به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور HP

Intelligent provisioning چیست ؛ راهنمای جامع استفاده

آشنایی با تکنولوژی Intelligent Provisioning و نحوه استفاده از آن

اگر مدیر شبکه‌ هستید ومسئویت راه‌اندازی شبکه جدید شرکت با شماست یا یک کارشناس IT هستید که می‌خواهید بدانید چطور باید تعداد زیادی تجهیزات شبکه در زمان کوتاه و با کمترین خطا پیکربندی کرد، جواب سوال شما در فناوری Intelligent Provisioning چیست؟ نهفته است.

Intelligent Provisioning راهکاری برای پیکربندی راحت‌تر سرور با یک رابط کاربری ساده است که به صورت پیشفرض در اکثر سرورهای پرولیانت اچ‌پی وجود دارد. بزرگ‌ترین قابلیت hpe intelligent provisioning، هوشمند بودن آن و عدم نیاز به ابزار خاص برای نصب است. با فشار دادن کلید F10 در فرآیند بوت سرور یا از طریق رابط کاربری iLO گزینه Always On می‌توانید به Intelligent Provisioning دسترسی داشته باشید. در این حالت به سفت‌افزار، درایورها و سایر ابزارهای مورد نیاز در سرور نیز دسترسی دارید.

به طور کلی، Intelligent Provisioning ابزاری است که روند پیکربندی سرور و فریمور آن‌را کاملا یکپارچه کرده و مراحل نصب و راه‌اندازی سرور را کوتاه‌تر می‌کند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم به عنوان کارشناس شبکه این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با چیستی و چرایی ابزار فوق آشنا شوید.

برای خرید سرور hp همواره می‌توانید روی مشاوره تخصصی کارشناسان فالنیک حساب کنید، شماره 02154591915 راه ارتباطی شما با کارشناسان ماست.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

Intelligent Provisioning چیست؟

اصطلاح Intelligent Provisioning از دو واژه Intelligent به معنای هوشمندی و Provisioning به معنی تدارک یا تهیه تشکیل شده است که ترکیب این دو واژه با یکدیگر اجازه می‌دهد تا intelligent معنی تامین‌کننده هوشمند داشته باشد.

Intelligent Provisioning راه‌حل نرم‌افزاری شرکت اچ‌پی در ارتباط با ارائه سرویس‌های هوشمند مدیریتی برای سرورهای پرولیانت اچ‌پی نسل هشتم به بالاست که امکانات قدرتمندی به منظور سهولت در مدیریت این سرورها ارائه می‌کند و روشی قابل اعتماد و پایدار برای استقرار سرورها ارائه می‌دهد.

بر مبنای این تعریف کاربرد اصلی ابزار فوق، ارائه سرویس‌های هوشمند با هدف سهولت در مدیریت سرور است؛ به طوری که سرپرستان شبکه دیگر با مشکلات نصب سیستم عامل، مدیریت هارد دیسک‌ها، پیکربندی درگاه‌ها و انجام عملیات مربوط به آزمایش وضعیت سرور روبرو نمی‌شوند و همه کارها را به ساده‌ترین شکل انجام می‌شود. با کمک این ابزار، حتی نصب سیستم عامل نیز از طریق شبکه انجام می‌شود.

تکنولوژی Intelligent Provisioning ابزار استقرار تک سروری است که در سرورهای پرولیانت و‌ ماژول‌های محاسباتی HPE Synergy می‌توانید از آن استفاده کنید. لازم به توضیح است که Intelligent Provisioning 3.30 و نگارش‌های جدیدتر آن شامل گزینه‌ راه‌اندازی HPE SMB هستند. هنگامی که کاربر به صفحه POST این ابزار وارد می‌شود، باید مشخص کند که آیا قصد استفاده از Intelligent Provisioning را دارد یا قصد دارد از HPE SMB Setup استفاده کند.

از قابلیت‌های کاربردی ارائه شده توسط ابزار فوق باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه‌اندازی سریع SMB، سیستم‌عامل و هایپروایزر
  • توانایی استفاده از Intelligent Provisioning در هر مکان
  • رابط کاربری ساده برای نصب سیستم عامل
  • ارائه ویژگی‌های پیکربندی یکپارچه و قدرتمند از طریق رابط کاربری
intelligent معنی
با فشار دادن کلید F10 در فرآیند بوت سرور یا از طریق رابط کاربری iLO گزینه Always On می‌توانید به Intelligent Provisioning دسترسی داشته باشید.

قابلیت های کاربردی Intelligent Provisioning چیست؟

مزایای مطرح و شاخص intelligent provisioning عبارتند از:

  • پیکربندی سریع و ساده سیستم‌عامل و نصب خودکار درایورها پس از نصب سیستم عامل (ویندوز) که توسط خود سرور انجام می‌شود و فرآیند استقرار سرور را به میزان قابل توجهی ساده می‌کند.
  • ابزار فوق راهکارهای قدرتمندی در زمینه مدیریت ساده و دقیق هارد دیسک‌ها ارائه می‌کند و اجازه می‌دهد از رید مناسب در ارتباط با دیسک‌ها استفاده کنید.
  • پیکربندی ساده درگاه ILO برای کنترل از راه دور سرور
  • انجام آزمون‌های سخت‌افزاری تخصصی و پیشرفته، Insight Diagnostics Test و به‌روزرسانی فریمور
  • توانایی پاک کردن اطلاعات هارد دیسک‌ها و بازگرداندن تنظیمات به حالت کارخانه

اگر می‌خواهید بدانیدچرا موارد فوق را به عنوان مزایای Intelligent Provisioning ذکر کردیم، با خواندن توضیحات تکمیلی ادامه همراه ما باشید.

🔗 مهم‌ترین فناوری‌های قابل استفاده در سرورهای اچ پی را در مقاله آشنایی با فناوری سرور hp بخوانید.

HPE Intelligent Provisioning ؛ راه‌اندازی سریع سرور، سیستم عامل و هایپروایزر

Rapid Setup همزمان با انتشار نسخه 3.31 ابزار HPE Intelligent Provisioning به عنوان راهکار استقرار سرور و سیستم‌عامل در تمام سرورهای پرولیانت 10، 100، سری‌های 300 و نسل دهم در دسترس قرار گرفت. این ابزار، راه‌حل‌هایی در زمینه پیکربندی خودکار RAID، گزینه‌هایی در ارتباط با پیکربندی سخت‌افزاری دستی رید، استقرار خودکار درایور/فریمور، نمایش بصری درایوهای نصب شده در درایوها و … ارائه می‌کند.

علاوه بر این، به کاربران اجازه می‌دهد تنها با یک کلیک به سرویس‌های ابر عمومی آژور و آفیس 365 از مسیر استقرار Rapid Setup دسترسی پیدا کنند. به بیان دقیق‌تر، پیکربندی خودکار پیشرفته رید، تجربه کاربری جدیدی در ارتباط با مدیریت رید سخت‌افزاری در اختیار سرپرستان شبکه قرار می‌دهد. در ادامه به کاربران راه‌حل‌هایی در ارتباط با پیکربندی دقیق سیستم عامل و پارتیشن داده‌ها بر مبنای تعداد درایوها پیشنهاد می‌کند تا بتوانند به شکل بهتری از سرور استفاده کنند.

این ابزار توانایی پشتیبانی از نصب سیستم عامل‌ ویندوز سرور نسخه 2019 به بعد، وی‌ام‌ویر و ClearOS روی یک درایو اشتراکی از طریق حافظه فلش را دارد. لازم به توضیح است که برای نصب توزیع لینوکسی ClearOS به یک اتصال اینترنتی برای نصب نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه

Intelligent Provisioning ؛ قابلیت دسترسی از هر مکان

Intelligent Provisioning فرآیند پیکربندی سیستم را با ارائه توصیه‌ها، راه‌حل‌های پروفایل-محور یا اسکریپت‌نویسی به منظور یکپارچه‌سازی عملیات با فرآیندهای استاندارد فناوری اطلاعات ساده می‌کند. به طور مثال، ویژگی Always On Intelligent Provisioning اجازه می‌دهد هر زمان که نیاز دارید، بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد سرور، از طریق رابط کاربری iLO به ابزار Intelligent Provisioning دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، Intelligent Provisioning گزینه‌ای  برای پاک کردن و حذف تمامی داده‌ها از هارد دیسک‌ها ارائه می‌کند، در حالی که اجازه می‌دهد به تنظیمات پیشرفته بایوس از طریق یک رابط کاربری واحد دسترسی داشته باشید.

ساده‌سازی فرآیند نصب از طریق رابط کاربری قدرتمند با hp provisioning

Intelligent Provisioning گزینه نصب پیشنهادی (Recommended Install) را برای نصب سریع تنها با یک کلیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس را بر مبنای پیکربندی‌های پیش‌فرض از قبل تنظیم شده نصب کنند، البته به شرطی که ایمیج‌های موردنظر از قبل در شبکه وجود داشته باشد. همچنین، در صورت وجود ایمیج‌ها، توانایی رسیدگی به فرآیندهایی مثل به‌روز‌رسانی سیستم عامل را دارد.

گزینه دیگری که در اختیار کاربران قرار می‌دهد نصب سفارشی Custom Install است که از طریق یک رابط کاربری از ابتدا تا انتهای نصب، تنظیمات اضافی در ارتباط با راه‌اندازی شبکه، پیکربندی سرور، رید و نصب سیستم عامل ارائه می‌کند که این مسئله به‌روز‌رسانی درایور و سیستم عامل را نیز شامل می‌شود.

گزینه دیگری که ابزار فوق در اختیار سرپرستان شبکه قرار می‌دهد نصب دستی (Manual Install) است که درایورهای لازم برای نصب سیستم عامل بدون نیاز به جست‌وجو در وب را در اختیارتان قرار می‌دهد. خوشبختانه ابزار فوق از تمامی سیستم عامل‌های اصلی پشتیبانی می‌کند.

قابلیت مهم دیگری که ابزار hp provisioning در اختیارتان قرار می‌دهد، توانایی دانلود گزارش‌های AHS مخفف Active Health System به منظور عیب‌یابی ساده مشکلات است. همچنین، گزینه‌هایی در ارتباط با حذف گزارش‌ها و بازنشانی (reset) تنظیمات سیستم ارائه می‌دهد.

ضمن اینکه دسترسی انتخابی به یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی مجازی VSA مخفف HPE StoreVirtual Storage Appliance از طریق Intelligent Provisioning وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه

intelligent provision ؛ پیکربندی قدرتمند یکپارچه از طریق رابط کاربری

Intelligent Provisioning امکان دانلود درایورها، سیستم عامل و نرم‌افزار‌های سرور را با اتصال مستقیم به سایت اچ‌پی، به منظور به‌روز‌رسانی و نصب سیستم‌ عامل امکان‌پذیر می‌کند که نقش مهمی در انجام سریع‌‌تر و ایمن‌تر کارها دارد.

علاوه بر این، قابلیت خوبی به نام تنظیمات استقرار (Deployment Settings) ارائه می‌کند که امکان ایجاد و ویرایش مجموعه‌ای از تنظیمات پیکربندی، ذخیره‌سازی آن‌ها در یک فایل و پیاده‌سازی آن‌ها روی سرور از طریق مکانیزم iLO مخفف HPE Integrated-Lights out (iLO) را به‌واسطه‌ی یک حافظه فلش فراهم می‌کند. مزیتی روش فوق این است که اجازه می‌دهد از یک پیکربندی واحد استفاده کنید و نقش مهمی در پیشگیری از بروز خطاهای مربوط به پیکربندی سرورهای پرولیانت دارد.

چگونه از Intelligent Provisioning استفاده کنیم؟

برای استفاده از Intelligent Provisioning دو گزینه زیر در دسترس کاربران قرار دارد:

  1. هنگام راه‌اندازی اولیه سرور کلید F10 را فشار دهید.
  2. از طریق رابط کاربری ILO، ابزار فوق را اجرا کنید.

در هر حالت ابزار فوق فعال می‌شود. هنگامی که Intelligent Provisioning روی سرور فعال است و اینترنت پر سرعت متصل باشید، امکان به‌روزرسانی هوشمندانه درایورها و فریمور سرور به ساده‌ترین شکل وجود دارد.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم لزوم توجه به نسخه سیستم عاملی است که Intelligent Provisioning توانایی پشتیبانی از آن‌ را دارد. به بیان دقیق‌تر، Intelligent Provisioning قادر نیست از تمامی سیستم عامل‌های سرور، نسخه‌های 32 بیتی لینوکسی و ویندوز پشتیبانی کند. برای نصب یک سیستم عامل 32 بیتی باید درایورها را از صفحه درایورها و دانلودها به نشانی http://www.hpe.com/support دانلود کنید تا مشکلی هنگام نصب نداشته باشید. ابزار intelligent provisioning از سیستم عامل‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

• Microsoft Windows Server 2016

• Microsoft Windows Nano Server 2016

• Microsoft Windows Server 2012 R2

• Microsoft Windows Server 2012

• Windows Server 2008 R2 SP1

• Red Hat Enterprise Linux 7.3, 7.2, 6.8, and 6.7

• SUSE Linux Enterprise Server 12 SP2, 12 SP1, 11 SP4, and 11 SP3

• VMware ESXi 5.5 Update 3

• vSphere 6.0 Update 3, 6.0 Update 2, and 6.5

• ClearOS 7.3

آنچه در مورد intelligent provisioning گفتیم

در این مقاله با معنی intelligent آشنا شدید و به زبان ساده به سوالات زیر پاسخ دادیم:

  • چگونه Intelligent Provisioning کار می‌کند؟
  • چه مزایایی از فناوری Intelligent Provisioning می‌توان انتظار داشت؟
  • چگونه فناوری Intelligent Provisioning می‌تواند زمان و هزینه پیکربندی تجهیزات شبکه را کاهش دهد؟
  • چگونه فناوری Intelligent Provisioning را پیاده‌سازی کنیم؟

امیدواریم با خواندن این مقاله بیشتر با کاربردهای این فناوری آشنا شده باشید و توانسته باشید پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. در صورت وجود ابهام حتما سوالات خود را در کامنت با ما در میان بگذارید.

نصب و راه اندازی شبکه
مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی) فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند. با شماره 02154591924 تماس بگیرید تا از خدمات فالنیک در زمینه مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی و نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری استفاده کنید.
نصب و راه اندازی شبکهتماس تلفنی

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 دیدگاه ها

  1. سیستم MediaSmart اچ پی دقیقا چطور عمل میکنه و چطور میتونم ازش استفاده کنم؟

دکمه بازگشت به بالا