به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

vSAN 8 ESA چه قابلیت‌های رده بالایی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد؟

VMware vSAN 8 یک به‌روزرسانی بزرگ دریافت کرده است تا بتواند به نیازهای روبه‌رشد محیط‌های مبتنی بر محاسبات فراهم‌گرا (HCI) پاسخ دهد. یک به‌روزرسانی بزرگ که باعث بهبود کارایی، مقیاس‌پذیری و عملکرد می‌شود. از زمان انتشار اولیه، vSAN 8 دو به‌روزرسانی را به خود دیده است که قابلیت‌های موردنیاز سازمان‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهد. با این‌حال، عنصر کلیدی در vSAN 8، معماری ذخیره‌سازی سریع (ESA) مخفف Express Storage Architecture است، که جایگزین جدیدی برای معماری ذخیره‌سازی پایه (OSA) سرنام Original Storage Architecture شده است که چیدمان ولوم‌های ذخیره‌سازی و موارد دیگر را ساده می‌کند.

اکنون که vSAN 8 Update 2 در دسترس است، بسیاری از شرکت‌ها در آستانه‌ی تصمیم‌گیری در مورد نحوه استقرار vSAN مورد نظر خود قرار دارند. از این رو، در نظر داریم در این مطلب مشخصات عملکردی vSAN 8 ESA را در کنار سرورهای مدرن، فلش و شبکه‌های امروزی به شکل اجمالی مورد بررسی قرار دهیم.

vSAN 8 به لطف ویژگی ESA تحولی بزرگ در دنیای ذخیره‌سازی اطلاعات به وجود خواهد آورد. این معماری جدید که برای بهره‌گیری کامل از پتانسیل سخت‌افزارهای مدرن طراحی شده است، کارایی، مقیاس‌پذیری و عملکردی بی‌سابقه را ارائه می‌دهد. با توجه به تغییر رویکرد در ذخیره‌سازی سازمانی از هارد دیسک‌ها به سمت حافظه‌های فلش NAND پیشرفته، ESA از رابط‌های NVMe برای افزایش ظرفیت و سرعت با هزینه کمتر استفاده می‌کند. تغییر در تکنولوژی سخت‌افزار، افزایش هسته‌های پردازنده سرور و قابلیت‌های پیشرفته شبکه، نیروی محرکه‌ای برای معرفی ESA بودند و این اطمینان را می‌دهند که ESA قادر است به نیازهای کسب‌وکار‌های امروزی در راستای دستیابی به راه‌حل‌های ذخیره‌سازی با کارایی بالا پاسخ دهد.

ویژگی‌های بارز ESA در vSAN 8، بهبود عملکرد و ارتقای ظرفیت است. مسیر نوشتن تطبیقی (adaptive write path) در ESA قادر است به عملیات مختلف ورودی/خروجی رسیدگی می‌کند و فرآیندهای نوشتن داده‌ها را بهینه کند که این امر به ویژه برای دستگاه‌های فلش مفید است. این امر منجر به کاهش تأخیر و عملکرد یکنواخت برای ماشین‌های مجازی می‌شود. بعلاوه، سیستم فایل با ساختار Log که در ESA وجود دارد و بهینه‌سازی مسیر IO به طور قابل توجهی باعث کاهش نوشتن تقویتی (write amplification) و تاخیر می‌شود. ESA با حذف نیاز به دستگاه‌های کش (cache) اختصاصی، ظرفیت دستگاه‌ها را به حداکثر می‌رساند که در نهایت هزینه کلی به ازای هر گیگابایت را کاهش می‌دهد. این ویژگی‌ها نقش ESA را در ارائه راه‌حل‌های ذخیره‌سازی کارآمد، با ظرفیت بالا و با قیمتی مناسب برجسته می‌کند.

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی ESA، بهره‌وری منابع آن است که در عین حال عملکرد قوی و صرفه‌جویی در فضا را به همراه مصرف کمتر منابع پردازنده مرکزی ارائه می‌دهد. یک قابلیت کلیدی که مدیریت کارآمدتری را ارائه کرده و فرآیند سازمان‌دهی کلان داده‌ها را دقیق‌تر می‌کند. با وجود عملکرد بالای ESA، همچنان برای فراداده (metadata)، انعطاف‌پذیری/خودترمیمی (resilience) به فضای ذخیره‌سازی اضافی نیاز است. با این حال، ESA این نیاز اضافه را به شکل دقیقی مدیریت می‌کند تا ظرفیت قابل استفاده را به حداکثر برساند. علاوه بر این، شرکت VMware با اجازه دادن به مشتریان برای انتخاب بین معماری ذخیره‌سازی اصلی و ESA، بالاترین سطح از انعطاف‌پذیری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند نیازهای ذخیره‌سازی فعلی و آینده خود را مدیریت کنند. این انعطاف‌پذیری، همراه با ویژگی‌های پیشرفته ESA و vSAN 8 به عنوان یک راهکار پیشرو در عرصه تکنولوژی ذخیره‌سازی به رسمیت شناخته شده است.

با وجود این تغییرات قابل توجه، اصول بنیادی vSAN و موارد استفاده‌ی اصلی آن چندان تغییری نمی‌کند. VMware vSAN همچنان به عنوان یک راه‌حل ذخیره‌سازی همه‌کاره که به طور کامل با vSphere شرکت VMware یکپارچه شده است، عمل می‌کند و کاربرد گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف خواهد داشت. vSAN در تعامل با محیط‌های زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) با ارائه مکانیزم ذخیره‌سازی مقیاس‌پذیر و با کارایی بالا برای تعداد زیادی از دسکتاپ‌های مجازی، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. در سناریوهایی مانند استقرارهای لبه (edge) و شعب سازمان‌ها (ROBO)، vSAN فرآیند پیاده‌سازی زیرساخت و عملیات را ساده می‌کند. همچنین، vSAN قابلیت ارتقای زیادی دارد و زیربنایی کارآمدی را برای مراکز داده نرم‌افزار-محور (software-defined data centers) فراهم می‌کند.

کلام آخر

در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشیم که درایوهای حالت جامد (SSD) دو پورته NVMe نسل چهارم PCIe Gen 4.0 شرکت Western Digital Ultrastar DC SN655، پیشرفتی قابل توجه در تکنولوژی درایوهای حالت جامد ارائه می‌دهند و عملکرد بالا، ظرفیت بیشتر و قابلیت اطمینان قوی را برای محیط‌های سازمانی پر تقاضا ارائه می‌کنند. این درایوها به طور ویژه برای برنامه‌هایی که نیازمند دسترسی و انتقال داده‌ها با سرعت بالا هستند، مناسب بوده و آن‌ها را به انتخابی ایده‌آل برای یکپارچه‌سازی با راه‌حل‌های vSAN شرکت VMware تبدیل می‌کند.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)
منبع
storagereview.com
خرید سرور dl380 g10 plus خرید سرور dl380 g11

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا