به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

آشنایی با انواع پرینتر hp

انواع پرینتر hp و کاربردهای آن

انواع پرینتر hp امروزه در بازار وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به نیازی که به پرینتر دارید، یکی از آنها را انتخاب کنید. فناوری پرینترها در چند دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است. پرینترها اکنون می‌توانند کارهای بسیار پیچیده‌تری را نسبت به چند سال پیش انجام دهند. اگر بخواهیم با یک مثال تفاوت نسل تازه پرینترها را نشان دهیم باید به ظهور فناوری چاپ سه بعدی اشاره کنیم. صنایع هنر، ساخت و ساز، خودروسازی، پزشکی و هوافضا با ارتقا و تولید پرینترهای سه‌ بعدی شاهد یک انفجار بزرگ در زمینه نوآوری بوده‌اند. هر چند که پرینترهای کوچک هم که اغلب مورد استفاده خانواده‌ها قرار می‌گیرد در این مدت، پیشرفت زیادی کرده‌اند. در این میان پرینتر hp یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌ها برای شما در انتخاب بهترین چاپگر بازار است. ما در این مقاله شما را با انواع پرینتر hp آشنا و فناوری‌های مختلف پرینترهای این شرکت را بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید از قیمت پرینتر آگاه شوید یا قصد تعمیر پرینتر خود را دارید می‌توانید از خدمات تخصصی و سریع فالنیک در این زمینه استفاده کنید.

لیست انواع پرینتر hp موجود در بازار

اگر به دنبال یک پرینتر چند کاره خانگی، یک پرینتر با تیراژ بالا برای تجارت یا حتی یک چاپگر سه بعدی باشید، می‌توانید به انواع پرینتر hp سر بزنید و بهترین گزینه را بر اساس سطح نیاز خود انتخاب کنید. وقتی می‌خواهید یک نوع پرینتر hp را انتخاب کنید، اولین تصمیمی که باید بگیرید نوع فناوری چاپ آن دستگاه است. پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهری دو نوع اصلی پرینترهای hp هستند که در بازار خواهید دید. البته باید به این مسئله توجه کنید که بهترین نوع چاپگر برای شما بستگی به این دارد که شما از پرینتر برای چه کاری استفاده می‌کنید، قرار است چند نفر با آن کار کنند و اینکه آیا این مدل پرینتر برای استفاده خانگی، تجاری یا سازمانی مناسب است؟

کارتریج پرینتر ؛ خرید و دریافت قیمت
هر قدر کیفیت مواد اولیه استفاده شده بالاتر باشد کارتریج پرینتر با کیفیت‌تری خواهید داشت و در نهایت پرینت پررنگ‌تر و بهتری را دریافت خواهید کرد. فالنیک یکی از با تجربه‌ترین شرکت‌ها در تامین مواد مصرفی پرینترها و خدمات ماشین‌های اداری است. برای خرید کارتریج و دریافت قیمت کارتریج اصل و طرح از فالنیک روی دکمه زیر بزنید
کارتریج پرینترتماس تلفنی

پرینترهای جوهری hp

پرینترهای جوهری hp طیف وسیعی از عملکرد مانند چاپ اسناد و عکس‌ها یا یک دستگاه کپی یا اسکنر و فکس را می‌توانند برای شما اجرا کنند. این پرینترها با فشار دادن جوهر به سوراخ‌های هد پرینتر کار می‌کنند. آنها قادر به تولید چاپ عکس با کیفیت بالا و همچنین اسناد سیاه و سفید و رنگی برای شما هستند. شما می‌توانید چاپگرهای جوهری را به عنوان بهترین نوع چاپگر برای ترکیب یکپارچه رنگ‌ها در عکس‌ها در نظر بگیرید. به همین دلیل پرینترهای جوهری به گزینه‌ای عالی برای مشاغل گرافیکی تبدیل می‌شوند.

پرینترهای جوهری در میان انواع پرینتر hp فقط گزینه‌ای برای خانواده‌ها یا کسانی که دفتر سیار دارند، نیستند. شما می‌توانید از این پرینترها را حتی برای مشاغل سطح بالا و با حجم چاپ زیاد نیز استفاده کنید. مدل‌های تجاری پرینترهای جوهری سرعت چاپ بسیار بالایی دارند و می‌توانید آنها را با حجم کار روزانه یک دفتر هماهنگ کنید.

پیشنهاد مطالعه

مزایای استفاده از پرینترهای جوهری hp

به کمک پرینترهای جوهری می‌توانید روی سطوح مختلف مانند کاغذ عکس براق، پارچه و لوازم التحریر چاپ انجام دهید.

شرکت hp در میان انواع پرینتر hp، یک نوع کاملاً جدید از پرینتر جوهری به نام HP PageWide تولید کرده است. این مدل بر خلاف پرینترهای سنتی، دارای یک هد است که تمام عرض کاغذ را می‌پوشاند و می‌توانید با کمک آن کیفیت بالاتر، چاپ سریع‌تر و بهره‌وری انرژی بهتری داشته باشید. شما با استفاده از پرینترهای جوهری می‌توانید کارهای زیر را به بهترین شکل انجام دهید:

  • چاپ گرافیکی سنگین
  • چاپ عکس
  • مشاغل کوچک تا متوسط
  • استفاده در منزل و دفتر کار
انواع پرینتر hp جوهر افشان
پرینترهای جوهری hp از باکیفیت‌ترین پرینترهای جوهری در بازار هستند.

پرینترهای لیزری hp

در میان انواع پرینتر hp بر اساس فناوری چاپ، پرینترهای لیزری جایگاه ویژه‌ای دارند. پرینترهای لیزری در واقع از دستگاه‌های فتوکپی تغییر یافته ساخته شده‌ و از همان فناوری استفاده می‌کنند. پرینترهای لیزری به لطف نیروی الکتریسیته ساکن کار می‌کنند و عنصر اصلی در آنها گیرنده نوریست که به شکل یک درام یا سیلندر چرخان دارای بار مثبت با الکتریسیته است. در میان انواع پرینتر hp، پرینترهای لیزری سریعتر از پرینترهای جوهری هستند.

کاربرد و مزایای پرینترهای لیزری  hp

این نوع پرینترهای hp در چاپ خطوط و فونت‌های کوچک نسبت به پرینترهای جوهری برتری دارند. اگر کارهای چاپی شما بیشتر متنی و بدون گرافیک زیاد است، چاپگر لیزری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. پرینترهای لیزری hp به دلیل ارائه نوع خاصی از فناوری لیزری می‌تواند به مشاغل حرفه‌ای، دفاتر کوچک و شرکت‌های بزرگ با نیازهای چندرسانه‌ای خدمات ارائه دهند.

پیشنهاد مطالعه

پرینترهای چندکاره یا تک کاره

سوال بعدی که باید از خود بپرسید این است که آیا لازم است علاوه بر چاپ، کار دیگری با پرینتر خود انجام دهید یا خیر؟ علاوه بر قابلیت‌های اولیه چاپ سیاه و سفید، چاپگرهای چند کاره نیز وجود دارند که می‌توانند گردش کار شما را ساده کرده یا دفتر کار خانگی شما را ساده‌تر کنند. به عنوان مثال، برخی از چاپگرها می‌توانند علاوه بر چاپ، اسکن، کپی و فکس کنند.

پرینترهای تخصصی

برای چاپ با انواع پرینتر hp که خارج از پارامترهای استاندارد است، به پرینترهای نیاز دارید که برای نیازهای خاص و غیرعادی طراحی شده‌اند. پرینترهای متحرک مانند پرینترهای عکس HP Sprocket، پرینترهای فرمت عریض مانند  سری HP DesignJet و انواع پرینترهای سه بعدی مانند پرینترهای HP Jet Fusion 3D به شما کمک می‌کند تا تفاوت را احساس کنید و برای کارهای تخصصی خود پرینترهای مورد نیاز را داشته باشید.

آشنایی با انواع پرینتر hp
در تصویر بالا چند مدل از انواع پرینتر hp که در سال‌های اخیر تولید شده را مشاهده می‌کنید.
تعمیر پرینتر
برای تعمیر پرینتر و برطرف کردن مشکلات دستگاه می‌توانید با کارشناسان تعمیرات چاپگر فالنیک در ارتباط باشید. در فالنیک امکان تعمیر پرینتر در محل مشتری یا در شرکت با تجهیزات پیشرفته وجود دارد.
تعمیر پرینترتماس تلفنی

انواع پرینتر hp چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

اگر می‌خواهید یکی از انواع پرینتر hp بخرید اما مطمئن نیستید که کدام مدل برای شما مناسب‌تر است، می‌توانید به تقسیم‌بندی پرینترها بر اساس خطوط تولید مختلف hp رجوع کنید. DeskJet، ENVY، و Tango چاپگرهایی هستند که می‌توانید از آنها در خانه استفاده کنید. این در حالیست که مدل‌های OfficeJet و LaserJet چاپگرهایی هستند که در دفاتر به کار شما خواهند آمد. همچنین اگر برای دفتر کار خود در خانه به یک پرینتر نیاز دارید، مدل Smart Tank Plus وجود دارد. در جدول زیر می‌توانید تفاوت‌های سریال‌های مختلف پرینتر hp را مشاهده کنید.

مدلمکان استفادهنوع پرینترسرعت چاپاندازه پرینتر
DeskJetخانه کوچکجوهری8 برگه در دقیقهکوچک
ENVYرسانه خانگیجوهری10 برگه در دقیقهمتوسط
ENVY Inspireدر خانه، در دفترجوهری15 برگه در دقیقهمتوسط
Smart Tank Plusدفاتر خانگیجوهری11 برگه در دقیقهمتوسط
OfficeJetدفاتر کوچکجوهری28 برگه در دقیقهبزرگ
LaserJetدفاتر کوچک یا متوسطلیزری35 برگه در دقیقهبزرگ

HP DeskJet

پرینترهای HP DeskJet برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند. اگر گاهی اسناد یا مدارکی را چاپ می‌کنید اما فضایی برای چاپگرهای بزرگ ندارید، DeskJet می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این چاپگرهای فشرده در میان انواع پرینتر hp، می‌توانند برای شما علاوه بر چاپ، اسکن و کپی نیز انجام دهند و برای این کار نیازی به دستگاه اضافی ندارید. HP DeskJets طراحی رنگارنگی دارد و برای ماندگاری ساخته شده است.

پرینتر HP DeskJet
یکی از انواع پرینتر hp جوهرافشان، سری  DeskJet است.

HP ENVY

چاپگرهای HP ENVY یکی دیگر از انواع پرینتر hp است که شما می‌توانید از این مدل نیز برای مصارف خانگی بهره ببرید. پرینترهای ENVY اغلب گزینه‌های بیشتری نسبت به DeskJets دارند. علاوه بر چاپ، اسکن و کپی، چاپگر ENVY اغلب چاپ دورو و چاپ عکس را نیز به شما ارائه می‌دهد. به لطف وضوح چاپ بالا، جوهرهای ویژه عکس HP و عملکرد چاپ بدون حاشیه، می‌توانید به راحتی تمام عکس‌های تعطیلات و چاپ‌های رنگی خود را با ENVY چاپ کنید. همچنین در این این مدل از انواع پرینتر hp می‌توانید چاپگر را با دکمه‌های روی دستگاه کنترل کنید.

پرینتر HP ENVY
در تصویر بالا یکی از انواع پرینتر hp سری ENVY را مشاهده می‌کنید.

HP ENVY Inspire

چاپگرهای HP ENVY Inspire جانشین پرینترهای HP ENVY هستند و شما برای استفاده بهتر می‌توانید از آنها بهره ببرید. به لطف سرعت چاپ 15 صفحه سیاه و سفید در دقیقه، این چاپگر هم برای خانواده‌ها و هم برای دفاتر خانگی مناسب است. می‌توانید با این دستگاه‌های همه‌کاره، چاپ، اسکن، کپی، فکس و عکس‌ها را با کیفیت خوب چاپ کنید. این چاپگرها گزینه‌های وایرلس بیشتری نسبت به چاپگرهای HP ENVY دارند. همچنین شما می‌توانید چاپگرها را از طریق صفحه نمایش لمسی کنترل کنید.

پرینتر HP ENVY Inspire
اگر بدنبال یکی از انواع پرینتر hp با صفحه lcd هستید می‌توانید مدلهای سری HP ENVY Inspire را انتخاب کنید.

HP Smart Tank Plus

با پرینتر HP Smart Tank Plus می‌توانید تعداد چاپ زیاد و مقرون به صرفه داشته باشید. این چاپگر بدون کارتریج کار می‌کند و به لطف مخازن ویژه و همراه، می‌توانید آنها را دوباره پر کنید. همچنین می‌توانید 7200 صفحه را با جوهر اولیه چاپ کنید. برخی از چاپگرهای سری Smart Tank Plus دارای تغذیه خودکار اسناد هستند. به این ترتیب، می توانید انبوهی از اسناد خود را حتی سریعتر، کپی و اسکن کنید.

پرینتر HP Smart Tank Plus
یکی از انواع پرینتر hp در سری HP Smart Tank Plus در بالا مشاهده می‌شود.

HP OfficeJet

میان انواع پرینتر hp، چاپگرهای OfficeJet برای استفاده شما در دفاتر در نظر گرفته شده‌اند. OfficeJet یک چاپگر جوهری با سرعت متوسط چاپ 15 صفحه در دقیقه است. بنابراین می‌توانید برای دفاتری با حداکثر 3 نفر نیروی انسانی از این چاپگرها استفاده کنید. OfficeJet Pro مدل پیشرفته‌تر این پرینتر است که می‌توانید از آن برای دفاتر کوچک با 4 تا 5 کارمند بهره ببرید. OfficeJet Pro از نمونه اولیه این چاپگر سریع‌تر عمل می‌کند و کشوی ورودی و خروجی کاغذ بزرگتری نیز دارد. یک OfficeJet Pro تقریباً همیشه می‌تواند برای شما اسکن و کپی انجام دهد. برخی از مدل‌های این سری همچنین دارای یک تغذیه خودکار اسناد هستند که به شما امکان می‌دهد حجم زیادی از اسناد را به صورت یک‌جا اسکن یا کپی کنید.

پرینتر HP OfficeJet
یکی از پرینترهای جوهری مناسب برای استفاده در شرکت‌ها محصول HP OfficeJet است.

HP LaserJet

چاپگر HP LaserJet از جوهر استفاده نمی‌کند بلکه در میان انواع پرینتر hp از کارتریج تونر برای چاپ بهره می‌گیرد. این کارتریج‌ها ارزان‌تر از کارتریج‌های معمولی هستند و نیازی به تعویض آنها ندارید. این ویژگی به شما کمک می‌کند با استفاده از LaserJet در مکان‌هایی مانند یک دفترکار یا مدرسه که نیاز به چاپ زیاد و مداوم دارد، مناسب باشد. این پرینترها سرعت چاپ بالایی دارند و بنابراین می‌توانید به طور مداوم با استفاده از آنها چاپ کنید. بسیاری از این مدل‌ها دارای گزینه‌های مفیدی مانند چاپ یا اسکن دو رو هستند.

پرینتر HP LaserJet
انواع پرینتر hp در سری لیزرجت مناسب استفاده در شرکت‌های کوچک و بزرگ هستند.

چطور از بین انوع پرینتر hp بهترین را انتخاب کنیم

پرینترها از کارایی اولیه و ساده خود فاصله زیادی گرفته‌اند و اکنون شما در انتخاب انواع پرینتر hp می‌توانید با خیالی آسوده بهترین گزینه‌ها را با کاربردهای متنوع انتخاب کنید. هنگام انتخاب پرینتر باید فناوری‌های مختلفی را در نظر بگیرید چرا که انواع پرینتر hp طیف وسیعی از کارایی، نوع و مکان استفاده را در بر می‌گیرند.

پرینترهای لیزری برای دفاتر با حجم بالا و مقدار چاپ زیاد بهترین عملکرد را دارند در حالیکه پرینترهای جوهری این فرصت را به شما می‌دهند تا اسناد و گرافیک‌های با کیفیت بالا را چاپ کنید. همچنین پرینترهای یکبار مصرف، پرینترهای چندکاره، پرینترهای همه‌کاره موبایل و پرینترهایی که هم برای خانه و هم برای دفاتر یا مشاغل مناسب هستند، وجود دارد. به هر پرینتری که نیاز دارید، مطمئن شوید که دستگاهی را انتخاب می‌کنید که متناسب با کسب و کار یا سبک زندگی شما باشد. برای انتخاب بهترین پرینتر می‌توانید روی لینک پرینتر hp کلیک کنید یا اگر می‌خواهید از قیمت پرینتر آگاه شوید یا قصد تعمیر پرینتر خود را دارید می‌توانید از خدمات تخصصی و سریع فالنیک در این زمینه استفاده کنید.

البته در صورتی‌که خودتان با مدل‌های مختلف پرینتر آشنایی ندارید، بهتر است با شماره 02154591907 تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

پرینتر hp با بهترین کیفیت و گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید پرینتر hp را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه بخرید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه خرید پرینتر hp کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت چاپگر hp با 02154591907 تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
پرینتر hpتماس تلفنی

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز
      برای آشنایی با چاپگر و پرینت لیزری روی لینک کلیک کنید تا اطلاعات جامعی در مورد نحوه عملکرد پرینترهای لیزری به دست آورید.

دکمه بازگشت به بالا