به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

آشنایی با نحوه تنظیم سایز کاغذ در پرینتر

آشنایی با نحوه تنظیم سایز کاغذ در پرینتر

در بسیاری از موارد برای تغییر فرآیند چاپ باید از سایز کاغذ غیر متداول استفاده کرد. خوشبختانه در پرینترهای امروزی این قابلیت وجود دارد که بتوان سایز کاغذ را برای چاپ تغییر داد. تنظیم سایز کاغذ در پرینتر موضوعی است که ممکن است در زمان کار کردن با دستگاه به آن نیاز داشته ‌باشید. این انتخاب می‌تواند از سایز کوچک برگه تا سایزهای بسیار بزرگ را شامل شود. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد آشنایی با نحوه تنظیم سایز کاغذ در پرینتر صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به بالا بودن قیمت پرینتر حتما تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید و مجبور نباشید هزینه‌ای بابت تعمیر پرینتر خود پرداخت کنید.

تعمیر پرینتر
برای تعمیر پرینتر و برطرف کردن مشکلات دستگاه می‌توانید با کارشناسان تعمیرات چاپگر فالنیک در ارتباط باشید. در فالنیک امکان تعمیر پرینتر در محل مشتری یا در شرکت با تجهیزات پیشرفته وجود دارد.
تعمیر پرینترتماس تلفنی

اهمیت تنظیم سایز کاغذ در پرینتر

برای چاپ اسناد مختلف در اندازه‌های متفاوت شما به سایزهای مختلفی از کاغذ نیاز دارید. همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفته‌شد، بسیاری از پرینترهای امروزی این قابلیت را دارند که بتوانند به‌راحتی کاغذهایی در سایزهای مختلف چاپ کنند.

برای این کار باید تنظیماتی را در پرینترها اعمال کنید تا بتوانید از حالات مختلف پیش‌فرض پرینتر بهره‌مند شوید. به‌خاطر داشته‌باشید که عدم تنظیمات درست می‌تواند باعث پرینت نگرفتن و بسیاری از مشکلات دیگر شود. استفاده از کاغذ با سایز نامناسب باعث می‌شود که کاغذ درون پرینتر گیر کند و به مرور زمان دستگاه پرینتر خراب شود؛ به‌همین دلیل انتخاب اندازه استاندارد کاغذ باعث کارائی بهتر و حتی افزایش طول عمر پرینترها می‌شود.

نحوه پرینت گرفتن در سایز دلخواه

در ادامه نحوه تنظیم اندازه کاغذ در پرینتر را به ترتیب توضیح می‌دهیم.

قدم اول

 اولین مرحله این است که دفترچه راهنمای پرینتر را برای آشنایی با نحوه تنظیم سایز کاغذ در پرینتر مطالعه کنید. برخی از دستگاه‌های پرینتر ممکن است با تغییر اندازه کاغذ سازگاری نداشته ‌باشند و همین موضوع باعث می‌شود که کاغذ داخل پرینتر گیر کند و مشکلاتی را برای دستگاه شما ایجاد کند.

نحوه پرینت گرفتن در سایز دلخواه
آشنایی با نحوه تنظیم سایز کاغذ در پرینتر از خرابی و همچنین تعمیر اجزا و قطعات پرینتر در آینده جلوگیری می‌کند.
پیشنهاد مطالعه

قدم دوم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در نحوه پرینت گرفتن در سایز دلخواه باید مدنظر داشته‌باشید، ظرفیت و سایز سینی کاغذ پرینتر است؛ چرا که دستگاه موردنظر تنها از سایز کاغذی که در سینی پرینتر قرار می‌گیرد، پشتیبانی می‌کند. باید سینی کاغذ را بیرون کشیده و ابعاد کاغذ را به‌درستی مطابق با شیارهای موجود تنظیم کنید.

قدم سوم

 پرینترها برای انجام این فرآیند، مکانیسم دستی دارند که شما به‌راحتی می‌توانید اندازه و سایز کاغذ را تغییر دهید. جایگذاری کاغذها درون پرینتر کار سخت و پیچیده‌ای نیست و باید براساس نشانه‌هایی که روی سینی چاپگر وجود دارد، انجام شود. در این مرحله باید نوع کاغذ را به‌درستی روی سینی جا‌سازی کنید. اگر ابعاد کاغذ استاندارد باشد، نیاز نیست شما کار خاصی انجام دهید بلکه فقط باید سایز دقیق کاغذ را مشخص کنید و صفحات تنظیم کننده در سینی ورودی سیستم را روی اندازه‌های تعیین‌شده قرار دهید.

برخی از دستگاه‌های پرینتر ممکن است با تغییر اندازه کاغذ سازگاری نداشته ‌باشند و همین موضوع باعث می‌شود که کاغذ داخل پرینتر گیر کند و مشکلاتی را برای دستگاه شما ایجاد کند.

قدم آخر

 در مرحله آخر باید تغییرات را در سیستمی که پرینتر به آن نصب است، اعمال کنید تا بتوانید متون یا تصاویر را در سایزهای دلخواه‌تان چاپ کنید.

تنظیمات کاغذ چاپگر به صورت دستی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید یک برگه با سایز بزرگ یا کوچک چاپ کنید ولی به دلیل نبودن سایز مناسب، نتوانسته‌اید فرآیند چاپ را انجام دهید یا اینکه از سایزهای دیگری استفاده کرده‌اید و نتیجه دلخواهتان را نگرفته‌اید.

تنظیمات کاغذ چاپگر به صورت دستی
نحوه پرینت گرفتن در سایز دلخواه را می‌توانید به صورت دستی و از طریق برنامه ورد نیز تنظیم کنید.

لازم است بگوییم که فرآیند انجام این کار ساده و راحت است. برای تنظیم اندازه کاغذ پرینتر، به صورت دستی باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. در کنترل پنل(Control Panel)  سیستم‌تان گزینه Hardware and Sound را انتخاب کنید.
  2. وارد بخش Device and Printer شوید.
  3. روی پرینتر متصل به لپ تاپ یا کامپیوتر خود کلیک کنید.
  4. در نوار ابزار بالای صفحه، گزینه Print Server properties را انتخاب کنید.
  5. در پنجره باز شده (بالای پنجره) گزینه Create New Form را تیک بزنید.
  6. اطلاعات درخواستی را وارد کنید.
  7. حتماً یک نام برای سایز کاغذ، عرض و طول کاغذ انتخاب کنید و در آخر گزینه Save Form بزنید.
  8. در پایان گزینه Ok را بزنید تا تمامی تغییرات اعمال شود.
پیشنهاد مطالعه

چگونه سایز پرینت را بزرگتر کنیم؟

در برخی از موارد نیاز دارید که اسنادی را با سایزهای بزرگ چاپ کنید. برای اینکه سایز پرینت را بزرگ کنید، باید از طریق برنامه WORD اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید اقدامات زیر را به‌ترتیب انجام دهید.

  1. فایل word موردنظر خود را باز کنید و از روی نوار ابزار ورد گزینه layout را انتخاب کنید.
  2. سه بخش arrange، paragraph و page setup را مشاهده خواهید کرد.
  3. به بخش page setup بروید و Size را انتخاب کنید.
  4. با کلیک روی size، می‌توانید لیست پیشنهادی خود word، برای تعیین اندازه دلخواه را مشاهده کنید.
  5. از این لیست یکی از اندازه‌ها را انتخاب کنید.
  6. بعد از انتخاب More Paper Size، پنجره‌ای به نام page setup برای شما باز خواهد شد که سه گزینه margins،paper  و layout دارد.
  7. برای تغییر سایز پرینت، باید paper را انتخاب کنید.
  8. در بخش paper شما paper size را مشاهده خواهید کرد.
  9. در بخش width و height باید اندازه‌های موردنظر خود را وارد کنید تا بتوانید پرینت را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید.

بر اساس نیاز و موقعیت کاری خود در بسیاری از موارد باید اسنادی را در اندازه دلخواه (کوچک یا بزرگ) چاپ کنید؛ در چنین مواقعی نیاز دارید که سایز کاغذ پرینتر را تغییر دهید. همانطور که در این مقاله با عنوان آشنایی با نحوه تنظیم سایز کاغذ در پرینتر بیان شد، تنظیم سایز کاغذ در پرینتر به روش دستی و با اعمال تغییراتی در برنامه word امکان‌پذیر است و کار سخت و پیچیده‌ای نیست. نظر شما در این زمینه چیست؟ تا به الان تجربه تغییر سایز کاغذ پرینتر را برای چاپ داشته‌اید؟ اگر اینطور است تجربیات و نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

قیمت پرینتر با گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید خرید پرینتر را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه انجام دهید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه قیمت پرینتر کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت چاپگر با 02154591907 تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
قیمت پرینترتماس تلفنی

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا