به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کامپیوتر و لپ تاپ

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی

هر لپ تاپ کاربرد مخصوص خود را دارد. برنامه نویسان نیز بسته به زمینه‌ای که در آن مشغول به‌کارند، باید لپ تاپ مناسب خود را تهیه کنند. مثلاً اگر توسعه‌دهنده بازی باشید، باید با لپ تاپی کار کنید که گرافیک خوبی داشته باشد. امروزه لپ تاپ‌های زیادی در بازار موجود است و می‌توانید با بیشتر آن‌ها برنامه نویسی کنید. اما انتخاب لپ تاپ درست، بهره‌وری شما را به اوج می‌رساند. این مقاله، یک راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی است و هر اطلاعاتی که درباره انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی نیاز داشته باشید، از خصوصیات فنی گرفته تا راهنمایی درباره قیمت لپ تاپ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی

وقتی یک لپ تاپ برنامه نویسی خوب داشته باشید، می‌توانید در هر کجا که هستید، کد بزنید و اجرا کنید. زمانی که در حال اجرا یا تست کد هستید، کارکرد لپ تاپ شما باید به حدی خوب باشد که بتوانید نتیجه کار را به‌درستی ببینید. در این راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی، درباره مشخصات لپ تاپ خوب برای برنامه نویسی صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله، دو مورد را پیش‌فرض گرفته‌ایم:

  1. شما یک برنامه نویس هستید.
  2. لپ تاپ شما، ابزار اصلی کار شماست.
خرید و قیمت لپ تاپ در فالنیک
برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و خرید لپ تاپ با مشاوره تخصصی رایگان و گارانتی معتبر ۱۸ ماهه از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
قیمت لپ تاپتماس تلفنی

بررسی مشخصات لپ تاپ برای برنامه نویسی

چندین مورد است که هنگام بررسی مشخصات لپ تاپ برای برنامه نویسی باید مدنظر داشته باشید. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم؛ ضمن این‌که می‌توانید در مقاله مشخصات خرید لپ تاپ اطلاعات جامع‌تری را به دست آورید.

صفحه نمایش

شما به عنوان یک برنامه نویس، زمان زیادی را به صفحه نمایش خیره هستید. پس یکی از مهمترین موارد برای شما در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی، صفحه نمایش است. اولین چیزی که باید مدنظر داشته باشید، وضوح نمایشگر است. بیشتر مدل‌های لپ تاپ برنامه نویسی ارزان، صفحه‌ نمایشی با وضوح 768 × 1366 پیکسلی دارند که با وجود اندازه کوچک، کار شما را راه می‌اندازد. اما آن‌قدر وضوح ندارد که چشم شما بتواند با راحتی کامل و به صورت طولانی مدت، متون را بخواند.

لپ تاپ با کیفیت نمایش 4k، قیمت ارزانی ندارد و شارژ زیادی مصرف می‌کند. اگر در مکان‌هایی کار می‌کنید که نمی‌توانید هر زمان که خواستید به پریز برق دسترسی داشته باشید، از تهیه لپ تاپ با صفحه نمایش 4k چشم‌پوشی کنید.

هر وضوحی را که انتخاب می‌کنید، بهتر است کمتر از Full HD 1920 × 1080p نباشد.

مورد دیگر، زاویه دید لپ تاپ است. لپ تاپ شما نباید مانند یک آینه باشد. یک صفحه نمایش مات، انعکاس کمتری دارد.

صفحه نمایش لپ تاپ برنامه نویسی
صفحه نمایش در انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی باید از وضوح مناسبی برخوردار باشد.

پردازنده (CPU)

پردازنده روی کارکرد شما تأثیر زیادی دارد و عضوی است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. پردازنده‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام خصوصیات متفاوتی دارند. باید پردازنده را بسته به نوع برنامه نویسی انتخاب کنید. اگر پروژه‌های سنگین انجام می‌دهید یا کارهای گرافیکی با حجم بالا اجرا می‌کنید، پردازنده شما باید سرعت بالایی داشته باشد. هنگام انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی  لازم است به یک سری مشخصات پردازنده از جمله اندازه کش، تعداد هسته‌ها، فرکانس و توان حرارتی آن (TDP) توجه کنید.

پیشنهاد مطالعه

اگر می‌خواهید با چند نرم‌افزار به صورت همزمان کدنویسی کنید، باید پردازنده‌ای انتخاب کنید که هسته‌ بیشتری دارد و اگر قرار است فقط روی یک برنامه تمرکز کنید و بهترین نتایج را بگیرید، به فرکانس آن توجه کنید.

یک پردازنده Intel core i5 یا i7 با فرکانس 3GHz  یا بالاتر، برای بیشتر افراد مناسب است. با انتخاب این پردازنده‌ها برای لپ تاپتان نیاز نیست تا سال‌ها سیستم خود را ارتقا دهید. اگر برنامه نویس وب و یا طراح نرم‌افزار هستید، نیاز نیست بالاترین مدل پردازنده را انتخاب کنید. لپ تاپ با پردازنده Intel Core i3 یا پردازنده AMD A8 / A10 هم برایتان کافی خواهد بود.

صفحه کلید و موس

از آن جایی که دستان شما برای مدت طولانی با دکمه‌های کیبورد کار می‌کند، انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی با کیبورد راحت، بسیار اهمیت دارد. بهتر است کیبورد شما، قسمت اعداد نیز داشته باشد. ارتفاع دکمه‌ها و لمس آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

به قالب کیبورد نیز توجه کنید. بعضی لپ تاپ‌ها، طراحی و قالب عجیبی دارند. مثلاً دکمه‌های F و Ctrl، در جاهای دیگری قرار گرفته‌اند و یا این که دکمه‌های Enter و backspace اندازه کوچک‌تری دارند. برای مثال، ایسوس لپ تاپ ASUS Zephyrus G14 را برای گیمینگ عرضه کرده است و در این لپ تاپ، بسیاری از دکمه‌ها که برای بازی کاربردی ندارند، از کیبورد حذف شده‌اند. این لپ تاپ مناسب برنامه نویس ها نخواهد بود. اگر فکر می‌کنید به طراحی‌های جدید عادت نخواهید کرد، یک صفحه کلید معمولی را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی  لازم است به یک سری مشخصات پردازنده از جمله اندازه کش، تعداد هسته‌ها، فرکانس و توان حرارتی آن (TDP) توجه کنید.

طراحی موس نیز باید ارگونومیک باشد و دست شما را در استفاده طولانی مدت خسته نکند. هرچند داشتن یک مواس با دکمه‌های متعدد می‌تواند به سرعت عمل شما کمک کند، اما این ویژگی، اولویت بالایی ندارد.

اگر در تاریکی برنامه نویسی می‌کنید، می‌توانید لپ تاپ و موسی را انتخاب کنید که نور پس زمینه دارد.

پیشنهاد مطالعه
موس در راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی
هنگام انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی باید به طراحی ارگونومیک موس توجه داشته باشید.

سیستم عامل

مورد دیگری که در راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی باید درباره آن صحبت کنیم، سیستم‌عامل است.

اگر یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار هستید که می‌خواهد با سیستم اپل (iPhone/iPad و غیره) کدنویسی کنید، باید سیستم Mac تهیه کنید. اما در صورتی که قرار نیست کاری مختص به اپل/iOS انجام دهید، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست، چون تقریباً همه لپ تاپ‌های دیگر، از سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کنند.

لینوکس برای کسانی خوب است که می‌خواهند کنترل بیشتری بر سیستم داشته باشند. ویندوز نیز محبوبیت زیادی دارد چون از نرم‌افزارهای زیادی پشتیبانی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم به عنوان یک برنامه نویس حرفه‌ای، ویندوز را به عنوان سیستم‌عامل اصلی خود داشته باشید و اگر نیاز بود، در کنار آن یک سیستم‌عامل لینوکس را به صورت مجازی روی لپ تاپ نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه

حافظه رم (RAM)

از مهمترین مشخصات لپ تاپ برای برنامه نویسی، RAM است. به عنوان یک برنامه نویس باید با IDEهای حجیم و ماشین‌های مجازی کار کنید و این‌ها به حافظه موقت زیادی نیاز دارند.

توسعه‌دهندگان وب، می‌توانند لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی ارزان با RAM متوسط انتخاب کنند، اما توسعه‌دهندگان نرم افزار که باید پروژه‌های سنگین را کامپایل کنند، به RAM بیشتری نیاز دارند. لپ تاپ با RAM حداقل 8GB ایده‌آل است. اگر توسعه‌دهنده بازی هستید، ممکن است به حافظه بیشتری نیاز داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم لپ تاپی با RAM 16GB انتخاب کنید و اگر در حال حاضر بودجه کافی برای خرید لپ تاپ با این حافظه را ندارید، لپ تاپی را تهیه کنید که قابلیت ارتقا به 16GB داشته باشد.

به عنوان راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی پیشنهاد می‌کنیم که حداقل حافظه‌ای که انتخاب می‌کنید، 8GB باشد.

قابلیت حمل

لپ تاپ‌ها، در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید لپ تاپ شما تا چه  میزان قابل حمل باشد. اگر قصد ندارید لپ تاپ را با خود به محل کار یا فضاهای خارجی ببرید، لپ تاپ 15 اینچی برایتان مناسب است. با انتخاب این اندازه می‌توانید صفحه‌ای بزرگتر داشته باشید و چند برنامه را به صورت همزمان به نمایش بگذارید. اما اگر جابجایی زیادی دارید یا لپ تاپ را با خود به سفر می‌برید، اندازه 13 یا 14 اینچی نیز می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

پیشنهاد مطالعه

هارد درایو

این که لپ تاپ شما هارد SSD داشته باشد را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. چون این حافظه، نسبت به حافظه‌های معمولی، کارکرد بهتری دارد و هر عملیاتی، با SSD سریع‌تر است.

حداقل ظرفیتی که باید مدنظر داشته باشید، 256 گیگابایت است. اگر می‌توانید بیشتر هزینه کنید، 512 گیگابایت یا یک ترابایت، انتخاب بهتری است. اما اگر بودجه محدودی دارید، فایل‌های شخصی و فیلم و موزیک را در یک هارد اکسترنال ذخیره کنید و فضای هارد SSD را به برنامه نویسی اختصاص دهید.

باتری

اگر همواره پشت میز کار و در کنار پریز برق برنامه نویسی می‌کنید، عمر باتری خیلی برایتان اهمیت نداشته باشد. بهتر است لپ تاپی را انتخاب کنید که حداقل 6 ساعت عمر باتری داشته باشد، چون لپ تاپ، یک وسیله قابل حمل است و این را باید در نظر گرفت که ممکن است در آینده بخواهید در محیط‌های دیگری کار کنید.

در این مقاله راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی در خصوص مشخصات و نکات لازم برای خرید صبحت کردیم در صورتی که برای خرید نیاز به دریافت مشاوره دارید می‌توانید از طریق شماره 02154591930 با واحد فروش لپ تاپ فالنیک در ارتباط باشید.

تعمیر لپ تاپ
تعمیر لپ تاپ در تعمیرگاه لپ تاپ فالنیک، به وسیله تعمیرکار لپ تاپ مجرب و باتجربه انجام می‎‌شود. تمامی امور مربوط به تعمیرات لپ تاپ با تجهیزات پیشرفته و متخصصین دارای گواهینامه رسمی در دپارتمان تخصصی و تعمیرگاه لپ تاپ فالنیک. برای ثبت درخواست تعمیر یا دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید.
تعمیر لپ تاپتماس تلفنی
4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا