به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

بررسی هارد دیسک WD Gold 24TB، یک محصول قدرتمند و رده بالا

هارد دیسک WD Gold 24TB

شرکت وسترن دیجیتال (WD) در نوامبر ۲۰۲۳ از هارد دیسک سازگار با سرور و شبکه (Enterprise) مدل WD Gold با ظرفیت ۲۴ ترابایت رونمایی کرد که نسبت به مدل قبلی با ظرفیت ۲۲ ترابایت، ۲ ترابایت افزایش ظرفیت دارد. در شرایطی که تقریبا یک سال از عرضه این هارد دیسک زمان سپری شده است، اما ارزیابی محصول فوق از آن جهت حائز اهمیت است که حداکثر فضای ذخیره‌سازی برای مراکز داده موضوع مهمی است، به خصوص در سیستم‌های NAS و سرورهای بزرگ که تراکم فضا اهمیت زیادی دارد. پس از بررسی اولیه‌ی ۱۵ عدد هارد دیسک WD Gold 24TB در سیستم HL15، حال آماده‌ایم تا عملکرد این هاردها را در یک سیستم استاندارد NAS هشت‌دیسکی مورد بررسی قرار دهیم.

سری هاردهای WD Gold با هدف پاسخگویی به نیازهای متنوع کسب‌وکارها به بازار عرضه شده‌اند و طیف وسیعی از هارد دیسک‌های کلاس سازمانی را از ۱ ترابایت تا ۲۴ ترابایت تشکیل می‌دهند. این هاردها با طول عمر مفید (MTBF) تا ۲.۵ میلیون ساعت، فناوری محافظت در برابر لرزش و کاهش مصرف انرژی از طریق فناوری HelioSeal در مدل‌های بالاتر از ۱۲ ترابایت، برای کار در محیط‌های ذخیره‌سازی پر ترافیک ساخته شده‌اند.

ویژگی‌های WD Gold 24TB

برخلاف برخی رقبا که ممکن است از رابط‌های جدیدتر استفاده کنند، شرکت وسترن دیجیتال تصمیم گرفته است، این درایوهای با ظرفیت بالا را تنها با رابط SATA  ارائه دهد. همچنین، این شرکت تصمیم گرفته از مکانیزم پر کردن هارد دیسک با هلیوم-پر شده با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه استفاده کند که از المان‌های ثابت خط تولید این شرکت در سال‌های گذشته بوده‌اند. نکته‌ی جالب این‌جا است که مدل جدید 24 ترابایتی Gold در مقایسه با مدل قبلی 22 ترابایتی، در حالت کارکرد 0.3 وات و در حالت بی‌کار 0.2 وات کاهش مصرف انرژی دارد.

ویژگی‌های WD Gold 24TB

در حالی که ظرفیت سری هارددیسک‌های Gold از ۱ ترابایت تا ۲۴ ترابایت متغیر است، اما جالب است بدانید که قابلیت OptiNAND، که شامل فناوری نوآورانه‌ی Armor Cache می‌شود، تنها در مدل‌های ۲۰ ترابایتی و بالاتر وجود دارد. این فناوری، مزایای حالت‌های با حافظه‌ی نهان فعال و غیرفعال را باهم ترکیب می‌کند و به کاربران ترکیبی از عملکرد بالا و محافظت از داده را ارائه می‌دهد، بدون اینکه نیازی به انتخاب بین این دو مورد داشته باشند.

ویژگی‌های هارد دیسک WD Gold 24TB

انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری WD Gold

علاوه بر ظرفیت بالا، سری هارددیسک‌های Gold به کسب‌وکارها انعطاف‌پذیری و قابلیت ارتقا بالایی می‌دهند و امکان ایجاد یک پیکربندی ذخیره‌سازی سفارشی را فراهم می‌کنند تا بتواند حجم کاری سنگین برنامه‌ها را مدیریت کند و از حداکثر ۵۵۰ ترابایت انتقال داده در سال پشتیبانی کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود هارددیسک WD Gold 24TB به گزینه‌ای ایده‌آل برای سازمان‌هایی تبدیل شود که به دنبال ارتقای زیرساخت ذخیره‌سازی داده خود و در عین حال حفظ سطوح بالای قابلیت اطمینان و عملکرد هستند. جدول زیر مشخصات فنی هارد دیسک طلاییوسترن دیجیتال را نشان می‌دهد.

شماره مدلWD241KRYZ
فرم فکتور3.5-inch
رابطSATA 6 Gb/s
512n / 512e user sectors per drive4512e
ظرفیت فرمت شده24TB
OptiNAND فناوریYes
RoHS compliantYes
عملکرد
حداکثر نرخ انتقال298MB/s
سرعت چرخش7200
کش512MB
مدیریت برق
میانگین برق مصرفی
عملیاتی6.8W
بدون استفاده5.5W
Power efficiency index (W/TB, idle)0.2
پایداری
مدت زمان عمر مفید2,500,000
Annualized Failure Rate2 (AFR, %)0.35
مدت گارانتی5 years
محیطی
درجه حرارت محیطی5°C to 60°C
Non-operating temperature-40°C to 70°C
Shock (Read/Write)   Operating (half-sine wave, 2ms)40G/40G
Non-operating (half-sine wave, 2ms)200G
Acoustics (average)
Idle Mode20 dBA
Seek Mode32 dBA
ابعاد فیزیکی
ارتفاع26.1mm
طول147.0mm
عرض101.6mm
وزن1.47 lb (.67 kg) ± 10%

مدیریت ذخیره‌ساز و اسنپ‌شات‌ها در QNAP

مدیر ذخیره‌سازی و اسنپ‌شات (Storage & Snapshots Manager) یک ابزار چند منظوره در رابط کاربری QNAP NAS است که به کاربران امکان می‌دهد تا بر جنبه‌های مختلف ذخیره‌سازی، از جمله پیکربندی‌های RAID، سلامت دیسک و ایجاد اسنپ‌شات برای محافظت از داده، نظارت و مدیریت داشته باشند. در پنل «ذخیره‌سازی/اسنپ‌شات»، نمای کلی از ولوم‌های ذخیره‌سازی موجود در مخزن ذخیره‌سازی (Storage Pool) نمایش داده می‌شود. در این مثال، این پنل ولوم سیستم (system volume) و چند iSCSI target را نشان می‌دهد. نوارهای نشانگر درصد استفاده‌شده (Percent Used) برای فضای استفاده‌شده در ولوم‌های مختلف، دسترسی سریع به اطلاعات را امکان‌پذیر می‌کنند.

مدیریت ذخیره‌ساز QNAP

در پنجره‌ی «مدیریت مخزن ذخیره‌سازی 1» مشاهده می‌کنیم که تمام درایوها در یک آرایه‌ی RAID 6 پیکربندی شده‌اند، ظرفیت کل آن‌ها 130.91 ترابایت است و وضعیت آن‌ها «خوب» است. به بیان دقیق‌تر، همه چیز برای تست ما آماده است.

اسنپ‌شات‌ها در QNAP

بخش “دیسک‌ها/VJBOD” در مدیریت ذخیره‌سازی و اسنپ‌شات، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، وضعیت «خوب» و «آماده» را برای هشت هارددیسک پرظرفیت WD Gold تایید می‌کند. این پنل همچنین شامل اطلاعاتی است که به سرعت قابل مشاهده است، مانند شماره مدل، ظرفیت درایو، سرعت فعلی، نوع باس و موارد دیگر، که بر اساس انتخاب هر درایو از لیست تغییر می‌کند. این اطلاعات برای حفظ عملکرد بهینه و پیش‌بینی هر گونه مشکل احتمالی حیاتی است.

مدیریت ذخیره‌ساز و اسنپ‌شات‌ها در qnap
خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

post
منبع
storagereview.com
خرید سرور dl380 g10 plus خرید سرور dl380 g11

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا