به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
استوریج

دوره آموزشی EMC Deep Dive چیست؟

دوره آموزشی EMC Deep Dive چیست

استوریج emc یکی از معروف‌ترین برندهای استوریج در دنیاست که کمپانی dell-emc آن را تولید می‌کند. دوره آموزشی emc deep dive یکی از دوره‌هایی‌ست که آشنایی با آن پیش از کار با استوریج‌های ای ام سی بسیار مفید خواهد بود. در این مقاله به معرفی این دوره آموزشی پرداخته‌ایم. با فالنیک همراه باشید.

دوره آموزشی emc deep dive چیست

یکی از نوآوری‌های منحصر به فرد شرکت دل در تعامل با عرضه استوریج‌های خانگی یا تجاری، ارائه گواهینامه‌های تخصصی در ارتباط با مباحث ذخیره‌سازی مرتبط با این استوریج‌ها است. این گواهینامه‌ها مباحث مهم مرتبط با زیرساخت‌ها و عملکردهای استوریج‌های این شرکت را پوشش می‌دهند. دوره آموزشی Unity Deep Dive دانش لازم در ارتباط با عملکرد استوریج‌های یونیتی را به کاربران آموزش می‌دهد. این دوره متشکل از سرفصل‌های مختلفی است که شامل بررسی پلتفرم یونیتی، مولفه‌های سخت‌افزاری آن، UnityVSA، نصب و پیکربندی، Storage Provisioning، حفاظت از داده‌‌ها و اقدامات لازم در ارتباط با نگهداری از استوریج‌ها است. علاوه بر این، این دوره آموزشی شامل آزمایشگاه‌های عملی و استفاده از مفاهیم تئوری به شکل عملی است.  افرادی که دوره فوق را با موفقیت به اتمام برسانند، قادر خواهند بود استوریج‌هایی که مبتنی بر معماری‌های مختلف هستند و توسط برندهای مختلف تولید شده‌اند را در کوتاه‌ترین زمان راه‌اندازی و عملیاتی کنند.

خرید استوریج qnap
فالنیک (ایران اچ پی) دارنده سبد کامل محصولات qnap با گارانتی معتبر در ایران. محصولات QNAP مناسب برای رده‌های سازمانی، کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و خانگی طراحی شده‌اند. جهت اطلاع از قیمت استوریج qnap و مشاوره خرید ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ کلیک کنید.
خرید استوریج qnapمشاوره تلفنی رایگان

چرا دوره Unity Deep Dive Training برای متخصصان ضروری است؟

شرکت دل، استوریج‌های خود را به دو صورت تمام فلش و ترکیبی مطابق با جدیدترین استاندارهای دنیای فناوری تولید و روانه بازار می‌کند. استوریج‌هایی که طراحی مدرن، انعطاف‌پذیری در استقرار، قابلیت نصب در محیط‌های مختلف و مدیریت دقیق بر منابع را در اختیار سرپرستان شبکه قرار می‌دهند. با این‌حال، استوریج‌های فوق در مقایسه با نمونه‌های مشابه مجهز به ویژگی‌های خاصی هستند. به طور مثال، مجهز به دو پردازنده مرکزی هستند که امکان تعویض آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، مجهز به حافظه‌های M.2 هستند تا در صورت خرابی پردازنده، اطلاعات از دست نروند و امکان انتقال اطلاعات به حافظه‌های پایدار وجود داشته باشد. با توجه به ماژولار بودن برخی از مولفه‌های سخت‌افزاری، کارشناسان شبکه این توانایی را دارند تا مولفه‌ها را به صورت Hot plug تعویض کنند. برای این منظور، لازم است در ارتباط با مباحث فنی این استوریج‌ها اطلاعات دقیقی داشته باشید. به طور مثال، استوریج‌های تمام فلش نه تنها سرعت دسترسی به اطلاعات را چند برابر افزایش می‌دهند، بلکه در بلندمدت بازگشت سرمایه را به همراه دارند و گزینه مناسبی در ارتباط با برنامه‌های کاربری ترکیبی هستند. این استوریج‌ها در مدل‌های مختلفی مثل یونیتی 300، 400، 500 و 600 به بازار عرضه شده‌اند و در شرایطی که به نظر می‌رسد، تفاوت چندانی ندارند، اما در زمینه ارائه فضای ذخیره‌سازی بسیار وسیع در مقیاس پتابایت و ویژگی‌های سخت‌افزاری تفاوت‌های قابل توجهی با یکدیگر دارند.

پیشنهاد مطالعه

با این‌حال، نحوه استقرار و پیکربندی درست این استوریج‌ها کمی متفاوت از استوریج‌های موجود در بازار است. به همین دلیل شرکت دل دوره آموزش تخصصی را برای کار با استوریج‌های خود آماده کرده است که دانش لازم در ارتباط با پیکربندی درست را در اختیار متخصصان قرار می‌دهد. همان‌گونه که اشاره کردیم، استوریج‌های یونیتی بر مبنای پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌های روز توسعه پیدا کرده‌اند و به همین دلیل توانایی پشتیبانی از حافظه‌های SSD با ظرفیت بالا را دارند که کمترین تاخیر را به همراه دارند. علاوه بر این از معماری بلک‌محور و فایل‌محور برای میزبانی اطلاعات استفاده می‌کنند که هر یک پیچیدگی‌های خاص خود را دارند. آشنایی با این معماری‌های ذخیره‌سازی فایل‌ها از این جهت حائز اهمیت است که به کارشناسان در نحوه ذخیره‌سازی درست اطلاعات کمک فراوانی می‌کند. با توجه به این‌که استوریج‌های یونیتی در مراکز داده و به ویژه در شبکه‌های SAN مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنایی با جزییات معماری‌های فوق اهمیت زیادی دارد. از این‌رو، متخصصان باید در ارتباط با مباحث کلیدی مثل آماده‌سازی اسنپ‌شات‌های سریع (point-in-time snapshots)، تکثیر همزمان و غیر همزمان (synchronous and asynchronous replication)، نحوه استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری از پیش ساخته (built-in encryption)، لایه‌بندی به ابر (tiering to the cloud)، نحوه عملکرد سیستم کنترل dual-active که برای بهینه‌سازی عملکرد، تراکم و استفاده درست از فضای ذخیره‌سازی تعریف شده‌اند دانش کافی داشته باشند.

دوره Unity Deep Dive Training چیست؟

این دوره آموزشی به متخصصان فناوری اطلاعات و به ویژه کارشناسان شبکه کمک می‌کند تا دانش لازم در ارتباط با مباحث کلیدی مرتبط با استوریج یونیتی را به دست آورند. به طوری که متخصصان توانایی کار و پیکربندی استوریج را داشته باشند. به طور معمول، این دوره برای متخصصانی که مسئولیت نصب، استقرار، مدیریت و پشتیبانی از سیستم‌های ذخیره‌سازی یونیتی در محیط‌های میزبانی ناهمگن را بر عهده دارند، در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد مطالعه

هدف از برگزاری دوره فوق چیست؟

این دوره قصد دارد به متخصصان ویژگی‌ها و عملکرد‌های کاربردی یونیتی و UnityVSA را آموزش دهد تا مولفه‌های سخت‌افزاری و عملکرد نشانگرهای LED را درک کنند، به طوری که متخصصان بدون مشکل قادر به استفاده از استوریج‌ فوق داشته باشند. به طور معمول، متخصصانی که با موفقیت دوره خود را به اتمام برساننند توانایی نصب و پیکربندی یونیتی و UnityVSA و مدیریت Unisphere را دارند.

پیشنهاد مطالعه

پیش‌نیازهای شرکت در دوره فوق چیست؟

برای درک دقیق و درست مباحث ارائه شده در دوره فوق، باید در ارتباط با مباحث شبکه اترنت و TCP/IP، سیستم عامل‌های ویندوز مایکروسافت، یونیکس/لینوکس، مفاهیم مرتبط با شبکه‌های فضای ذخیره‌سازی کانال فیبر و مفاهیم RAID آشنا باشید.

پیشنهاد مطالعه

سرفصل‌های دوره آموزشی emc deep dive

این دوره‌ آموزشی شامل مباحث فنی مختلفی است که در قالب سرفصل‌هایی به متخصصان فناوری اطلاعات آموزش داده می‌شود. سرفصل‌های مهم این دوره به شرح زیر هستند:

مفاهیم زیربنایی زیرساخت یونیتی (Unity Fundamentals): در این بخش مباحث زیربنایی مرتبط با استوریج‌ها آموزش داده می‌شود. همچنین، به تجهیزاتی که امکان استفاده از آن‌ها همراه با استوریج وجود دارد، اشاره می‌شود. علاوه بر این، به فناوری‌های دیگر emc در ارتباط با تکثیر، دامنه داده، برنامه‌های قابل استفاده در پشتیبان‌گیری و دیگر محصولات اشاره می‌شود.

مولفه‌های زیربنایی استوریج‌ها (Hardware Fundamentals): در این فصل سخت‌افزار دستگاه، ماژول‌های قابل نصب روی دستگاه، هاردهای قابل استفاده در استوریج و کلیات دستگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نصب (Installation): در این فصل، نصب و راه‌اندازی اولیه استوریج مورد بررسی قرار می‌گیرد. به‌طوری که نصب نصب، ثبت دستگاه و نحوه استفاده اولیه از استوریج مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

مدیریت (Administration): در این فصل جزییات مربوط به پیکربندی استوریج مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیکربندی‌های مختلف قابل استفاده روی استوریج مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

Storage Provisioning: در این فصل روش‌های قابل استفاده در ارتباط با تکثیر، نحوه ساخت و آماده‌سازی اسنپ‌شات‌ها و پشتیبان‌گیری از داده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محافظت از داده‌ها (Data Protection): این فصل به مطالب تکمیل‌تری در ارتباط با روش‌های محافظت از داده‌ها اشاره دارد.

نگه‌داری (Maintenance): در این فصل نحوه نگه‌داری و برطرف کردن مشکلات رایج استوریج مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معمولاً هنگامی که این دوره را به اتمام برسانید، توانایی کار با استوریج‌های یونیتی را به دست خواهید آورد.

استوریج emc
برای آشنایی با محصولات استوریج emc و همچنین خرید استوریج emc می‌توانید از فروشگاه فالنیک دیدن کنید. محصولات فالنیک با گارانتی معتبر، خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان ارائه می‌شوند.
خرید استوریج emcتماس تلفنی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا