به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

معرفی لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی

شرکت اچ پی، پروبوک‌های خود را برای نیازهای تجاری و متناسب با محیط‌های کاری (اداری/ مهندسی) طراحی کرده است و در این راستا علاوه بر قطعات با کیفیت بالا و ظاهری شکیل، سعی در ارائه‌ی این محصولات با قیمت‌های مناسب دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌های این لپ تاپ بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید:

طراحی شیک و زیبا

با تلفیق رنگ نقره‌ای متالیک و نقش خط‌های عمودی بر روی بدنه آلومینیومی لپ تاپ پروبوک اچ پی، علاوه بر این که در برابر خراش مقاوم است، ظاهری بسیار زیبا و شیک را برای کاربران به ارمغان آورده است.
HP Probookها از لحاظ ظاهری طوری طراحی شده‌اند، که ظرافت و زیبایی را برای محیط منزل و سنگینی و رسمی بودن را برای محیط کار به طور همزمان دارند. به همین خاطر است که طیف گسترده‌ای از مشتریان خریدار این سری از لپ تاپ‌های اچ پی هستند.

لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی

امنیت بالا

با استفاده از ابزارهای امنیتی که اچ پی در سری پروبوک خود قرار داده  است، امنیت دسترسی به اطلاعات شخصی بسیار بالاست. کاربر به راحتی می‌تواند از سیستم امنیتی تشخیص چهره اچ‌پی و اثر انگشت برای ورود به محیط ویندوز و یا هر جای دیگری که نیاز به محافظت از اطلاعات و حریم خصوصی‌اش دارد، استفاده کند.

دسترسی سریع به وب HP Quick Web

کاربر با استفاده از HP Quick Web خیلی سریع‌تر می‌تواند به فضای وب دسترسی پیدا کند و وقت کم‌تری را نیز صرف کند. با فشردن دکمه QUICKWEB در لپ تاپ‌های HP حتی هنگامی که نوت‌بوک خاموش است، می‌توانید در چند ثانیه و بدون احتیاج به راه‌اندازی سیستم یا همان Boot up دستگاه، به فضای وب دسترسی پیدا کنید و از ویژگی‌های دیگر این فضا که اچ پی اختصاص داده است، بهره ببرید. این مزیت و ویژگی لپ تاپ HP بیشتر برای کسانی قابل استفاده و مفید است که نوت‌بوک خود را برای دسترسی به اینترنت و وب راه‌اندازی می‌کنند.

گرافیک

کاربر با توجه به فعالیت و برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا کند، می‌تواند پردازنده گرافیکی خود را انتخاب کند. همچنین می‌تواند، فقط زمانی که برنامه‌های سنگین گرافیکی را اجرا می‌کند، از AMD پردازنده گرافیکی اصلی استفاده کند. در این صورت از باتری و برق مصرفی به صورت بهینه استفاده کرده است.
برخی مدل‌های پایه این سری از لپ تاپ‌های اچ پی، کارت گرافیک مجزا و اختصاصی ندارند و فقط از گرافیک Onboard پردازنده بهره می‌برند. اما اکثر آنهایی که از مدل پایه بالاترند گرافیک‌های 1 گیگابایتی AMD 6490 ،6470  (مثلا در مدل‌های 4530 و 4330)، 2 گیگابایتی AMD 6850, 7450, 7650, 7670 (مثلا در مدل‌های 4540 و 4545) و 2 گیگابایتی AMD 8750 (مثلا در مدل‌های جدیدتر 450 و 455) را پشتیبانی می‌کنند.

صفحه نمایش ضد نور خیره کننده (anti-glare)

نمایشگر لپ تاپ‌های پروبوک در ابعاد 15.6 و یا 14 اینچی LED anti-glare است. به این معنا که نور محیط را در خود بازتاب نمی‌کند و تصویر عالی و واضحی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این فناوری در محیط‌هایی که نور زیادی وجود دارد، فوق العاده جلوه می‌کند.

صفحه کلید ضد آب

در میان لپ تاپ‌هایی که برای تعمیر فرستاده می‌شود، لپ تاپ‌هایی وجود دارد که به خاطر چکیدن چند قطره آب روی صفحه کلید و نفوذ آن به بردهای اصلی باعث خرابی آن شده است. پروبوک‌ها از صفحه کلید عددی ضد آب بهره می‌برند. با این ویژگی، دیگر شاهد خرابی‌های ناشی از ریختن آب و نفوذ آن به بردهای اصلی نخواهیم بود.

لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی

صدا

پروبوک‌ها اغلب به چهار اسپیکر داخلی با برندهای SRS, dts و ALTEC Lansing مجهز هستند. کیفیت صدای این محصولات قابل قبول است اما قدرت آنها با برند Beats Audio که در لپ تاپ‌های سری پاویلیون و انوی اچ پی به کار می‌رود قابل مقایسه نیست.
تا اینجا بیشتر سعی شد به ویژگی‌های متمایز این سری از نوت بوک‌های اچ پی پرداخته شود، حال توضیحی مختصر نیز راجع به مشخصات فنی آن می‌دهیم:

مشخصات فنی

از آنجایی که این سری از لپ تاپ‌های اچ پی از مدل‌های مختلفی برخوردار است و اصطلاحا خانواده پرجمعیتی هستند، پردازنده‌های متفاوتی نیز دارند. از Dual Core های اینتل تا Intel Core i3, Core i5 و پردازنده‌های با کارایی بسیار بالای Core i7.

پروبوک‌ها مانند بیشتر لپ‌تاپ‌های دیگر از دوشکاف حافظه بهره برده‌اند، که تا 8 گیگابایت RAM با فناوری DDR3 را پشتیبانی می‌کنند. هارددیسک آنها نیز متنوع است که معمولا 320، 500، 640 و 750 گیگابایتی با سرعت 5400 دور در دقیقه هستند.

پروبوک‌ها (به خصوص مدل‌های جدیدتر) 2 درگاه پورت USB 2.0 2 ، درگاه پورت USB 3.0 و 1 پورت VGA و 1 پورت HDMI به همراه ورودی کارتخوان دارند. با توجه به قطعات داخلی این لپ‌تاپ‌ها و نمایشگر 15.6 اینچی آن‌ها، وزن 2.3 کیلوگرمی‌شان خوب ارزیابی می‌شوند. وب‌کم HD بلوتوث نسخه 3.0 و WI-FI نیز از دیگر قابلیت‌های قابل ذکر Probook ها است.
در کل، HP Probook با توجه به توضیحات داده شده و قیمتی که دارد، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای محیط‌های کاری و یا حتی محیط منزل است.

تاريخچه پروبوک اچ پی:

سری لپ تاپ پروبوک HP شامل سه زير شاخه  B،S و M است که در ادامه توضیح کوتاهی درباره هریک از آنها ارائه می‌دهیم:

سری S:

كمپانی اچ پی در سال 2009 سری پروبوک، S (استاندارد/ضروری) را به بازار معرفی کرد كه لپ تاپ‌های مدل 4410s صفحه نمايشگر 14″ و 4510s با صفحه نمايشگر 15.6″ و 4710s با صفحه نمايشگر 17.3″با پردازنده اينتل و 4415s با صفحه نمايشگر 14″ و 4515s با صفحه نمايشگر 15.6″ با پردازنده AMD را معرفی کرد، همچنين مدل 4310s را در ماه ژوئن همان سال معرفی کرد.

در سال 2012، سری S با قابليت‌های جديدی شامل پردازنده‌های اينتل  corei3، i5 و i7 و قابی آلومينيومی شکل و صفحه كليد Chiclet و clickpad چند لمسی به روز شد. اين روند به روزرسانی تا سال 2012 با طراحی جديد بدنه آلومينيومی ادامه پيدا كرد و آخرين مدل این سری در سال 2013 با نام 4540s وارد بازار شده است.

لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی

سری M:

در سپتامبر سال 2009، 5310 M روانه بازار شد كه از آلومينيوم و منيزيم با وزنی كمتر از 2 كيلوگرم و ضخامتی كمتر از 2.5 سانتی متر ساخته شده بود. سری M در سپتامبر سال 2010 با مدل 5320M و در ماه می سال 2011 با مدل 5330M با قابليت‌های Beats Audio و صفحه شاسی آلومينيومی به روز شد.

لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی

سری B:

سری B پروبوک در 13 اكتبر سال 2009 جايگزين HP Compaq شد. در ابتدا دو مدل 6445b با صفحه نمايشگر 14″ و 6545b با صفحه نمايشگر 15.6″ و پردازنده اينتل عرضه شد که این مدل‌ها در سال 2012 با مدل‌هاي 6470b و 6570b  (پردازنده اينتل) و مدل 6475b (پردازنده AMD)  به روز شدند.

لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی

لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی

پر طرفدارترين لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی:

از پر طرفدارترین لپ تاپ‌های پروبوک اچ پی می‌توان به سری 4530s  اشاره کرد که قدیمی بوده و امروزه جای خود را به مدل‌های جدیدتر 4540 و 450 در بازار داده است.

منبع: فالنیک (ایران اچ پی)

 

مشاوره و خرید لپ تاپ در فالنیک
اگر بدنبال لپ تاپی با قیمت مناسب برای انجام کارهای روزمره در محیط کار و منزل هستید این سری از لپ تاپ های اچ پی بهترین گزینه برای شما هستند.
مشاوره و خرید لپ تاپ
3.4/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض خسته نباشید
    من میخوام یکی از این لپ تاپ های پروبوک رو برای خودم بخرم این مطلب رو خوندم اما بازم دودل هستم که انتخابش کن یا نه میشه راهنمایی کنین کجا میتونم اطلاعات بیشتر دریافت کنم راجب این نوع لپ تاپ ها
    ممنون میشم کمک کنید.
    باتشکر از سایت خوبتون

    1. سلام

      برای مشاوره و خرید لپ تاپ می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

      شماره تماس: 0218363 داخلی 230

  2. این لپ تاپو زمانی که دانشجو بودم خریدم. هنوزم سرپاس. فقط میخوام ارتقاش بدم. واحد فنی فالنیک هنوزم تعمیرات لپ تاپ انجام میده؟

  3. در حال حاضر لپ تاپ اچ پی برای فروش دارید؟ اگر بله…شرایط فروش چطوریه و گارانتی هم داره؟

    1. سلام

      بله، شما میتونید برای خرید لپ تاپ اچ پی با کارشناس فروش ما در تماس باشید. 0218363 داخلی 230

دکمه بازگشت به بالا