به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

فیشون SSD NVMe PCIe نسل پنجم Pascari D200V را با ظرفیت 122.88 ترابایت معرفی کرد

تصویر ذخیره ساز های SSD Pascari D200V شرکت فیشون

شرکت فیشون با معرفی محصول جدید SSD NVMe PCIe نسل پنجم پاسکاری D200V به باشگاه تولیدکنندگان حافظه‌های ssd با ظرفیت 122.88 ترابایت وارد شد. این حافظه‌ها، تفاوت قابل توجهی با محصولات مشابه دارد. Ssd های NVMe با ظرفیت بالا به یک تغییر دهنده‌ بزرگ در دنیای هوش مصنوعی تبدیل شده‌اند؛ زیرا می‌توانند به طور چشمگیری فضای اشغالی و مصرف برق را نسبت به راهکارهای مبتنی بر هارد دیسک کاهش دهند.

SSD NVMe PCIe نسل پنجم پاسکاری D200V فیشون از سرعت خواندن ترتیبی 14000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 2100 مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. به طور معمول، این مدل حافظه‌های حالت جامد، عملکرد بالایی را در ارتباط با عملیات خواندنی ارائه می‌دهند.

لازم به توضیح است که این شرکت در سال 2016، در نمایشگاه فلاش مموری سامیت 2016 از یک راهکار 24تایی 960 گیگابایتی (23.04 ترابایت) که توانایی تولید 1 میلیون IOPS را داشت، رونمایی کرد.

اکنون یک درایو با ظرفیت 122.88 ترابایت که توانایی انجام 3 میلیون IOPS خواندنی تصادفی دارد را به بازار عرضه کرده تا نشان دهد که دنیای فناوری در حال حرکت به چه سمتی است.

مشخصات فنی حافظه های فیشون Pascari D200V

ظرفیت‌های بالاتر فقط در مدل‌های U.2 یا E3.L در دسترس خواهند بود. مدل U.2 اواخر سال 2024 و مدل E3.L با ظرفیت 122.88 ترابایت در جولای 2025 عرضه خواهد شد. مدل E3.S حداکثر ظرفیت 30.72 ترابایت خواهد داشت.

مقایسه سری های مختلف ذخیره ساز D200

Phison Pascari  همچنین درایوهای دیگری از سری D200 مانند D200P و D200E در دست تولید دارد، اما ظرفیت این درایوها کمتر خواهد بود.

نکته قابل توجه در این اسلاید این است که عرضه مدل D200V برای سه ماهه اول سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

به نظر می‌رسد که ما به تدریج به دوران بازنشستگی هارد دیسک‌های نزدیک می‌شویم و انتظار می‌رود تولیدکنندگان رسانه‌های ذخیره‌سازی در آینده نزدیک تمرکز و توان خود را معطوف به طراحی حافظه‌های ssd با ظرفیت بالا کنند. این واقعیت که ssd، مزایای بسیار بیشتری از نظر قدرت، فضا و قابلیت اطمینان نسبت به هارد دیسک‌ها دارند، نشان می‌دهد که هارد دیسک‌ها به دوران بازنشستگی خود نزدیک می‌شوند.

با این حال، تا به امروز، شنیده‌ایم که تخمین زده می‌شود 90 درصد داده‌ها روی هارد دیسک ذخیره می‌شود. آنچه تغییر کرده است، خوشه‌های هوش مصنوعی است. خوشه‌های بزرگ مدرن هوش مصنوعی تمایل دارند آرایه‌های ذخیره‌سازی بزرگی در نزدیکی خود داشته باشند که از سرعت‌های بالا پشتیبانی کنند.

مهاجرت از دنیای هارد دیسک به SSDهای NVMe با ظرفیت بالا نه تنها مزیت عملکردی دارد، بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی قابل توجهی به وجود خواهد آورد. اگر نیم نگاهی به آمارها و ارقامی که در ارتباط با ذخیره‌سازی کلان داده‌های موردنیاز الگوریتم‌های هوش مصنوعی منتشر شده نگاهی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که مقیاس‌ها به تدریج در حال حرکت به سمت چندین پتابایت هستند.

بدیهی است برای پیاده‌سازی یک چنین خوشه‌هایی به تعداد زیادی SSDهای NVMe 61.44 ترابایتی نیاز داریم، اما در بلندمدت این حافظه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف برق در حد ده‌ها کیلووات را به همراه خواهند داشت. از آنجایی که مصرف برق محدودیت بزرگی است، فلش با ظرفیت بالا بسیار محبوب شده است و به همین دلیل است که شاهد رونمایی یا عرضه درایوهای 122.88 ترابایتی توسط بسیاری از فروشندگان برای جذب تقاضای بازار هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
https://www.servethehome.com/phison-pascari-d200v-pcie-gen5-nvme-ssd-with-122-88tb-of-capacity-announced/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا