به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

HPE StoreOnce Systems راهکار اچ پی برای Disaster Recovery

HPE StoreOnce Systems چیست

Disaster Recovery یکی از راهکارهای مهم شرکت‌ها برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در زمینه از دست رفتن اطلاعات است که به کاهش هزینه‌های Data Recovery و افزایش طول عمر شرکت‌ها منجر می‌شود. در این مقاله به این پرسش پاسخ می‌دهیم که HPE StoreOnce Systems چیست و به عنوان راهکار اساسی شرکت اچ پی چگونه در زمینه Disaster Recovery عمل می‌کند. با فالنیک همراه باشید. با کلیک روی لینک می‌توانید برای اطلاع از قیمت استوریج یا خرید استوریج HP اقدام کنید.

آشنایی با HPE StoreOnce Systems

آیا رشد داده‌ها منجر به افزایش زمان پشتیبان‌گیری، از دست رفتن توافق‌نامه‌های سطح سرویس (SLA) و پیچیده شدن مدیریت منابع شده است؟ آیا نگران تهدیدات باج افزاری هستید که ممکن است در هر لحظه دسترسی به اطلاعات ارزشمند سازمانی را غیر ممکن کند؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، پیشنهاد می‌کنیم از راهکار جامع اچ‌پی که HPE StoreOnce Systems نام دارد استفاده کنید. HPE StoreOnce Systems راه‌حل یکپارچه اچ‌پی است که بر مبنای یک معماری پشتیبان‌گیری واحد و با کارایی بالا قادر است به تمام نیازهای سازمان‌های بزرگ پاسخ دهد. این راهکار یکپارچه نه تنها در زمینه ذخیره‌سازی داده‌ها، بلکه در زمینه مدیریت و سازمان‌دهی داده‌ها طیف گسترده‌ای از سرویس‌ها و خدمات را به کار می‌گیرد تا از تکثیر داده‌ها جلوگیری کند و زیرساختی یکپارچه و جامع در اختیار مراکز داده قرار دهد.

استوریج hp
فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین و مشاورین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و بهترین و مناسب‌ترین استوریج را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج hpتماس تلفنی

تسریع در روند پشتیبان‌گیری و بازیابی یکی از اصول مهمی است که هنگام تنظیم برنامه‌های بازیابی پس از فاجعه باید به آن دقت کنید. به بیان دقیق‌تر، شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات ابری که سرویس‌های مختلفی را در قالب توافق‌نامه سطح خدمات (SLA) در اختیار کاربران قرار می‌دهند باید برنامه‌های مناسبی برای پشتیبان‌گیری و بازیابی پس از فاجعه داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات سخت‌افزاری یا حمله‌های هکری با مشکل روبرو نشوند. HPE StoreOnce Catalyst با ارائه یک طرح جامع کارآمد در زمینه بازیابی پس از فاجعه و تهیه نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات، مانع از آن می‌شود تا حمله‌های هکری، دسترسی به اطلاعات ارزشمند را غیر ممکن کنند. با استفاده از HPE StoreOnce می‌توانید نسخه‌های پایدار و مطمئنی از اطلاعات تهیه کنید و به ساده‌ترین شکل ممکن اطلاعات را میان بخش‌های مختلف یک سازمان، انتقال داده یا به اشتراک بگذارید.

همراهی HPE StoreOnce با سایر فناوری‌های HPE

زیرساخت HPE StoreOnce با استفاده از فناوری‌های راهبردی مثل HPE Cloud Bank Storage ابزارهای لازم برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات را متناسب با برنامه‌های تجاری در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند تا کارشناسان شبکه انعطاف‌پذیری بیشتری در زمینه مدیریت اطلاعات در اختیار داشته باشند، هزینه‌های مرتبط با نگه‌داری و آرشیو اطلاعات را به حداقل برسانند، ریسک‌های پیرامون داده‌ها را برطرف کنند و در یک کلام مطمئن باشند که دست‌کم یک نسخه کامل و مطمئن از اطلاعات در اختیارشان قرار دارد.

به طور کلی، StoreOnce Systems به عنوان یک راه‌حل ذخیره‌سازی یکپارچه و با هدف پشتیبان‌گیری از اطلاعات برای محیط‌های فیزیکی و مجازی طراحی شده است و توانایی ادغام با زیرساخت‌هایی مثل شبکه منطقه ذخیره‌سازی SAN (سرنام Storage Area Network) را دارد.

StoreOnce Systems از چه مکانیزم‌های امنیتی برای محافظت از داده‌ها استفاده می‌کند؟

HPE StoreOnce Systems دارای چند لایه امنیتی است که هر یک به روشی پیچیده و کارآمد به محافظت از داده‌ها می‌پردازند. این لایه‌های امنیتی به شرح زیر هستند:

رمزنگاری داده‌ها: HPE StoreOnce Systems از الگوریتم AES با طول کلید 256 بیتی برای رمزنگاری داده‌ها پشتیبانی می‌کند. این الگوریتم رمزنگاری باعث می‌شود که داده‌های پشتیبانی شده برای هکرها یا افرادی که مجوز دسترسی به اطلاعات را ندارند، ناخوانا و غیرقابل فهم باشند.

پشتیبانی از امضای دیجیتال: StoreOnce Systems از امضای دیجیتال برای تایید اعتبار داده‌هایی که نسخه پشتیبان از آن‌ها تهیه شده استفاده می‌کند. این امضای دیجیتال به عنوان یک ابزار امنیتی برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به داده‌ها استفاده می‌شود.

کنترل دسترسی: HPE StoreOnce Systems دارای کنترل دسترسی به داده‌هاست. به عبارت دیگر به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد مجوزهای لازم برای دسترسی به اطلاعات را متناسب با نیاز کاری به کاربران یا گروه‌ها اختصاص دهند. این کنترل دسترسی نقش مهمی در افزایش سطح ایمنی اطلاعات و به ویژه نسخه‌های پشتیبانی دارد که شامل اطلاعات ارزشمند هستند.

نظارت و ثبت اتفاقات: StoreOnce Systems قابلیت نظارت و ثبت اتفاقات را دارد و این امکان را به مدیران سیستم می‌دهد که از رویدادهایی که در زیرساخت اتفاق می‌افتد، مطلع شوند و در صورت وقوع حملات، بتوانند به سرعت واکنش‌های لازم را انجام دهند.

در مجموع StoreOnce Systems با استفاده از راهکارهای مختلف امنیتی تضمین می‌دهد که داده‌ها با مشکل تحریف، سرقت یا دستکاری روبرو نخواهند شد و سازمان‌ها نسخه‌ای پایدار و مطمئن از اطلاعات را در اختیار خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه

آیا StoreOnce Systems قابلیت اتصال به شبکه‌های خارجی را دارد؟

پاسخ مثبت است. HPE StoreOnce Systems امکان اتصال به شبکه‌های خارجی را دارند. این زیرساخت از پروتکل‌های ارتباطی مختلفی مانند Ethernet، Fiber Channel و iSCSI پشتیبانی می‌کنند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا استوریج را به شبکه‌های خارجی متصل کنند.

با استفاده از اتصال به شبکه‌های خارجی، کاربران می‌توانند نسخه‌های آرشیو یا داده‌ها را بر مبنای ایمن‌ترین مکانیزم‌های ارتباطی به مکان‌های مختلفی انتقال دهند. برای مثال، می‌توان نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات را به یک مکان در منطقه یا کشور دیگری انتقال داد و در صورت وقوع حوادثی مانند طوفان، زلزله، حملات سایبری و… داده‌های مهم را از مکان‌های مطمئن بازیابی کرد.

از آنجایی که StoreOnce Systems از پروتکل‌های ارتباطی مختلف پشتیبانی می‌کند، کاربران می‌توانند از انواع مختلفی از تجهیزات شبکه برای اتصال به این سیستم‌ها استفاده کنند. قابلیت فوق این امکان را به کاربران می‌دهد که با توجه به نیاز خود، بهترین راه‌حل ارتباطی را انتخاب کنند.

StoreOnce Systems چیست
راهکار HPE در بازیابی فاجعه

StoreOnce Systems چه کاربردهایی دارد؟

همان‌گونه که ممکن است حدس زده باشید، HPE StoreOnce Systems برای پاسخ‌گویی به نیازهای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ طراحی شده است. از کاربردهای اصلی این زیرساخت به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ها: StoreOnce Systems برای پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌های سازمانی از سرورها، دیتابیس‌ها، فایل سرورها و محیط‌های مجازی طراحی شده است. با استفاده از StoreOnce Systems، می‌توان داده‌های حساس سازمان را به صورت محلی یا در مکان‌های مطمئن نگهداری کرد و در صورت نیاز بازیابی کرد.
  • کاهش حجم داده‌ها: StoreOnce Systems با استفاده از فناوری StoreOnce Catalyst، قابلیت کاهش حجم داده‌های آرشیو را دارد. این فناوری برای کاهش حجم داده‌ها از تکنیک‌هایی مانند فشرده‌سازی، حذف داده‌های تکراری و غیره استفاده می‌کند.
  • جابجایی داده‌ها: با استفاده از StoreOnce Systems، می‌توان داده‌های پشتیبانی شده را به مکان‌های مختلف انتقال داد. برای مثال، می‌توان داده‌های آرشیو را به استوریج‌های مختلف، مراکز داده مستقر در یک منطقه یا شهر و … انتقال داد تا اگر مشکلی برای اطلاعات مهم به وجود آمد از طریق نسخه‌های آرشیو در کوتاه‌ترین زمان عملیات بازیابی را انجام داد.
  • توزیع داده‌ها: StoreOnce Systems به عنوان یک راه‌حل توزیع داده‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این زیرساخت می‌توان داده‌های آرشیو را به چند دستگاه یا سرور توزیع کرد و در صورت نیاز، به سادگی بازیابی کرد. مزیت روش فوق این است که در صورت بروز مشکل برای یکی از تجهیزات، تنها بخشی از اطلاعات از دست می‌روند.
پیشنهاد مطالعه

آیا StoreOnce Systems قابلیت پشتیبانی از ابر را دارد؟

پاسخ مثبت است. HPE StoreOnce Systems امکان پشتیبانی از ابر را با استفاده از راه‌حل StoreOnce CloudBank دارد که به کاربران اجازه می‌دهد داده‌های آرشیو شده را به شکل ساده‌ای به فضای ذخیره‌سازی ابری را به سرورهای فضای ابری مانند Amazon S3 و Microsoft Azure انتقال دهند.

با استفاده از StoreOnce CloudBank، کاربران می‌توانند هزینه‌های مربوط به ذخیره‌سازی و آرشیو داده‌ها را کاهش دهند و از فضای ذخیره‌سازی ابری به عنوان مکانی ایمن و با دسترس‌پذیری بالا برای نگه‌داری از داده‌ها استفاده کنند. یکی از قابلیت‌های کاربردی خوبی که StoreOnce CloudBank  در اختیار کاربران قرار می‌دهد، انتقال نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات به انواع مختلفی از زیرساخت‌های ابری است.  در مجموع، StoreOnce CloudBank به کاربران این امکان را می‌دهد که از زیرساخت‌های ابری برای نگه‌داری نسخه‌ای مطمئن از داده‌ها با صرف هزینه کمتر استفاده کنند و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه

ویژگی‌های سخت‌افزاری HPE StoreOnce Systems

اکنون که تا حدودی با عملکرد HPE StoreOnce آشنا شدیم، وقت آن رسیده با ویژگی‌های کاربردی آن آشنا شویم. استوریج HPE StoreOnce Gen4 توانایی پشتیبانی از درایوهای LFF با رابط SAS را دارد که در مجموع از 4 تا 16 ترابایت فضای ذخیره‌سازی جانبی پشتیبانی می‌کند. سازمان‌ها می‌توانند از هارد دیسک‌های LFF SAS استفاده کنند و حداکثر به 16 ترابایت فضای ذخیره‌سازی دسترسی داشته باشند و از حافظه‌های حالت جامد در ظرفیت‌های 3.2 یا 6.4 ترابایت به عنوان کش استفاده کنند تا سرعت خواندن و نوشتن به استوریج بیشتر شود.

در این حالت، اطلاعات قبل از آن‌که به دیسک‌ها منتقل شوند به کش وارد می‌شوند تا روند دسترسی به اطلاعات بیشتر شود. یکی از ویژگی‌های شاخص این استوریج سرعت بالای آن در انتقال اطلاعات است که حداکثر سرعت 105 ترابایت در ساعت را ارائه می‌کند. البته، دقت کنید که دستیابی به چنین سرعتی به مدل و نوع دیسک‌ها بستگی دارد.

همچنین استوریج فوق از رابط‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • 10 GbE Base-T OCP
  • 10 GbE SFP
  • 10 GbE-T
  • 16 Gb FC
  • 32 Gb FC

به این صورت مشکلی بابت اتصال به زیرساخت‌های مختلف وجود نخواهد داشت. همچنین، پشتیبانی از استانداردهای فوق باعث می‌شود تا روند ارسال و دریافت اطلاعات میان انکلوژر و سرور به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از مزایای شاخص این زیرساخت پشتیبانی از رید سخت‌افزاری 5 یا 6 است که باعث می‌شود، انکلوژر تحمل خرابی یک یا دو دیسک را داشته باشد. به بیان دقیق‌تر، دیسک توازن به استوریج کمک می‌کند بر مبنای اطلاعات توازن به بازیابی داده‌ها بپردازد. این استوریج از 192 کتابخانه تیپ مجازی و NAS target پشتیبانی می‌کند که با هدف آرشیو اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه

در مجموع باید بگوییم این زیرساخت یکپارچه به راحتی به نیازهای سازمان‌های بزرگ پاسخ می‌دهد و اجازه می‌دهد از طریق متصل کردن انواع مختلف از کتاب‌خانه‌های نواری (Tape Libraries) به استوریج به ساده‌ترین و کارآمدترین شکل از اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کنند.

استوریج HP را با گارانتی معتبر بخرید
با خرید استوریج HP با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش، خیال‌تان از امنیت اطلاعات و داده‌های کسب و کارتان راحت خواهد بود. فالنیک ایران HP به عنوان نماینده رسمی محصولات HP در ایران (به انتخاب سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان)، استوریج HP را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش گسترده به شما ارائه می‌دهد. برای خرید یا دریافت مشاوره تخصصی رایگان، کلیک کنید.
خرید استوریج HPمشاوره تلفنی رایگان

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا