به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

فناوری HPE GreenLake ؛ پلتفرم ابری انعطاف‌پذیر و پایدار

فناوری HPE Green lake

greenlake چیست؟ فناوری HPE Greenlake یک پلتفرم سرویس‌محور است که توسط شرکت HPE ارائه می‌شود. این پلتفرم به سازمان‌ها اجازه می‌دهد بتوانند زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را به صورت ابری مدیریت کنند.

HPE Greenlake از یک مدل مبتنی بر مصرف پیروی می‌کند. یعنی سازمان‌ها تنها برای منابعی که استفاده می‌کنند، هزینه می‌پردازند. این مدل می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا هزینه‌های زیرساخت فناوری اطلاعات خود را کاهش دهند.

چابکی و انعطاف‌پذیری دو عنصر مهم برای سازمان‌های مدرن و آینده‌نگر هستند، زیرا به آنها قدرت رقابت کردن در عصر اطلاعات را می‌دهند. با توانمندسازی سازمان به فناوری‌هایی مانند مجازی‌سازی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و سایر تکنولوژی‌های تحول‌آفرین، می‌توان کارایی عملیاتی را افزایش داد و فرصت‌های تجاری جدید را ایجاد کرد. اما چالش اصلی این است که کسب‌وکارها چگونه می‌توانند در لبه تکنولوژی باقی بمانند؟ پاسخ در «فناوری HPE Green lake» نهفته است.

سازمان‌ها با فناوری گرین‌لیک اچ‌پی‌ای می‌توانند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه از زیرساخت‌ها و خدمات فناوری اطلاعات مانند محاسبات، ذخیره‌سازی، شبکه، نرم‌افزار و سایر موارد استفاده کنند. در این مقاله فالنیک به‌طور کامل در مورد فناوری HPE Green lake صحبت می‌کنیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی قیمت سرور فیزیکی، به‌ویژه خرید سرور hp روی این لینک‌ها کلیک کنید.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

فناوری HPE Greenlake چیست؟

فناوری گرین‌لیک اچ‌پی‌ای یک پلتفرم سلف‌سرویس و مدیریت‌ شده‌است که توسط شرکت HPE توسعه داده‌ شده‌است. این فناوری در واقع یک سرویس ابری‌ ایمن، انعطاف‌پذیر و سریع است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد با پرداخت هزینه‌ای متناسب با نیازهای خود و بدون تغییرات سخت‌افزاری مداوم، اطلاعات و دیتای خود را در یک فضای ابری امن ذخیره کنند.

فناوری HPE Greenlake توانسته سادگی و چابکی ابر عمومی را با زیرساخت فناوری اطلاعات داخلی سازمان تلفیق کند. در نتیجه ترکیب زیرساخت‌های داخلی و منابع مبتنی بر ابر، یک محیط فناوری اطلاعات هیبریدی ایجاد کرده است.

🔶 برای آشنایی با انواع فناوری سرور hp روی لینک کلیک کنید.

گرین‌لیک اچ‌پی‌ای به معیار یا اندازه‌گیری عملکرد اشاره نمی‌کند، زیرا تنها یک مدل مصرف و خدمات است. عملکرد زیرساختی و خدماتی ارائه‌شده از طریق HPE GreenLake به اجزای خاص و پیکربندی‌های انتخاب‌شده توسط مشتری بستگی دارد. اچ پی طیف گسترده‌ای از سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدماتی ابری را ارائه می‌دهد که می‌توانند به برآوردن نیازهای عملکردی هر سازمان کمک زیادی کنند.

سرورهای دارای فناوری HPE Greenlake
بدون تغییر در زیرساخت های فنی به راحتی می‌توانید از فناوری greenlake اچ پی استفاده کنید.

hpe green چه ویژگی هایی کلیدی دارد؟

سازمان‌هایی که به دنبال پلتفرم‌های انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر هستند، این امکان را دارند از ویژگی‌های گرین‌لیک اچ‌پی‌ای بهره‌مند شوند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم green lake hp اشاره می‌کنیم:

  • امکان ایجاد مدل هیبریدی

فناوری GreenLake کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا از تجربه ابر عمومی در تمام محیط‌های فناوری اطلاعات ازجمله ابرهای خصوصی، چند ابری و سیستم سخت‌افزاری درون‌سازمانی (on-premises) استفاده کنند. این روش بسیار چابک است و امکان ادغام مدل‌های ابر داخلی یا خصوصی را در یک رابط متمرکز برای مدیریت منابع فراهم می‌کند.

  • مدرن سازی سازمان

کاربران در گرین‌لیک می‌توانند به تعداد بی‌شماری از منابع و خدمات ازجمله Bare Metal، محاسبات، ذخیره‌سازی، مدیریت کانتینر و خدمات حفاظت از داده، خدمات پردازش سریع (HPC) و زیرساخت‌های دسکتاپ مجازی دسترسی داشته باشند. حتی محیط‌های کاملاً سخت‌افزاری را می‌توانید با مدل ابری ساده گرین‌لیک در همه جای سازمان مدرن سازی کنید.

  • مدیریت یکپارچه

قسمت HPE GreenLake Central را باید کنسول مدیریت این پلتفرم دانست که به شما نمای یکپارچه‌ای از کل عملیات IT سازمان ارائه می‌دهد. درحقیقت، این بخش یک ابزار بصری برای تأمین منابع، نظارت و گزارش‌دهی است که کنترل راحت بر کل زیرساخت فناوری اطلاعات را فراهم می‌کنند.

  • سفارشی‌سازی خدمات

کاربران می‌توانند از راه‌حل‌های مدولار از پیش پیکربندی‌شده و کاملاً قابل تنظیم استفاده کنند. درحقیقت، این راه‌حل‌ها قابلیت سفارشی‌سازی دارند، به این معنا که شما می‌توانید سیستم را مطابق با نیازهای سازمانی خود سفارشی‌سازی کنید.

پنل فناوری Greenlake
امکان مدیریت یکپارچه براساس تنظمیات شخصی سازی شده درکنسول مدیریت پلتفرم green lake وجود دارد.
  • پرداخت براساس مصرف

گرین‌لیک از مدل قیمت‌گذاری پرداخت به ازای استفاده پیروی می‌کند که در آن مشتریان فقط برای منابعی که مصرف می‌کنند، هزینه پرداخت خواهند کرد. این رویکرد باعث بهینه‌سازی هزینه‌ها می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های اولیه را حذف می‌کند.

  • امنیت و انطباق

فناوری HPE GreenLake بر امنیت و انطباق با ارائه زیرساخت‌های قوی و پایبندی به شیوه‌های امنیتی پیشرو در صنعت تأکید می‌کند. حفظ حریم خصوصی داده‌ها، انطباق با مقررات و کاهش ریسک از اجزای جدایی‌ناپذیر این سرویس هستند.

  • پشتیبانی تخصصی

اچ پی پشتیبانی و راهنمایی‌های تخصصی را در طول سفر مشتری از جمله طراحی، استقرار، مدیریت و بهینه‌سازی پلتفرم گرین‌لیک ارائه می‌دهد. پشتیبانی قوی این شرکت تضمین می‌کند که مشتریان ارزش سرمایه‌گذاری خود را در این پلتفرم به حداکثر می‌رسانند تا به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند.

پیشنهاد مطالعه

با 7 مزیت فناوری hpe green آشنا شوید

گرین‌لیک اچ‌پی‌ای رویکردی انعطاف‌پذیر، مقیاس‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای مدیریت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ارائه می‌کند. این پلتفرم سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا روی کسب‌وکار اصلی خود تمرکز کنند و درعین‌حال از آخرین فناوری‌ها و تخصص اچ پی بهره ببرند. hpe green چندین مزیت مهم به شرح زیر را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد:

  1. جلوگیری از هزینه‌های اضافی: سازمان‌ها می‌توانند با اتخاذ یک مدل مبتنی بر مصرف، از هزینه‌های اضافی (سرمایه اولیه برای استقرار سیستم) جلوگیری کنند.
  2. امکان کاهش یا افزایش منابع: سازمان‌ها می‌توانند منابع را در صورت نیاز افزایش یا کاهش دهند و امکان استقرار سریع‌تر برنامه‌ها یا بارهای کاری جدید را فراهم کنند.
  3. استفاده از آخرین تکنولوژی: سازمان‌ها می‌توانند از آخرین پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بدون نیاز به ‌به‌روزرسانی مداوم سخت‌افزار بهره‌مند شوند.
  4. افزایش امنیت: سازمان‌ها می‌توانند از تخصص hpe در زمینه امنیت و استفاده از روش‌های پیشرو در صنعت برای برآورده کردن الزامات نظارتی و کاهش خطرات بهره ببرند.
  5. ساده سازی مدیریت: گرین‌لیک اچ‌پی‌ای به کاهش زمان و تلاش اضافی برای استقرار و مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات کمک می‌کند.
  6. افزایش سرعت راه اندازی پروژه‌های جدید: سازمان‌ها می‌توانند به‌سرعت منابع موردنیاز خود را تأمین کرده و پروژه‌های جدید را راه‌اندازی کنند.
  7. استفاده بهینه از منابع: فناوری HPE GreenLake با بهینه‌سازی استفاده از منابع و کاهش زباله‌های الکترونیکی، استفاده کارآمد از انرژی را ارائه می‌دهد.
گرین لیک اچ پی
گرین‌لیک اچ‌پی‌ای به کاهش زمان و تلاش اضافی برای استقرار و مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات کمک می‌کند.

hp green lake چه کاربردی دارد؟

فناوری گرین‌لیک اچ‌پی‌ای یک پلتفرم ابری انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر است که برای مدیریت و استقرار زیرساخت‌های فناوری اطلاعات استفاده می‌شود. اما برای سازمان‌ها ممکن است موارد استفاده از این فناوری کمی ناشناخته باشد. به همین دلیل، ما در ادامه به چند مورد از کاربردهای رایج این پلتفرم اشاره می‌کنیم:

  • خدمات پردازش سریع

گرین‌لیک اچ‌پی‌ای را می‌توان برای خدمات پردازش سریع (HPC) مانند تحقیقات علمی، مدل‌سازی مالی و آموزش یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده کرد. این قابلیت امکان دسترسی به منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی را فراهم می‌کند و سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا اپلیکیشن‌های کاربردی داده محور خود را سرعت بخشند.

  • تجزیه‌وتحلیل داده‌ها

فناوری HPE GreenLake امکان تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را فراهم می‌کند. سازمان‌ها می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را به‌طور مؤثر پردازش و تجزیه‌وتحلیل کنند. با استفاده از زیرساخت‌ها و فناوری‌های پیشرفته HPE، سازمان‌ها این امکان را دارند از تحلیل داده‌ها اطلاعات ارزشمندی به دست آورند و تصمیمات خود را براساس اطلاعات اتخاذ کنند.

  • رایانش یا محاسبات لبه‌ای

سازمان‌ها می‌توانند زیرساخت فناوری اطلاعات را با رایانش یا محاسبات لبه‌ای (Edge Computing) گسترش دهند. این موضوع به‌ویژه برای کاربردهایی که به تأخیر کم یا قابلیت‌های آفلاین نیاز دارند، مانند استقرار اینترنت اشیا و تجزیه‌وتحلیل در زمان حال بسیار مفید خواهد بود.

  • تحلیل سیستم‌ها و توسعه برنامه‌ها

گرین‌لیک اچ‌پی‌ای راه‌حل‌های از پیش پیکربندی‌شده را برای اجرای بارهای کاری مربوط به تحلیل سیستم‌ها و توسعه برنامه‌ها (SAP HANA) ارائه می‌دهد. این زیرساخت می‌تواند خدمات و تخصص لازم را برای پشتیبانی از برنامه‌های SAP فراهم کند تا سازمان‌ها بتوانند عملکردشان را بهینه کنند و پیچیدگی فرآیندهای عملیاتی خود را کاهش دهند.

  • نوسازی مرکز داده

سازمان‌ها می‌توانند از HPE GreenLake برای مدرن‌سازی مراکز داده خود با استفاده از آخرین فناوری‌ها و بدون سرمایه‌گذاری اولیه استفاده کنند. آنها می‌توانند زیرساخت‌های خود را در صورت نیاز افزایش یا کاهش دهند و مطمئن شوند که منابع مناسبی برای پشتیبانی از حجم کاری خود دارند.

  • زیرساخت دسکتاپ مجازی

از فناوری GreenLake می‌توان برای استقرار و مدیریت زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) امن و مقیاس‌پذیر به کاربران نهایی استفاده کرد. این امر به سازمان‌ها در ساده‌سازی مدیریت دسکتاپ، افزایش امنیت و بهبود تجربه کاربری  کمک زیادی می‌کند.

خرید سرور فیزیکی با 24 ماه گارانتی معتبر فالنیک
خرید سرور فیزیکی در فروشگاه فالنیک به همراه پیکربندی آنلاین + درخواست پیش فاکتور و قیمت سرور + مشاوره رایگان + گارانتی 2 ساله معتبر + ارائه مشخصات سرور + قطعات اصل، برای شما فراهم است.
قیمت سرور فیزیکیتماس تلفنی

سازمان‌ ها چه خدماتی را می‌توانند از  فناوری HPE GreenLake دریافت کنند؟

فناوری گرین‌لیک اچ‌پی‌ای طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد که هر سازمانی می‌تواند مطابق با نیازهای خود از آنها استفاده کند. در ادامه به مهمترین خدمات فناوری HPE GreenLake اشاره می‌کنیم:

1. ماشین‌های مجازی

  • ماشین‌های مجازی باهدف عمومی (VM):‌ هایپروایزرهای VMware یا Red Hat و سیستم‌های hpe همگرا برای ارائه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات با عملکرد بهینه ارائه می‌شوند.
  • ماشین‌های مجازی بیش‌ازحد همگرا: پلتفرم‌های تعریف‌شده توسط نرم‌افزار HPE SimpliVity  و Nutanix می‌توانند کارایی، عملکرد و انعطاف‌پذیری زیادی را فراهم کنند.
  • ماشین‌های مجازی آماده سازمانی: سیستم‌های تعریف‌شده توسط نرم‌افزار HPE Synergy  و فضای ذخیره‌سازی HPE Primera و Nimble برای بهینه‌سازی عملکرد و ترکیب مجدد منابع ارائه می‌شوند.
پیشنهاد مطالعه

2. ذخیره سازی

  • حفاظت از داده‌ها: سازمان‌ها می‌توانند نرم‌افزار پشتیبان‌گیری و بازیابی موردنظر خود را برای محافظت از داده‌های مهم انتخاب کنند.
  • ذخیره‌سازی باهدف عمومی: سیستم‌های HPE GreenLake از آرایه‌های ذخیره‌سازی هیبریدی HPE Nimble Adaptive Flash استفاده می‌کند تا عملکرد مقرون‌به‌صرفه را با سادگی معماری داده‌ها ترکیب کند.
  • ذخیره‌سازی کسب‌وکار: سازمان‌ها این اختیار را دارند که توافق‌نامه‌های سطح سرویس خدمات (SLA) را بارهای کاری اولیه ارائه کنند.
  • ذخیره‌سازی مأموریت: ویژگی‌های حیاتی برای اطمینان از دسترسی حداکثری به داده‌ها و حداقل زمان خرابی را ارائه می‌دهد.
hpe green
امکان ذخیره سازی ابری با استفاده از فناوری گرین لیک در محیط ایمن وجود دارد.

3. محاسبات

  • محاسبات قابل ترکیب: راه‌حل‌های نرم‌افزاری تعریف‌شده‌ای را ارائه می‌دهد که قابلیت استفاده آسانی دارند. همچنین برای افزایش کارایی عملیاتی می‌توانند براساس نیازهای سازمان تنظیم شوند.
  • محاسبات عمومی: سرورهای بهینه‌سازی رک که برای مقیاس‌پذیری در یک فضای کوچک طراحی‌شده‌اند، یک رویکرد نرم‌افزاری انعطاف‌پذیر را ارائه می‌دهند.
  • محاسبات بهینه‌سازی شده برای ذخیره‌سازی: زیرساخت نرم‌افزاری تعریف‌شده‌ای است که برای پشتیبانی و ذخیره‌سازی بارهای کاری فشرده، اپلیکیشن‌های درون‌سازمانی (on-premises) و دیگر کاربردهای مربوط به داده‌ها استفاده می‌شود.

آنچه درباره hpe green lake آموختیم

در این مقاله پاسخ what is hpe greenlake را بیان کردیم و گفتیم شرکت‌ها بیشتر فناوری اطلاعات خود را براساس زیرساخت به‌عنوان یک سرویس (IaaS) خریداری می‌کنند. این موضوع باعث می‌شد تا نیازی به خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار نباشد. آنها می‌خواستند از این طریق عملکرد سازمان را با لمس یک دکمه بهبود ببخشند و هزینه‌های خود را بهینه کنند. HPE با مشاهده این نیازها در مشتریان خود، خدمات ابری هیبریدی خود را در قالب فناوری HPE GreenLake ارائه داد.

hpe greenlake می‌تواند مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما همراه داشته باشد و باعث افزایش چابکی و انعطاف‌پذیری فرآیندهای سازمانی‌تان شود. اگر می‌خواهید از بهترین سیستم‌ها و نرم‌افزارها برای مدیریت فناوری اطلاعات سازمان خود بهره ببرید، با کارشناسان ما از طریق شماره 02154591915 در ارتباط باشید.

نصب و راه اندازی شبکه به صورت استاندارد چه اهمیتی دارد؟
طبق آمار نصب و راه‌ اندازی شبکه به صورت استاندارد، هزینه‌های آتی شرکت را 10 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. متخصصان فالنیک آماده‌ی ارائه مشاوره و اجرای پروژه‌های نصب و راه‌اندازی شبکه‌ به صورت حرفه‌ای و استاندارد هستند. همین حالا تماس بگیرید.
مشاوره نصب و راه اندازی شبکهتماس بگیرید

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا