به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

آموزش ریست تونر و درام پرینترهای برادر

آموزش ریست تونر و درام پرینترهای برادر

یادداشت ویراستار: این مطلب در مهر 1399 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

گاهی بعد از اینکه کارتریج و درام پرینترهای برادر را تعویض می‌کنید هم با پیغام Replace Drum و یا پیغام خطای مربوط به تونر روبرو می‌شوید. در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید، ریست تونر و درام پرینترهای برادر است. در اینجا نحوه ریست تونر و درام در مدل‌های مختلف پرینتر را خواهیم گفت.

اغلب کسانی که با پرینتر و ماشین‌های اداری سروکار دارند، با پیغام‌های خطای این دستگاه‌ها آشنا هستند و تا حدودی از پس رفع مشکلات آنها برخواهند آمد. در صورت بروز مشکل در پرینتر، فقط کافیست در اینترنت مشکل دستگاه خود را جستجو کرده تا از مقالات و ویدئوهای متعددی که برای رفع خرابی و تعمیر پرینتر در اختیار شما قرار گرفته استفاده کنید.

اما اگر زمان کافی برای تعمیر پرینتر خود ندارید، بهتر است کار را به متخصص بسپارید. کارشناس پرینتر، با داشتن مهارت، دانش و تجربه کافی در حوزه انواع ماشین‌های اداری، قادر است دستگاه شما را مانند روز اول تعمیر کند. فقط کافیست درخواست تعمیر پرینتر خود را ثبت کنید.

فروش انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
پرینترها یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر هستند که امروزه کاربرد بسیاری در انجام کارهای روزمره دارند. هریک از مردم استفاده های خاصی از پرینترها دارند، با انتخابی هوشمندانه می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، پس همین حالا شروع کنید:
مشاوره و خرید پرینتر

ریست درام برادر 5340

اگر بعد از تعویض درام در پرینتر برادر مدل HL-5340، با پیغام Replace Drum روبرو شدید، باید طبق روش زیر عمل کنید.

ابتدا درپوش جلوی پرینتر برادر را باز کرده و دکمه GO را نگه دارید. دکمه GO را تا زمانی که تمامی چراغ‌های پرینتر روشن شوند، نگه دارید.

سپس دکمه GO را رها کرده و دوباره آن را بفشارید. در نهایت درپوش پنل جلوی پرینتر را ببندید.

ریست درام پرینتر
نحوه ریست درام پرینتر مدل HL-5350 برادر هم به همین روش انجام می‌شود.

ریست درام برادر 2140

ریست درام در پرینترهای برادر، کار سختی نیست و به آسانی قابل انجام است. برای ریست درام برادر 2140، فقط کافیست درپوش پنل جلویی را باز کرده و کارتریج را از محفظه پرینتر خارج کنید. سپس کارتریج را از پوشش آن باز کرده و دوباره داخل پوشش و در نهایت داخل پرینتر قرار دهید. این کار را با دقت انجام دهید تا کارتریج و درام آن آسیب نبینند.

بعد از بستن درپوش پنل جلویی، دکمه GO را تا زمانی که تمام چراغ‌های پرینتر روشن شوند فشار دهید. بعد از روشن شدن چراغ‌ها، دکمه GO را رها کرده و منتظر بمانید تا پرینتر به حالت آماده به کار یا همان Ready درآید. سپس دوباره دکمه GO را فشرده و منتظر چاپ برگه شوید.

پیشنهاد مطالعه

ریست تونر برادر 2700

برای استفاده‌کنندگان پرینتر، ناراحت‌کننده‌ترین پیغامی که مشاهده می‌کنند، پیغام خطای Repalce Toner و Repalce Drum بعد از تعویض و شارژ کارتریج است. زمانی که بعد از شارژ و تعویض کارتریج با این مشکل روبرو می‌شود، به این معناست که پرینتر دچار مشکل شده‌است.

اما راه حل رفع این قبیل خطاها در پرینترهای برادر، ریست تونر برادر 2400 است. برای ریست تونر پرینتر برادر، ابتدا باید درب پنل جلوی پرینتر را باز کرده و حدود 5 ثانیه دکمه OK را فشار دهید تا عبارت Repalce Drum روی صفحه نمایش ظاهر شود. سپس به ترتیب دکمه‌های (00*)، (از چپ به راست) را از فشار دهید. در نهایت درپوش پنل پرینتر را بسته و دستگاه را تست کنید.

نحوه ریست تونر پرینتر
نحوه ریست درام پرینترهای مدل 2740 و 2720 برادر هم به همین روش انجام می‌شود.

ریست تونر برادر 2540

نحوه ریست تونر برادر 2540، کمی با مدل‌های دیگری که گفتیم متفاوت است. در این مدل پرینتر ابتدا باید درپوش پنل جلوی دستگاه را باز کرده و دکمه OK را برای مدت 5 ثانیه نگه دارید و بعد از آن دکمه Start را فشار دهید.

سپس دکمه + را فشار دهید تا روی صفحه نمایش پرینتر، عدد 01 نمایش داده شود. بعد از آن دکمه – را فشار دهید تا روی صفحه نمایش عدد 00 نمایش داده شود. در پایان هم دوباره دکمه OK را بفشارید و درپوش پنل پرینتر را ببندید.

تعمیرات تخصصی پرینتر
در ریست تونر پرینتر، به پیغام‌های دستگاه توجه کنید.

ریست تونر برادر 7360

شاید با دیدن پنل کنترل پرینتر برادر 7360، تصور کنید که کار با این دستگاه سخت و پیچیده است. اما به راحتی با فشردن چند دکمه، قادر هستید تونر پرینتر خود را ریست کنید.

برای ریست تونر برادر 7360، ابتدا درپوش پنل جلویی را باز کرده و دکمه Clear را چند ثانیه نگه دارید تا پیغام Replace Drum روی صفحه نمایش نمایان شود.

سپس به ترتیب دکمه‌های (00*)، (از چپ به راست) را از فشار دهید. در نهایت درپوش پنل پرینتر را بسته و دستگاه را تست کنید.


در صورتی که برای ریست کردن پرینتر برادر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن 9099071843 تماس بگیرید.
از ساعت 8:30 تا 17:30پاسخگوی شما هستیم.

ریست تونر برادر 7340

نحوه ریست کردن تونر پرینتر برادر 7340 به این صورت است که ابتدا باید درپوش پنل چلوی پرینتر را باز کرده و دکمه Clear/Back را بفشارید. خواهید دید که پیغام Replace Drum روی صفحه نمایش نمایان می‌شود. به این پیغام توجهی نکنید و به ترتیب دکمه‌های (00*)، (از چپ به راست) را از فشار دهید. در نهایت درپوش پنل پرینتر را بسته و دستگاه را تست کنید.

نحوه ریست تونر پرینتر برادر
دکمه‌های (00*) را بدون تاخیر و پشت سرهم وارد کنید.

ریست درام برادر 2130

نحوه ریست درام پرینتر برادر مدل 2130 هم شبیه به مدل‌های دیگر است. به این صورت که ابتدا درب پنل جلوی پرینتر را باز کرده و دکمه GO را تا زمانی که تمامی چراغ‌های پرینتر روشن شوند، نگه دارید و سپس آن را رها کنید.

سپس دوباره دکمه GO را دو بار متوالی فشار دهید تا چراغ‌های پرینتر دوباره روشن شوند. حال دوباره به تعداد 5 بار دکمه GO را بفشارید. پرینتر شما ریست شده و چراغ شروع به کار روشن خواهد شد. پرینتر را خاموش و روشن کرده و از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

ریست تونر برادر 2320

برای ریست کردن تونر برادر 2320، ابتدا درپوش پنل جلوی پرینتر را باز کرده و پرینتر را خاموش می‌کنیم. سپس دکمه GO را به همراه دکمه روشن / خاموش فشار تا پرینتر روشن شود. سپس 9 بار دکمه GO را بفشارید. بعد از اینکه چراغ‌های پرینتر روشن شدند.

سپس دوباره به تعداد 5 مرتبه دکمه GO را بزنید و درپوش پنل را ببندید. خواهید دید که پرینتر به حالت آماده به کار خواهد رفت.

دیدید که ریست کردن پرینتر برادر بسیار آسان بود و به راحتی انجام می‌شود. ریست کردن پرینتر اچ پی و حتی کانن هم به همین راحتی قابل انجام است.

خدمات شارژ کارتریج فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج را برای بهترین کیفیت آن بخواهید، 25 بار شارژ کارتریج در فالنیک معادل یک بار خرید کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.
خدمات شارژ کارتریج
3.4/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 دیدگاه ها

  1. لطفا طریقه ریست پرینتر BROTHER HL_L3270 رو هم برای هر رنگ توضیح بدید، با تشکر

  2. سلام و عرض ادب لطفا نحوه ریست برادر مدل 7840 هم توضیح دهید ممنون

دکمه بازگشت به بالا