به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

مشکلات رایج پرینتر اپسون + راه حل رفع آنها

مشکلات رایج پرینتر اپسون

یکی از بهترین و پرطرفدارترین پرینترهای موجود در بازار ایران، پرینتر اپسون است. این دستگاه کاربردی و باکیفیت که ساخت کشور ژاپن است، سابقه درخشانی از خود به جای گذاشته است؛ اما بهترین پرینترهای دنیا هم بعد از مدتی به مشکل بر می‌خورند. در این مطلب فالنیک قصد داریم در خصوص مشکلات رایج پرینتر اپسون و نحوه رفع آنها با شما صحبت کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید. به یاد داشته باشید شما قادر به حل تمامی مشکلات به‌وجود آمده برای پرینتر نیستید و برخی از این مشکلات حتما باید به دست افراد ماهر و تکنسین‌های فعال در زمینه تعمیر پرینتر حل شود. اما چنانچه مشکل با تعمیر برطرف نشود، ممکن است مجبور به دریافت قیمت پرینتر یا خریدن پرینتر اپسون شوید.

لیست مشکلات رایج پرینتر اپسون و راه‌های حل آن

مشکلات رایج پرینتر اپسون بعد از مدتی که از دستگاه به شکل نادرست استفاده شود، ظاهر می‌شوند. حتی اگر تمامی نکات مراقبتی را هم رعایت کنید ممکن است بعد از مدتی دستگاه‌تان به مشکل بخورد؛ در نتیجه باید با لیست مشکلات رایج پرینتر اپسون و راه حل‌هایی که برای رفع آنها وجود دارد، آشنا شوید تا بتوانید مشکل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنید. خرابی پرینتر اپسون اغلب با نشانه‌های زیر به وجود می‌آیند:

روشن شدن چراغ چشمک زن کارتریج در پرینتر اپسون

روی پرینترهای اپسون یک چراغ به شکل قطره وجود دارد که نشان دهنده مقدار جوهر موجود در کارتریج است. هر زمانی‌که این چراغ روشن شود به این معنی است که دستگاه جوهر کافی برای پرینت صفحات ندارد و نیاز دارد مجدد شارژ شده یا کارتریج جدید روی آن نصب شود. درست است که کم بودن جوهر کارتریج به معنی خرابی دستگاه نیست، اما بسیاری از مشکلات رایج پرینتر اپسون مانند کم رنگ بودن پرینت، سفید بودن بخشی از صفحات پرینت شده و .. به دلیل کم بودن جوهر کارتریج است.

تعمیر پرینتر
برای تعمیر پرینتر و برطرف کردن مشکلات دستگاه می‌توانید با کارشناسان تعمیرات چاپگر فالنیک در ارتباط باشید. در فالنیک امکان تعمیر پرینتر در محل مشتری یا در شرکت با تجهیزات پیشرفته وجود دارد.
تعمیر پرینترتماس تلفنی

پرینتر قادر به چاپ اطلاعاتی که توسط کامپیوتر فرستاده می‌شود، نیست:

از دیگر مشکلات رایج پرینتر اپسون، عدم پرینت اطلاعات توسط پرینتر است؛ این مشکل اغلب به دلیل خراب بودن کابل رابط به وجود می‌آید. برای رفع این مشکل باید سلامت کابل را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

اگر کابل رابط شما سالم است، یک بار آن را جدا و دوباره وصل کنید. در اکثر مواقع با این‌کار مشکل شما حل می‌شود و پرینتر به روال عادی کار باز می‌گردد.

اگر مشکل از کابل نبود به احتمال زیاد نرم‌افزار یا همان درایور پرینتر اپسون شما به درستی روی کامپیوتر نصب نشده است. پس باید درایور قبلی را حذف و مجدد آن را از سایت اپسون دریافت و نصب کنید.  

نصب کردن درایور پرینتر روی کامپیوتر
یکی از مشکلات رایج پرینتر اپسون که بیشتر کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نصب نادرست درایور پرینتر روی کامپیوتر یا لپ تاپ است.

علی رغم صدا دادن پرینتر، برگه‌ای چاپ نمی‌شود

در این حالت صدای حرکت کردن قطعات پرینتر به گوش می‌رسد، اما پرینتر هیچ خروجی ندارد و برگه‌ای از دستگاه خارج نمی‌شود. اگر پرینتر اپسون شما هم این مشکل را دارد باید اقدامات زیر را برای حل مسئله به کار گیرید.

  • به سراغ کاغذهای داخل دستگاه دستگاه بروید و آن‌ها را در محل درست خود قرار دهید.
  • تنظیمات چاپ را از طریق کامپیوتر بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنید.
  • وضعیت قرار گرفتن کارتریج در دستگاه را بررسی کنید. چنانچه کارتریج جابه‌جا شده آن را در محل درست قرار دهید.  
پیشنهاد مطالعه

پرینتر اپسون نمی‌تواند کاغذ را بکشد

یکی از مشکلات رایج پرینتر اپسون و هر پرینتر دیگری عدم وارد شدن صحیح کاغذها به پرینتر است. اگر این مشکل برای پرینتر اپسون شما به‌وجود آمد برای رفع مشکل باید راه حل زیر را انجام دهید.

باید کاغذهای داخل دستگاه را خارج کنید سپس آنها را مجدد داخل دستگاه قرار دهید؛ زیرا در اکثر مواقع برگه‌های کاغذ به دلیل الکتریسیته ساکن به هم می‌چسبند و چندتایی وارد پرینتر می‌شوند که عملکرد دستگاه را با مشکل روبرو می‌کند.

پرینت شما کمرنگ باشد:

یکی دیگر از مشکلات رایج پرینتر اپسون، پرینت کمرنگ است، این مشکل می‌تواند به دلایل مختلف رخ دهد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • سرعت بالای پرینت گرفتن دستگاه اپسون می‌تواند، یکی از دلایل این مشکل باشد. پس به محض مشاهده این مشکل در اولین قدم سرعت پرینتر خود را چک و سرعت پرینت گرفتن دستگاه خود را کم کنید.
  • اگر با کم کردن سرعت پرینت همچنان مشکل شما پا برجاست به سراغ کارتریج بروید، اگر کارتریج شما فرسوده شده یا نیاز به تعمیر دارد از یک تعمیرکار برای رفع مشکل کمک بگیرید. در غیر اینصورت باید برای خرید کارتریج پرینتر اقدام کنید.
  • عدم وجود جوهر در کارتریج را می‌توان، مهمترین و اصلی‌ترین موضوع در کم رنگ بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اپسون دانست.
کم رنگ چاپ کردن پرینتر
با توجه به اینکه پرینترهای اپسون از نوع جوهر افشان هستند، شارژ کردن کارتریج آنها کار درستی نیست و باید بعد از تمام شدن جوهر، کارتریج جدید خریداری کنید.

برخی از قسمت‌های تصویر چاپ نشده است

اگر فایل‌های شما چاپ شده اما برخی از قسمت‌های تصویر مانند نقطه‌ها چاپ نشده باید به دنبال علت خرابی پرینتر اپسون باشید. این مشکل اغلب به دلیل خراب شدن هد دستگاه به وجود آمده می‌آید. بهتر است خودتان برای تعمیر هد اقدام نکنید چرا که بعد از تعویض این قطعه سایر اجزای پرینتر نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. بسیاری از افراد برای فرار و کاهش هزینه‌های تعمیرات، تعویض هد را خودشان انجام می‌دهند که این موضوع باعث خرابی پرینتر اپسون خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه

عدم شناسایی کارتریج توسط پرینتر اپسون:

یکی از مشکلات رایج پرینتر اپسون شناسایی نشدن کارتریج پرینتر اپسون در دستگاه است. بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که بعد از شارژ یا نصب کارتریج جدید، دستگاه قادر به شناسایی کارتریج نیست و نمی‌توانند، هیچ صفحه‌ای را پرینت کنند. اگر این مشکل به وجود آمد باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • در قدم اول باید کارتریج را خارج کنید.
  • سپس پرینتر اپسون را با استفاده از دکمه پاور خاموش و آن را از پریز جدا کنید.
  • کارتریج را درون دستگاه قرار دهید و آن را به برق متصل کنید.
  • اکنون پرینتر را روشن کنید.

این مشکل با انجام این مراحل رفع خواهد شد، اما اگر با انجام این مراحل مشکل همچنان پابرجا بود به احتمال زیاد کارتریج دستگاه شما خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

سرعت چاپ صفحات بسیار پایین است

مشکل کند چاپ کردن صفحات در پرینتر اپسون نیز دلایل مختلفی دارد. شما برای حل مشکل می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • کیفیت پرینت را پایین آورید و آن را در حالت پیش فرض دستگاه قرار دهید. با انجام این کار سرعت چاپ شما به مراتب بالاتر خواهد رفت.
  • زمانیکه شما کارهای مختلف را با پرینتر انجام می‌دهید، نیاز دارید تا دستگاه‌های مختلف را به پرینتر متصل کنید. زمانی‌که شما می‌خواهید با یک دستگاه پرینت بگیرید، این دستور در صف و حافظه پرینتر اپسون قرار می‌گیرد که باعث کند پرینت شدن صفحات می‌شود.
  • از سالم بودن پرینتر خود مطمئن شوید؛ زیرا استفاده مکرر و طولانی مدت از پرینتر باعث خرابی پرینتر اپسون می‌شود. پس نیاز است تا هر چند وقت یکبار سلامت قطعات دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم و در صورت نیاز قطعه مستهلک شده را با یک نو تعویض کنید.
سرویس کردن پرینتر اپسون
با سرویس کردن دوره ای پرینترهای اپسون می‌توانید از بروز مشکلات جدی در دستگاه جلوگیری کنید.

در این مطلب به مشکلات رایج پرینتر اپسون اشاره کردیم و راه حل رفع آنها را به شما آموزش دادیم. چنانچه دستگاه شما با مشکلی روبروست و نیاز به تعمیرکار ماهر دارید می‌توانید برای رفع مشکل از کارشناسان تعمیر پرینتر فالنیک کمک بگیرید. خوشبختانه در شرکت فالنیک علاوه بر تعمیر خدمات دیگر پرینترها نیز انجام می‌شود در نتیجه برای دریافت قیمت پرینتر یا خریدن پرینتر اپسون می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.  

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام، دستگاه من آر 290 هست و چراغ هاش بصورت متوالی خاموش و روشن میشوند، علت چیست؟ راهنمایی بفرمایید. ممنون

  2. سلام خسته نباشید.هد پرینتر رنگی اپسون سری ال مثلاً پی ۵۰ تی ۵۰ به ال ۸۰۵ و۸۵۰ می خوره

دکمه بازگشت به بالا