به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

Prisma SASE 3.0 شرکت پالو آلتو با قابلیت‌های پیشرفته منتشر شد

Prisma SASE 3.0

شرکت پالو آلتو نتورکس (Palo Alto) بسته‌ امنیتی خود به نام پرایزما سِیس (Prisma SASE – Secure Access Service Edge) را برای محافظت بهتر از دستگاه‌های مدیریت‌شده و مدیریت‌نشده و همچنین افزایش سرعت و امنیت برنامه‌های توزیع‌شده‌ی سازمانی، ارتقا داده است. آخرین نسخه‌ی پرایزما سِیس (Prisma SASE 3.0)، شامل چند ارتقا کلیدی و کاربردی است که از آن جمله باید به قابلیت ایمن‌سازی دستگاه‌های مدیریت‌نشده از طریق مرورگر یکپارچه‌ی جدید پرایزما اکسس (Prisma Access Browser) اشاره کرد. این مرورگر از دسترسی با حداقل امتیاز، بررسی مداوم امنیت و سایر قابلیت‌های امنیت اعتماد-صفر (Zero-Trust) استفاده می‌کند.

بسته‌ پرایزما سِیس، فناوری شبکه‌ گسترده‌ نرم‌افزارمحور (SD-WAN) پالو آلتو را با محصولات امنیتی ابری آن، که شامل محافظت پیشرفته در برابر تهدیدات، نظارت بر رفتار کاربر، درگاه وب امن (Secure Web Gateway)، کارگزار امنیت دسترسی ابری (CASB)، فایروال به‌عنوان سرویس (FWaaS) ترکیب می‌کند.

آناند اسوال (Anand Oswal)، معاون ارشد و مدیر کل پالو آلتو نتورکس، در مورد ویژگی‌های پرایزما سِیس 3.0 می‌گوید: «با روی آوردن به فضای ابری، مرورگر به یک بازیگر اصلی، نقش مهمی در شرکت‌ها دارد. این موضوع، همراه با افزایش روند دورکاری، باعث شده است که مرورگر به یک بردار حمله‌ی مهم تبدیل شود. امروزه، بیشتر کارها در مرورگرهای وب انجام می‌شود که برای دسترسی به داده‌ها و برنامه‌های سازمانی (مانند ایمیل، منابع انسانی و امور مالی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، مرورگرها ذاتا ناامن هستند».

بر اساس نظرسنجی که پالو آلتو انجام داده، حدود ۹۵ درصد از سازمان‌ها با یک چالش امنیتی از سوی مرورگرها در تمام دستگاه‌های کاربری روبرو هستند. به همین دلیل است که گارتنر پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۳۰، مرورگرهای سازمانی به پلتفرم اصلی برای ارائه تجربیات ایمن و انجام کارها تبدیل خواهند شد. آسوال می‌گوید تا سال ۲۰۲۵، مرورگرهای سازمانی یا افزونه‌های آن‌ها با طیف گسترده‌ای از حملات سایبری روبرو خواهد شد.

به گفته‌ی اسوال ، با پرایزما سِیس ۳.۰ و مرورگر یکپارچه‌ی آن، متخصصان فناوری اطلاعات قادر خواهند بود به‌صورت لحظه‌ای تهدیدات را نظارت و کنترل کنند و نیروی کار نیز می‌تواند با خیال آسوده‌تری از هر دستگاهی برای دسترسی به هر برنامه‌ای استفاده کنند. اسوال در این ارتباط می‌گوید: «یکی دیگر از مزایای این سیستم، راه‌اندازی سریع است که و امکان استفاده از آن به شکل ایمن از سوی پیمانکاران و اشخاص ثالث است که منجر به بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سازمانی می‌شود».

علاوه بر مرورگر یکپارچه، پرایزما سِیس ۳.۰ قابلیت جدیدی تحت عنوان «تسریع برنامه» دارد که فرآیند اتصال به شبکه را کوتاه‌تر کرده و امنیت و سرعت اتصال به برنامه‌های ابری را تا ۵ برابر سریع‌تر از اتصال مستقیم به اینترنت می‌کند. اسوال در این ارتباط گفته است: «پالو آلتو برای تسریع یکسری قابلیت‌های کاربردی مرتبط با شبکه با شرکای تجاری خود همکاری‌های نزدیکی خواهد داشت. ما با ارائه‌دهندگان پیشرو خدمات ابری و برنامه‌های سازمانی، از جمله Amazon Web Services (AWS)، Slack، ServiceNow، Google، Zoom و SAP همکاری می‌کنیم تا مشتریان را قادر سازیم فعالیت‌های تجاری را با سرعت بالا و به شکل ایمن انجام دهند».

در ارتباط با به‌کارگیری هوش مصنوعی، پالو آلتو گفته است که SASE 3.0 از یک سیستم طبقه‌بندی اسناد مبتنی بر مدل زبانی بزرگ (LLM) استفاده می‌کند که از مدل‌های یادگیری ماشین مبتنی بر محتوا همراه با قابلیت‌های زبان طبیعی بهره می‌برد. به گفته‌ی اسوال، هدف این است که دقت تحلیل رفتاری الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای نظارت و محافظت از محل ذخیره‌سازی و انتقال داده‌های حساس افزایش یابد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا