به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

HPE، خط تولید سرورهای ProLiant Gen11 را در کشور عربستان راه‌اندازی کرد

خط تولید سرورهای ProLiant Gen11 در عربستان

شرکت اچ‌پی‌ائی خط تولید سرورهای نسل ProLiant Gen11 را در کارخانه جدید خود در ریاض، عربستان سعودی افتتاح کرده است. این کارخانه که حاصل همکاری اچ‌پی‌ئی و شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای دیجیتال الفَنار است، اولین کارخانه از این نوع در عربستان سعودی به شمار می‌رود. اولین بار در فوریه 2023 خبر راه‌اندازی این سایت منتشر شد و اعلام شد شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای دیجیتال الفَنار با مشارکت HPE به دنبال تحقق این وعده هستند.

این پروژه از اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، برنامه‌ای دولتی برای «تنوع‌بخشی به اقتصاد، تعامل جهانی و ارتقای کیفیت زندگی» است و از حمایت، مشارکت گسترده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت سرمایه‌گذاری، سازمان توسعه صادرات سعودی و کمیسیون ارتباطات، فضا و فناوری برخوردار است.

طبق بیانیه مشترک اچ‌پی‌ئی و الفَنار، نیروی کار این کارخانه که اولین کارخانه تولید سرور با اکثریت نیروی کار زنان در این کشور است، در قالب یک «برنامه آموزشی با رویکرد فناوری بالا» توسط متخصصان اچ‌پی‌ئی به مرحله اجرا در آمده است. این پروژه، بخشی از برنامه کلان این کشور تحت عنوان ساخت سعودی (Saudi Made) و افق چشم‌انداز ۲۰۳۰ است که تمامی سرورهای تولیدی این کارخانه لوگوی Saudi Tech را خواهند داشت.

این سرورها شامل مدل‌های ProLiant DL360 و DL380 Gen11 هستند که بنا بر گفته شرکت، این کارخانه سالانه هزاران دستگاه از آن‌ها را تولید خواهد کرد. سری سرورهای پرولیانت، باهدف استقرار در محیط‌های ترکیبی (hybrid) طراحی شده و برای پردازش‌های مرتبط با هوش مصنوعی مانند استنتاج بینایی رایانه‌ای (computer vision inference)، هوش مصنوعی بصری مولد (generative visual AI) و پردازش کامل زبان طبیعی (end-to- end natural language processing) بهینه‌سازی شده‌اند.

سرورهای DL380 و DL360 از پر کاربردترین و محبوب‌ترین سرورهای موجود در بازار هستند که تقریبا همه شرکت‌های بزرگ به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که سرورهای مذکور ارائه می‌کنند، از آن‌ها استفاده می‌کنند. به طور سنتی، این سرورها توانایی پشتیبانی از دو پردازنده مرکزی اینتل را دارند و قادر هستند از چند ترابایت حافظه جانبی پشتیبانی کنند.

دو شرکت مذکور اعلام کرده‌اند که در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های بیشتر برای افزایش حجم تولید این کارخانه از جمله خطوط تولید جدید اختصاصی برای سرورهای بهینه‌سازی شده برای شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهندگان خدمات ابری هستند.

محمد الرحیلی، مدیرعامل اچ‌پی‌ئی در خاورمیانه، در این باره گفت: «افتتاح کارخانه تولید ما در ریاض یک نقطه عطف مهم برای اچ‌پی‌ئی است و تعهد قوی ما به بازار عربستان سعودی و برنامه «ساخت سعودی» را نشان می‌دهد. با این سرمایه‌گذاری بلندمدت، ما مشتاقانه منتظر حمایت از برنامه رشد بلندپروازانه این کشور و استقرار فناوری‌های نسل آینده در قلب برخی از بزرگترین پروژه‌های توسعه جهان هستیم. ما مفتخریم که بر تعهد عمیق خود به عربستان سعودی با راه‌اندازی اولین خط تولید فناوری اطلاعات سازمانی در این کشور، ایجاد مشاغل با مهارت بالا برای شهروندان سعودی و تسریع توسعه اکوسیستم فناوری محلی بیافزاییم.

با توجه به این مسئله، انتظار می‌رود که شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای دیجیتال الفَنار بتواند به نیازهای بخش قابل توجهی از کشورهای خاورمیانه در زمینه خرید سرورهای مذکور پاسخ دهد و یک بازار منطقه‌ای پرسود برای اچ‌پی‌ها ایجاد کند. با توجه به این‌که، اچ‌پی‌ائی به طور مستقیم بر روند ساخت و تولید این سرورها نظارت می‌کند، محصولات تولیدی عملکرد و کارایی یکسان با نمونه‌های تولید شده در کشورهایی همچون چین خواهند داشت.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا