به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

افزایش کارایی مکانیزم ذخیره‌سازی با Dell PowerStore 3200Q

افزایش کارایی مکانیزم ذخیره‌سازی با Dell PowerStore 3200Q

شرکت Dell Technologies به تازگی PowerStore 3200Q را به بازار عرضه کرده است. این محصول جدید، نسل تکامل‌یافته‌ خانواده‌ PowerStore است که با بهره‌گیری از SSDهای QLC، بدون افت عملکرد یا قابلیت‌های سازمانی، صرفه‌ی اقتصادی قابل توجهی را به ازای هر ترابایت فضای مصرفی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

مدل 3200Q تمامی ویژگی‌های PowerStore، از جمله بسته‌ی نرم‌افزاری کامل نسخه‌ی ۴.۰ این پلتفرم، را ارائه می‌دهد. PowerStore 3200Q از SSDهای NVMe QLC با ظرفیت ۱۵.۳۶ ترابایت پشتیبانی می‌کند که با ذخیره‌ی چهار بیت داده در هر سلول، هزینه‌ی هر گیگابایت را پایین می‌آورد و در عین حال، عملکردی مشابه با مدل موجود T3200 که از SSDهای TLC استفاده می‌کند، ارائه می‌دهد. با قابلیت ارتقا به بیش از ۲۴ پتابایت در هر خوشه، به نظر می‌رسد دل در نسل جدید، تعادلی را بین عملکرد و ظرفیت برقرار کرده است که باید پاسخگوی نیازهای اکثر سازمان‌ها باشد.

مدل جدید PowerStore از دیدگاه یکپارچه‌سازی فضای ذخیره‌سازی، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. به بیان دقیق‌تر به مشتریانی که می‌خواهند از سیستم‌های ذخیره‌سازی قدیمی‌تر، از جمله آرایه‌های هیبریدی یا فلش اولیه که احتمالا از درایوهای ۲ ترابایتی یا کوچک‌تر استفاده می‌کنند به نسل جدید مهاجرت کنند، کمک می‌کند.

اگرچه مدل 3200Q برای بهینه‌سازی هزینه و صرفه‌جویی حداکثری در ظرفیت‌های بالاتر طراحی شده است، اما پیکربندی‌های آن با حداقل ۱۱ درایو QLC با ظرفیت ۱۵.۳۶ ترابایت شروع می‌شود. همانند سایر مدل‌های PowerStore، قابلیت ارتقا به صورت افزایشی با درایوهای تکی (حداکثر ۹۳ درایو یا ۶.۱ پتابایت به ازای هر دستگاه) را دارد و خوشه‌های مقیاس‌پذیر تا چهار دستگاه را نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت شامل خوشه‌های ترکیبی با مدل‌های PowerStore T موجود که از درایوهای TLC استفاده می‌کنند، می‌شود. البته، توجه داشته باشید که درایوهای QLC و TLC را نمی‌توان در یک دستگاه ترکیب کرد. با این حال، هوش مصنوعی داخلی، جابه‌جایی حجم کاری بین رسانه‌های QLC و TLC را برای توزیع بار و بهینه‌سازی هزینه کل خوشه آسان می‌کند.

مدل 3200Q از مکانیزم ذخیره‌سازی بلوکی، سطح فایل و vVolهای یکپارچه در دستگاه پشتیبانی می‌کند. همچنین، در بحث انعطاف‌پذیری نیز مجهز به موتور انعطاف‌پذیر پویای PowerStore (DRE) است که به دستگاه امکان تحمل خرابی چند درایو را به شکل همزمان می‌دهد. این قابلیت شامل تهیه اسنپ‌شات‌های امن و سرویس‌های تکثیر پیشرفته مانند تکثیر همزمان بلوکی و فایلی، Metro Volume برای ویندوز، لینوکس و VMware می‌شود. قابلیت Storage Direct این پلتفرم، اجازه می‌دهد تا فرآیند پشتیبان‌گیری یکپارچه از تجهیزات PowerProtect DD Dell یا Dell APEX Protection Storage در ابری عمومی را بدون مشکل انجام دهید.

لازم به توضیح است که سیستم‌های کوچکتر 3200Q می‌توانند برای کاربردهایی مثل رایانش لبه‌ (Edge Computing) یا به عنوان یک سیستم تکثیر خارج پشتیبان یا سیستم خوشه مترو (Metro Cluster) عمل کنند. این محصول در حالت استاندارد ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بالایی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد، هرچند از انعطاف‌پذیری با هدف پاسخگویی به تقاضای رو به رشد کسب‌وکار به بهترین شکل پشتیبانی می‌کند.

ابزار جدیدی که همراه با محصول فوق معرفی شد و Universal Import Tool نام دارد، قابلیت‌های موردنیاز برای پشتیبان‌گیری و آرشیو اطلاعات را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد تا بتوانند به سادگی فرآیند برقراری اتصال میان هر آرایه بر مبنای مکانیزم‌های اتصال FC یا iSCSI را انجام دهند. همچنین، ابزار Universal Import wizard به کاربران در طول فرآیند اتصال و ذخیره‌سازی اطلاعات، کمک‌های فنی را ارائه می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
infohub.delltechnologies.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا