به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

دنیای مشاغل شبکه: استخدام، مهارت‌ها و چالش‌های پیش‌روی شرکت‌ها

دنیای مشاغل شبکه: استخدام، مهارت‌ها و چالش‌های پیش‌روی شرکت‌ها

رهبران فناوری اطلاعات باید هنگام استخدام متخصصان شبکه به چه مهارت‌های داغ و جدیدی دقت کنند؟

با روی آوردن سازمان‌ها به فناوری‌هایی مانند عملیات شبکه مبتنی بر هوش مصنوعی، شبکه چند ابری، دسترسی به شبکه اعتماد صفر (ZTNA) و شبکه گسترده نرم‌افزار محور (SD-WAN)، نقش‌های شبکه و زیرساخت همچنان در حال تغییر است. در این مطلب، خلاصه‌ای از برخی از آخرین تحقیقات صنعتی، آمار استخدام و روندهای صدور گواهینامه که بر حال و آینده شغلی متخصصان شبکه، رهبران زیرساخت و عملیات (I&O) و تیم‌های مرکز داده تاثیرگذار خواهند بود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سازمان‌ها به دلیل شکاف مهارتی، پروژه‌های فناوری اطلاعات را رها می‌کنند

کمبود مهارت‌های خاص فناوری، مدیران فناوری اطلاعات را نگران کرده است. آنها به طور مستمر در گزارش‌های خود اعلام داشته‌اند که در صورت تداوم شکاف مهارتی و عدم جذب نیروهای متخصص، قادر به پیاده‌سازی فناوری‌های جدید، نگهداری سیستم‌های قدیمی، حفظ فرصت‌های تجاری و حفظ مشتریان نخواهند بود.

در نظرسنجی که به تازگی توسط ارائه‌دهنده آموزش‌های حرفه‌ای آنلاین Pluralsight انجام شده، 96 درصد از متخصصان فناوری گفتند که به دلیل شکاف مهارتی، حجم کاری آنها افزایش یافته است و 78 درصد نیز گزارش دادند که پروژه‌ها را در نیمه راه رها کرده‌اند، زیرا کارمندانی با مهارت‌های فناوری اطلاعات لازم برای تکمیل موفقیت آمیز پروژه در اختیار نداشتند. در حالی که اکثر سازمان‌ها (78%) می‌گویند شکاف مهارتی آن‌ها نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، پاسخ‌دهندگان نظرسنجی گزارش کردند که امنیت سایبری، ابر و توسعه نرم‌افزار سه حوزه اصلی هستند که در آن‌ها شکاف مهارتی وجود دارد. مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که نگران گسترش روزافزون شکاف مهارتی در سازمان‌های مطبوع‌شان هستند. این شکاف مهارتی به ترتیب به شرح زیر است:

پیاده‌سازی فناوری‌های جدید: 57%

 نگهداری سیستم‌های قدیمی: 53%

 حفظ فرصت‌های تجاری: 44%

 حفظ مشتری: 33%

کمبود مهارت مانع از دستیابی پیاده‌سازی موفقیت آمیز اتوماسیون شبکه می‌شود

اتوماسیون شبکه، همچنان چالش‌هایی را برای مدیران فناوری اطلاعات ایجاد می‌کند و یکی از عوامل این چالش، کمبود مهارت در میان کارکنان است.

هنگامی که شرکت تحقیقاتی Enterprise Management Associates از ۳۵۴ متخصص فناوری اطلاعات در مورد اتوماسیون شبکه نظرسنجی کرد، تنها ۱۸ درصد، استراتژی‌های اتوماسیون شبکه خود را کاملا موفق ارزیابی کردند و ۵۴ درصد گفتند که به موفقیت نسبی دست یافته‌اند. ۳۸ درصد باقیمانده گفتند که از سطح موفقیت به دست آمده مطمئن نیستند یا شکست پروژه‌های اتوماسیون شبکه خود را پذیرفتند.

بیش از یک چهارم (۲۶.۸%) از پاسخ‌دهندگان به مسائل مربوط به نیروی کار مانند کمبود مهارت و جابه‌جایی کارکنان به عنوان یک چالش تجاری اشاره کردند. یکی از مهندسان شبکه در یک شرکت خدمات بازرگانی میان‌بازار در گزارش EMA می‌گوید: «بزرگترین چالش برای من، کمبود مهندسان شبکه‌ای است که بتوانند در اتوماسیون مشارکت کنند. این جامعه کوچک است و پیدا کردن افرادی که بتوانند در حل مشکلات به شما کمک کنند، دشوار است.»

چالش‌های اتوماسیون شبکه، میزان موفقیت را کاهش می‌دهد

در حالی که اتوماسیون شبکه، نویدبخش بهبود عملکرد و کاهش خطرات امنیتی برای سازمان‌های تجاری را به همراه دارد، اما بسیاری از شرکت‌ها در حال دست و پنجه نرم کردن با ابزارهای مختلف اتوماسیون شبکه از نوع تجاری، متن‌باز و اختصاصی هستند و تنها تعداد کمی از آن‌ها از موفقیت کامل ابتکارات اتوماسیون خود خبر می‌دهند. با این حال، هماهنگی بین منابع داده، انتخاب ابزار مناسب و دستیابی به موفقیت با اتوماسیون شبکه، کارهای دشواری هستند که نیازمند به اشتراک‌گذاری داده‌ها و همکاری تیم‌های فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف برای دیدن نتایج است.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
pluralsight.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا