به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

معرفی بهترین برنامه‌های پرینت با گوشی اندروید و آیفون

برنامه پرینت با گوشی

یادداشت ویراستار: این مطلب در آبان 1400 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

برای شما نیز پیش آمده که می‌خواهید، از فایلی در داخل گوشی پرینت بگیرید اما چون اپلیکیشن مناسبی برای این کار ندارید مجبورید، فایل را به کامپیوتر منتقل و سپس پرینت بگیرید. در این مقاله قصد داریم، به معرفی بهترین برنامه‌های پرینت با گوشی اندروید و آیفون بپردازیم. اما قبل از معرفی و نصب این اپلیکیشن‌ها، باید بدانید که پرینتر شما باید از قابلیت وایرلس و یا شبکه پشتیبانی کند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

معرفی اپلیکیشن پرینت اندروید، Print Hammermill

برنامه Print Hammermill، یک نرم افزار رایگان برای پرینت مستقیم از موبایل و یا تبلت بوده و می‌تواند از طریق wifi، بلوتوث و کابل usb و بدون نیاز به کامپیوتر انجام شود. شما با این برنامه هیچ محدودیتی در پرینت ندارید و می‌توانید از صفحات وب، ایمیل، پیامک، عکس‌های فیسبوک، فایل‌های ذخیره شده در گوگل درایو و فایل‌هایی با فرمت pdf، doc و ppt و…را پرینت بگیرید.

برنامه پرینت با گوشی
برنامه Print Hammermill مناسب گوشی‌های آندروید بوده و یک نرم افزار رایگان است

معرفی PrinterOn برنامه پرینت با گوشی

برنامه PrinterOn فقط برای گوشی‌های آندروید استفاده می‌شود. ویژگی خاصی که این برنامه را از سایر برنامه‌های دیگر متمایز می‌کند، پیدا کردن نزدیک‌ترین چاپگر برای شما است. هنگامی که از محل کار یا خانه دور هستید و باید سند مهمی را پرینت بگیرید، PrinterOn با استفاده از gps نزدیک‌ترین چاپگر را برای شما پیدا خواهد کرد. اگر برنامه PrinterOn را انتخاب کنید، نیازی به برنامه ثالث دیگری برای چاپ اسناد نداشته و کار برای شما ساده‌تر خواهد بود.

اپلیکیشن پرینت اندروید
برنامه PrinterOn به شما امکان می‌دهد که، اسناد و فایل‌های خود را در هر نقطه که هستید به نزدیک‌ترین پرینتر بفرستید

برنامه google cloud print پرینت گرفتن با گوشی

برنامه google cloud print، به شما امکان می‌دهد با استفاده از سرویس ابری به سادگی و به سرعت از اسناد خود پرینت بگیرید. به عبارت دیگر تنها با کمک یک اکانت گوگل، می‌توانید به صورت ابری فایل‌ها را از روی گوشی هوشمند، کامپیوتر و تبلت و…به پرینتر بفرستید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این سرویس، پرینتر شما باید از قابلیت اتصال به wifi برخوردار باشد. شما با استفاده از سرویس ابری گوگل می‌توانید، از اسناد، تصاویر و تمامی مطالب در مکان‌های مختلف مانند OneDrive  و Dropbox  را به راحتی چاپ کنید.

نرم افزار اتصال گوشی به چاپگر
با استفاده از برنامه برنامه google cloud print، می‌توانید با سرویس ابری به سرعت از اسناد پرینت بگیرید

HP Smart نرم افزار اتصال گوشی به چاپگر

HP Smart همانطور که از اسم آن مشخص است، تنها برای پرینتر‌های hp کاربرد دارد. البته این برنامه بر خلاف سایر اپلیکیشن‌هایی که تا به حال معرفی کردیم تنها قابلیت پرینت گرفتن ندارد، شما با کمک این برنامه می‌توانید:

  • اطلاعات پرینتر را مشاهده کنید.
  • اندازه و سایز کاغذ را تنظیم کنید.
  • از باقی مانده کارتریج گزارش بگیرید.
  • پرینت رنگی یا تک رنگ را تعیین کنید.
  • تعداد پرینت را مشخص کنید.

برای استفاده از این برنامه، پرینتر شما باید به شبکه wifi متصل باشد تا چاپ از راه دور آسان شود. همانطور که گفتیم، شما با این پرینتر قادر خواهید بود از میزان کارتریج استفاده شده گزارش گرفته و بعد برای شارژ کارتریج اقدام کنید.

نرم افزار اتصال گوشی به چاپگر
HP Smart نرم افزار اتصال گوشی به چاپگر، حتی به شما کمک می‌کند از میزان کارتریج استفاده شده گزارش بگیرید

برنامه پرینت گرفتن با گوشی Canon Print Service

Canon Print Service، برای پرینتر‌های canon به کار رفته و روی گوشی‌های هوشمند آندروید نصب می‌شود. برای استفاده از این برنامه کافیست، به اینترنت متصل بوده و فایل مورد نظر خود را برای پرینت به دستگاه بفرستید. البته باید این نکته را هم بدانید که، برنامه پرینت گرفتن با گوشی Canon Print Service تنها برای، مدل‌های خاصی از پرینتر قابل استفاده است. Pixma، Maxify و i-SENSYS از مدل پرینتر‌هایی هستند که، با این نرم افزار سازگاری دارند.

پیشنهاد مطالعه
اپلیکیشن پرینت اندروید
کمپانی canon نیز برای آسان کردن پروسه پرینت نرم افزار Canon Print Service را عرضه کرده است

Epson iPrint نرم افزار اتصال گوشی به چاپگر

یک نرم افزار اتصال گوشی به چاپگر، که باعث آسان شدن پروسه پرینت می‌شود Epson iPrint است. Epson iPrint، امکان چاپ و اسکن به طور مستقیم از انواع گوشی هوشمند و تبلت را برای شما فراهم می‌کند. فقط کافیست این برنامه را روی گوشی اندروید نصب کرده و با استفاده از قابلیت چاپ از راه دور، در هر نقطه از جهان اسناد خود را پرینت بگیرید. شما می‌توانید برای چاپ انواع عکس، فایل‌های pdf، word و power point و فایل‌های پیوست به ایمیل و google drive و…از این برنامه استفاده کنید.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید،  با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.
خدمات تعمیر پرینتر
برنامه پرینت گرفتن با گوشی
اگر پرینتر اپسون دارید، استفاده از نرم افزار Epson iPrint فرایند چاپ را برای شما راحت خواهد کرد

 معرفی اپلیکیشن پرینت ایفون

اپلیکیشن‌هایی که تا به حال برای شما معرفی کردیم، برای گوشی‌های هوشمند اندروید بود. در ادامه مقاله قصد داریم، به معرفی اپلیکیشن پرینت ایفون بپردازیم.

اپلیکیشن Printer Pro

Printer Pro برنامه پرینت گرفتن با گوشی برای دستگاه‌های ios است و به کاربران این امکان می‌دهد که، اسناد و فایل‌های خود را از روی گوشی به پرینتر‌های بی سیم فرستاده و آن‌ها را پرینت بگیرند. این برنامه به شما امکان می‌دهد، حتی از dropbox و یا google drive نیز پرینت بگیرید. اما باید بدانید که این برنامه رایگان نبوده و باید برای استفاده از آن پول پرداخت کنید. شما می‌توانید قبل از خرید این برنامه، از نسخه آزمایشی استفاده کرده و قبل از خرید آن را امتحان کنید.

اپلیکیشن پرینت ایفون
اپلیکیشن پرینت ایفون Printer Pro رایگان نبوده و برای استفاده از آن باید پول پرداخت کنید

برنامه Print n Share پرینت ایفون

اگر فایلی روی iphone دارید و به دنبال راهی برای پرینت مستقیم از آن هستید، برنامه Print n Share را امتحان کنید. این نرم افزار رایگان بوده و شما با استفاده از آن می‌توانید حتی، از پرینتر‌های تحت شبکه نیز پرینت بگیرید. با این برنامه شما قادر هستید، تعداد صفحات را تعیین کرده، فایل‌های ضمیمه به ایمیل را پرینت و حتی از صفحات وب و درون برنامه نیز پرینت بگیرید.

برنامه پرینت گرفتن با گوشی
برنامه Print n Share پرینت گرفتن با گوشی آیفون را بسیار راحت خواهد کرد

در این مقاله به شما چند برنامه پرینت با گوشی اندروید و آیفون را معرفی کردیم، که باعث آسان شدن پروسه چاپ خواهند شد. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، برای استفاده از این برنامه‌ها، دستگاه باید از قابلیت وایرلس و شبکه پشتیبانی کند. اگر پرینتر شما از چنین قابلیتی برخوردار بوده و پروسه نصب نرم افزار به درستی انجام گرفته اما باز هم قادر به چاپ اسناد نیستید، بهتر است برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشی بانو
    اگه امکانش هست حقیقتا هر جا گشتم نرم افزار درایو های چابکر چندکاره اپسون مدل tx650رو نتونستم پیدا کنم مخصوصا برای اسکنر و چاپ خیلی احتیاج دارم سی دی محصول رو هم گم کردم .لطف میکنید اگه راهنمایی کنید یا درایو هاشو در اختیارم بزارید با کمال تشکر فراوان

  2. سلام
    نرم افزار epson iprint چرا تو گوگل نیست برای سیستم
    برای گوشی هست اما برای سیستم یه دونه هست بنام epson print که قابلیت های محدودی داره
    قبلا من روی سیستم داشتم ولی ویندوز عوض کردم الان هم نمی دونم که سی دی داشتم یا از گوگل بوده
    سپاس فراوان

دکمه بازگشت به بالا