به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

CRM چطور برنامه‌های مختلف را با هم یکپارچه می‌کند؟

یکپارچه کردن crm با سایر نرم افزارها

در سال‌های نه چندان دور زمانی که یک کسب ‌وکار تصمیم می‌گرفت از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزار، عملیات خود را خودکار و مقیاس‌پذیر کند، از نرم‌افزارهای مالی، ERP و … استفاده می‌کرد. امور مالی تنظیم‌شده‌ترین، ساختاریافته‌ترین و متمرکزترین عملکرد در یک کسب‌وکار است. برای پشتیبانی از این عملکرد، اغلب مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد. اما نرم افزار crm چطور این نرم افزارها را یکدیگر یکپارچه می‌کند؟

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

نحوه یکپارچه کردن crm با نرم افزارها

CRM با تبدیل شدن به قلب یک سازمان مشتری محور و پایه‌ای جهت مهندسی فرآیندها و اتوماسیون‌های سازمان، باید بتواند با طیف گسترده‌ای از سیستم‌های دیگر ادغام شود. در اینصورت می‌تواند اطلاعات مناسب را دریافت کند و به‌روزرسانی‌ها را به موقع انجام دهد. برخی از این سیستم‌ها به خوبی شناخته شده‌اند، در حالی‌که برخی دیگر می‌توانند سیستم‌های تجاری سفارشی باشند که به صورت داخلی توسعه یافته‌اند. در ادامه با دلایل اصلی که باید crm در سازمان یکپارچگی ایجاد کند، آشنا می‌شویم:

چگونه سیستم ها را با CRM خود یکپارچه کنیم

اکثر نرم‌افزارهای امروزی مبتنی بر فضای ابری هستند. با در نظر گرفتن نصب برنامه‌های کاربردی یکپارچه ساخته شده‌اند؛ بنابراین دارای API های استاندارد هستند. این نقاط پایانی API این امکان را برای برنامه‌ها فراهم می‌کند که با یکدیگر یکپارچه شوند.

هنگام انتخاب فناوری، استحکام نقاط پایانی API موجود، باید هنگام مقایسه فروشندگان خدمات CRM مختلف در نظر گرفته شود. آنهایی که API بهتری دارند، راهکارهای بلندمدت بهتر و مقیاس‌پذیرتری خواهند بود. همچنین این crmها می‌توانند به همه نرم افزارهای مالی، اداری، شبکه اجتماعی، پیامکی و … متصل شوند و از داده‌های آنها گزارش گرفته یا از آنها در برنامه‌ریزی‌های بعدی استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه

راه حل‌های یکپارچگی نرم افزار crm

1. نصب نرم افزار آماده و از قبل تولید شده

بسیاری از فروشندگان نرم افزار یک “بازار” از برنامه‌های شخص ثالث دارند که یکپارچگی و اتصال‌ها برای آنها ساخته شده است. برای اینکه برنامه‌ها یکپارچه شوند و داده‌ها از طریق آنها منتقل شوند، فقط باید روی دکمه “نصب” کلیک کنید.

• به خاطر داشته باشید که ممکن است برای این نرم افزارها هزینه استفاده ماهانه وجود داشته باشد.

• همیشه بررسی کنید که آیا یک یکپارچگی بومی از پیش ساخته شده وجود دارد یا خیر. سپس آن را نصب کنید و ببینید آیا به آنچه شما نیاز دارید می‌رسید یا خیر.

• بیشتر این یکپارچگی سازی‌ها برای همگام‌سازی داده‌های پایه به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که هیچ گونه سفارشی‌سازی یا پیکربندی را در نظر نمی‌گیرند. در نتیجه اغلب به اهداف یکپارچگی نمی‌رسد.

2. پیاده سازی میان افزار

ابزارهای زیادی برای تسهیل همگام سازی داده‌ها بین دو سیستم ساخته شده‌اند. شناخته شده‌ترین آنها Zapier است، که در این نرم افزار هزینه ماهانه بر اساس مقدار داده‌ای که بین سیستم‌ها همگام شده، باید پرداخت ‌شود.

• میان‌افزار فهرستی از برنامه‌هایی که می‌تواند بین آنها همگام‌سازی شود و فهرستی از فیلدهای شناسایی‌شده که می‌تواند همگام‌سازی کند، خواهد داشت.

• این بدان معنی است که از نظر مواردی که می‌توانید همگام سازی کنید و چگونگی همگام سازی محدود خواهید بود.

• قوانین تجاری که می‌توانید در مورد همگام سازی ایجاد کنید نیز به آنچه ارائه دهنده میان افزار از قبل تعریف کرده، محدود است.

• به شرطی که سیستم‌هایی که باید یکپارچه شوند و فیلدهایی که می‌خواهید همگام سازی کنید در دسترس باشند، سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای ایجاد یکپارچگی خواهد بود.

3. یکپارچه سازی سفارشی

یکپارچه سازی سفارشی زمانی است که اسکریپت‌ها توسط یک توسعه دهنده Backend ایجاد می‌شوند.

•    به این ترتیب، هر فیلد اطلاعاتی می‌تواند همگام شود و هر منطق تجاری و محاسباتی می‌تواند در فرآیند همگام سازی اعمال شود.

• یکپارچه سازی سفارشی قدرتمندترین راه برای ایجاد یکپارچگی است که اهداف تجاری را برآورده می‌کند.

• با این حال، یکپارچه سازی سفارشی همچنین پیچیده‌ترین روش است و نیازمند برنامه ریزی و زمان ساخت بیشتری است.

در این مطلب سعی کردیم نکات ابتدایی درباره نحوه یکپارچه کردن نرم افزار crm با دیگر نرم افزارها را به شما توضیح دهیم. در صورتی‌که برای یکپارچه سازی نرم افزارها سوال دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره و دمو رایگان با شماره 02154591983 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را خدمتتان ارائه دهند.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا