به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

صفر تا صد آشنایی با فناوری HP ePrint به زبان ساده

معرفی فناوری HP ePrint

زمانی را تصور کنید که همکاران شما نیاز به دسترسی فوری به یک سند چاپی دارند و آن سند فقط در موبایل یا تبلت شما ذخیره شده است. اما شما هم از دستگاه دور هستید و نمی‌توانید به پرینتر وصل شوید. از طرفی تمایل ندارید سند را برای شخصی ارسال کنید. در این زمان فناوری hp eprint به کمک شما می‌آید. HP ePrint یک نوع اتصال جهانی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با یک ایمیل سریع و ساده به چاپگر خود دسترسی داشته و سند را پرینت بگیرید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هر آن چیزی که باید درباره hp eprint بدانید، آشنا شوید تا بتوانید به‌راحتی از این قابلیت پرینتر hp به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. 

پرینتر hp با بهترین کیفیت و گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید پرینتر hp را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه بخرید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه خرید پرینتر hp کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت چاپگر hp با 02154591907 تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
پرینتر hpتماس تلفنی

HP ePrint  چیست؟

HP ePrint   روشی برای پرینت است که با کمک آن می‌توانید روش‌های سنتی پرینت گرفتن از طریق کابل usb، بلوتوث و wifi را تغییر دهید. برای استفاده از این روش کافی است با نصب اپلیکیشن مخصوص روی گوشی موبایل یا تبلت خود به پرینترهای hp سازگار با این قابلیت متصل شوید؛ سپس تمامی عکس‌ها و اسناد دلخواه خود را با لمس یک دکمه از هرجای جهان به پرینترتان فرستاده و آنها را چاپ کنید.

اکثر چاپگرها به دستگاه شما از طریق USB، WiFi یا بلوتوث متصل می‌شوند؛ اما این قابلیت‌ها فقط زمانی که در خانه یا محل کار خود هستید، کار می‌کند؛ اما اگر اهل مسافرت باشید یا بخواهید از محلی که فاصله زیادی با پرینتر دارد مثلا در جلسات کاری خارج از شرکت سندی را برای همکاران خود در شرکت بفرستید یا پرینت بگیرید این امکان را ندارید.   

HP ePrint  چطور کار می‌کند؟

به چاپگرهای دارای قابلیتHP ePrint  یک آدرس ایمیل اختصاص داده می‌شود به‌این‌ترتیب با ورود به اپلیکیشن مخصوص و ارسال عکس یا سند ایمیلی برای چاپگر ارسال شده و سند توسط دستگاه دریافت می‌شود. کافیست در قسمت آدرس ایمیل، آدرس چاپگر خود را وارد کرده و فایل را ضمیمه کنید. زمانی‌که چاپگر شما روشن و به اینترنت وصل شود، به محض دریافت ایمیل، سند شما چاپ خواهد شد. این فناوری فقط برای متخصصین کامپیوتر نیست و هر فرد عادی هم می‌تواند از آن بهره ببرد؛ زیرا کاربری بسیار ساده‌ای دارد؛ کافیست یک گوشی هوشمند یا تبلت داشته و نرم افزار مخصوص را روی آن نصب کنید.

نحوه کار با HP ePrint
با قابلیت HP ePrint حتی می‌توانید در زمان سفرهایی کاری که از پرینتر فاصله زیادی دارید، فایل‌های خود را روی آن بفرستید.

چطور از HP ePrint استفاده کنم؟

برای استفاده از فناوری HP ePrint به موارد زیر نیاز دارید:

·  حساب ایمیل

یکی از هوشمندانه‌ترین ویژگی‌های HP ePrint این است که از فناوری‌هایی مانند ایمیل که تقریباً همه افراد از آن به شکل روزانه استفاده می‌کنند، بهره می‌گیرد. در نتیجه کار با آن بسیار ساده است و همه افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

·  چاپگر hp که دارای قابلیت hp eprint

دومین نکته‌ای که برای استفاده از فناوری اچ پی eprint باید مدنظر قرار دهید، پشتیبانی پرینتر شما از این قابلیت است. چنانچه از داشتن این قابلیت مطمئن نیستید؛ می‌توانید به سایت اصلی تولید کننده محصول بروید و قسمت مشخصات فنی پرینتر را بررسی کنید. همچنین در صورتی‌که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید به کاتالوگ محصول که در جعبه آن قرار دارد، مراجعه کنید.

·  اتصال به اینترنت

مانند بسیاری دیگر از قابلیت‌های هوشمندسازی در دنیای امروزی hp eprint نیز به اینترنت احتیاج دارد. در این راستا باید هم چاپگر و هم دستگاه موبایل یا تبلت شما به اینترنت متصل شود و از این طریق اسناد را ارسال کنند. البته باید بگوییم لازم نیست هردوی این اینترنت‌ها (یک وای فای) یکسان باشد و همین موضوع این قابلیت را بسیار محبوب کرده است.

محدودیت‌های فناوری HP ePrint
در حال حاضر بدلیل محدودیت‌های اعمال شده امکان استفاده از  hp eprint داخل ایران وجود ندارد و شما برای چاپ کردن اسناد خود باید از روش‌های دیگر استفاده کنید.

·  حساب  HP Connected

HP Connected نیز سرویسی است که از طریق آن می‌توانید دستگاه‌های HP ePrint خود را مدیریت کنید. می‌توانید خودتان در عرض چند دقیقه مطابق با روش زیر به شکل رایگان آن را انجام دهید. کافی است:

  • یک آدرس ایمیل برای چاپگر خود اختصاص دهید.
  • سپس برنامه HP Smart را برای iOS یا Android  دانلود کنید. تا بتوانید تنظیمات چاپگر خود را حتی اگر از چاپگر دور هستید، مدیریت کنید.
  • برای شروع، به سادگی وارد حساب HP Connected خود شوید، سپس به بخش آدرس ePrint در صفحه تنظیمات چاپگر خود بروید.

چطور با HP ePrint پرینتر بگیریم؟

می‌توانید برای چاپ اسناد از طریق دستگاه‌های مختلف از فناوری HP ePrint کمک بگیرید، کافیست مراحل زیر را برای آنها پیش بگیرید.

پرینت از HP EPRINT با کامپیوتر

اگر از HP ePrint در کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

چاپ سند یا عکس

  • آدرس پرینتر خود را وارد کنید.
  • در قسمت موضوع، نام فایل را وارد کنید.
  • سپس سند یا عکس را در پیوست ایمیل قرار داده و گزینه ارسال را بزنید.

چاپ ایمیل‌های ارسالی قبل

  • ایمیلی را که می‌خواهید چاپ کنید روی دستگاه خود باز کرده و روی گزینه «Forward» بزنید.
  • حالا باید آدرس چاپگر خود را وارد و روی “ارسال” کلیک کنید.

چاپ یک صفحه وبسایت

  • صفحه وبسایتی که می‌خواهید را باز کنید.
  • حالا با دکمه‌های ترکیبی  “Ctrl” و “A” و سپس  “Ctrl” و “C”تمامی اطلاعات آن صفحه را کپی کنید.
  • سپس یک فایل ورد را باز کنید و با فشردن دکمه‌های  “Ctrl” و “V”محتواها را به آن منتقل کنید.
  • در این مرحله باید فایل را save کرده و از طریق ایمیل برای چاپگر خود بفرستید. 
استفاده از HP ePrint در کامپیوتر
می‌توانید از قابلیت HP ePrint در کامپیوترتان نیز استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

پرینت از HP EPRINT با موبایل و تبلت

اگر می‌خواهید از فناوری اچ پی eprint در دستگاه تبلت یا موبایل خود استفاده بهره ببرید و اسناد خود را پرینت کنید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

چاپ سند یا عکس:

  • در دستگاه‌تان، سند یا عکسی که می‌خواهید پرینت شود را باز کنید.
  • روی علامت «اشتراک‌گذاری» یا share بزنید.
  • گزینه ایمیل را انتخاب کنید.
  • حالا باید آدرس چاپگر خود و نام سند را وارد کنید.
  • روی «ارسال» یا send بزنید.

چاپ ایمیل:

  • اگر می‌خواهید ایمیلی که از قبل آمده را پرینت بگیرید باید ابتدا آن ایمیل را باز کنید.
  • سپس روی گزینه «Forward» بزنید.
  • حالا آدرس چاپگر خود را وارد و گزینه «ارسال» را بزنید.

چاپ یک صفحه وب:

  • در دستگاه خود، صفحه را که می‌خواهید پرینت بگیرید، باز کنید.
  • سپس تمام محتوای آن را کپی و در یک سندخالی بارگذاری کنید.
  • حالا می‌توانید سند ذخیره شده را در پیوست ایمیل قرار داده و برای پرینتر خود ارسال کنید.
پرینت از صفحات گوشی با HP ePrint
چنانچه قسمتی از یک صفحه وب را می‌خواهید چاپ کنید، می‌توانید از متن دلخواه، اسکرین شات بگیرید و آن تصویر را برای پرینتر خود ارسال کنید.

در این مطلب سعی کردیم تمام مواردی که باید درباره فناوری HP ePrint بدانید را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. البته متاسفانه این قابلیت در حال حاضر برای کاربرانی که داخل ایران هستند، قابل استفاده نیست. شما برای ارسال فایل‌ها به پرینتر hp خود باید از سایر قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه خدمات رسانی می‌کنند مانند printer share pro  کمک بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا