به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

معرفی ویژگی ها و مشخصات پردازنده سرورهای نسل یازده اچ پی

10 ویژگی مهم پردازنده های نسل 4 اینتل زئون در سرورهای نسل 11 اچ پی

پردازنده‌های مقیاس پذیر نسل 4 اینتل زئون به منظور بهبود عملکرد مراکز داده، دستیابی به امنیت بالاتر و پشتیبانی از فرآیند آموزش مدل‌های هوشمند، محاسبات ابری، شبکه‌ها، محاسبات لبه و غیره ساخته شده‌اند. اینتل در تعامل با مشتریان این شرکت سعی کرده است تغییرات مهمی در فرآیند تولید پردازنده‌ها اعمال کند که افزودن هسته‌های پردازشی بیشتر به پردازنده‌ها با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای محاسباتی یکی از آن‌ها است. در ادامه با فالنیک همراه باشید تا با ویژگی‌های منحصر به فرد این سی پی یوها بیشتر آشنا شویم.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

ورود نسل 4 پردازنده های intel xeon scalable به دنیای سرورهای hp

آمارها نشان می‌دهند در حال حاضر بیش از 100 میلیون پردازنده زئون در سراسر جهان در حال استفاده است که سرورهای اچ‌پی بالاترین میزان استفاده را به خود اختصاص داده‌اند. این امکان وجود دارد که برای بارهای کاری خاص از پردازنده‌های مخصوصی استفاده کرد تا طیف گسترده‌تری از ویژگی‌های کلیدی را در اختیارمان قرار دهند.

پردازنده‌های جدید ویژگی‌های امنیتی سطح بالایی برای محافظت از زیرساخت‌ها در برابر تهدیداتی مانند بدافزار و نقض داده‌ها ارائه می‌دهند و انرژی را به شکل بهینه مصرف می‌کنند.

اینتل پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم اینتل زئون (Sapphire Rapids)، پردازنده‌های Intel Xeon Max Series (Sapphire Rapids HBM) و Intel Data Center GPU Max Series (Ponte Vecchio) را چند وقتی است به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

اگر می‌خواهید سرورهای این نسل را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنید، کافی‌ست روی قیمت سرور یا قیمت سرور hp بزنید تا کارشناسان فالنیک اطلاعات کامل این محصولات را در اختیار شما قرار دهند.

عملکرد فوق‌العاده پردازنده‌های اینتل زئون در شبکه
پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم اینتل زئون در شبکه

بررسی پردازنده های نسل 4 اینتل Xeon Scalable

پردازنده‌های نسل چهارم سری Intel Xeon Scalable که در سرور نسل یازده hp به کار می روند، به شکل هدفمند برای کاربردهای تجاری و سطح بالا طراحی شده‌اند. در ادامه برخی از ویژگی‌های کاربردی این پردازنده‌ها را بررسی می کنیم.

  1. تعداد هسته‌ها: پردازنده‌های اچ‌پی نسل یازده دارای تعداد هسته‌های بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی هستند. به عنوان مثال، پردازنده‌های Intel Xeon Scalable Gen11 دسترسی به 60 هسته پردازشی را در هر پردازنده مرکزی امکان‌پذیر می‌کنند.
  2. سرعت پردازش: این پردازنده‌ها دارای سرعت پردازش بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی هستند. سرعت پردازش این پردازنده‌ها به دلیل بهبود معماری پردازشی و ارتقا فناوری‌های پردازشی است.
  3. پشتیبانی از حافظه‌های پر سرعت DDR5: پردازنده‌های سرور نسل یازده اچ پی از حافظه‌های DDR4 و DDR5 پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند تا به ظرفیت‌های بالاتر در تعامل با سرعت بیشتر دست پیدا کنند. حافظه‌های DDR5 در حالت پایه، سرعت 4800 مگاهرتز دارند که سرعت بسیار بالایی در مقایسه با 3200 مگاهرتز حافظه‌های DDR4 است.
  4. پشتیبانی از PCIe 5.0: این پردازنده‌ها از شکاف‌های گسترشی PCIe 5.0 پشتیبانی می‌کنند که پهنای باند IOPS نزدیک به 32 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهند.
  5. امنیت: پردازنده‌های سرور نسل یازده اچ‌پی همانند اسلاف خود از ویژگی‌های امنیتی قدرتمندی مثل SGX سرنام Software Guard Extensions  پشتیبانی می‌کنند که امکان محافظت از برنامه‌ها را حتا بدون وجود دسترسی به کد برنامه به وجود می‌آورند. در نتیجه، هکرها شانس کمی برای دستکاری فایل‌ها دارند.
  6. پشتیبانی از AVX-512: پشتیبانی از مجموعه دستورالعمل‌های پردازشی AVX-512 به کاربران این امکان را می‌دهد که پردازش داده‌های بزرگ و پیچیده را با سرعت بیشتری انجام دهند.
  7. توان مصرفی پایین: چون بر مبنای جدیدترین لیتوگرافی طراحی شده‌اند توان مصرفی پایین‌تری نسبت به نسل‌های قبلی دارند.
  8. پشتیبانی از انواع مختلف شبکه: از انواع مختلف شبکه‌ها مثل 10GbE، 25GbE، 40GbE و 100GbE پشتیبانی می کنند.
  9. پشتیبانی از فناوری‌های مجازی‌سازی: پردازنده‌های سرور نسل یازده اچ پی از فناوری‌‌‌های مجازی‌سازی مانند Intel VT-x و Intel VT-d پشتیبانی می‌کنند که برای کاربردهای مختلف مثل ساختارهای ابری، ماشین‌های مجازی و غیره، از راه‌حل‌های مجازی‌سازی استفاده می‌شود.
  10. قابلیت پشتیبانی از رسانه‌های مختلف ذخیرهسازی: پردازنده‌های سرور نسل یازده از حالت‌های ذخیره‌سازی مختلف مانند SATA، SAS و NVMe پشتیبانی می‌کنند که به کاربران این امکان را می‌دهد که برای نیازهای مختلف ذخیره‌سازی از گزینه‌های متنوعی استفاده کنند.

با توجه به ویژگی‌های مذکور، پردازنده‌های سرور نسل یازده اچ پی امکانات و قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند که بهبود کارایی و عملکرد سرور از مهم‌ترین آن‌ها است.

پیشنهاد مطالعه

اچ‌پی در توصیف پردازنده‌های نسل چهارم اینتل Xeon Scalable می‌نویسد: «این پردازنده‌ها با هدف بهبود عملکرد و مقابله با چالش‌های محاسباتی مختلف مرتبط با هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، پیاده‌سازی شبکه‌های پر سرعت، دستیابی به بهترین مکانیزم‌های امنیت پیشرفته، مدیریت کارآمدتر فضای ذخیره‌سازی جانبی و شتاب‌بخشی به محاسبات با عملکرد بالا (HPC) طراحی شده‌اند. این پردازنده‌ها به دلیل این‌که بالاترین سطح از شتاب‌دهنده داخلی را ارائه می‌کنند، عملکرد به مراتب بالاتری نسبت به پردازنده‌های نسل قبل دارند».

طبق گفته اینتل، مشتریان نسل چهارم Intel Xeon Scalable می‌توانند انتظار بهبود عملکرد در موارد زیر را داشته باشند:

  1. 9 برابر بهبود راندمان بیشتر به ازای هر وات ساعت برقی مصرفی هنگام استفاده از شتاب‌دهنده‌های داخلی،
  2. صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا 70 وات به ازای نصب هر پردازنده در حالت بهینه و با حداقل افت عملکرد
  3. کاهش 55 درصدی کل هزینه مالکیت و مصرف برق نسبت به نسل‌های قبلی.

اینتل در طراحی پردازنده‌های نسل چهارم از مکانیزم جدید بهینه‌سازی مصرف برق استفاده کرده تا 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق را با کمتر از 5 درصد تاثیر عملکرد در ارتباط با بارهای کاری خاص فراهم کند. همچنین، سازمان‌هایی که از فناوری خنک‌کننده هوا و مایع استفاده کنند می‌توانند مصرف کل انرژی مرکز داده را کاهش دهند. پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم اینتل زئون به تعداد زیادی شتاب‌دهنده داخلی مجهز شده‌اند که می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در سطح پلت‌فرم کمک کند و همچنین پایداری عملکرد پردازنده را حفظ کند.

شکل زیر نمودار میزان مصرف و بهینه‌سازی با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق پردازنده‌های جدید را نشان می‌دهد.

نمودار مصرف برق پردازنده‌های نسل چهارم اینتل زئون
نمودار میزان مصرف و بهینه‌سازی با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق پردازنده‌های نسل چهارم اینتل زئون

پیشرفت‌های مهم در بهبود عملکرد پردازنده‌ها در هوش مصنوعی

پردازنده‌های سرورهای نسل یازده اچ پی، با استفاده از شتاب‌دهنده‌های پیشرفته ماتریسی AMX سرنام  Extension (Intel AMX) تا 10 برابر عملکرد استنتاجی و آموزشی بهتری در مدل‌های یادگیری ماشین دارند، به طوری که عملکرد آن‌ها هنگام استفاده از چارچوب‌هایی مثل پای‌تورچ (PyTorch) که در زمینه شبکه‌های عصبی استفاده می‌شوند، بیشتر از نسل قبل است.

پیشنهاد مطالعه

PyTorch یک چارچوب یادگیری ماشین برای ساخت و آموزش شبکه‌های عصبی است. استنتاج بلادرنگ شامل استفاده از یک مدل شبکه عصبی آموزش‌دیده برای پیش‌بینی یا تصمیم‌گیری در زمان واقعی بر اساس داده‌های ورودی جدید است. استنتاج و عملکرد بالای آموزشی به شکل بلادرنگ هنگام استفاده از پای‌تورچ ضروری است، زیرا اجازه می‌دهد تا بارهای کاری یادگیری ماشین را که شامل پیش‌بینی یا تصمیم‌گیری در زمان واقعی می‌شوند، به طور موثرتری اجرا شود.

این قابلیت به ویژه در برنامه‌هایی که نیازمند پیش‌بینی‌ها یا تصمیم‌گیری‌های سریع و دقیق هستند در اولویت است. علاوه بر این، عملکرد بالاتر در وظایف یادگیری ماشین می‌تواند منجر به آموزش سریع‌تر مدل‌ها و پیش‌بینی‌های دقیق‌تر و همچنین توانایی استفاده از مدل‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر شود.

به این ترتیب، اینتل می‌گوید: «پردازنده‌های جدید نسل چهارم مقیاس‌پذیر زئون می‌توانند قابلیت‌های بیشتری در پردازش زبان طبیعی ارائه کند و مدعی است عملکرد آن‌ها در مدل‌های زبانی بزرگ تا 20 برابر سریع‌تر از پردازنده‌های دیگر است».

مجموعه نرم‌افزاری هوش مصنوعی اینتل با بیش از 400 مدل هوش مصنوعی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق که در صنایع و برنامه‌های مختلف آزمایش شده‌است، می‌تواند به توسعه‌دهندگان در آموزش سریع‌تر مدل‌ها کمک کند. این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده‌است که بدون مشکل، امکان استفاده از آن در سرورهای نسل یازده اچ‌پی وجود دارد.

خرید سرور فیزیکی با 24 ماه گارانتی معتبر فالنیک
خرید سرور فیزیکی در فروشگاه فالنیک به همراه پیکربندی آنلاین + درخواست پیش فاکتور و قیمت سرور + مشاوره رایگان + گارانتی 2 ساله معتبر + ارائه مشخصات سرور + قطعات اصل، برای شما فراهم است.
قیمت سرور فیزیکیتماس تلفنی

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا