به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

معرفی تجهیزات شبکه برای انواع کسب‌ و کار (سرور، استوریج، روتر، سوئیچ، لپ تاپ و…)

تجهیزات شبکه برای راه اندازی انواع کسب و کارها

شبکه‌های کامپیوتری امروزی در مقایسه با گذشته، تفاوت‌های زیادی پیدا کرده‌اند و تجهیزات و مولفه‌های مختلفی به آن‌ها اضافه شده‌است. شبکه کامپیوتری در ساده‌ترین شکل خود از کامپیوترها، سوییچ‌ها، روترها و استوریج‌ها تشکیل شده است. در مقیاس کلان، شبکه‌ها شامل زیرشبکه‌ها، سوییچ‌ها و روترهای مختلفی هستند که دسترسی کارمندان یک سازمان به شبکه جهانی و کامپیوترهای درون یک سازمان را فراهم می‌کند. چنین شبکه‌ای از مولفه‌های مختلفی ساخته شده که هر یک پیکربندی و تعاریف خاص خود را دارند. در ادامه مهم‌ترین تجهیزاتی که برای نصب و راه اندازی شبکه لازم است را معرفی می‌کنیم. خرید سرور یکی از مهم‌ترین اقدامات برای داشتن شبکه قدرتمند است. برای اطلاع از قیمت سرور hp می‌توانید با کلیک روی لینک از مدل‌های مختلف بازدید کنید.

خرید سرور فیزیکی با 24 ماه گارانتی معتبر فالنیک
خرید سرور فیزیکی در فروشگاه فالنیک به همراه پیکربندی آنلاین + درخواست پیش فاکتور و قیمت سرور + مشاوره رایگان + گارانتی 2 ساله معتبر + ارائه مشخصات سرور + قطعات اصل، برای شما فراهم است.
قیمت سرور فیزیکیتماس تلفنی

سرور، مغز متفکر شبکه

یکی از تجهیزات زیربنایی دنیای شبکه، سرور است. در ساده‌ترین تعریف، کامپیوتری که سرویس‌هایی به کامپیوترهای دیگر ارائه می‌دهد سرور نام دارد. هنگامی که وب‌سایت شرکتی را باز می‌کنید تا اطلاعات درون آن را مشاهده کنید یا  کلمه‌ای در کادر جستجوی وب‌سایت وارد می‌کنید، کامپیوتر شما نقش کلاینت یا دریافت کننده اطلاعات را از کامپیوتر دیگری (که همان سرور است) دارد که اطلاعات روی آن میزبانی شده‌اند. در این حالت، سرور درخواست شما را دریافت و پردازش می‌کند و نتیجه را باز می‌گرداند.

امروزه، انواع مختلفی از سرورها در سازمان‌ها برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین مسئله باعث شده تا انتخاب یک سرور مناسب به یکی از چالش‌های بزرگ مهندسان شبکه تبدیل شود، زیرا باید سروری را انتخاب کنند که جوابگوی نیازهای کاری فعلی و آینده سازمان باشد. اگر سرور ضعیفی انتخاب شود، بر عملکرد کارمندان و شبکه تاثیر منفی می‌گذارد، به‌طوری که کارمندان مجبور هستند برای دریافت اطلاعات و انجام کارهای خود مدت زمان زیادی را به انتظار بنشینند. سرورها به انواع مختلفی مثل سرورهای ایستاده، رک‌مونت، تیغه‌ای، مدیریتی، غیر مدیریتی، ابری، هوشمند و … تقسیم می‌شوند که هر یک تعاریف خاص خود را دارند.  به طور کلی دریافت قیمت سرور و خرید سرور hp می‌تواند اولین قدم برای راه اندازی کردن کسب و کاری موفق باشد.

پیشنهاد مطالعه

متاسفانه برخی از شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها، تصمیم می‌گیرند یک کامپیوتر دسکتاپ را به سرور تبدیل کنند که کار عاقلانه‌ای نیست. هنگامی که یک کامپیوتر را به سرور تبدیل می‌کنید، در بلندمدت با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید. به‌طور مثال، حافظه اصلی مورد استفاده در کامپیوترهای شخصی قابلیت تصحیح خطا را ندارد، اما حافظه‌های سرور توانایی تصحیح خطا را دارند که نقش مهمی در پایداری عملکرد سرور و سلامت داده‌ها دارد. علاوه بر این، قطعات سرورها با طول عمر بالا ساخته می‌شوند، زیرا سرورها برعکس کامپیوترهای شخصی همواره روشن هستند تا دسترسی به اطلاعات فراهم شود. البته باید سروری متناسب با نیازهای کاری خود انتخاب کنید تا سلامت آن حفظ شده و بعد از مدت کوتاهی به تعمیر سرور نیاز پیدا نکنید. بهترین راه برای انتخابی درست، استفاده از تجربه متخصصین است.

بهترین سرور کسب و کارهای کوچک
بهترین سرور کسب و کارهای کوچک

استوریج‌ها منبع ذخیره اطلاعات در شبکه

هنگامی که قصد ذخیره‌سازی اطلاعات را دارید، گزینه‌های مختلفی در دسترس‌تان قرار دارد. به ‌طور مثال، می‌توانید اطلاعات را روی کامپیوترهای شخصی، فضای ذخیره‌سازی ابری یا هارددیسک‌های خارجی ذخیره‌سازی کنید. با این حال، شرکت‌های حرفه‌ای از راهکار ساخت‌یافته‌تری استفاده می‌کنند که استوریج (Storage) یا به عبارت دقیق‌تر ذخیره‌ساز متصل به شبکه (NAS) نام دارد. استوریج‌ها به کاربران اجازه می‌دهند از طریق تجهیزات کلاینتی مثل کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند به اطلاعات میزبانی شده روی شبکه دسترسی داشته باشند. این دسترسی می‌تواند از طریق شبکه محلی یا شبکه‌های عمومی مثل اینترنت باشد.

معمولاً استوریج‌ها، میزبان هارد دیسک‌ها، SSDها یا ترکیبی از هر دو رسانه هستند که بر مبنای یک معماری مشخص به شکل خاصی در دسترس سرور و شبکه محلی قرار می‌گیرند. در این حالت، سرور، استوریج را همانند یک هارد دیسک بزرگ محلی در نظر می‌گیرد. به بیان دیگر، استوریج را باید شبیه به یک راه‌حل ذخیره‌سازی ابری در نظر گرفت، با این تفاوت که فرآیند نظارت، پیکربندی و مدیریت آن بر عهده شرکت است. استوریج با ارائه یک فضای ذخیره‌سازی یکپارچه به کارمندان یا اعضا تیم اجازه می‌دهد به شکل همزمان به اسناد و فایل‌های موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. مهم‌ترین مزیتی که یک استوریج ارائه می‌کند این است که تضمین می‌کند، اگر مشکلی برای کامپیوترهای شخصی عضو یک شبکه پیش آمد، اطلاعات در صحت و سلامت قرار داشته باشند. البته، این مسئله به نوع معماری یا همان رید که سرور بر مبنای آن پیکربندی می شود، بستگی دارد. این نکات و ویژگی‌ها بر قیمت استوریج نیز تاثیرگذار هستند. بنابراین پیش از انتخاب این تجهیزات، حتما با متخصصین مشورت کنید.

نقش سوئیچ‌ها در ایجاد شبکه کامپیوتر

یکی از ملزومات مهم دنیای شبکه، سوییچ (Switch) است. سوییچ، سخت‌افزاری است که ارتباط دستگاه‌های مختلف و روتر در یک شبکه محلی را امکان‌پذیر می‌کند. یعنی کلاینت‌های یک شبکه محلی را با یکدیگر مرتبط می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد از طریق کابل‌های شبکه و با سرعت زیاد به تبادل اطلاعات بپردازند. اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری به شکل بسته‌ها و فریم‌ها میان گره‌ها مبادله می‌شوند. هر فریم، اطلاعاتی درباره آدرس مبدا و مقصدا دارد. سوییچ‌های لایه دو با توجه به مک‌آدرس موجود در سرآیند مقصد فریم، پورت مقصد را شناسایی می‌کنند و بسته داده‌ای را برای همان پورت ارسال می‌کند. با توجه به این‌که مک‌آدرس‌ها در جدولی به ‌نام مک‌آدرس ذخیره می‌شوند سوییچ‌های لایه دو مشکلی بابت عدم شناسایی دستگاه‌های تحت شبکه ندارند، زیرا اطلاعات تجهیزات متصل به خود را در اختیار دارند. سوییچ‌های لایه سه فرآیند مسیریابی را از طریق آدرس آی‌پی انجام می‌دهند و قادر هستند وظایف مدیریتی را به شکل بهتری انجام دهند.

برندهای متفاوتی در این دسته وجود دارند که از بین آن‌ها می‌توانید برای خرید سوئیچ شبکه دی لینک یا سوئیچ سیسکو اقدام کنید. مزیت دسته اول قیمت مقرون به صرفه و مزیت محصولات دوم، امکان تعمیر سوییچ سیسکو است که در ایران و توسط متخصصین خبره داخلی انجام‌پذیر است.

سوئیچ شبکه ؛ مشاوره و خرید در فالنیک
فالنیک (ایران اچ پی)، ارائه دهنده سوییچ شبکه در انواع مختلف با بهترین کیفیت، 18 ماه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش. جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان، قیمت و خرید سوئیچ شبکه روی لینک کلیک کنید.
خرید و قیمت سوئیچ شبکهتماس تلفنی

بررسی الزام وجود روتر در شبکه‌های کامپیوتری

روتر یکی از تجهیزات اکتیو مهم شبکه‌های کامپیوتری است که شرح وظایف بسیار گسترده‌ای دارد. مهم‌ترین وظیفه روتر مسیریابی بسته‌ها و ارسال آن‌ها برای مقصد است. روتر در لایه «شبکه» از مدل مرجع OSI کار می‌کند و در گروه تجهیزات لایه 3 قرار می‌گیرد. روترها برای ارسال درست بسته‌های اطلاعاتی به مقصد از جدول مسیریابی استفاده می‌کنند. جدولی که آدرس آی‌‌پی گیت‌وی را دارد و بر مبنای آن مسیریابی بسته‌ها برای مقصد انجام می‌شود تا بسته‌ها برای کلاینتی که آدرس آی‌پی را دارد، ارسال شوند. این جدول مسیریابی ممکن است به شکل ایستا توسط مدیر شبکه و یا پویا توسط سرویس‌ها و الگوریتم‌های مسیریابی ساخته شوند.

پیشنهاد مطالعه

هر زمان روتر بسته داده‌ای دریافت می‌کند، بسته را درون حافظه موقت خود نگه می‌دارد، آدرس آی‌پی مقصد را بررسی می‌کند و جدول مسیریابی گیت‌وی را جست‌وجو می‌کند تا بتواند بسته را برای گره مقصد ارسال کند. الگوریتم‌های مسیریابی بر مبنای محاسبات پیچیده‌ای سعی می‌کنند، کوتاه‌ترین و بهینه‌ترین مسیر برای ارسال بسته‌ها را انتخاب کنند. به همین دلیل است که روترها مجهز به پردازنده‌های قدرتمندی هستند که این محاسبات را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام دهند. به طور کلی خرید روتر می‌تواند به عملکرد بهتر شبکه و افزایش سرعت و کیفیت ارتباطات منجر شود.

روتر مناسب انواع کسب و کارها
روتر برای کسب و کارهای کوچک

معمولاً سرور، استوریج، روتر و سوئیچ مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که در ساخت یک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته نیازهای هر شبکه متفاوت است و باید توسط متخصصین امر بررسی شده و سپس برای تهیه تجهیزات لازم اقدام کنید.

مزایای وجود UPS در شبکه ها

با این که ممکن است ups ابزاری غیر ضروری به نظر برسد اما یکی از حیاتی‌ترین قطعات و تجهیزات در شبکه است. مشکلات الکتریکی از رایج‌ترین مواردی هستند که به اطلاعات و سلامت تجهیزات شبکه آسیب می‌زنند. خرید ups خیال شما را از عملکرد صحیح شبکه حتی هنگام قطعی برق، راحت می‌کند. اگرچه سرورها ابزارهای هوشمند و دقیقی هستند که تحمل خطای بالایی دارند اما در صورت قطعی برق یا نارسایی‌هایی الکتریکی، ممکن است اطلاعات مهمی را ا ز دست بدهید یا تجهیزات گران قیمت شبکه آسیب ببینند. در این شرایط ups می‌تواند سلامت قطعات و اطلاعات موجود در شبکه را تضمین کند. خصوصا ups هایی که از نوع آنلاین هستند، باعث بهبود عملکرد شبکه و کاهش دان تایم آن می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم از بررسی و خرید این قطعات غافل نشوید.

خرید ups
کسب و کار و اطلاعات تان را به دست نوسانات برق نسپارید. با خرید UPS از ضررهای ناشی از قطع برق، جلوگیری کنید. برای مشاوره و دریافت خدمات از شرکت ایران اچ پی (فالنیک)، به لینک زیر مراجعه کنید.
خرید upsتماس تلفنی

ورک استیشن ها و شبکه های کامپیوتری

این سیستم‌ها کامپیوترهای قدرتمندی هستند که توان انجام امور سنگین را دارند. workstationها یا ایستگاه‌های کاری می‌توانند در کسب و کارهای کوچک بسیار مفید باشند زیرا معمولاً قیمت ورک استیشن مقرون به صرفه‌ است و نسبت به سرورها بسیار ارزان‌تر هستند. همچنین قابلیت پیکربندی و ارتقا به workstationها اجازه می‌دهد تا چند سال فعالیت کرده و بتوان آن‌ها را با تکنولوژی‌های روز هماهنگ کرد.

اگر کسب و کار کوچکی دارید، بررسی Workstationها پیش از خرید ابزار و تجهیزات گران‌قیمت، می‌تواند ایده خوبی باشد.

نقش لپ تاپ ها در شبکه

استفاده از لپ‌تاپ به عنوان سرور، ایده مناسبی نیست زیرا لپتاپ‌ها با محدودیت‌های سخت افزاری مواجه‌اند اما می‌توان از لپ‌تاپ به عنوان سیستم‌های متصل به شبکه استفاده کرد. ویژگی‌هایی مثل قابلیت جابجایی، قابلیت اتصال به شبکه‌های وای فای و هات اسپات بدون نیاز به سخت افزار جانبی، عدم نیاز به فضای کاری زیاد و… لپ تاپ‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده کاربران در شبکه تبدیل می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

قیمت لپ تاپ نیز بازه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد و می‌توان در کسب و کارهای کوچک، متناسب با هر بودجه‌ای، لپ تاپ خوبی تهیه کرد. بعلاوه مدل‌های مختلفی از این دستگاه‌ها وجود دارند که بسیار قدرتمند هستند و می‌توان روی قدرت پردازشی آن‌ها حساب کرد.

از نظر طول عمر نیز تعمیر لپ تاپ یا افزایش قدرت آن (بسته به مدل محصول) معمولا کار پرهزینه‌ای نیست و یک مزیت برای این دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

با فایروال امنیت شبکه را تضمین کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هر شبکه باید مد نظر قرار دهید، امنیت داده‌هاست. خرید فایروال می‌تواند این امنیت را به طور کامل تامین کند. خرید این قطعات را سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید زیرا هزینه‌هایی که هنگام وقوع مشکلات امنیتی، بازیابی کردن اطلاعات یا از دست رفتن کلیِ داده‌ها می‌پردازید، به مراتب بیشتر از هزینه‌های مربوط به پیشگیری از چنین حوادثی‌ست.

چه در نسخه‌های نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری، قابلیت‌های خاص فایروال‌ها به امنیت بیشتر شبکه منجر شده و می‌توانند باعث کاهش هزینه‌هایی مانند ریکاوری اطلاعات یا پاک‌سازی شبکه از ویروس‌های مخرب شود. البته پیشنهاد متخصصان شبکه، استفاده همزمان از نسخه‌های نرم‌افزاری و تجهیزات سخت‌افزاری فایروال است.

All in One جمع و جور و کارآمد

خرید all in one برای کسب و کارها و شرکت‌هایی که از نظر فضای نگهداری تجهیزات با محدودیت روبرو هستند، انتخابی ایده‌آل است. این دستگاه‌ها می‌توانند به جای کامپیوتر و لپ تاپ به کار گرفته شوند و کارایی مناسبی از خود ارائه دهند. مزیت دیگر این دستگاه‌ها، وجود مدل‌های مختلف در بازه‌های قیمتی متفاوت است که خرید آن‌ها را با هر بودجه‌ای امکان‌پذیر می‌کند. البته باید توجه کنید که All in one ها قابلیت‌ جابجایی لپ تاپ‌ و قدرت پردازش کامپیوترها و ورک استیشن‌ها را ندارند مگر این که بخواهید آل این وان های قدرتمند و گران قیمت تهیه کنید.

کامپیوتر ها یک انتخاب همیشگی

انتخاب کامپیوتر برای هر کسب و کاری، یک گزینه‌ی همیشگی‌ست. مزیت‌های کامپیوترهای شخصی به شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف اجازه می‌دهد برای سال‌ها از خدمات این دستگاه‌ها استفاده کنند. قیمت کامپیوتر بازه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد و بسته به میزان نیاز خود می‌توانید کامپیوتر مناسبی انتخاب کنید. از طرف دیگر امکان ارتقای سخت افزاری کامپیوترها خیال‌تان را بابت همگام سازی این دستگاه‌ها با تکنولوژی‌های جدید، راحت می‌کند.

سرور استوک ، انتخابی مناسب برای شروع

برای کسب و کارهایی که قادر به پرداخت هزینه سرور نیستند، سرور استوک بهترین انتخاب است. قیمت این دستگاه‌‍‌ها به کسب و کارها اجازه می‌دهد حداقل برای چند سال از هزینه‌های بالای تهیه سرور خلاص شوند. البته برای تهیه سرور استوک باید تجربه کافی داشته باشید و حتما سراغ شرکت‌های مطمئن و خوشنام بروید که سرورهای استوک را گارانتی می‌کنند.

فروشگاه فالنیک با بیش از 27 سال سابقه، سرور استوک را با گارانتی یک ساله، تضمین اصل بودن قطعات و خدمات گسترده پس از فروش ارائه می‌کند.

رک شبکه
رک شبکه با بهترین کیفیت در فالنیک (ایران اچ پی)؛ امکان خرید رک شبکه از تمامی نقاط کشور با گارانتی معتبر و بهترین قیمت امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
رک شبکهتماس تلفنی

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا