به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

انواع نسخه‌های VMware Horizon View 7

نسخه‌های Horizon
بررسی انواع نسخه‌های VMware Horizon View 7 در پیاده سازی VDI

قیمت سرور یکی از موانعی است که نمی توان همیشه برای ارتقای عملکرد و بهره وری، از سرور جدید استفاده کرد. در چنین شرایطی گزینه‌هایی مانند virtualization امکاناتی هستند که می‌توانند کارایی یک شبکه را به شکل چشم‌گیری افزایش داده و از هزینه‌ها بکاهند. در مباحث مجازی سازی دسکتاپ یا VDI با اجزای اصلی راه اندازی این زیرساخت آشنا شدیم.شما می‌توانید برای آشنایی با اجزای مورد نیاز در راه اندازی VMware Horizon View مقاله مجازی سازی دسکتاپ یا VDI چیست؟ را بخوانید. اما آنچه در این مقاله به آن پرداخته می‌شود انواع لایسنس های موجود برای نرم افزار VMware Horizon View است. آشنایی بیشتر با

همان طور که می‌دانید برای استفاده بهینه از هر برنامه‌ای باید با تفاوت‌های موجود بین انواع نسخه‌های آن آشنایی داشته باشیم تا بر اساس نیازها بهترین انتخاب را انجام دهیم. همچنین تهیه لایسنس متناسب با خواسته‌ها یکی از شروط اصلی و اولیه خرید نرم افزار در تمام دنیا است. برنامه VMware Horizon View نیز از این استانداردها پیروی می‌کند بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد نسخه‌های مختلف VMware Horizon View و لایسنس‌های رایج آن توضیح دهیم. می‌دانیم مجازی سازی یکی از مهمترین شاخه های دنیای تکنولوژی است و VMware هم از جمله شرکت های پیشرو در این زمینه است.

انواع نسخه‌های VMware Horizon View 7

در Horizon نسخه 7 شاهد عرضه شش محصول مختلف هستیم که هر کدام از آنها نسبت به دیگری تفاوت‌هایی در عملکرد و قابلیت‌ها دارد. هر نسخه بر اساس ویژگی‌های زیر گروه‌بندی می‌شود:

  • دسکتاپ مجازی و برنامه‌های قابل ارائه
  • مدیریت محیط Workspace
  • مدیریت عملیاتی
  • زیرساخت‌ها و میزبانی
پیشنهاد مطالعه

Horizon برای دسکتاپ‌های لینوکسی

همانطور که از نام آن پیدا است امکان متمرکزسازی دسکتاپ‌های مجازی بر پایه لینوکس و ارائه آن به کاربران از طریق Horizon View وجود دارد. بزرگ‌ترین مزیت دسکتاپ‌های لینوکسی کاهش هزینه‌های مربوط به پیاده سازی و عدم نیاز به خرید لایسنس‌های گران‌قیمت است. این ویژگی از توزیع‌های مختلف لینوکس مانند اوبونتو، ردهت و سنت او اس پشتیبانی می‌کند. همچنین در این نسخه از پروتکل Blast پشتیبانی شده که در مورد آن در مقالات آینده توضیح خواهیم داد. همچنین امکان ساخت دسکتاپ pool خودکار به صورت Full Clone وجود دارد.

نسخه استاندارد Horizon

مولفه‌های اصلی VDI در این نسخه گنجانده شده است. قابلیت‌هایی مثل ارائه دسکتاپ‌های مجازی بر پایه ویندوز وجود دارد. لایسنس این نسخه برای استفاده برای دسکتاپ‌ها از زیرساخت‌های مربوط به VMware از جمله vSphere و vCenter وجود دارد. همچنین امکان مجازی سازی برنامه‌ها و ThinApp وجود دارد و این قابلیت برنامه‌های مورد نیاز کاربران را فراهم نموده و ارائه آنها را به صورت مستقل از لایه سیستم عامل امکان‌پذیر می‌سازد.

نسخه پیشرفته Horizon

این نسخه تمام موارد از جمله ارائه دسکتاپ مجازی و برنامه‌های مورد نیاز و مدیریت‌ آنها را فراهم می‌کند. نسخه پیشرفته اولین نسخه‌ای است که انتشار برنامه‌ها را به عنوان راهکار View شامل می‌شود. برنامه‌ها از طریق سرویس RDSH مایکروسافت اجرا و منتشر می‌شوند و کاربر با استفاده از پروتکل‌هایی مانند PCoIP، VMware Blast یا HTML از آنها استفاده می‌کند. کاربران بدون در اختیار داشتن دسکتاپ می‌توانند برنامه‌ای را به صورت مجزا اجرا نمایند.

همچنین راهکار Workspace در این نسخه وجود دارد به طوری که کاربران برنامه‌های مورد نیاز خود را انتخاب و بر اساس دسترسی‌های مشخص شده می‌توانند از آنها استفاده نمایند. این برنامه شامل ThinApp، برنامه‌های مبتنی بر SaaS، برنامه‌های XenApp و یا Microsoft Office 365 است. این نسخه شامل VMware Mirage است. از طریق این ویژگی امکان مدیریت مرکزی دسکتاپ‌های فیزیکی وجود دارد.

البته در نظر داشته باشید که این قابلیت به پایان راه خود رسیده و پشتیبانی فنی آن در تاریخ 10 تیرماه 1399 به اتمام خواهد رسید. نسخه Advanced از Skype و VSAN نیز پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

Horizon Enterprise Edition

این نسخه در جهت تکمیل نسخه‌های قبلی و اضافه شدن قابلیت‌های بیشتر ارائه شده است. مدیریت عملکرد سیستم‌ها با استفاده از برنامه vRealize Operation صورت می‌پذیرد. ابزار Horizon Helpdesk به ادمین‌ها اجازه مانیتور وضعیت سلامت و کارایی سیستم‌ها را می‌دهد. با کمک این ابزار توانایی‌های لازم در جهت برنامه‌ریزی برای اطمینان از بهترین پیکربندی ایجاد می‌شود.

در این نسخه می‌توانیم از VMware App Volumes استفاده نماییم. این قابلیت امکانی می‌دهد تا برنامه‌ها را در زمانی بسیار ناچیز به دسکتاپ‌ها ارائه دهیم. این نسخه از ارائه دسکتاپ‌های لینوکسی پشتیبانی کرده و با قابلیت Session Collaboration اجازه می‌دهد کاربران به راحتی با یکدیگر کار کنند. در این ویژگی کاربر می‌تواند سایر کاربران را دعوت کند تا به صورت ریموت به دسکتاپ او متصل شوند.

Horizon Apps Standard

این نسخه برنامه‌ها و دسکتاپ‌های منتشر شده را به کاربران ارائه می‌دهد اما امکان ایجاد دسکتاپ وجود ندارد. در نظر داشته باشید که در این نسخه از VMware Thin App پشتیبانی شده و ارائه خدمات مبتنی بر پروتکل Blast Extreme وجود دارد.

Horizon Apps Advanced

در این نسخه علاوه بر ویژگی‌های موجود در نسخه استاندارد Apps ، قابلیت‌هایی مثل بسته مجازی Skype for Business و App Volume برای ارائه سریع برنامه‌ها و Horizon Help Desk Tools قرار گرفته است.

جدول مقایسه‌ای انواع نسخه‌ها

در جدولی که در ادامه می‌بینید می‌توانید ویژگی‌های مختلف انواع لایسنس های VMware Horizon View 7 را با هم مقایسه کنید:

نسخه‌های Horizon
جدول مقایسه نسخه های نرم افزار مجازی سازی VMware Horizon View

انواع مدل‌های لایسنس در VMware Horizon View 7

دو نوع لایسنس برای VMware Horizon View 7 وجود دارد:

  • کاربر همزمان: این لایسنس برای تمام نسخه‌های Horizon موجود است و بر اساس تعداد کاربرانی که به صورت همزمان به برنامه‌ها و دسکتاپ‌ها متصل می‌شوند لایسنس ارائه می‌گردد.
  • نام کاربری: این لایسنس برای تمام نسخه‌های Horizon به جز لینوکس و استاندارد موجود است و با یک نام کاربری، لایسنس به کاربر تخصیص داده می‌شود.

قیمت لایسنس‌های مختلف Horizon View

در تصویر زیر می‌توانید قیمت انواع نسخه و لایسنس های VMware Horizon View 7 را ببینید:

قیمت لایسنس‌های مختلف Horizon View
مقایسه قیمت نسخه های نرم افزار مجازی سازی VMware Horizon View
قیمت لایسنس‌های مختلف Horizon View
مقایسه قیمت نسخه های نرم افزار مجازی سازی VMware Horizon View
قیمت لایسنس‌های مختلف Horizon View
مقایسه قیمت نسخه های نرم افزار مجازی سازی VMware Horizon View

کدام نسخه VMware Horizon View 7 در ایران استفاده می‌شود؟

توجه داشته باشید که نسخه قابل دانلود Horizon View در ایران نسخه Horizon Enterprise Edition بوده و لایسنس آن به صورت سریال در برنامه وارد و هیچ گونه کرکی صورت نمی‌پذیرد و از لحاظ کارکردی تا زمان تنظیم این مقاله کاملا قابل اعتماد بوده و تمام ویژگی‌های نسخه اصلی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

تعمیر سرور
فالنیک با دارا بودن بزرگ‌ترین لابراتوار تعمیر سرور و تجهیزات شبکه و کارشناسان متخصص، آماده خدمت‌رسانی برای تعمیر انواع سرورهای ایستاده و رک مونت است. تمامی ابزار موردنیاز برای تعمیر و تست تجهیزات شبکه در مرکز سرور فالنیک در اختیار مهندسین فالنیک قرار دارد.
تعمیر سرورتماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا