به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

بررسی مزایای سرور HP در مقایسه با رقبایش ؛ چرا HP برتری دارد؟

مزایای سرور hp نسبت به سایر رقبا

شرکت‌های مختلفی مانند اچ پی، دل، لنوو و … در حوزه ساخت سرور در دنیای شبکه مشغول فعالیتند، اما اغلب اچ‌پی گزینه اصلی شرکت‌های کوچک و بزرگ است. این موضوع که چرا اچ‌پی به انتخاب اول بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده‌است و مزایای سرور hp نسبت به رقبا چیست؟ موضوعی است که قصد داریم در این مقاله فالنیک به بررسی آن بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید سرور hp را دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سرور hp

دلایل برتری سرور hp نسبت سایر رقبا چیست؟

در دنیای پویای امروز، کسب‌وکارها به دنبال راه‌حل‌های قدرتمند و قابل اعتمادی هستند که بتوانند نیازهای رو به رشدشان را برآورده کنند. سرورهای HP، به عنوان غول‌های دنیای فناوری، با ارائه طیف گسترده‌ای از مزایا، خود را به عنوان انتخابی ایده‌آل برای این منظور معرفی می‌کنند. در ادامه دلایل برتری سرور‌های hp را نسبت به رقبا بیان می‌کنیم:

📌 اگر می‌خواهید بدانید کدام سرور hp مناسب شماست، خواندن مقاله راهنمای خرید سرور hp را پیشنهاد می‌کنیم.

1- تنوع محصولات

یکی از مزایای شاخصی که سرورهای اچ‌پی در مقایسه با رقبا دارند، تنوع محصولات است. سرورهای اچ‌پی نه تنها در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند، بلکه هر یک طبقه‌بندی‌های خاص خود را دارند که بیانگر نوع کاربری آن سرور برای پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران است.

به طور کلی، سه خط تولید اصلی سرورهای رک‌مونت (Rackmount Servers)، سرورهای تاور (Tower Servers) و سرورهای تیغه‌ای (Blade Servers) از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین سرورهای برند اچ‌پی هستند.

  • سرورهای رک‌مونت و مزایای آن‌ها

سرورهای رک‌مونت اچ پی با هدف استقرار سرور در رک شبکه با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها در انواع مختلف طراحی می‌شوند. بنابراین می‌توانید سروری را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای خاص شما باشد. برخی از مزایای سرورهای رک‌مونت اچ‌پی نسبت به محصولات مشابه رقبا به شرح زیر هستند:

قابلیت اطمینان: سرورهای رک‌مونت اچ‌پی بر مبنای فناوری‌های پیشرفته و قطعات با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و برای کار در شرایط سخت طراحی شده‌اند.

مقیاس‌پذیری: این سرورها با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و گزینه‌ها ارائه می‌شوند، بنابراین مشکلی بابت ارتقا مولفه‌های سخت‌افزاری سرور در آینده وجود ندارد. به طور مثال، اگر به مرور زمان هارد دیسک‌هایی به سرور اضافه کردید و احساس کردید که باید منبع تغذیه را تعویض کنید، سرورهایی مثل مدل‌های dl380 gen10 به شما اجازه می‌دهند از پاورهای 800 یا 1600 واتی استفاده کنید.  

راهکارهای مدیریتی: سرورهای رک‌مونت اچ‌پی به همراه دیگر سرورهای این برند ویژگی‌های مدیریتی جامعی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند به شکل فیزیکی یا از راه دور به مدیریت سرور بپردازند. iLO و OneView را باید دو گزینه قدرتمند در این زمینه توصیف کنیم که کمتر شرکتی چنین نرم‌افزارهای قدرتمندی را به شکل یکپارچه همراه با سرورهای خود در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

مزیت سرور hp نسبت به رقبا
یکی از دلایل برتری سرورهای برند اچ پی نسبت به رقبا، تنوع بی نظیر سرورهای رکمونت با قدرت فوق العاده سخت افزاری است که می‌توان آنها را برای هر نوع حجم کاری انتخاب کرد.
  • سرورهای تاور و مزایای آن‌ها

سرورهای تاور اچ‌پی با هدف کاربری ساده طراحی شده‌اند، به طوری که کاربران بدون نیاز به استقرار آن‌ها در رک قادر به استفاده از آن‌ها باشند. سرورهای تاور اچ‌پی اغلب نسبت به سرورهای رک‌مونت کم‌هزینه‌تر و ظاهری شبیه به کامپیوترهای خانگی دارند. این سرورها بیشتر برای کاربردهای محدود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرورهای تاور نیز  همانند دیگر سرورهای ساخت این شرکت قابلیت‌های مدیریتی خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند و علاوه بر این مقیاس‌پذیری خوبی را ارائه می‌کنند، به طوری که کاربر می‌تواند در صورت نیاز با نصب دیسک‌های LFF یا SFF در این سرورها به ظرفیت‌های بالایی دست پیدا کند. برخی از مزایای استفاده از سرورهای تاور اچ پی عبارتند از:

اندازه کوچک: سرورهای ایستاده اغلب اندازه‌های کوچک و استانداردی دارند و برای قرار دادن در فضاهای کوچک مناسب هستند.

قیمت کم‌: این سرورها در مقایسه با سرورهای دیگری مثل رک‌مونت‌ها قیمت کمتری دارند.

کاربری‌های مختلف: سرورهای تاور برای کاربردهای مختلف مثل میز کار (HelpDesk)، انجام فعالیت‌های روزانه و ارائه خدمات به بخش‌هایی مثل بایگانی، دبیرخانه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر به دنبال یک سرور کوچک و کم‌هزینه هستید که برای کاربردهای مختلف مناسب باشد، سرورهای تاور اچ پی یک گزینه عالی هستند.

برتری سرور اچ پی نسبت به رقبا
تنوع بی نظیر سرورهای ایستاده اچ پی یکی از دلایل برتری این برند نسبت به رقبا است.
  • سرورهای تیغه‌ای و مزایای آن‌ها

سرورهای تیغه‌ای اچ‌پی از محصولات رده بالای این شرکت هستند که برای نصب در انکلورژها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سرورها به دلیل ضخامت بسیار کم در ترکیب با یکدیگر، یک محصول پردازشی کارآمد را ارائه می‌کنند و به نام سرورهای تیغه‌ای شناخته می‌شوند. بزرگ‌ترین مزیت این سرورها توان پردازشی بالایی است.

برخی مزایای سرورهای تیغه ای اچ پی نسبت به سرورهای مشابه سایر رقبا عبارتند از:

صرفه جویی در فضا: سرورهای تیغه‌ای اچ‌پی در شرایطی که عمدتا طراحی چهار یونیتی دارند، اما در مقایسه با رک‌مونت‌های دو یونیتی فضای کمتری اشغال می‌کنند؟! اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ پاسخ در توانایی بالای آن‌ها نهفته است. اگر سرورهای رک‌مونتی خریداری کرده باشید که به دلیل گسترش فعالیت‌های تجاری راندمان سابق خود را نداشته باشند، مجبور هستید سرورهای بیشتری را خریداری کرده و در رک قرار دهید. حال اگر سه یا چهار سرور رک‌مونت دو یونیتی را خریداری کنید در سرور به فضایی معادل شش تا هشت یونیت نیاز دارید. این در حالی است که یک سرور تیغه‌ای چهار یونیتی به دلیل پشتیبانی از سخت‌افزارهای بالا قادر است کار چند سرور رک‌مونت عادی را انجام دهد.

مقیاس‌پذیری: سرورهای تیغه‌ای اچ‌پی می‌توانند به‌راحتی به انکلوژرها افزوده یا حذف شوند، بنابراین می‌توانید به ساده‌ترین شکل ظرفیت مرکز داده خود افزایش یا کاهش دهید.

مدیریت: این سرورها نیز مانند دیگر محصولات اچ‌پی با استفاده از ماژول قدرتمند iLO مدیریت می‌شوند. این ماژول به همراه راه‌حل‌های نرم‌افزاری، اطلاعات کاملی در ارتباط با عملکرد سرور و میزان استفاده از منابع سرور در اختیارتان قرار می‌دهند. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد ilo چیست روی لینک کلیک کنید.

سرور تیغه‌ای دلیل برتری سرور hp نسبت به سایر برندها
توان پردازشی بالا، مقیاس پذیری و مدیریت فوق العاده در انجام کارها از دلایل برتری سرورهای تیغه‌ای برند hp نسبت به سایر برند‌هاست.

2- قابلیت اعتماد بالا

یکی از مزایای سرور hp نسبت به سایر رقبا ، قابلیت اطمینان بالای محصولاتش است. این سرورها به دلیل برخورداری از ویژگی‌های زیر بالاترین سطح قابلیت اعتماد را ارائه می‌کنند:

منابع تغذیه دوگانه: تقریبا بیشتر سرورهای برند اچ پی توانایی پشتیبانی از دو منبع تغذیه دارند که در صورت خرابی پاور اصلی، پاور ثانویه به مدار وارد شده و مانع از توقف عملیات تجاری می‌شوند.

سیستم سرمایشی پیش‌فرض: سرورهایی مثل dl380 gen10 یا dl380 gen11 در حالت پیش‌فرض مجهز به چهار فن هستند که توانایی خنک‌سازی مولفه‌های سرور و دفع گرمای تولید شده توسط تجهیزاتی مثل هارد دیسک‌ها و کارت‌های گرافیک را دارند. علاوه بر این، در صورت استفاده از دو پردازنده در این سرورها می‌توانید از شش فن استفاده کنید تا گرمای تولید شده به‌راحتی دفع شود.

مدیریت از راه دور: سرورهای کمپانی اچ پی سازوکاری در اختیار کارشناسان شبکه قرار می‌دهند تا بدون نیاز به مراجعه حضوری به اتاق سرور به مدیریت سرور از طریق کانال‌های مطمئن و رمزگذاری شده بپردازند.

3- مقیاس‌پذیری بالا

اچ‌پی سرورهای خود در هر مدلی (اقتصادی یا پیشرفته) را با بالاترین سطح مقیاس‌پذیری ارائه می‌کند و کسب‌وکارها می‌توانند متناسب با نیازها به مقیاس‌بندی سرور بپردازند. مقیاس‌پذیری این سرورها مبتنی بر مؤلفه‌های زیر است:

  • افزایش حافظه: این سرورها به لطف اسلات‌های کافی به کاربران اجازه می‌دهند میزان حافظه اصلی سرور را افزایش دهند. حتی در مدل‌های ML نیز کاربران قادر به نصب چند گیگابایت حافظه اصلی هستند.
  • افزودن پردازنده: تقریبا تمامی سرورهای رک‌مونت طراحی شده در سال‌های اخیر توانایی پشتیبانی از دو یا چند پردازنده مرکزی را دارند که به معنای دسترسی به هسته‌های پردازشی بیشتر و انجام سریع‌تر محاسبات است.
  • افزایش فضای ذخیره‌سازی: سرورهای برند اچ‌پی در شاسی‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند تا شرکت‌ها محدود به انتخاب گزینه‌ خاصی نباشند. به طور مثال، شما می‌توانید در سری‌های dl380 یا dl360 انواع مختلفی از شاسی‌ها 8SFF، 12LFF، 20SFF و … را انتخاب کنید که ظرفیت‌های ذخیره‌سازی جانبی مختلفی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند.
  • نصب کارت‌های شبکه پیشرفته: اگر تراشه شبکه پیش‌فرض نصب شده روی سرور جواب‌گوی نیازها نیست، امکان نصب کارت‌های شبکه چندین گیگابیتی از طریق شکاف‌های گسترشی نسل سوم، چهارم یا پنجم وجود دارد.
  • اسلات‌های گسترشی کافی و پیشرفته: این سرورها بسته به مدل، اسلات‌های گسترشی زیادی در اختیار شرکت‌ها برای نصب کارت‌های مختلفی مثل کارت گرافیک، شبکه و رایزرها قرار می‌دهند تا قابلیت‌‌های سرور افزایش پیدا کند.

اگر به دنبال سروری با قابلیت اطمینان، مقیاس‌پذیری و مدیریت‌پذیری بالا هستید، سرورهای طراحی شده اچ‌پی گزینه عالی هستند.

4- امنیت سایبری پیشرفته

  • HP تمرکزی ویژه بر امنیت سایبری دارد و از جدیدترین فناوری‌ها مانند HPE Security Fabric و HPE Cyber Recovery برای محافظت اطلاعات از سرورها استفاده می‌کند.
  • با استفاده از راه حل‌های امنیتی HP، می‌توانید از حملات سایبری، بدافزارها و سایر تهدیدات به طور موثری پیشگیری کنید.
  • HP با ارائه گواهینامه‌های معتبر امنیتی، خیالتان را از صحت و کارایی این راه حل‌ها آسوده می‌کند.

5- پشتیبانی از برنامه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

  • HP با ارائه سرورهای قدرتمند مجهز به جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل زئون و AMD و پشتیبانی از GPU قوی، بستری ایده‌آل برای اجرای برنامه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فراهم می‌کنند.
  • با استفاده از سرورهای HP، می‌توانید از جدیدترین الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی و اتوماسیون فرآیندها بهره‌مند شوید.

6- تجربه کاربری بی‌ نظیر

  • اچ پی با ارائه رابط‌های کاربری بصری و آسان، مدیریت سرورها را برای شما ساده‌تر می‌کند.
  • ابزارهای مدیریت و نظارت HP مانند HPE OneView و HPE InfoSight، به شما کمک می‌کنند تا به‌طور کامل بر عملکرد و وضعیت سرورهایتان اشراف داشته باشید.
  • با استفاده از راه حل‌های HP، می‌توانید تجربه‌ای کارآمد و لذت‌بخشی از مدیریت سرور را تجربه کنید.

7- تعهد به پایداری

  • اچ پی با استفاده از مواد اولیه قابل بازیافت و فناوری‌های صرفه‌جویی در انرژی، به حفظ محیط زیست و کاهش ردپای کربن خود متعهد است.
  • با انتخاب سرورهای HP، می‌توانید سهم خود را در حفظ محیط زیست ایفا کنید.
  • اچ پی با ارائه گزارش‌های شفاف در خصوص پایداری، به شما کمک می‌کند تا از تعهدات خود در این زمینه آگاه شوید.

8- یکپارچه سازی آسان با زیر ساخت‌های موجود

  • سرورهای HP به راحتی با طیف گسترده‌ای از زیرساخت‌های موجود، از جمله VMware ،Hyper-V و OpenStack یکپارچه می‌شوند. این امر به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تغییرات عمده، سرورهای HP را به سادگی به محیط فعلی خود اضافه کنید.
  • با استفاده از ابزارهای قدرتمند HP مانند HPE Synergy و HPE Simplivity، می‌توانید فرآیند یکپارچه‌سازی را به طور کامل خودکار کنید.

مزیت سرور اچ پی نسبت به رقبا، چرا سرور hp بخریم؟

به طور کلی، مزیت سرور hp نسبت به سایر رقبا را باید در 13 ویژگی زیر توصیف کرد:

  1. تنوع محصولات برای هر نیاز کاری
  2. قابلیت اعتماد بالا
  3. مقیاس‌پذیری بالا
  4. امنیت سایبری پیشرفته
  5. پشتیبانی از برنامه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
  6. تجربه کاربری بی‌ نظیر
  7. تعهد به پایداری
  8. یکپارچه سازی آسان با زیر ساخت‌های موجود
  9. ارائه طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و گزینه‌ها
  10. پشتیبانی گسترده
  11. قیمت رقابتی
  12. خدمات پس از فروش
  13. راهکارهای مدیریتی جامع

در این مقاله فالنیک به‌طور کامل مزایای سرور hp نسبت به رقبا را بررسی کردیم، اگر برای کسب‌وکار خود نیاز به سروری با قدرت بالا دارید، می‌توانید پیش از خرید، از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهر‌مند شوید، سپس بهترین مدل را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 دیدگاه ها

  1. سرورهای اچ پی هم تمامی سرویس های سرور رو ارائه میدن؟ سرویس هایی که ارائه میدن شامل کدوماست؟

دکمه بازگشت به بالا