به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات مشتریان را به بهترین شکل مدیریت کنید و فرآیندهای فروش و بازاریابی را بهبود دهید؛ همچنین با افزایش رضایت مشتریان و بهره برداری پرسنل به افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های سازمان کمک می‌کند.

اما در حال حاضر CRM ها در بازار تنوع زیادی دارند که انتخاب بهترین گزینه را مشکل می‌کند. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مقاله فالنیک به مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM بپردازیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید. برای اطلاعات بیشتر درباره این نرم افزارها و دریافت مشاوره و دموی رایگان می‌توانید از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8:30 الی 17:30 با شماره 0218363  تماس بگیرید.

از بهترین نرم افزار CRM استفاده کنید!
نرم افزار CRM از سال 2010 همواره جزو 5 نرم افزار برتر CRMدر دنیا بوده و بیش از 4 میلیون فروشنده حرفه‌ای در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید با این نرم افزار، کسب و کارتان را برای همیشه متحول کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی کلیک کنید.
مشاوره با کارشناس CRMتماس بگیرید

مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM از 12 جهت

Microsoft Dynamics 365 CRM و SugarCRM دو crm پیشرو و پرطرفدار در جهان هستند که در شرکت‌های بزرگ بین المللی استفاده می‌شوند. این دو نرم افزار ویژگی‌ها و عملکردهای تقریبا مشابهی دارند که برخی از قابلیت‌ها را به اشتراک می‌گذارند؛ اما در عین حال چندین تفاوت حیاتی هم دارند که ممکن است انتخاب بهترین crm را برای شما آسان‌تر کنند. در این مقاله با این شباهت و تفاوت‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

1- تعریف مایکروسافت crm و SugarCRM

مایکروسافت crm

مایکروسافت داینامیکس، یک غول قدرتمند در دنیای CRM است که با ارائه مجموعه‌ای از ابزارها، تمامی جنبه‌های تعامل با مشتری را پوشش می‌دهد. این پلتفرم برای سازمان‌هایی که به دنبال یک راهکار یکپارچه و قابل سفارشی‌سازی برای مدیریت پیچیده فرآیندهای کسب‌وکار خود هستند، گزینه‌ای ایده‌آل است.

این نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته، قابلیت تحلیلی داده‌های مختلف را به شما می‌دهد و باعث می‌شود تا بتوانید با دید بازتر داده‌های مشتریان را بررسی و برای آنها برنامه ریزی کنید. این نرم‌افزار با سایر محصولات مایکروسافت به راحتی یکپارچه می‌شود؛ در نتیجه اگر از سایر نرم افزارهای مایکروسافت استفاده می‌کنید، crm بهترین گزینه برای شماست.

SugarCRM

Sugar CRM یک پلتفرم مبتنی بر فضای ابری است که از چندین راهکار تشکیل شده است که می‌توانید از آنها به صورت جداگانه یا ترکیبی (هیبریدی) از آن‌ها استفاده کرد. این ویژگی SugarCRM را برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ مناسب می‌کند.

Sugar CRM امکانات اتوماسیون بازاریابی را از طریق Sugar Market ارائه می‌دهد. با طراحی کاربرپسند و ادغام‌های بی‌نقص، Sugar CRM به عنوان یک راهکار برتر CRM مبتنی بر فضای ابری برجسته می‌شود.

این نرم‌افزار به طور کامل برای شرکت‌های متوسط تا بزرگ B2B که به دنبال مدیریت فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان به صورت روان هستند، مناسب است.

2- CRM مایکروسافت و HubSpot برای چه شرکت‌هایی مناسب هستند؟

مایکروسافت داینامیکس crm یک راهکار CRM جامع‌تر برای کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ است. این نرم‌افزار طیف وسیع‌تری از ویژگی‌ها نسبت به Sugar ارائه می‌دهد، از جمله اتوماسیون بازاریابی، مدیریت لیدها، خدمات به مشتری، خدمات میدانی و هوش تجاری.

Sugar CRM برای شرکت‌های متوسط تا بزرگ B2B که به دنبال یک راهکار CRM مقرون‌به‌صرفه، قوی و کاربرپسند هستند، هدف‌گذاری شده است. این نرم‌افزار از چندین راهکار تشکیل شده است که می‌توان به صورت جداگانه یا ترکیبی از آن‌ها استفاده کرد. Sugar Market، مؤلفه اتوماسیون بازاریابی، به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از یک رابط کشیدن و رها کردن بصری، به راحتی کمپین‌ها را ایجاد کنند. در همین حال، Sugar Sell ابزارهای همکاری و ضبط داده‌های خودکار را برای ساده‌سازی فرآیندها و کاهش ورود دستی داده‌ها ادغام می‌کند.

این پلتفرم بازیابی سریع داده‌ها، خودکارسازی وظایف تکراری و نظارت بلادرنگ بر فعالیت‌های فروش را تسهیل می‌کند. Sugar CRM همچنین به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از طریق گزارش‌ها، تجسم داده‌ها و هشدارها، به راحتی به مشتریان خود خدمات ارائه دهند، که امکان حل سریع مشکلات و نظارت جامع بر کانال‌های مختلف را فراهم می‌کند.

انتخاب بین CRM مایکروسافت و SugarCRM
برای انتخاب درست بین CRM مایکروسافت و SugarCRM باید نیازهای کسب‌وکار، زیر ساخت سازمان و بودجه‌تان را در نظر بگیرید.

3- مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM از نظر نوع استقرار

مایکروسافت در ابتدا بر استقرار درون‌محلی تمرکز داشت. با این حال، Dynamics 365 قدرت فضای ابری را معرفی می‌کند و مجموعه ای از برنامه‌های کاربردی را ارائه می‌دهد که قابلیت‌های مایکروسافت CRM را افزایش می‌دهند. البته در حال حاضر علاوه بر گزینه نصبی (محلی) و ابری، امکان استفاده به صورت ترکیبی یا هیبریدی نیز وجود دارد. این تحول طیف متنوعی از گزینه‌های استقرار را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند و هر شرکت با توجه به هزینه، نوع دسترسی، زیر ساخت‌ها و … می‌تواند مدل مدنظر خود را انتخاب کند.  Sugar CRMبا ارائه هر دو استقرار درون‌محلی و مبتنی بر فضای ابری، نیازهای متنوع را برآورده می‌کند. استقرار درون‌محلی برای بسته‌هایی مانند Sugar Enterprise در دسترس است و کنترل و سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر،  Sugar Sell  از سیستم SugarCloud خود استفاده می‌کند که توسط Amazon Web Services (AWS) برای استقرار روان و ایمن مبتنی بر فضای ابری پشتیبانی می‌شود. این کار هزینه‌های نگهداری سخت‌افزار را کاهش داده و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را خودکار می‌کند تا مدیریت را ساده کند.

پیشنهاد مطالعه

4- مقایسه رابط کاربری CRM مایکروسافت با SugarCRM

رابط کاربری داینامیکس 365 به دلیل یکپارچگی با سایر محصولات مایکروسافت مانند آفیس 365، برای کاربران بسیار آشنا و کاربرپسند است. این نرم‌افزار از یک رابط کاربری یکپارچه و مدرن بهره می‌برد که تجربه کاری خوبی را برای کاربران بوجود می‌آورد. این نرم افزار همیشه در حال بهبود و به‌روزرسانی است تا با آخرین فناوری‌ها همگام باشد و تجربه بهتری را برای شما رقم بزند.

SugarCRM نیز رابط کاربری بصری و کاربرپسندی دارد که به راحتی قابل یادگیری و استفاده است. این نرم‌افزار از یک رابط کاربری قابل تنظیم استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا رابط کاربری را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنند. با این حال، برخی کاربران ممکن است رابط کاربری داینامیکس 365 را مدرن‌تر و جذاب‌تر بدانند.

5- فرق CRM مایکروسافت با SugarCRM در یکپارچه سازی

Microsoft CRM با سایر محصولات مایکروسافت و همچنین نرم‌افزارهای شخص ثالث به راحتی یکپارچه می‌شود. این یکپارچه‌سازی به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌ها را به راحتی بین سیستم‌های مختلف تبادل کرده و فرآیندهای کسب‌وکار را بهینه کند.

SugarCRM نیز می‌تواند با طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای شخص ثالث یکپارچه شود.

یکپارچه شدن نرم افزارها با CRM
از نظریکپارچه‌سازی، ماکروسافت CRM نسبت به سایر نرم افزارها مثل Sugar قوی‌تر عمل می‌کند.

6- مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM از نظر سفارشی سازی

در CRM مایکروسافت امکان سفارشی‌سازی گسترده‌ برای کاربران وجود دارد. این سفارشی سازی‌ها از طریق ابزارهای قدرتمندی چون Power Apps و Power Automateانجام می‌شود و نیازی به برنامه نویسی ندارد. به کمک این نرم افزار کاربران می‌توانند فرآیندهای کسب‌وکار خود را خودکار کرده و برنامه‌های کاربردی سفارشی ایجاد کنند. همچنین با توجه به اینکه داینامیکس CRM یک پلتفرم توسعه باز است توسعه‌دهندگان نرم افزار می‌توانند قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کنند.

برای انتخاب درست بین CRM مایکروسافت و SugarCRM باید نیازهای کسب‌وکار، زیر ساخت سازمان و بودجه‌تان را در نظر بگیرید.

7- مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM از نظر پیگیری مشتری

مایکروسافت با ارائه پیشنهادات مختلف برای مشتریان بالقوه‌ای که آماده خرید هستند، به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر بفروشید. Crm ماکروسافت به شما نکات شخصی‌سازی شده برای ارتباطات مختلف مثل تماس‌ها، ایمیل‌ها و … را ارائه می‌دهد تا بتوانید مشتریان خود را بهتر درک کنید. همچنین در این نرم افزار با دسترسی به ابزارهای مفیدی مانند Office 365 و پایگاه داده  LinkedIn، می‌توانید به راحتی مشتریان مناسب را پیدا کنید.

از سوی دیگر، Sugar Sell در درجه اول بر بهبود تجربه مشتری تمرکز دارد. این نرم افزار به طور خودکار داده‌ها را از منابع مختلف جمع‌آوری کرده و در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی می‌کند. به کمک Sugar سی آر ام می‌توانید سفر هر مشتری را از ابتدا تا ارسال نظرسنجی‌ ردیابی کنید و به شما کمک می‌کند تا روابط بهتری ایجاد کرده و ارتباطات را به طور مؤثری مدیریت کنید.

8- تفاوت CRM مایکروسافت با SugarCRM در خدمات مشتریان

مایکروسافت داینامیکس 365 و SugarCRM پشتیبانی شخصی‌سازی شده مشتری را ارائه می‌دهند. داینامیکس از هوش مصنوعی برای ارائه تعامل یکپارچه چندکاناله و توانمندسازی نمایندگان استفاده می‌کند؛ در حالیکه Sugar Serve پرونده‌ها را بر اساس   SLA  اولویت‌بندی کرده و در زمان صرفه جویی می‌کند.

چالش انتخاب CRM برای سازمان‌ها
هر دو پلتفرم طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای متنوع خدمات به مشتری ارائه می‌دهند تا کسب‌وکارها بتوانند بهترین گزینه را برای سازمان خود انتخاب کنند.

9- تفاوت CRM مایکروسافت با SugarCRM در امنیت نرم افزار

از نظر امنیتMicrosoft Dynamics 365  سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده است و از آخرین فناوری‌های امنیتی برای محافظت از داده‌های کاربران استفاده می‌کند. البته SugarCRM هم امنیت خوبی دارد ولی برخی کاربران امنیت داینامیکس 365 را بالاتر می‌دانند.

10- مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM از نظر پشتیبانی

اگر پشتیبانی یکی از ملاک‌های انتخاب شماست باید بگوییم هر دو نرم افزار SugarCRM و مایکروسافت CRM گزینه‌های مختلف پشتیبانی مثل تلفن، ایمیل، چت و پشتیبانی وب را ارائه می‌دهند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید برای دریافت خدمات پشتیبانی در مایکروسافت crm پکیج‌های مختلفی چون نفر ساعتی، ماهانه، فصلی و سالانه را انتخاب کنید.

11- مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM از نظر پیاده سازی

پیاده‌سازی داینامیکس 365 به ویژه برای سازمان‌های بزرگ با نیازهای پیچیده نسبت به SugarCRM پیچیده‌تر و زمان‌برتر است. با این حال، مزایای درازمدت داینامیکس 365، مانند یکپارچگی قوی با سایر محصولات مایکروسافت و قابلیت‌های پیشرفته هوش تجاری، می‌تواند ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشد.

12- مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM از نظر قیمت

قیمت‌گذاری داینامیکس 365 به عوامل مختلفی مانند تعداد کاربران، ماژول‌های انتخاب شده و گزینه‌های استقرار و … بستگی دارد. به طور کلی، داینامیکس 365 نسبت به SugarCRM گران‌تر است، اما این نرم‌افزار قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری را نیز ارائه می‌دهد.

مقایسه قیمت CRM مایکروسافت و SugarCRM
قیمت ماکروسافت سی ار ام نسبت به شوگر سی ار ام بیشتر است.

جدول مقایسه CRM مایکروسافت با SugarCRM

در این قسمت تمامی نکات مهم که درباره تفاوت‌های دو نرم افزار مایکروسافت و شوگر بیان کردیم را به صورت خلاصه بیان می‌کنیم.

ویژگیCRM مایکروسافتSugarCRM
بازار هدفشرکت‌های متوسط و بزرگشرکت های متوسط تا بزرگ B2B
نحوه استقرارابری، نصبی یا ترکیبیابری یا نصبی
یکپارچه سازیفوق العاده با نرم افزارهای مایکروسافت و سایر نرم افزار ها با API استانداردخوب است اما نسبت به ماکروسافت ضعیف‌تر است.
پیاده سازیزمان بر و پیچیدهنسبت به ماکروسافت ساده تر
پشتیبانیپکیج‌های مختلف پشتیبانی تلفنی، حضوری، ایمیلی، چتپکیج‌های مختلف پشتیبانی تلفنی، حضوری، ایمیلی، چت
امنیتفوق العاده خوبخوب است اما نسبت به ماکروسافت ضفیف تر است.
قیمتقیمت بالا با توجه به ویژگی‌های مختلفقیمت متوسط

آنچه درباره تفاوت‌های CRM مایکروسافت با SugarCRM گفته شد

هر دو نرم افزار CRM مایکروسافت وSugar CRM  راهکار خوبی برای کسب‌وکار شما هستند. اما بهترین راهکار برای کسب‌وکار شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. انتخابCRM  مناسب می‌تواند نیازهای کسب‌وکار شما را ارزیابی کرده و به شما کمک کند تا سیستمی را انتخاب کنید که بهترین تناسب را با اهداف سازمان شما داشته باشد.

شرکت فالنیک crm شرکت ماکروسافت را بومی سازی کرده و بفروش می‌رساند. برای اطلاعات بیشتر درباره کاربرد این نرم‌افزارها و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 0218363 تماس بگیرید.

مایکروسافت CRM را رایگان امتحان کنید!
با استفاده از دموی رایگان مایکروسافت CRM ویژگی‌های این نرم افزار را بررسی کرده و سپس برای خرید آن اقدام کنید.
دموی رایگان مایکروسافت CRMتماس بگیرید
post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا