به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

کامل‌ترین معرفی HPE Recovery Manager Central Software | فالنیک

HPE Recovery Manager Central Software چیست

HPE Recovery Manager Central Software راهکار فوق‌العاده کارآمد شرکت HPE در راستای مدیریت پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌هاست که در استوریج‌های این کمپانی کاربردهای بسیاری دارد. در این مقاله ضمن پاسخ به این سوال که HPE Recovery Manager Central Software چیست؟ ویژگی‌ها، نحوه عملکرد و مزایای HPE Recovery Manager Central Software را بررسی می‌کنیم. با فالنیک همراه باشید. برای اطلاع از قیمت استوریج یا خرید استوریج HP می‌توانید روی لینک کلیک کرده و از محصولات فروشگاه فالنیک دیدن کنید.

خرید استوریج HP
خرید استوریج HP با بهترین قیمت در فالنیک (ایران اچ پی) علاوه بر مناسب بودن قیمت استوریج HP، داشتن گارانتی معتبر و اصلی هم در خرید استوریج HP اهمیت بالایی دارد. فالنیک، در کنار قیمت مناسب، 18 ماه گارانتی اصلی و معتبر برای استوریج HP و دستگاه ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج HPتماس تلفنی

HPE Recovery Manager Central Software چیست؟

نرم‌افزار RMC سرنام HPE Recovery Manager Central  راهکار مدیریت پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ها برای سیستم‌های ذخیره‌سازی تولیدی شرکت اچ‌پی است. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که فرآیند مدیریت، کنترل پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌های تمامی سیستم‌های ذخیره‌سازی اچ‌پی را از طریق یک پلتفرم متمرکز و یکپارچه انجام دهید. نرم‌افزار فوق پشتیبان‌گیری مداوم از داده‌ها، بازیابی سریع داده‌ها و کاهش زمان توقف سیستم‌های ذخیره‌سازی را تضمین می‌کند و اجازه می‌دهد با خیال آسوده نسخه‌ای قابل استفاده در برنامه‌های بازیابی پس از فاجعه را آماده کنید. این نرم‌افزار از قابلیت‌های قدرتمندی مثل رمزنگاری داده‌ها، انتقال داده‌ها به مکان‌های تعیین شده توسط کاربر و مدیریت دسترسی کاربران به منابع پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های خوبی برای انتقال نسخه‌های پشتیبان به فضای ابری در اختیارتان قرار می‌دهد.

معرفی HPE Recovery Manager Central Software

RMC سرنام HPE Recovery Manager Central نرم‌افزاری است که راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری مبتنی بر اسنپ‌شات‌ها را برای محافظت از داده‌ها، دسترسی سریع به آن‌ها و انتقال مقرون به صرفه داده‌ها از لبه به ابر در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. RMC بر مبنای یک داشبورد متمرکز و واحد به کارشناسان شبکه اجازه می‌دهد به مدیریت زیرساخت‌های مختلف زیر بپردازند:

  • HPE StoreOnce
  • HPE Primera
  • HPE Nimble Storage

علاوه بر این، قابلیت‌هایی در ارتباط با محافظت از ماشین‌های مجازی ساخته شده توسط راه‌حل‌های مجازی مثل VMware vCenter، Microsoft Hyper-V و SAP HANA از طریق ساخت اسنپ‌شات‌ها ارائه می‌کند تا پایداری زیرساخت‌های مجازی و همواره نسخه قابل اطمینانی از ماشین‌های مجازی در دسترس باشد.

به بیان دقیق‌تر، RMC با ساخت اسنپ‌شات‌ از ماشین‌های مجازی و داده‌ها به شیوه بلادرنگ تضمین می‌دهد که داده‌ها در برابر انواع مختلف حوادث مثل خرابی‌ تجهیزات، بدافزارها و سایر حمله‌ها ایمن هستند و کاربران می‌توانند با بالاترین سرعت ممکن به بازیابی اطلاعات بپردازند. با این توصیف باید بگوییم که RMC یک نرم‌افزار همه‌کاره برای پاسخ‌گویی به نیازهای سازمان‌ها در ارتباط با حفاظت از انواع مختلفی از داده‌هاست.

RMC چیست
معرفی HPE Recovery Manager Central Software
پیشنهاد مطالعه

ویژگی‌های کلیدی HPE Recovery Manager Central

در ادامه برخی از ویژگی‌های شاخص و مهم نرم‌افزار HPE Recovery Manager Central را بررسی می‌کنیم:

  • محافظت از داده‌ها با رویکرد مقیاس‌پذیری: RMC می‌تواند از منابع ذخیره‌سازی و زیرساخت‌های مختلفی که توانایی پشتیبانی از چند ترابایت یا پتابایت اطلاعات را دارند، مثل HPE StoreOnce، HPE Primera و HPE Nimble Storage محافظت کند.
  • حفاظت بلادرنگ از داده‌ها: RMC با استفاده از رویکرد مبتنی اسنپ‌شات‌ها قادر به محافظت بلادرنگ از داده‌ها است. بنابراین، همواره نسخه به‌روز و تازه‌ای از داده‌ها آماده و قابل استفاده خواهد بود.
  • بازیابی سریع و ساده داده‌ها: RMC به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌های خود را به سرعت و ساده‌ترین روش بازیابی کنید.
  • مقرون به صرفه: RMC یک راه‌حل مقرون به صرفه است که می‌تواند به شما کمک کند نسخه‌ای به دور از هرگونه آلودگی بدافزاری تهیه کنید و در مکان مطمئنی نگه‌داری کنید تا در صورت بروز حوادث پیش‌بینی نشده آمادگی لازم را داشته باشید.

مدیریت و کنترل پشتیبان‌گیری از داده‌ها: HPE RMC به شما امکان می‌دهد که پشتیبان‌گیری داده‌های سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE را مدیریت کنید و به سادگی فرآیند برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های پشتیبان‌گیری از داده‌ها را مطابق با زمان‌بندی تنظیم شده انجام دهید.

  • کاهش زمان توقف سیستم‌های ذخیره‌سازی: با استفاده از HPE RMC می‌توانید زمان توقف سیستم‌های ذخیره‌سازی خود را برای پشتیبان‌گیری کاهش دهید و از این طریق به کارایی و عملکرد بهتری دست یابید. به بیان دقیق‌تر با RMC می‌توانید به جای آن‌که استوریج‌ها را در مدت زمان پشتیبان‌گیری از چرخه کاری فعالیت‌های تجاری خارج کنید، به طور همزمان یک نسخه‌ پشتیبان از داده‌ها آماده کنید و به کاربران اجازه دهید فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند.
  • رمزنگاری داده‌ها: HPE RMC امکان رمزنگاری داده‌ها را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد به شکل مطمئنی از داده‌های خود محافظت کنید. بنابراین، زمانی که داده‌ها در وضعیت سکون قرار دارند، در امنیت کامل قرار دارند و حتی اگر هکرها به زیرساخت و کانال‌های ارتباطی نفوذ کرده باشند، بازهم به اطلاعات دسترسی نخواهند داشت.
  • انتقال داده‌ها به مکان موردنظر: HPE RMC راهکاری مطمئن، پایدار و قابل اطمینان برای انتقال داده‌ها از یک نقطه به نقطه دیگر در اختیارتان قرار می‌دهد تا بدون مشکل آرشیوها را به استوریج‌ها، سرورها یا فضای ابری انتقال دهید.
  • مدیریت دسترسی کاربران: HPE RMC با تعیین محدودیت و تخصیص مجوزها اجازه می‌دهد کاربران تنها به اطلاعاتی که نیاز دارند، دسترسی داشته باشند و به این شکل امنیت داده‌ها را تضمین می‌کند.

در مجموع باید بگوییم اگر به دنبال راهکاری برای محافظت از داده‌های همه کاره و مقرون به صرفه هستید، HPE Recovery Manager Central یک انتخاب عالی است.

HPE Recovery Manager Central به چه صورتی کار می‌کند؟

همان‌گونه که اشاره کردیم،HPE Recovery Manager Central  راه‌حل پشتیبان‌گیری و حفاظت از داده‌های یکپارچه شرکت اچ‌پی است و به طور کلی عملکرد آن به شرح زیر است:

  1. RMC به عنوان یک برنامه کاربردی روی سرور نصب می‌شود. سپس، این برنامه شروع به نظارت بر داده‌های سرور کرده و اسنپ‌شات‌های دوره‌ای از داده‌ها آماده می‌کند. به بیان دقیق‌تر، با استفاده از HPE RMC می‌توانید پشتیبان‌گیری داده‌های خود را به صورت مداوم یا به صورت زمان‌بندی شده انجام دهید.
  2. در ادامه، اسنپ‌شات‌ها به مخزن ذخیره‌سازی RMC منتقل می‌شوند. این اسنپ‌شات‌ها به صورت نسخه‌های افزایشی (incrementally backup) در سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE ذخیره می‌شوند تا همواره تغییرات لحظه‌ای ثبت شوند. این مخزن ذخیره‌سازی می‌تواند یک استوریج HPE StoreOnce، HPE Primera یا HPE Nimble Storage یا یک دستگاه ذخیره‌سازی شخص ثالث باشد.
  3. RMC می‌تواند از داده‌های مربوط به راه‌حل‌های مجازی مانند VMware vCenter، Microsoft Hyper-V و SAP HANA محافظت کند. برای انجام این کار، RMC در قالب یک برنامه کاربردی روی سرور نصب می‌شود و سپس شروع به نظارت بر ماشین‌های مجازی کرده و به شکل دوره‌ای اسنپ‌شات‌هایی از آن‌ها تهیه می‌کند.
  4. در ادامه، اسنپ‌شات‌ها به مخزن ذخیره‌سازی RMC منتقل می‌شوند. نکته‌ای که باید در این زمینه به آن دقت کنید این است که اسنپ‌شات‌ها فضای قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند و از این‌رو باید فضای کافی برای نگه‌داری آن‌ها داشته باشید.
  5. هنگامی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، می‌توانید از RMC برای بازیابی داده‌های خود استفاده کنید. RMC به شما امکان می‌دهد از طریق اسنپ‌شات‌ها به بازیابی داده‌ها بپردازد، ماشین های مجازی را به حالت قبل و قابل استفاده بازگردانید و داده‌های از دست رفته را بازیابی کنید.

برای استفاده از HPE Recovery Manager Central به چه سخت‌افزارهایی نیاز داریم؟

این نرم‌افزار می‌تواند با طیف گسترده‌ای از سخت‌افزارها استفاده شود، اما برخی از الزامات سخت‌افزاری آن به شرح زیر هستند:

  • سروری با حداقل 8 گیگابایت رم و دو پردازنده
  • یک هارد دیسک یا درایو حالت جامد برای نصب RMC
  • یک شبکه محلی با حداقل پهنای باند 100 مگابیت بر ثانیه. برای پشتیبانی از ترافیک شبکه. (پیشنهاد می‌شود شبکه پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه داشته باشد.)
  • حداقل 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی برای ذخیره نسخه‌های پشتیبان

لازم به توضیح است که RMC می‌تواند با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های ذخیره‌سازی مثل HPE StoreOnce، HPE Primera و HPE Nimble Storage مورد استفاده قرار گیرد.

هنگام انتخاب سخت‌افزار برای استفاده با RMC، مهم است که نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید. اگر نیاز به حفاظت از حجم زیادی از داده‌ها دارید باید سروری با حافظه اصلی و فضای جانبی کافی انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از RMC برای مدیریت چند سرور استفاده کنید، باید حداقل از دو پردازنده مرکزی روی سرور استفاده کنید تا مشکلی بابت پردازش حجم سنگین اطلاعات وجود نداشته باشد.

در مجموع باید بگوییم که RMC یک راه‌حل انعطاف‌پذیر است که می‌تواند با طیف گسترده‌ای از سخت‌افزارها استفاده شود. با انتخاب سخت‌افزار مناسب، می‌توانید مطمئن شوید که RMC تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند.

Recovery Manager Central Software چیست
Recovery Manager Central Software چه مزایایی دارد

Recovery Manager Central Software ‌چه مزایایی دارد؟

هنگامی که صحبت از نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری و محافظت از داده‌ها به میان می‌آید، هر یک از گزینه‌های موجود در بازار نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. برخی از مزایای شاخص HPE Recovery Manager Central به شرح زیر است:

  • محافظت از داده‌ها به شکل فراگیر: RMC می‌تواند از منابع ذخیره‌سازی و زیرساخت‌های مختلف که ممکن است میزبان چندین ترابایت یا پتابایت اطلاعات باشند، محافظت کند.
  • محافظت از داده‌ها در زمان واقعی: RMC با رویکرد مبتنی بر اسنپ‌شات از هرگونه تغییری در داده‌ها یک کپی مطمئن تهیه می‌کند. بنابراین، هر زمان تغییری در اطلاعات به وجود آید، نسخه‌ای ایمن از آن‌ها تهیه می‌شود که قابل استناد است. تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد، این است که اسنپ‌شات‌ها حجم بالایی از فضای خالی را اشغال می‌کنند، به ویژه هنگامی که صحبت از ماشین‌های مجازی به میان می‌آید.
  • بازیابی سریع و آسان داده‌ها: عاملی که باعث شده تا RMC در مقایسه با رقبا کارآمد باشد، سرعت بالای آن در بازیابی سریع اطلاعات است.
  • مدیریت مرکزی: با استفاده از HPE RMC، می‌توانید به شکل متمرکز به پشتیبان‌گیری و بازیابی از داده‌ها بپردازید و در هر زمانی به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.
  • ایمنی و امنیت بالا: HPE RMC به شما امکان می‌دهد از داده‌های خود با استفاده از الگوریتم رمزگذاری 256 بیتیAES  محافظت کنید و همچنین از پروتکل‌های رمزنگاری SSL/TLS به منظور انتقال ایمن داده‌ها به هر نقطه‌ای از شبکه استفاده کنید.
  • پشتیبانی از سیستم‌عاملهای مختلف: HPE RMC قابل استفاده همراه با سیستم‌عامل‌های Windows Server 2012 R2، Windows Server 2016 و Windows Server 2019 است.
  • سازگار با سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE: HPE RMC با سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE 3PAR، HPE Primera، HPE Nimble Storage و HPE StoreOnce سازگار است.
  • کاهش هزینه‌ها: با استفاده از HPE RMC، می‌توانید هزینه‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی از داده‌ها را کاهش دهید و به صورت بهینه‌تری از فضای ذخیره‌سازی خود استفاده کنید.
  • مدیریت پشتیبانی هوشمند: HPE RMC با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به شما امکان می‌دهد تا به صورت هوشمندانه‌تری فرآیند مدیریت و بازیابی داده‌ها را انجام دهید و از بهترین روش‌ها برای پشتیبان‌گیری و بازیابی از داده‌ها استفاده کنید.

با توجه به این مزایا، HPE RMC را باید یکی از نرم‌افزارهای مطرح در زمینه پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ها برای سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE توصیف کنیم.

در مجموع باید بگوییم کارشناسان شبکه می‌توانند از HPE Recovery Manager برای محافظت یکپارچه از آرایه‌های تمام فلش هوشمند HPE Primera و HPE Nimble Storage استفاده کنند، از اطلاعات موجود در استوریج‌ها در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنند و بر مبنای اسنپ‌شات‌ها نسخه‌ای پایدار و مطمئن از اطلاعات در اختیار داشته باشند. اچ‌پی در توصیف این نرم‌افزار می‌نویسد: «از اطلاعات موجود روی آرایه ذخیره‌سازی خود در کمتر از پنج دقیقه در فضای ابری پشتیبان‌گیری کنید و از انعطاف‌پذیری بازیابی در محل یا در فضای ابری عمومی به بهترین شکل استفاده کنید، بدون آن‌‌که مجبور شوید تغییری در خط‌مشی‌های پشتیبان‌گیری یا جریان‌های کاری تجاری اعمال کنید. RMC این ظرفیت را دارد تا همه چیز از اسنپ‌شات‌های محلی گرفته تا تکثیر بین آرایه‌ها و پشتیبان‌گیری از HPE Cloud Volumes Backup را مدیریت کند. به طوری که در انتهای ماه مجبور نشوید بابت سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری که تهیه کرده‌اید بیشتر از حد انتظار هزینه کنید».

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استوریج‌ها و خصوصا استوریج‌های HP می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان متخصصین فالنیک بهره‌مند شوید.

خرید استوریج با بهترین قیمت در فالنیک (ایران اچ پی)
علاوه بر مناسب بودن قیمت استوریج، داشتن گارانتی معتبر و اصلی هم در خرید استوریج اهمیت بالایی دارد. فالنیک، در کنار قیمت مناسب، 18 ماه گارانتی اصلی و معتبر برای استوریج و دستگاه ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهد.
قیمت استوریج

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا