به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

گزارش مالی سه‌ ماهه‌ دوم HP نشان از افزایش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی دارد

جهش 7 درصدی سهام HP

شرکت HP Inc. گزارش آماری در ارتباط با نتایج سودآوری خود در سه ‌ماهه‌ی دوم سال 2024 را منتشر کرد که کمی بهتر از پیش‌بینی‌های اولیه بوده است. به طوری که درآمد خالص تعدیل‌شده‌ی هر سهم ۸۲ سنت، کمی بالاتر از رقم مورد انتظار ۸۱ سنت بود. درآمد خالص ۱۲.۸ میلیارد دلاری نیز از رقم برآوردی ۱۲.۶ میلیارد دلاری فراتر رفت. این غول فناوری همچنین پیش‌بینی درآمد خالص تعدیل‌شده‌ی یا به عبارت دقیق‌تر ارزش سهام را از محدوده‌ی ۳.۲۵ تا ۳.۶۵ دلار به ۳.۳۰ تا ۳.۶۰ دلار افزایش داده است.

همانطور که جولی هایمن و جاش لیپتون از یاهو فایننس توضیح می‌دهند، این نتایج تحت تاثیر افزایش فروش کامپیوترهای شخصی رقم خورده است. برای درک بهتر موضوع اجازه دهید نگاهی به سهام HP داشته باشیم.

ما موفق شدیم اعداد مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم را از شرکت اچ پی دریافت کردیم که نشان‌دهنده حدود 0.9 درصد افزایش است. این اعداد به نظر خیلی خوب می‌آیند. درآمد سه‌ماهه‌ی دوم یک سنت بالاتر از چیزی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند. و در همین ارتباط، این شرکت اعلام کرد که درآمد کلی حدود ۱۲.۸ میلیارد دلار بوده است که این رقم بالاتر از پیش بینی‌ها است. علاوه بر این، پیش‌بینی از نظر مقایسه با برآوردها بسیار خوب است. درآمد سه‌ماهه‌ی دوم ۱۲.۸ میلیارد دلار است، در حالی که ۱۲.۶ میلیارد دلار چیزی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند.

به نظر می‌رسد این شرکت پیش‌بینی خود را برای ارزش خالص سهام تا پایان سال را به محدوده‌ی ۳.۳۰ تا ۳.۶۰ دلار افزایش داده است و انتظار دارد به چنین رقمی دست پیدا کند.  به بیان دقیق‌تر، شرکت اچ پی محدوده‌ی پایین را روبه بالا روند کرده است، اما پیش‌بینی کلی فروش را کاهش داده است. یکی از دلایل اصلی این اقدام، ارزیابی و بررسی وضعیت بازار کامپیوترهای شخصی است. کارشناسان بخش تجاری وب‌سایت یاهو در برنامه‌ی جولی با کارشناسان خبره در این زمینه گفت‌وگو کردند و متوجه شدند، یکی از دلایلی که باعث شده تا شرکت اچ پی چنین آمار و ارقامی را ارائه دهد، پردازنده‌های جدید و جذاب اینتل (Alder Lake) هستند که نظر مساعد بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند.

بنابراین اچ پی به این نتیجه‌گیری کلی رسیده است که قادر خواهد بود، به فروش بالایی دست پیدا کند و از طریق تبلیغات موثر و کارآمد کاربران بیشتری متقاعد کند تا کامپیوترهای شخصی ساخت این شرکت را خریداری کنند.

با این حال، نکته‌ی جالبی در مورد HP و گزارش مالی سه‌ماهه‌ی وجود دارد. خوب، به طور طبیعی، مردم اغلب به دنبال سرمایه گذاری روی شرکت‌های برتر هستند و هنگامی که شرکتی مثل اچ پی تصمیم می‌گیرید چنین پیش‌بینی را ارائه کند، بدیهی است که سرمایه‌های بیشتری را به دست خواهد آورد.

ارزش سهام HP برای کل سال قبل از انتشار این گزارش تقریبا بدون تغییر بود، اما حداقل شاهد جهش ۷ درصدی هستیم. این اولین افزایش فروش کامپیوترهای شخصی در دو سال گذشته بوده که توسط فروش به بخش تجاری هدایت شده، نه فروش به مصرف‌کنندگان. به بیان دقیق‌تر، بازار کامپیوترهای شخصی پس از همه‌گیری کرونا یک رشد نسبی را تجربه کرده است. بنابراین، انتظار می‌رود با ورود نسل جدید پردازنده‌های اینتل و ای‌ام‌دی به بازار، بازهم شاهد رونق در این حوزه باشیم.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
finance.yahoo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا