به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

نکات کلیدی انتخاب بهترین سرور هاستینگ ، راهنمای جامع خرید

راهنمای خرید سرور هاستینگ

اگر قصد ورود به دنیای میزبانی وب را دارید، اولین نکته‌ای که پیش از خرید سرور فیزیکی، باید در مورد آن اطلاع داشته باشید، تفاوت میان میزبانی وب و سرور وب است که ممکن است در برخورد اول مفاهیم گیج‌کننده‌ای به نظر برسند. در این مقاله، به طور اجمالی این اصطلاح را بررسی می‌کنیم و در ادامه چند سرور قدرتمند در زمینه هاستینگ یا میزبانی وب را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با فالنیک همراه باشید.

خرید سرور فیزیکی با 24 ماه گارانتی معتبر فالنیک
خرید سرور فیزیکی در فروشگاه فالنیک به همراه پیکربندی آنلاین + درخواست پیش فاکتور و قیمت سرور + مشاوره رایگان + گارانتی 2 ساله معتبر + ارائه مشخصات سرور + قطعات اصل، برای شما فراهم است.
قیمت سرور فیزیکیتماس تلفنی

آشنایی با مفهوم سرور هاستینگ

سرور هاستینگ سسستم‌ قدرتمندی است که در یک مرکز داده قرار دارد و برای میزبانی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی وب استفاده می‌شود. زمانی که شما آدرس یک وب‌سایت را در مرورگر خود وارد می‌کنید، درخواست شما به سرور مربوطه ارسال می‌شود و سرور با ارسال محتوای وب‌سایت (مانند صفحات وب، تصاویر و …) به شما پاسخ می‌دهد.

سرور هاستینگ (Server hosting) به عنوان سرویس فناوری اطلاعات اغلب توسط یک ارائه‌دهنده خدمات ابری ارائه می‌شود و دسترسی از راه دور به سرورهای مجازی یا فیزیکی خارج از محل و منابع مرتبط را از طریق اشتراک ماهانه یا پرداخت هزینه متناسب با میزان مصرف فراهم می‌کند. هاست سرور به تیم‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا بدون هزینه‌های اولیه، تاخیر در راه‌اندازی، مدیریت و نگهداری سخت‌افزار فیزیکی سرور در محل از سرورهای ارائه شده توسط شرکت‌های ثالث استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سرور فیزیکی

راهنمای خرید سرور میزبانی وب

چرا از هاست سرور استفاده کنیم؟

امروزه، سازمان‌ها در هر اندازه‌ای از هاست سرور برای انواع بارهای کاری استفاده می‌کنند، زیرا همه چیز از توسعه و آزمایش گرفته تا تحویل برنامه‌ها، پشتیبان‌گیری و بازیابی پس از فاجعه را پوشش می‌دهند. از ویژگی‌های شاخصی که هاست سرور ارائه می‌کند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استقرار سریع‌تر سرور و تحویل برنامه: در حالی که خرید، نصب و پیکربندی کردن سرور در محل ممکن است هفته‌ها طول بکشد، یک ارائه‌دهنده خدمات ابری، برنامه میزبان یا سرور داده را در عرض چند دقیقه تهیه، پیکربندی و آماده تحویل می‌کند و به مشتریان اجازه می‌دهد فعالیت‌های تجاری را به شکل منعطف‌تری انجام دهند.
  • دسترسی ساده و مقرون به صرفه: به جای پرداخت هزاران دلار برای خریدن سرور و ملزومات آن که به تدریج مستهلک می‌شوند، می‌توانید از راه‌حل هاست سرور که توسط شرکت‌های ثالث ارائه می‌شود، استفاده و متناسب با میزان مصرف هزینه مربوطه را پرداخت کنید. علاوه بر این، سرورهای هاستینگ تمامی ملزومات موردنیاز شرکت‌ها مثل پردازنده مرکزی، فضای ذخیره‌سازی، شبکه و سایر منابع را در اختیارتان قرار می‌دهند.
  • مقیاس‌بندی ساده: هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای کسب‌وکارتان سروری بخرید، فرآیند مقیاس‌پذیری به سختی دست یافتنی است، زیرا در برخی موارد، مقیاس‌پذیری هزینه‌بر خواهد بود. در نقطه مقابل، هاست سرور، اجازه می‌دهد به سرعت و در صورت نیاز با چند کلیک ساده منابع مورد نیاز خود را افزایش یا کاهش دهید.

خرید سرور hp

میزبانی وب چیست؟

وقتی صحبت از میزبانی وب به میان می‌آید، مهم است که بدانید برای اجرای کارآمد وب سایت خود دو گزینه دارید:

  • سرور موردنیازتان را خریداری کنید.
  • از خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های ثالث استفاده کنید.

میزبانی وب در اصل فرآیند استفاده از سرور برای میزبانی وب سایت است و به سخت‌افزاری اشاره دارد که فضایی را برای ذخیره‌سازی فایل‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر این، میزبانی وب به عنوان یک سرویس میزبانی نیز شناخته می‌شود و اجازه می‌دهد از طریق اینترنت به وب سایت‌ها دسترسی داشته باشید. برای این‌که بتوانید وب سایت خود را آنلاین کنید، نیاز به میزبانی وب دارید. شرکت‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند، بخشی از فضای سرور خود را در اختیار شرکت‌ها و کاربرانی قرار می‌دهند که قصد راه‌اندازی وب‌سایت‌ها را دارند.

میزبانی وب علاوه بر این‌که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را به شکل تمام وقت در اختیار کاربران قرار دهند، قابلیت‌های دیگری نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به امنیت بالا، دسترسی سریع به وب‌سایت‌ها با کمترین تاخیر و محافظت از داده‌های وب‌سایت‌ها اشاره کرد. به طور خلاصه، یک سرویس میزبانی وب امکانات مورد نیاز کاربران را برای ایجاد و نگهداری یک وب‌سایت در اختیارشان قرار می‌دهد.

در ویدئوی زیر به معرفی سرورهای مناسب دیتاسنتر پرداخته‌ایم. تماشای آن را از دست ندهید.

انواع میزبانی وب

از چهار نوع اصلی میزبانی وب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1- هاست اشتراکی: برای کسب‌وکارهای کوچک و فریلنسرها ایده‌آل است. در مدل میزبانی اشتراکی یک وب‌سایت منابع سرور را به شکل اشتراکی با وب‌سایت‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌دهد. به طوری که همه وب سایت‌های میزبانی شده توسط سرور به شکل اشتراکی به حافظه اصلی، پردازنده مرکزی و پهنای باند دسترسی دارند. تقسیم منابع به پایین نگه داشتن هزینه اجاره هاست اشتراکی کمک می‌کند.

2- میزبانی VPS: اگر به منابع بیشتری نیاز دارید که هاست اشتراکی جوابگوی آن نیست، اما از طرفی به سرور شخصی خود نیاز ندارید، هاست سرور خصوصی مجازی (VPS) یک گزینه عالی است. مانند هاست اشتراکی، میزبان VPS یک سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارد. در این حالت، هر وب سایت فضای اختصاصی خود را روی سرور میزبانی دارد.

سرورهای VPS نیز مبتنی بر الگویی مشابه با مدل اشتراکی هستند و در نتیجه اگر وب‌سایتی بیش از اندازه از منابع سرور استفاده کند، روی عملکرد دیگر سایت‌های میزبانی شده توسط سرور تاثیرگذار خواهد بود، اما در ارتباط با فضای ذخیره‌سازی و تنظیمات پیکربندی، گزینه‌های بیشتری در مقایسه با هاست اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

3- هاست اختصاصی: با هاست اختصاصی، منابع سرور به طور کامل در اختیار شماست و تنها وب سایت شما از منابع سرور استفاده می‌کند. مدیران وب‌سایت‌ها بالاترین سطح از کنترل و نظارت بر هاست اختصاصی را در مقایسه با نمونه‌های مشابه در اختیار دارند. همچنین، به دلیل این‌که تنها وب سایت شما روی سرور میزبانی می‌شود، دسترسی کامل به سرور برای مدیریت آن دارید، به این معنا که می‌توانید سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی نصب شده روی سرور را کنترل کنید.

4- هاست ابری: هاست ابری نسخه مقرون به صرفه‌تری از میزبانی VPS است. با میزبانی ابری، برنامه‌ها از مزایای چند سرور راه دور استفاده می‌کنند و هر یک از سرورها مسئولیت انجام کار متفاوتی را بر عهده دارند. این نوع میزبانی جذاب است، زیرا اگر یکی از سرورها از کار بیفتد یا با مشکلی روبرو شود، سایر سرورهای درون خوشه مسئولیت سرور خراب را بر عهده می‌گیرند. علاوه بر این، سرورهای ابری بالاترین سطح از مقیاس‌پذیر را ارائه می‌کنند، در نتیجه قادر به افزایش منابع سرور متناسب با رشد کسب‌وکار خود هستید. این مدل، گزینه عالی برای کسب‌وکارهایی است که به سرعت در حال رشد هستند.

پیشنهاد مطالعه

راهنمای خرید سرور هاستینگ ؛ معرفی 5 سرور مناسب هاستینگ

سرورهای زیادی را می‌توانیم به عنوان سرور مناسب هاستینگ معرفی کنیم اما در ادامه، سرورهای قدرتمندی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها به عنوان سرور یا کانفیگ پیشنهادی سرور هاستینگ استفاده کنید.

1- سرور HP ProLiant DL560 Gen10

سرور DL560 Gen10 یکی از قدرتمندترین سرورهای شرکت اچ‌پی است که به طور ویژه برای میزبانی وب طراحی شده و مجهز به چهار سوکت پردازنده است. به همین دلیل، بالاترین سطح از عملکرد، مقیاس‌پذیری و قابلیت اطمینان را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. این سرور دو یونیتی توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل اول و دوم زئون اینتل و 6 ترابایت حافظه اصلی را دارد. از ویژگی‌های شاخص سرور فوق می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به هشت اسلات PCIe 3.0
  • پشتیبانی از حداکثر 12 ترابایت حافظه HPE Persistent
  • کنترل خودکار سرور از طریق مولفه‌های HPE OneView
  • HPE iLO 5
راهنمای خرید سرور هاستینگ، سرور HPE ProLiant DL560 Gen10
سرور HPE ProLiant DL560 Gen10

این سرور به دلیل ویژگی‌های فنی شاخص مورد توجه قرار دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پشتیبانی از چهار پردازنده مقیاس‌پذیر زئون اینتل با فرکانس کاری 3.9 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از 4 منبع تغذیه
  • 8 اسلات گسترشی PCIe 3.0
  • پشتیبانی از 6 ترابایت حافظه اصلی از طریق 48 ماژول 128 گیگابایتی LRDIMM
  • پشتیبانی از فناوری HPE Persistent Memory
  • توانایی پشتیبانی از درایوهای SFF با رابط‌های SATA، SAS، SSD
  • پشتیبانی از 24 درایو SFF و 12 حافظه NVMe و…

در مجموع سرور فوق به دلیل این‌که بالاترین سطح از ارتقا‌پذیری را ارائه می‌کند، بدون مشکل قادر به میزبانی وب‌سایت‌هاست و علاوه بر این، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد در زمینه مجازی‌سازی از آن استفاده کنند.

2- سرور DELL PowerEdge T340

اگر به محصولات و سرورهای شرکت دل برای میزبانی وب و هاستینگ علاقه دارید، سرور PowerEdge T340 گزینه مناسبی است. از مهم‌ترین مشخصات فنی این سرور می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تک سوکت
  • توانایی پشتیبانی از پردازنده زئون E-2200
  • مجهز به 4 اسلات UDIMM با توانایی پشتیبانی از 64 گیگابایت حافظه
  • پشتیبانی از هارد دیسک‌ها و حافظه‌های حالت جامد 2.5 و 3.5 اینچی از نوع SAS/SATA ر
  • مجهز به دو منبع تغذیه 495 واتی

این سرور گزینه مناسبی برای کسب‌وکارهایی است که تمایل دارند فرآیند میزبانی وب‌سایت خود را به شکل درون سازمانی انجام دهند و علاقه‌ای به اجاره کردن فضای میزبانی ارائه شده توسط شرکت‌های دیگر ندارند. لازم به توضیح است که سرور فوق از 8 هارد دیسک hot-plug یا درایوهای SSD برای میزبانی فایل‌های وب‌سایت‌ها پشتیبانی می‌کند.

راهنمای خرید سرور میزبانی هاست، معرفی DELL PowerEdge T340
سرور DELL PowerEdge T340

3- سرور lenovo ThinkSystem SR550

شرکت لنوو سرور قدرتمند SR550 را روانه بازار کرده است. یک سرور دو یونیتی که قابلیت‌های سخت‌افزاری موردنیاز برای میزبانی وب‌سایت‌ها را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد و به لطف تجهیزات سخت‌افزاری قدرتمند، جوابگوی نیازهای کاری سازمان‌هاست. از ویژگی‌های سخت‌افزاری این سرور می‌توانیم به موارد زیر راشاره کنیم:

  • پشتیبانی از پردازنده‌های Scalable نسل دوم زئون اینتل
  • پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 با باس 2933 مگاهرتز
  • دسترسی به مجموعه دستورالعمل‌های Intel (VNNI) که نقش مهمی در انجام سریع‌تر محاسبات پیشرفته و هوشمند دارند.
  • پشتیبانی از 64 گیگابایت حافظه پیش‌فرض
  • امکان ارتقا حافظه تا 768 گیگابایت از طریق 16 اسلات
  • 6 عدد شکاف توسعه PCIe 3.0
  • توانایی پشتیبانی از هارد دیسک‌ها و حافظه‌های SSD
  • درگاه شبکه پورت‌های اترنت گیگابیتی
  • پاور داخلی  750 وات تیتانیوم
lenovo ThinkSystem SR550 Rack Server
سرور lenovo ThinkSystem SR550 Rack Server

4- سرور dl580 g10

سرور بعدی که باید راهنمای خرید سرور هاستینگ معرف کنیم، سرور HPE ProLiant DL580 Gen10 است. این سرور چهار یونیتی یکی از بهترین محصولات بازار در این حوزه است که بالاترین سطح از چگالی را در مقایسه با نمونه‌های مشابه ارائه کرده و مجهز به چهار سوکت است تا مشکلی بابت مقیاس‌پذیری و قابلیت اطمینان وجود نداشته باشد.

HPE ProLiant DL580 Gen10 Server با پشتیبانی از پردازنده‌های نسل دوم مقیاس‌پذیر زئون اینتل و پشتیبانی از چند ترابایت حافظه اصلی، پشتیبانی از خطوط چندگانه ورودی و خروجی، ارائه اسلات‌های PCIe 3.0 و مدیریت از طریق مولفه‌های HPE OneView و HPE iLO 5 به شرکت‌ها اجازه می‌دهد به بهترین شکل پلن‌های خود برای میزبانی وب‌سایت‌ها تعریف کرده و در اختیار مشتریان قرار دهند.

علاوه بر این، سرور فوق بدون مشکل توانایی رسیدگی به بارهای کاری مهم، مجازی‌سازی‌، مدیریت تراکنش‌های بانک اطلاعاتی، رسیدگی به برنامه‌های فشرده گرافیکی و … را دارد. از ویژگی‌های فنی این سرور می‌توانیم موارد زیر بیان کنیم:

  • چهار اسلات برای میزبانی پردازنده‌های مرکزی
  • پشتیبانی از نسل دوم پردازنده‌های Intel Xeon
  • 24 هسته پردازشی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز
  • 48 اسلات حافظه اصلی
  • پشتیبانی از هارد دیسک‌های SFF SAS/SAT
  • 12 حافظه NVMe SSD
  • ریدکنترلر p4808i-p
  • پشتیبانی از پاورهای 800 یا 1600 واتی
  • کارت شبکه PE Ethernet 10/25Gb 2-port FLR SFP28 MCX4121A-ACFT Adapter و…
بهترین سرور هاستینگ HPE DL580 Gen10
سرور HPE DL580 Gen10 8260 4P

5- سرور HP DL380 G10 Plus Server

سرور DL380 G10 Plus از نام‌های شناخته شده در دنیای شبکه است که نقشی شبیه به آچار فرانسه را در دنیای فناوری اطلاعات بازی می‌کند. این سرور به دلیل مزایای درخشان، قابلیت استفاده در کاربردهای مختلفی از جمله میزبانی وب را دارد. سرور پرولیانت اچ‌پی گزینه مناسبی برای استقرار در شبکه‌هایی است که ترافیک‌ بالا دارند یا در نظر دارند به دنیای میزبانی وب وارد شوند.

این سرور مانند نمونه‌های یاد شده بالاترین سطح از توسعه‌پذیری و مقیاس‌پذیری را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. این سرور دو یونیتی توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل سوم اینتل را دارد و مجهز به شکاف‌های توسعه نسل چهارم PCIe Gen4 است که سرعت انتقال داده بالاتری را ارائه می‌کنند.

سرور dl380 نسل دهم پلاس، توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های نسل سوم مقیاس‌پذیر زئون اینتل را دارد که دسترسی به بیشترین هسته پردازشی را ارائه می‌کند. به بیان دقیق‌تر، اگر از پردازنده پلاتینیوم 8268 استفاده کنید به 24 هسته مرکزی و 48 هسته پردازشی با فرکانس 2.9 گیگاهرتز یا اگر از پردازنده 8325Y استفاده کنید به 32 هسته پردازشی و 64 هسته مجازی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز دسترسی خواهید داشت که جوابگوی نیازهای مرتبط با میزبانی وب خواهد بود.

HPE ProLiant DL380 Gen10 Plus
سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 Plus

از ویژگی‌های فنی gen10 plus باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسل سوم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر اینتل زئون
  • پشتیبانی از کنترلرهای PCIe Smart Array
  • پشتیبانی از کنترلرهای هوشمند NVMe/SAS/SATA
  • توانایی پشتیبانی از تکنیک شناسایی خطا در حافظه (ECC)
  • توانایی پشتیبانی از حافظه‌های آپتین اینتل
  • ارائه دو شاسی 8SFF و 12LFF برای پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف کاربران
  • مجهز به فن‌های مبتنی بر فناوری Hot-plug برای خنک‌سازی پردازنده‌های مرکزی و هارد دیسک‌ها
  • آداپتور شبکه Intel I350 1GbE 4
  • پشتیبانی از درایوهای 8 یا 12 LEF پلتفرم SAS/SATA/SSD، 8، 10، 16، 18 یا 24 SFF اتصال‌های SAS/SATA/SSD
  • پشتیبانی از حافظه‌های M.2
  • افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی از طریق سینی‌های Express Bay به منظور بهبود ظرفیت درایورهای NVMe و…

علاوه بر این در زمینه پشتیبانی از حافظه‌های اصلی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی خود داشته که پشتیبانی از 8 کانال حافظه را فراهم می‌کند که هرکدام مجهز به 2 اسلات DIMM برای ارتباط با پردازنده هستند و اجازه می‌دهند هر پردازنده توانایی کنترل 16 ماژول حافظه را داشته باشند.

لازم به توضیح است که دو پردازنده این سرور قابلیت پشتیبانی از 32 عدد حافظه  HPE Smart Memory DDR4  را دارد که نقش مهمی در افزایش پهنای باند وب‌سایت‌های میزبانی شده روی این سرور ایفا می‌کنند.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا