به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

آشنایی با انواع پرینترهای موجود در بازار + کاربرد هرکدام

انواع پرینتر

پرینترها انواع مختلفی دارند و بر اساس تکنولوژی چاپ، نوع کاربری، امکانات جانبی و …، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در این مطلب از فالنیک، به معرفی انواع پرینترهای موجود در بازار و کاربرد هر کدام از آنها می‌پردازیم. اگر قصد خرید پرینتر با گارانتی معتبر را دارید، پس از مطالعه این مطلب می‌توانید به فروشگاه فالنیک سر بزنید و پرینتر دلخواه خود را خریداری کنید.

امروزه همه جا به پرینترها نیاز داریم. از خانه و ادارات گرفته، تا فروشگاه‌ها و دانشگاه‌ها، داشتن پرینترهای باکیفیت ضروری است. اما کاربردهای مختلف چاپگرها در زندگی ما، بدین معنی است که برای هر کاری، به چاپگر مخصوص آن کار، نیاز داریم. به همین دلیل، چاپگرها در اندازه‌های مختلف، با حجم کاری متفاوت و نوع کاربری‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در این مطلب، شما را با انواع پرینترهای موجود در بازار آشنا می‌کنیم.

انواع پرینترها بر اساس تکنولوژی چاپ کدام‌اند؟

پرینترها بر اساس تکنولوژی چاپ، به چند دسته‌ی بزرگ تقسیم می‌شوند. تکنولوژی چاپ می‌تواند تعیین‌کننده‌ی کیفیت و سرعت چاپ باشد، یا حتی نوع کاربری دستگاه را تعیین کند. در ادامه، به معرفی فناوری چاپ در انواع پرینتر می‌پردازیم.

تکنولوژی چاپ پرینتر
تکنولوژی چاپ پرینترها، در طول دهه‌ها تلاش تولیدکنندگان، دچار تغییرات زیادی شده است.

پرینتر لیزری

بیشتر ما با پرینتر لیزری کار کرده‌ایم. این نوع از چاپگرها، به دلیل چاپ باکیفیت و سریعی که دارد، در انواع محیط‌های خانگی و اداری، مورد استفاده است. در پرینتر لیزری، یک اشعه‌ی لیزر که دارای بار الکتریکی است، پودر تونر را روی صفحه‌ی کاغذ، می‌پزد.

تعمیر پرینتر در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکلات پرینتر برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش و رفع ایراد پرینتر شما هستند.
تعمیر پرینتر

پرینترهای لیزری، از پرینترهای کوچک خانگی تا پرینترهای چندکاره‌ی بزرگ را دربرمی‌گیرند و برای چاپ انواع اسناد و فایل‌های متنی، مناسب هستند. مزیت مهم پرینتر لیزری، سرعت بالای چاپ آن است که می‌تواند به بیش از ۲۰ برگه در دقیقه برسد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره پرینترهای لیزری می‌توانید مقاله «پرینتر لیزری چیست؟» را مطالعه کنید.

انواع پرینترهای لیزری
پرینترهای لیزری بر اساس قابلیت‌های دستگاه به انواع مختلف تقسیم می‌شوند.

پرینتر جوهر افشان

روش چاپ به صورت جوهر افشان، از متداول‌ترین فناوری‌های چاپ بکار رفته در انواع پرینتر است. در این روش، جوهر از طریق نازل‌های بسیار ریز هد، روی سطح کاغذ، افشانده می‌شود تا تصویر دیجیتالی یا متن، شکل بگیرد. پرینترهای جوهر افشان، به دلیل قیمت ارزان و کیفیت بالا، محبوبیت زیادی دارند و هم به‌عنوان پرینتر خانگی و هم در قالب پرینتر صنعتی، تولید می‌شوند. مزیت مهم پرینتر جوهر افشان، کیفیت بالای چاپی، به‌خصوص در مورد چاپ تصاویر گرافیکی است.

انواع پرینترهای جوهر افشان
انواع پرینترهای جوهر افشان در صنعت عکاسی و چاپ کاربرد زیادی دارند.
پیشنهاد مطالعه

پرینتر سوزنی

فناوری چاپ سوزنی، بسیار قدیمی‌تر از چاپ‌های لیزری و جوهر افشان است. در واقع، اولین پرینترها، با استفاده از این فناوری ساخته شده‌اند و همچنان هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در چاپگر سوزنی، جوهر از طریق سوزن‌های ریز قطعه‌ی هد، به کاغذ منتقل می‌شود. بدین شکل که سوزن چاپ، در هر فرود، یک پیکسل را درج می‌کند.

هر چه تعداد رفت‌وآمدهای سوزن چاپ بیشتر باشد، کیفیت چاپ بالاتر خواهد بود. اما این چاپگرها، بخاطر کیفیت چاپشان نیست که مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا که کیفیت چاپ بسیار پایین‌تری از پرینتر لیزری و جوهر افشان دارند. اما قیمت پایین و سرعت چاپ خوب، آنها را به چاپگرهای اصلی فضاهای اداری، از جمله بانک‌ها و فروشگاه‌های مختلف، بدل کرده است.  

پرینترهای سوزنی
در خرید پرینترهای سوزنی، فاکتورهایی مثل قیمت، سرعت چاپ و … زیر نظر گرفته می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

انواع پرینتر بر اساس کاربرد

تا اینجا، انواع چاپگرها را بر اساس تکنولوژی چاپ، دسته‌بندی کردیم. اما در ادامه، چاپگرها را بر اساس نوع کاربری آنها، معرفی می‌کنیم.

پرینتر خانگی

امروزه نه‌تنها در فضاهای کاری، که در منازل خود هم به چاپگر نیاز داریم. به همین جهت، تولیدکنندگان بزرگ، مدل‌های مختلف پرینترهای خانگی، اداری، صنعتی و … را روانه بازار کرده‌اند.

اکثر پرینترهای خانگی، کوچک هستند و برای مصارف سطح متوسط، تولید شده‌اند. ظرفیت چاپ این پرینترها، به‌طور متوسط، ۲۰۰۰ برگه در ماه تعیین شده که برای کاربردهای غیرتجاری، کافی است.

انواع مختلفی از پرینترهای خانگی، هم به صورت لیزری و هم با چاپ جوهر افشان، وجود دارند. کاربرها باید با توجه به نیاز خود، از میان این دو، دست به انتخاب بزنند.

به‌طور معمول پیشنهاد می‌شود در صورتی‌که هدف شما چاپ اسناد نوشتاری است، پرینتر لیزری را انتخاب کنید؛ اما اگر چاپ باکیفیت شکل‌ها، نمودارها و چارت‌ها هم برای شما مهم است، پرینتر جوهر افشان می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

امکانات پرینترهای خانگی
در برخی از پرینترها، امکان اتصال بی‌سیم با لپ‌تاپ و موبایل، وجود دارد.

پرینتر صنعتی

پرینترهای صنعتی، در صنایع مختلف، از جمله صنعت چاپ، برای چاپ با تیراژ بالا، یا چاپ در اندازه‌های بسیار بزرگ، استفاده می‌شوند. این پرینترها نیز مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام، برای یک صنعت خاص، تولید شده است. برای مثال، پرینتر صنعتی برای چاپ بیلبورد در اندازه‌های بزرگ، و پرینترهای صنعتی کوچک برای چاپ بارکد روی جعبه‌ی محصولات، مورد استفاده‌ی کارخانه‌ها و تولیدی‌ها قرار می‌گیرند.

پرینترهای چندکاره

در نسل جدید پرینترها، چند دستگاه مختلف کنار هم گرد آورده شده‌اند تا دستگاه پرینتر، از حالت تک‌کاربره خارج شود. پرینترهای چندمنظوره یا چندکاره، در زمان خرید پرینتر جزء بهترین انتخاب‌ها هستند؛ چون بجز پرینت اسناد، می‌توانید برای کپی، اسکن و حتی فکس از آنها استفاده کنید.

کاربردهای مختلف چاپگرها در زندگی ما، بدین معنی است که برای هر کاری، به چاپگر مخصوص آن کار، نیاز داریم.

این دستگاه‌ها، هم از لحاظ اقتصادی به‌صرفه هستند و هم به‌عنوان یک دستگاه چندکاره، جای کمی می‌گیرند. همه‌ی برندهای معتبر، مدل‌های مختلفی از پرینتر چندمنظوره یا MFP را تولید کرده‌اند که هم در محیط‌های خانگی و هم در ادارات، به‌عنوان یک دستگاه کامل، شناخته می‌شوند.

پرینترهای چندکاره
انواع پرینترهای چندکاره، با صفحه نمایشگر و پنل کنترل دستگاه، تولید می‌شوند.
پیشنهاد مطالعه

پرینتر رنگی

همه‌ی پرینترها را می‌توان به دو دسته‌ی کلی سیاه و سفید و رنگی تقسیم کرد. انواع چاپگر لیزری و جوهر افشان، به صورت تک‌رنگ و رنگی وجود دارند. در پرینترهای رنگی، تونر یا جوهر مخصوصی بر پایه‌ی مدل رنگی RGB یا CMYK استفاده می‌شود که چاپ تصاویر رنگی مختلف را ممکن می‌سازد. پرینترهای رنگی، برای چاپ تصاویر هستند و نباید از آنها برای چاپ اسناد سیاه و سفید استفاده کرد. چون قیمت این دستگاه‌ها و جوهر مصرفی آنها بالاست.

پرینترهای رنگی و سیاه و سفید
اگر فقط از پرینتر برای چاپ اسناد و فاکتورها، استفاده می‌کنید می‌توانید به جای پرینتر رنگی از سیاه و سفید استفاده کنید.

در این مطلب، شما را با انواع پرینترها و کاربرد هر کدام از آنها، آشنا کردیم. البته پرینترها شامل انواع دیگری مثل پرینتر ۳ بعدی و کارت پرینترها هم می‌شوند. برای خرید پرینتر پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های مختلف را بررسی کنید و در مورد آنها بخوانید. فروشگاه فالنیک، با داشتن سابقه‌ی درخشان در زمینه فروش انواع پرینتر، به ارائه‌ی انواع مختلف پرینتر به مشتریان خود می‌پردازد. حتی اگر پرینتر شما دچار اشکال شود، می‌توانید با شماره 02154591919 تماس بگیرید یا سفارشتان را از طریق کلیک روی دکمه تعمیر پرینتر در این صفحه ثبت کنید.

خرید پرینتر با بهترین کیفیت و گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید خرید پرینتر را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه انجام دهید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه خرید پرینتر کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت پرینتر با 02154591907 تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
خرید پرینتر
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا