به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

آشنایی با نرم افزارهای تخصصی استوریج HPE 3PAR

نرم افزارهای استوریج 3PAR

استوریج‌های 3PAR HP از قدرتمندترین ذخیره‌سازهای موجود در دنیای شبکه هستند که ویژگی‌های خاص خود را به کاربران ارائه می‌دهند. یکی از این ویژگی‌ها، نرم افزارهای تخصصی استوریج 3PAR است که در ادامه به معرفی دقیق آن‌ها پرداخته‌ایم. برای آشنایی با این نرم‌افزارها با فالنیک همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت استوریج یا قیمت استوریج HP روی لینک‌ها کلیک کنید و بهترین ذخیره سازهای این برند را بررسی کنید.

استوریج hp
فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین و مشاورین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و بهترین و مناسب‌ترین استوریج را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج hpتماس تلفنی

نرم افزارهای تخصصی استوریج 3PAR اچ پی چه نرم‌افزارهایی هستند؟

در مقاله بررسی استوریج های 3PAR HP و مزایا و معایب آن، به نرم افزارهای تخصصی این استوریج ها اشاره کردیم که یکی از نقاط قوت این محصولات است. نرم‌افزارهای ارائه شده برای استوریج‌های 3PAR اچ‌پی با هدف مدیریت بهتر و بهینه‌سازی عملکرد استوریج‌های این شرکت توسعه پیدا کرده‌اند. مهم‌ترین نرم افزارهای این استوریج ها عبارتند از:

  • HPE 3PAR Operating System
  • HPE 3PAR Thin Conversion Software
  • HPE 3PAR StoreServ Management Console
  • HPE 3PAR StoreServ Management Console
  • HPE 3PAR Adaptive Optimization
  • HPE 3PAR Recovery Manager for VMware

در ادامه این نرم افزارها و قابلیت های آن را مرور می کنیم.

معرفی نرم‌ افزار HPE 3PAR Operating System

نرم‌افزار HPE 3PAR OS مخففHPE 3PAR Operating System  با هدف مدیریت دقیق‌تر سیستم‌های ذخیره‌سازی 3PAR توسعه داده شده است. این سیستم عامل مسئولیت اجرای وظایف مختلف مربوط به ذخیره‌سازی داده‌ها را بر عهده دارد. به بیان دقیق‌تر، HPE 3PAR OS سیستم عاملی است که برای ذخیره‌سازی یکپارچه داده‌ها و مدیریت کارآمدتر سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE 3PAR طراحی شده است. این سیستم عامل روی کنترلرهای ذخیره‌سازی HPE 3PAR نصب می‌شود و وظیفه مدیریت و کنترل تمامی جنبه‌های سیستم ذخیره‌سازی را بر عهده دارد.

عمکلرد اصلی HPE 3PAR OS در راستای ارائه بهره‌وری، امنیت، هماهنگی و قابلیت مقیاس‌پذیری بالا در سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE 3PAR توسط شرکت اچ‌پی‌ای است. این سیستم عامل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و عملکردهایی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت و مانیتورینگ: HPE 3PAR OS ابزارها و رابط‌های کاربری را فراهم می‌کند که به مدیران اجازه می‌دهد تا سیستم‌های ذخیره‌سازی را پیکربندی، نظارت و مدیریت کنند. این فرآیند شامل مدیریت فضای ذخیره‌سازی، مدیریت دستگاه‌های فیزیکی و ماژول‌های نرم‌افزاری، نظارت بر عملکرد سیستم و گزارش‌دهی است.
  • مجازی‌سازی و تخصیص منابع: HPE 3PAR OS امکان مجازی‌سازی منابع ذخیره‌سازی را فراهم می‌کند. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید منابع ذخیره‌سازی را به ماشین‌های مجازی و بارهای کاری مختلف تخصیص دهید و مدیریت بهینه‌ای بر زیر ساخت اعمال کنید.
  • مدیریت داده‌ها: یکی از قابلیت‌های جالبی که این نرم‌افزار در اختیار مدیران شبکه قرار می‌دهد مدیریت داده‌ها است که مواردی مثل ایجاد و مدیریت مجازی‌سازی داده‌ها، تکثیر و بازیابی داده‌ها، رمزنگاری و امنیت داده‌ها و مدیریت اسنپ‌شات‌ها را شامل می‌شود.
  • مقیاس‌پذیری گسترش‌پذیری: سیستم عامل مذکور اجازه می‌دهد متناسب با نیازها به ساده‌ترین شکل به اصل گسترش‌پذیری دست پیدا کنید و مولفه‌های سخت‌افزاری زیرساخت را هماهنگ با فعالیت‌های تجاری افزایش دهید.
  • بهبود عملکرد و بهره‌وری: یکی از دلایل توسعه سیستم عامل HPE 3PAR OS بهینه‌سازی و دستیابی به عملکرد بالای سیستم‌های ذخیره‌سازی است. این موضوع موارد مختلفی مثل مدیریت خودکار سطح دیسک (ADM)، توزیع بار همگام‌سازی شده (AO), صف ذخیره‌سازی در حافظه کش (CASL) و مدیریت و بهینه‌سازی تراکنش‌های مرتبط با عملیات ورودی و خروجی را شامل می‌شود.
  • تخصیص و مدیریت دقیق فضا: HPE 3PAR OS اجازه می‌دهد فضای ذخیره‌سازی را به صورت انعطاف‌پذیر تخصیص دهید و به شکل کارآمدتری مواردی مثل شماره واحد منطقی (LUN)، فضای موردنیاز راه‌حل‌های مجازی‌سازی و گروه‌بندی دیسک‌ها را انجام دهید.
  • متعادل‌سازی بار: سیستم‌عامل 3PAR قابلیت‌های پیشرفته‌تری در ارتباط با متعادل‌سازی بار ارائه می‌کند تا بار کاری را به شکل مساوی میان دیسک‌ها و کنترلرها توزیع کنید و مانع از بروز مشکل گلوگاه (Buttleneck) شوید.
  • مدیریت امنیت و دسترسی: سیستم عامل فوق امکاناتی در ارتباط با افزایش امنیت داده‌ها و دسترسی محافظت شده به داده‌ها فراهم می‌کند و برای این منظور قابلیت‌هایی مثل کنترل دسترسی کاربران، رمزنگاری داده‌ها و ایجاد سیاست‌های امنیتی ارائه می‌کند.
  • تکثیر داده‌ها: سیستم عامل 3PAR اجازه تکثیر داده‌ها را در لایه‌های مختلف (در سیستم‌های مجازی و فیزیکی) با استفاده از فناوری‌های مانند Remote Copy و Peer Persistence فراهم می‌کند.
  • عملیات مانیتورینگ و گزارش‌دهی: HPE 3PAR OS امکانات قدرتمندی در زمینه مانیتورینگ و گزارش‌دهی جامع ارائه می‌دهد تا از نحوه عملکرد و استفاده از منابع شبکه مطلع شوید.

به طور کلی، HPE 3PAR OS با هدف پیاده‌سازی یک محیط ذخیره‌سازی پیشرفته و پرقدرت با قابلیت‌های متنوع و مدیریت آسان برای سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE 3PAR مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین مسئله باعث شده تا سیستم عامل مذکور برای استفاده در محیط‌های مجازی‌سازی، سازمان‌های بزرگ و بارهای کاری حجیم مناسب باشد.

پیشنهاد مطالعه

بررسی نرم افزار HPE 3PAR Thin Conversion Software

با این نرم افزار کاربران می‌توانند از فضای ذخیره‌سازی به شکل کارآمدی استفاده کنند. Thin Conversion با استفاده از راهکارهایی مانند ذخیره‌سازی فشرده اطلاعات، شناسایی فایل‌های تکراری و… بالاترین سطح از دسترسی به فضای ذخیره‌سازی را در اختیار کاربران قرار دهد.

با استفاده از این نرم افزار امکان تبدیل ولوم‌های Thick به Thin وجود دارد که استفاده بهینه از فضای ذخیره‌سازی را به همراه خواهد داشت. مزیت دیگر این نرم افزار مدیریت دقیق‌تر فضای ذخیره‌سازی است. بنابراین، اگر در زمینه ارائه سرویس‌هایی مثل ذخیره‌سازی در قالب سرویس به فعالیت اشتغال دارید، قادر به مدیریت دقیق‌تر فضای ذخیره‌سازی و اختصاص آن به کاربران هستید.

دیگر مزیت مهم HPE 3PAR Thin Conversion Software، صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی است. با تبدیل ولوم‌های Thick به Thin هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات فیزیکی، مصرف انرژی و رسانه‌های ذخیره‌ساز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

برای آشنایی بیشتر این نرم افزار مقاله مزایا و کاربردهای HPE 3PAR Thin Conversion Software را از دست ندهید.

بررسی نرم افزار HPE 3PAR StoreServ Management Console

HPE SSMC نرم‌افزار مدیریتی با محیط گرافیکی است که برای مدیریت و پیکربندی استوریج‌های 3PAR اچ‌پی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار مدیریتی یک کنسول گزارش‌گیری و مدیریتی را با هدف نظارت فراگیر در هر دو سطح بلوکی و فایل‌محور در اختیار مدیران شبکه قرار می‌دهد. برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های SSMC به شرح زیر هستند:

  • مدیریت چند دستگاه: SSMC امکان مدیریت همزمان چند استوریج ذخیره‌سازی 3PAR را فراهم می‌کند. این قابلیت به مدیران اجازه می‌دهد تا از طریق یک داشبورد واحد سازمانی متمرکز، سیستم‌های ذخیره‌سازی را بدون نیاز به ورود جداگانه به هر دستگاه به شکل یکپارچه مدیریت کنند.
  • نظارت و مانیتورینگ: SSMC اجازه می‌دهد وضعیت سیستم‌های ذخیره‌سازی 3PAR را به صورت لحظه‌ای زیرنظر بگیرید. شما می‌توانید معیارهای مختلفی مانند فضای استفاده شده، عملکرد ورودی و خروجی، وضعیت دیسک‌ها و سرویس‌های مورد استفاه در هر لایه را مورد بررسی قرار دهید. همچنین، می‌توانید هشدارها و رویدادهای سیستمی را بررسی کنید و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهید.
  • پیکربندی و مدیریت: با استفاده از SSMC، می‌توانید تنظیمات و پیکربندی‌های مختلف سیستم‌های 3PAR را به شکل دقیق‌تر و با صرف زمان کمتری انجام دهید. این موضوع شامل تخصیص فضا، مدیریت سطوح دسترسی، تنظیمات شبکه، سیاست‌های رمزنگاری و سایر تنظیمات مربوط به استوریج است.
  • گزارش‌دهی و آمارها: SSMC قابلیت‌های گزارش‌دهی جامعی در ارتباط با استفاده از منابع ذخیره‌سازی دارد. شما می‌توانید گزارش‌هایی در مورد میزان فضای مورد استفاده، عملکرد استوریج، پهنای باند در دسترس، تاریخچه رویدادها و سایر آمارها به دست آورید. این اطلاعات می‌توانند در تحلیل عملکرد سیستم و برنامه‌ریزی برای تخصیص مناسب ظرفیت مفید باشند.
نرم‌ افزار مدیریتی HPE SSMC
نرم‌افزار مدیریتی HPE SSMC

در مجموع باید بگوییم که HPE 3PAR StoreServ Management Console (SSMC) یک نرم‌افزار مدیریتی کارآمد است که اجازه می‌دهد به درستی بر نحوه استفاده از منابع نظارت کنید.

پیشنهاد مطالعه

معرفی HPE 3PAR StoreServ Management Console

HPE IMC یک نرم‌افزار مدیریت شبکه است که توسط شرکت HPE ارائه شده است. این نرم‌افزار به مدیران شبکه کمک می‌کند تا شبکه‌های پیچیده را مدیریت و کنترل کنند. IMC قابلیت‌های متنوعی مثل نظارت بر زیرساخت ذخیره‌سازی و SAN، امکان اعمال پیکربندی‌ها روی استوریج‌ها، تشخیص خطاها، اعمال پیکربندی‌های امنیتی متناسب با نیازها و … را می‌دهد. به طوری که بهره‌وری کارشناسان در زمینه نظارت بر زیرساخت را چند برابر بیشتر می‌کند. برخی از قابلیت‌های مهم IMC در زمینه نظارت بر شبکه به شرح زیر است:

  • مانیتورینگ شبکه: IMC ابزارهای قدرتمندی مثل نمودارهای زمانی، داشبوردها و گزارش‌های مربوط به عملکرد شبکه را ارائه می‌کند. این ابزارها کمک می‌کنند تا عملکرد شبکه را در طول زمان مشاهده و مشکلات را شناسایی کنید.
  • تحلیل ترافیک: IMC قابلیت تحلیل ترافیک شبکه را دارد. با استفاده از ابزارهای تحلیل ترافیک، می‌توانید جریان داده‌ها، پروتکل‌ها، بازده شبکه و مشکلات مربوط به ترافیک را بررسی کنید.
  • پیکربندی و نظارت بر تجهیزات: IMC اجازه می‌دهد فعالیت تجهیزات شبکه را زیر نظر بگیرید. به بیان دقیق‌تر، امکان نظارت بر وضعیت سوئیچ‌ها، مسیریاب‌ها، فایروال‌ها و دیگر تجهیزات شبکه را می‌دهد. همچنین امکان مدیریت پورت‌ها، VLAN‌ها و سرویس‌های شبکه نیز وجود دارد.
  • آگاهی از رویدادها و هشدارها: یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی که IMC قابلیت رصد رویدادها و هشدارهای شبکه است. شما می‌توانید رویدادها و هشدارهای مربوط به مشکلات شبکه را دریافت و تدابیر لازم را اتخاذ کنید.
  • مدیریت پهنای باند: مدیریت پهنای باند شبکه یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی ابزار فوق است. بنابراین، هر زمان احساس کردید پهنای باند به درستی در اختیار برخی از کاربران قرار نگرفته قادر به اعمال تغییرات در این زمینه خواهید بود.
  • گزارش‌دهی: IMC شبیه به دیگر نرم‌افزارهای ارائه شده توسط اچ‌پی رخدادها و اطلاعات موجود در شبکه را جمع‌آوری کرده و در قالب یک گزارش تحلیلی دقیق در اختیارتان قرار می‌دهد. در این حالت قادر خواهید بود میزان مصرف پهنای باند و عملکرد تجهیزات را به درستی بررسی کنید.
پیشنهاد مطالعه

معرفی HPE 3PAR Adaptive Optimization

HPE 3PAR Adaptive Optimization نرم‌افزاری است که اجازه می‌دهد داده‌ها را بین لایه‌های مختلف استوریج‌ها ذخیره‌سازی کنید تا عملکرد و نحوه استفاده از فضای ذخیره‌سازی بهبود پیدا کند. AO به صورت هوشمند و خودکار الگوهای استفاده از داده‌ها را تحلیل می‌کند و بر اساس آنها تصمیم می‌گیرد کدام داده‌ها را بین سطوح ذخیره‌سازی مختلف مانند SSD و HDD انتقال دهد. به بیان دقیق‌تر، سطوحی که میزبان دیسک‌های پر سرعت SSD هستند اطلاعات پر کاربرد را نگهداری می‌کنند، در حالی که سطوحی که میزبان دیسک‌های HDD هستند، اطلاعاتی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند یا داده‌های آرشیوی را نگه‌داری می‌کنند.

با استفاده از AO، می‌توانید سیاست‌های خاصی را برای جابجایی داده‌ها تعیین کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تنظیم کنید داده‌های پراستفاده را در سطح SSD قرار دهید تا بهره‌وری بالا و زمان دسترسی کمتر شود، اما داده‌های کمتر استفاده شده را به سطح HDD منتقل کنید تا فضای SSD برای داده‌های مهم‌تر آزاد شود. تصمیم‌گیری برای جابجایی داده‌ها توسط AO بر اساس عواملی مانند الگوی دسترسی، تراکم داده و سیاست‌های تعیین شده توسط مدیر سیستم انجام می‌شود. با استفاده از AO، می‌توانید بهبود عملکرد سیستم، بهینه‌سازی استفاده از فضای ذخیره‌سازی و کاهش هزینه‌ها را تجربه کنید.

آشنایی با HPE 3PAR Recovery Manager for VMware

RMV مخففHPE 3PAR Recovery Manager for VMware نرم‌افزاری است که برای یکپارچه‌سازی و تسهیل فرآیند پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ها در محیط‌های مجازی VMware توسعه داده شده است. این نرم‌افزار شرکت اچ ‌پی برای استفاده با سیستم‌های ذخیره‌سازی HPE 3PAR طراحی شده تا کارشناسان شبکه مشکلی بابت تعامل این استوریج‌ها با راه‌حل‌های مجازی نداشته باشند.

با استفاده از HPE 3PAR Recovery Manager for VMware، می‌توانید عملیات پشتیبان‌گیری و بازیابی مرتبط با ماشین‌های مجازی VMware را ساده‌تر و موثرتر انجام دهید. این نرم‌افزار قابلیت‌هایی مانند پشتیبان‌گیری یکپارچه از داده‌ها، بازیابی فوری ماشین‌های مجازی، بازیابی نقطه زمانی (Point-in-Time) و ترکیبی از تکنیک‌های اسنپ‌شات‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد.

نرم افزار recovery manager استوریج 3par
نرم افزار recovery manager استوریج 3par

لازم به توضیح است که اسنپ‌شات‌ها، فایل‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تصویری فشرده و قابل بازیابی از یک وضعیت خاص در یک زمان مشخص از ماشین‌های مجازی ایجاد کنید. برخی از تکنیک‌هایی که RMV برای ساخت اسنپ‌شات‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد به شرح زیر است:

  • کپی کامل (Full Copy): در این تکنیک، یک کپی کامل از ماشین مجازی ایجاد می‌شود. این کپی شامل تمامی فضای دیسک مجازی (VMDK) و سایر مولفه‌های ماشین مجازی است. با استفاده از این کپی، می‌توانید ماشین مجازی را به حالت قبلی خود بازگردانید.
  • کپی افزایشی (Incremental Copy): در این تکنیک، تغییراتی که در ماشین مجازی در زمان ایجاد اسنپ‌شات رخ داده است، ذخیره می‌شوند. با ایجاد اسنپ‌شات اولیه، یک کپی کامل از ماشین مجازی ایجاد می‌شود. سپس، با ادامه به کار با ماشین مجازی، تغییراتی که در فضای دیسک مجازی (VMDK) رخ می‌دهد، به صورت تدریجی در اسنپ‌شات‌های بعدی ذخیره می‌شوند. با استفاده از این تکنیک، می‌توانید به حالت‌های گذشته ماشین مجازی بازگردید.
  • اسنپ‌شات درختی  (Snapshot Tree): این تکنیک مرتبط با ایجاد اسنپ‌شات‌های چندگانه است که به صورت سلسله مراتبی به هم مرتبط هستند. با ایجاد اسنپ‌شات‌های مختلف در زمان‌های مختلف، یک درخت از اسنپ‌شات‌ها ایجاد می‌شود که به شما امکان می‌دهد به حالت‌های مختلف در گذشته بازگردید.

توجه داشته باشید که این تکنیک‌های اسنپ‌شات‌گیری تنها برخی از روش‌هایی هستند که RMV از آن‌ها استفاده می‌کند. در مجموع باید بگوییم با استفاده از RMV، می‌توانید فرآیند پشتیبان‌گیری و بازیابی را برای ماشین‌های مجازی VMware به شکل دقیق‌تری انجام دهید و در زمان و هزینه مرتبط به مدیریت داده‌ها صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای به عمل آورید. در این مقاله به مهم‌ترین نرم‌افزارهای هماهنگ با استوریج‌های 3PAR اچ پی اشاره کردیم. در صورتی که سوالی در مورد این نرم‌افزارها یا استوریج‌های 3PAR دارید، متخصصان ما در بخش نظرات به آن پاسخ خواهند داد.

خلاصه‌ای از آن‌چه که در این مقاله آموختیم

در این مقاله مهم ترین نرم افزارهایی که به صورت اختصاصی برای استوریج های 3PAR اچ پی تولید شده‌اند را بررسی کرده‌ایم. همچنین به مزایا و ویژگی های هر یک پرداختیم تا کاربران دید بهتری نسبت به قابلیت‌های هر یک این نرم افزارهای به دست آورند. به طور کلی استوریج های 3PAR اچ پی از قدرتمندترین ذخیره سازهای دنیا هستند که نیازهای مختلف کاربران را رفع می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این استوریج ها می‌توانید با کارشناسان فالنیک تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

خرید استوریج HP
خرید استوریج HP با بهترین قیمت در فالنیک (ایران اچ پی) علاوه بر مناسب بودن قیمت استوریج HP، داشتن گارانتی معتبر و اصلی هم در خرید استوریج HP اهمیت بالایی دارد. فالنیک، در کنار قیمت مناسب، 18 ماه گارانتی اصلی و معتبر برای استوریج HP و دستگاه ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج HPتماس تلفنی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا