به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور HP

آشنایی با فناوری های سرور HP + کاربرد هر کدام

فناوری سرور HP

قابلیت اطمینان، کارایی و مقیاس پذیری سرورهای HPE ProLiant شهرت زیادی دارد که این سرورها را به انتخابی ایده‌آل برای مشاغل در هر اندازه تبدیل کرده‌است. در قلب این عملکرد استثنایی، مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته نهفته است که سرورهای HPE ProLiant را قادر می‌سازد تا سخت‌ترین حجم کاری را به راحتی مدیریت کنند. در این مقاله فالنیک می‌خواهیم 14مورد از فناوری سرور HP را معرفی و کاربردهای آنها را بررسی کنیم.

اطلاع از تکنولوژی سرور HP به شما کمک می‌کند، پیش از خرید سرور hp بدانید این سرورها چه قابلیت‌هایی دارند و برای چه مواردی می‌توانید از آنها استفاده کنید. با این حال اگر قبل از خرید به مشاوره تخصصی نیاز داشتید، با شماره 02154591915 تماس بگیرید. کارشناسان فالنیک در این مسیر همراه شما هستند.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

معرفی 14 فناوری مهم سرورهای HP

اغلب کسب‌وکارها به سرورهایی با قابلیت مقیاس‌پذیری بالا و دسترسی آسان به داده‌ها نیاز دارند. این سرورها باید از عملکرد و سرعت مناسبی نیز برخوردار باشند. تکنولوژی‌های جدید سرورهای HP اجازه می‌دهند تا عملکرد، قدرت پردازشی و مدیریت این سرورها به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. در ادامه ابتدا به طور اجمالی این 14 مورد از فناوری سرور HP که این شرکت در تولید محصولات خود به کار می‌برد را معرفی و سپس کاربرد هر یک را به‌صورت جداگانه شرح می‌دهیم:

  1. فناوری‌ مدیریت از راه دور iLO
  2. فناوری one view
  3. تکنولوژی HPE GreenLake
  4. فناوری Intelligent Provisioning
  5. فناوری UEFI
  6. فناوری Hot Plug
  7. تکنولوژی Open BMC
  8. فناوری Smart Update
  9. ابزار رابط RESTful
  10. حافظه پایدار Intel Optane
  11. کنترلرهای آرایه یکپارچه (HPE Smart Array Storage Controllers)
  12. HPE Ezmeral Technology
  13. فناوری بازیابی خودکار سرور
  14. نمایشگر مدیریت یکپارچه
معرفی انواع فناوری های سرور HP
تکنولوژی‌های جدید سرورهای HP اجازه می‌دهند تا عملکرد، قدرت پردازشی و مدیریت این سرورها افزایش پیدا کند.

1) فناوری‌های مدیریت از راه دور

فناوری‌های مدیریت از راه دور در سرورهای HPE به مدیران سیستم اجازه می‌دهند تا از راه دور به سرورها دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مدیریت کنند. این امر می‌تواند برای انجام وظایفی مانند نصب نرم‌افزار، عیب‌یابی مشکلات و نظارت بر عملکرد سرور مفید باشد.

برخی از رایج‌ترین فناوری‌های مدیریت از راه دور در سرورهای HPE عبارتند از:

  • SSH: SSHیک پروتکل امن برای اتصال از راه دور به سرور از طریق شبکه است.
  • VNC: پروتکل گرافیکیVNC مخفف Virtual Network Computing به معنی پردازش مجازی اینترنتی است و به کاربران اجازه می‌دهد از راه دور صفحه ‌نمایش سرور را مشاهده و مدیریت کنند.
  • RDP: RDP پروتکل ریموت دسکتاپ (Remote Desktop Protocol) از طریق رابط گرافیکی به کاربران اجازه می‌دهد از راه دور بتوانند به سرور دسترسی داشته باشند. در مقاله پورت ریموت دسکتاپ چیست؟ با تعریف دقیق این پروتکل و کاربرد آن آشنا می‌شوید.
  • ILO: فناوری مدریت از راه دور iLO مخفف Integrated Lights-Out Management است و به کاربران اجازه می‌دهد از راه دور بتوانند مدیریت و مانیتورینگ سخت افزارهای سرور را انجام دهند. با خواندن مقاله iLO چیست؟ اطلاعات کاملی در مورد این فناوری سرور hp بدست می‌آورید.

بیشتر بخوانید: سرور hp چیست؟

2) فناوری one view

تکنولوژی OneView پلتفرم مدیریت یکپارچه زیرساخت‌های شبکه است که توسط شرکت HPE ارائه می‌شود. این فناوری سرور HP به مدیران سیستم امکان می‌دهد تا سرورها، ذخیره‌سازی و شبکه را از طریق یک رابط کاربری واحد مدیریت کنند.

OneView طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مدیریتی را ارائه می‌دهد که عبارتند از:

  • مدیریت چرخه عمر سرور: OneView به مدیران سیستم اجازه می‌دهد تا سرورها را از زمان سفارش تا کنارگذاری مدیریت کنند.
  • نظارت و هشدار: OneView امکان نظارت بر عملکرد زیرساخت را با ارسال هشدارهای مربوط به خطاها فراهم می‌کند.
  • اتوماسیون: OneView به مدیران سیستم امکان می‌دهد تا وظایف مدیریتی را خودکار کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم‌‌افزار مدیریتی HPE OneView روی لینک بزنید.

تکنولوژی سرور HP، OneView
فناوری OneView کمک می‌کند تا سرورها، ذخیره‌سازی و شبکه را از طریق یک رابط کاربری واحد مدیریت کنید.

3) فناوری HPE GreenLake

HPE GreenLake یک سرویس ابری هیبریدی است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت اجاره‌ای از منابع IT شرکت HPE استفاده کنند. این سرویس شامل طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات رایانه‌ای، از جمله سرورهای HPE، ذخیره‌سازی، شبکه، نرم‌افزار و خدمات مدیریت رایانه است.

اگر می‌خواهید در مورد فناوری HPE Greenlake بیشتر بدانید و با ویژگی‌های آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله فناوری HPE Greenlake چیست؟ را مطالعه کنید.

4) فناوری Intelligent Provisioning

فناوری Intelligent Provisioning یک ابزار مدیریتی است که در سرورهای HPE از نسل 8 به بعد ارائه می‌شود. این ابزار به مدیران سیستم امکان می‌دهد تا فرآیند پیکربندی سرور را به‌طور ساده‌تر و سریع‌تر انجام دهند.

Intelligent Provisioning از طریق یک رابط کاربری گرافیکی ساده قابل دسترس است. این ابزار طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های پیکربندی را ارائه می‌دهد که عبارتند از:

  • نصب سیستم عامل: این فناوری امکان نصب خودکار سیستم‌عامل سرورها را فراهم می‌کند.
  • پیکربندی شبکه: Intelligent Provisioning به مدیران سیستم اجاره می‌دهد تا تنظیمات شبکه سرور را از طریق رابط کاربری ساده پیکربندی کنند.
  • پیکربندی ذخیره‌سازی: فناوری Intelligent Provisioning به مدیران سیستم امکان می‌دهد تا تنظیمات ذخیره‌سازی سرور را به سادگی و با سرعت بالاتر انجام دهند.

در مقاله Intelligent Provisioning چیست؟ به صورت جامع این تکنولوژی سرور hp را بررسی کرده‌ایم.

فناوری Intelligent Provisioning
Intelligent Provisioning یکی از فناوری های سرورHP است و کمک می‌کند تا فرآیند پیکربندی سرور به‌طور ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود.

5) فناوری UEFI

UEFI مخفف Unified Extensible Firmware Interface است. این رابط نرم‌افزاری پیشرفته جایگزین رابط قدیمی BIOS (Basic Input/Output System) در سیستم‌های کامپیوتری شده‌است. سرورهای HP از فناوری UEFI پشتیبانی می‌کنند. مزایای UEFI در سرورهای اچ‌پی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بوت بالا
  • امنیت بالا
  • قابلیت‌های پیشرفته مانند مدیریت درایوهای سخت‌افزاری و پیکربندی شبکه

6) فناوری Hot Plug

قابلیت Hot Plug به شما اجازه می‌دهد بدون خاموش کردن سیستم، هارد دیسک‌های آرایه RAID را اضافه یا حذف کنید. این امر می‌تواند به بهبود کارایی و قابلیت اطمینان سیستم شما کمک کند.

برای استفاده از فناوری Hot Plug یکی از مهم‌ترین فناوری سرور HP، باید هارد دیسک‌ها و سرور شما از این فناوری پشتیبانی کنند. هارد دیسک‌های Hot Plug اغلب به کانکتورهایی مانند SAS یا SATA مجهز هستند که امکان اتصال و جداسازی آسان را فراهم می‌کنند. سرورهای HPE دارای قابلیت Hot Plug همچنین ویژگی‌هایی دارند که به شناسایی و پیکربندی خودکار هارد دیسک‌های جدید کمک می‌کنند.

تکنولوژی سرور HP
فناوری Hot Plug این امکان تعویض هارد را بدون خاموش کردن سرور برای ارتقا سرور یا تعویض قطعه معیوب فراهم می‌کند.

7) فناوری Open BMC

OpenBMC یک چیپ مدیریت از راه دور سرور است که روی مادربرد قرار می‌گیرد. این چیپ امکان مدیریت و کنترل بر سرور را از راه دور فراهم می‌کند. HPE BMC ابزار قدرتمندی است که راه های متعددی را برای پیکربندی، به روز رسانی، نظارت و تعمیر سرورها از راه دور ارائه می دهد.

خرید سرور فیزیکی با 24 ماه گارانتی معتبر فالنیک
خرید سرور فیزیکی در فروشگاه فالنیک به همراه پیکربندی آنلاین + درخواست پیش فاکتور و قیمت سرور + مشاوره رایگان + گارانتی 2 ساله معتبر + ارائه مشخصات سرور + قطعات اصل، برای شما فراهم است.
قیمت سرور فیزیکیتماس تلفنی

8) فناوری Smart Update

فناوری Smart Update یک فرآیند خودکار برای به‌روزرسانی فریمور، درایورها و نرم‌افزارهای سیستمی است. این فناوری سرور HP از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • SPP (Smart Component Package): SPP یک بسته نرم‌افزاری است که شامل آخرین نسخه فریمور، درایورها و نرم‌افزارهای سیستمی برای سرورهای HP است.
  • SUM (Smart Update Manager): SUM یک ابزار مدیریتی است که به مدیران شبکه اجازه می‌دهد تا SPP را دانلود، نصب و مدیریت کنند.

فناوری Smart Update یک ابزار قدرتمند و مفید برای به‌روزرسانی سرورهای HP است. این فناوری می‌تواند به مدیران سیستم کمک کند تا به‌روزرسانی‌ها را به صورت خودکار و ایمن انجام دهند.

بیشتر بدانید: راهنمای کاربری نرم افزار HPE SUM

9) ابزار RESTful

RESTful یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) است که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا از طریق پروتکل HTTP با سرورهای HP ارتباط برقرار کنند. از این ابزار می‌توانید برای مدیریت سرور، ذخیره داده‌ها و کنترل عملکرد سرور استفاده کنید.

10) حافظه پایدار Intel Optane

فناوری حافظه پایدار Intel Optane فناوری جدیدی است که ترکیبی از حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد. این فناوری سرعت حافظه رم را با ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی ترکیب می‌کند و عملکرد و کارایی را در کاربردهای مختلف، از جمله پایگاه داده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مجازی‌سازی، بهبود می‌بخشد.

حافظه پایدار Intel Optane در ماژول‌های DIMM سرور نصب می‌شود و به عنوان یک حافظه معمولی برای سیستم‌عامل قابل دسترس است. این فناوری برای ذخیره داده‌های موقت، مانند داده‌های مورد نیاز برای پردازش‌های سنگین یا برای ذخیره داده‌های دائمی استفاده می‌شود.حافظه پایدار Intel Optane مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • افزایش سرعت دسترسی به داده‌ها
  • کاهش زمان تأخیر
  • افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی
  • بهبود کارایی در کاربردهای مختلف

11) کنترلر آرایه یکپارچه (Integrated RAID Controller)

با تکنولوژی رید همان ذخیره سازی مجازی اطلاعات است. با فناوری Raid می‌توانید چند هارد را با آرایه خاصی کنار هم قرار دهید به‌طوری که سیستم عامل این چندین هارد را به عنوان یک هارد مستقل شناسایی می‌کند. با اینکار داده و اطلعات بین چند هارد که با هم رید شده‌اند، توزیع می‌شود.

 اچ پی با پشتیبانی از این فناوری، امکان خواندن و نوشتن چندین هارد را به صورت همزمان فراهم کرده است به طوری که کارایی سرور افزایش پیدا می‌کند. رید کنترلر های HP، با نام کنترلرهای Smart Array شناخته می‌شوند. کنترلر RAID یکپارچه از طریق BIOS یا UEFI قابل پیکربندی است. این کنترلر از انواع مختلف آرایه‌های RAID از جمله RAID 0، RAID 1، RAID 5 و RAID 10 پشتیبانی می‌کند.

برای آشنایی با مفهوم رید کنترلر خواندن مقاله RAID چیست؟ را پیشنهاد می‌کنیم.

12) HPE Ezmeral Technology

HPE Ezmeral یک پلتفرم نرم‌افزاری مبتنی بر Kubernetes است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی را در هر مقیاسی، به صورت کانتینری اجرا کنند. این پلتفرم از طیف گسترده‌ای از ابزارها و خدمات برای ساده‌سازی مدیریت، اتوماسیون و مقیاس‌بندی برنامه‌های کاربردی کانتینری پشتیبانی می‌کند. از کاربردهای پلتفرم HPE Ezmeral می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • یادگیری ماشینی
  • اینترنت اشیا (IoT)
  • توسعه نرم‌افزار
  • مجازی‌سازی

این پلتفرم یک راه‌حل قدرتمند و انعطاف‌پذیر برای سازمان‌هایی است که به دنبال مدرن‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری خود هستند. در مقاله HPE Ezmeral چیست؟ این فناوری را به طور جامع بررسی کرده‌ایم.

HPE Ezmeral تکنولوژی سرورHP
HPE Ezmeral به سازمان‌ها برای مدیریت و بهره‌برداری بهتر از بسترهای داده‌ای و برنامه‌های کاربردی پیچیده کمک می‌کند.

13) فناوری بازیابی خودکار

فناوری بازیابی خودکار سرور برای مدیران سیستم این امکان را فراهم می‌کند تا در صورت بروز خرابی، سرور را به حالت پیش از خرابی بازیابی کنند. این فناوری از طریق یک فرآیند چند مرحله‌ای انجام می‌شود:

  • تشخیص خرابی: سرور hp ابتدا خرابی را با استفاده از یک سری سنسورهای داخلی یا براساس علائمی تشخیص می‌دهد.
  • بازیابی از ذخیره‌سازی: سرور سپس از ذخیره‌سازی بازیابی می‌شود. این ذخیره‌سازی می‌تواند هارد دیسک داخلی، هارد دیسک خارجی یا یک ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر باشد.
  • بوت مجدد: سرور مجدد بوت می‌شود.

فناوری بازیابی خودکار سرور می‌تواند به مدیران سیستم کمک کند تا زمان خرابی سرور را کاهش دهند و از از دست رفتن داده‌ها جلوگیری کنند. این فناوری می‌تواند برای انواع مختلفی از خرابی‌ها، از جمله خرابی سخت‌افزار، خرابی نرم‌افزار و خرابی شبکه استفاده شود.

14) نمایشگر مدیریت یکپارچه

فناوری نمایشگر مدیریت یکپارچه (IMM) یک از فناوری های سرورHP که به مدیران سیستم اجازه می‌دهد تا سرورهای خود را از طریق یک رابط کاربری واحد مدیریت کنند. این رابط کاربری به‌طور مستقیم روی سرور قرار دارد و از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است.

IMM طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مدیریتی را ارائه می‌دهد که عبارتند از:

  • نظارت بر عملکرد: IMM به مدیران سیستم اجازه می‌دهد تا عملکرد سرور را نظارت و هشدارهای مربوط به خطاها را دریافت کنند.
  • پیکربندی: IMM به مدیران سیستم امکان پیکربندی سرور را می‌دهد.
  • عیب‌یابی: IMM به مدیران سیستم امکان عیب‌یابی و رفع مشکلات سرور را می‌دهد.

آنچه در مورد تکنولوژی سرور HP گفتیم

سرورهای اچ پی طیف گسترده‌ای از فناوری‌های پیشرفته را ارائه می‌دهند که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را به‌طور کارآمد و ایمن مدیریت کنند. به‌طور خلاصه فناوری سرور HP شامل موارد زیر هستند:

  • فناوری OneView 
  • فناوری HPE GreenLake 
  • فناوری Intelligent Provisioning 
  • فناوری بازیابی خودکار سرور
  • فناوری نمایشگر مدیریت یکپارچه (IMM) 
  • و …

این فناوری‌ها علاوه‌بر کاهش هزینه‌های زیرساخت فناوری اطلاعات، انعطاف‌پذیری را افزایش و بهره‌وری سرور را بهبود می‌بخشند. همچنین با افزایش سطح امنیت سرورها، از داده‌ها در برابر حملات باج‌افزاری جلوگیری می‌کنند. انتخاب فناوری‌های مناسب برای سرورهای HPE به نیازهای خاص سازمان بستگی دارد. سازمان‌ها باید عوامل مختلفی مانند اندازه سازمان، حجم کاری، بودجه و سطح امنیت مورد نظر را در نظر بگیرند.

نصب و راه اندازی شبکه به صورت استاندارد چه اهمیتی دارد؟
طبق آمار نصب و راه‌ اندازی شبکه به صورت استاندارد، هزینه‌های آتی شرکت را 10 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. متخصصان فالنیک آماده‌ی ارائه مشاوره و اجرای پروژه‌های نصب و راه‌اندازی شبکه‌ به صورت حرفه‌ای و استاندارد هستند. همین حالا تماس بگیرید.
مشاوره نصب و راه اندازی شبکهتماس بگیرید

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا