به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کامپیوتر و لپ تاپپادکست‌هاشبکه

چگونه ping را کاهش دهیم؛ پادکست

چگونه ping را کاهش دهیم

یادداشت ویراستار: این مطلب، در بهمن 1399 توسط کارشناسان سرور و شبکه فالنیک، بررسی و تایید شده است.

راهکارهای ساده برای اینکه بتوانیم پینگ را کاهش دهیم وجود دارد که قصد داریم در این محتوا به 11 راهکار کاهش پینگ بپردازیم. پینگ به مدت زمانی گفته می‌شود که طول می‌کشد ما پیامی را ارسال و پاسخ آن را دریافت کنیم. مثلا مدت زمانی که درخواستی به سرور ارسال و سپس پاسخ از آن دریافت کنیم را زمان پینگ می‌گویند. هر چه زمان پینگ کمتر باشد سرعت بیشتری در شبکه خواهیم داشت. یکی از مواردی که پینگ کمتر لازم داریم بازی آنلاین است. در تماس های صوتی و تصویری هم پینگ کمتر باعث کیفیت بهتر در صدا و تصویر می‌شود. در ادامه با فالنیک همراه باشید تا روش های کاهش پینگ را بررسی کنیم.

اگر با مفهوم پینگ آشنا نیستید و نمی‌دانید Ping چیست پیشنهاد می‌کنیم مقاله “دستور ping چیست و چه کاربردهایی دارد؟” را مطالعه کنید. در ویدئو زیر نیز راهکارهای کاهش پینگ و بهبود سرعت شبکه توضیح داده می‌شود:

 

podcast

پادکست با موضوع چگونگی کاهش پینگ

۱- اخبار تکنولوژی

دستاورد جدید XDA Developer ها، رونمایی از رزبری پای 400، رقابت اپل با گوگل در موتور جستجوی اختصاصیش، بزرگ‌ترین حمله‌ی DDoS تاریخ، فروشگاهی که تنها کارمند آن هوش مصنوعی است و رونمایی از اولین منبع تغذیه 1000وات SFX سیلوراستون، بخشی از خبرهای تکنولوژی این پادکست است.

۲- پرونده ویژه:

  • ping چیست؟
  • ping rate چیست؟
  • راهکارهای کاهش پینگ
  • راهکارهای افزایش سرعت

۳- مناسبت‌های ماه:

در این شماره از پادکست، به سراغ یکی از مناسبت های آبان ماه، روز ملی کتاب و کتابخوانی رفتیم و درباره تاریخچه کتاب و انواع پلتفرم های آنلاین کتابخوانی صحبت کردیم. در ادامه بشنوید.

در این پادکست به همراه بخش تخصصی، اخبار تکنولوژی و مناسبت‌های ماه را هم می‌توانید پیگیری کنید؛ این نسخه پادکست 28 مگابایت حجم و 30 دقیقه زمان دارد. زمان‌بندی این پادکست در جدول زیر آمده است:

محدوده زمانیموضوع بحث پادکست
دقیقه 02:25 تا 07:49خبرهای ۳۰ روز گذشته دنیای تکنولوژی
دقیقه 08:25 تا 17:32چگونه Ping را کاهش دهیم
دقیقه 18:25 تا 26:23تقویم روز: روز ملی کتاب و کتابخوانی

 

دانلود

بخش پرونده ویژه 9 مگابایت حجم و 10 دقیقه زمان دارد.

دانلود

End Podcast

 

1. افزایش پهنای باند یا کاهش تعداد کاربر

پهنای باند شبکه و اینترنت از اصلی ترین موارد مهم در سرعت بالا و کاهش Ping است. هر چه تعداد کاربرانی که از پهنای بند مشترک استفاده می‌کنند، بیشتر باشد پینگ هم زیاد خواهد شد. پس اگر نمی‌توانید پهنای باند را افزایش دهید سعی کنید تعداد کاربرانی که همزمان در شبکه فعال هستند را کم کنید.

2. آزاد کردن منابع سیستم و برنامه ها

ممکن است سیستم را در حال دانلود گذاشته‌اید، ممکن است آپدیت خودکار برنامه ها در حال دانلود بروزرسانی ها باشد. برای کاهش Ping بهتر تمام این آپدیت ها را متوقف کرده و به زمان دیگری موکول کنید.

چگونه ping را کاهش دهیم

متوقف کردن آپدیت سیستم و برنامه ها برای کاهش پینگ

همان طور که می‌دانیم بسیاری برنامه ها در پس زمینه فعال هستند، برنامه ها را بسته و منابع سیستم و شبکه و اینترنت را آزاد کنید.

چگونه ping را کاهش دهیم
آزاد کردن منابع سیستم و برنامه ها برای کاهش پینگ

3. کاهش فاصله فیزیکی

همان طور که در مقاله “دستور ping چیست و چه کاربردهایی دارد؟” گفتیم فاصله فیزیکی از مهمترین مواردی است که در میزان پینگ تاثیرگذار است. هر چه فاصله فیزیکی کمتر باشد پینگ هم کم تر خواهد بود. مثلا بهتر است فاصله لپ تاپ یا کنسول بازی یا گوشی خود را تا مودم و روتر کم کنید. دیوار و پله بر قدرت سیگنال وای فای تاثیر منفی دارند، سعی کنید تا حد امکان این موانع را برطرف کنید. حتی اگر می‌توانید با کابل و به صورت اترنت به شبکه و اینترنت وصل شوید. با این کار سیگنال ضعیف و تاثیر میزان آنتن دهی وای فای را روی پینگ و سرعت از میان برمی‌دارید.

چگونه ping را کاهش دهیم
استفاده از کابل اترنت به جای وای فای برای کاهش پینگ

استفاده از سرورهای منطقه‌ای باعث کاهش Ping می‌شود. این سرورها را شناسایی کرده و برای بازی به آنها وصل شوید.

چگونه ping را کاهش دهیم
انتخاب نزدیکترین سرور برای کاهش پینگ
پیشنهاد مطالعه

4. خاموش و روشن کردن روتر و مودم

با ریست و ری استارت کردن مودم می‌توانید بسیاری از مشکلات ارتباطی را حل کنید. این کار باعث ریست شدن کش روتر و افزایش سرعت و کاهش پینگ خواهد شد.

به مدت چند دقیقه روتر و مودم خود را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. همچنین می‌توانید به پنل ادمین روتر و مودم خود لاگین شوید و از این طریق آن را ریست کنید. پاک کردن کش اینترنت از این روش تاثیر بسیار زیادی روی کاهش Ping دارد.

چگونه ping را کاهش دهیم
خاموش و روشن کردن روتر و مودم برای کاهش پینگ

5. فریمور روتر و مودم را آپدیت کنید

حتما Firmware مودم و روتر خود را آپدیت کنید. گاهی آپدیت های مهمی برای روتر و مودم ارایه می‌شود که تاثیر زیادری روی زمان تاخیر و Latency دارد.

پیشنهاد مطالعه

6. تعویض روتر و مودم

ممکن است به دلیل فرسودگی یا قدیمی بودن، روتر و مودم شما نتواند سرعت و پینگ مورد نظر شما را برایتان فراهم کند. بهتر است به فکر تعویض روتر و مودم باشید و حتما با توجه به نیازهایتان روتر مناسب را انتخاب کرده و بخرید.

7. تنظیمات ایده‌آل برای روتر و مودم

مدل روتر و مودم خود را گوگل کنید و تنظیمات ایده‌آل را برای آن پیدا کنید. حتما قبل از شما افرادی بوده‌اند که بهترین تنظیمات ممکن را پیدا کرده و به اشتراک گذاشته‌اند. اگر تنظیمات روتر خود را به بهترین نحو انجام دهید خواهید دید که زمان پینگ بسیار کاهش یافته است.

8. DNS خود را تغییر دهید

سرورهای DNS گوگل یکی از سریع ترین سرورهای DNS است که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از آن کافیست را 8.8.8.8 برای preferred DNS server و 8.8.4.4  را برای alternate DNS server انتخاب کنید.

9. سیستم خود را تمیز و گردگیری کنید

سیستم خود را تمیز کنید.گردوغبار بدترین دشمن شماست. لایه‌های خاک باعث افزایش دما شده و گردش هوا را مختل می‌کند. گرما باعث کاهش سرعت می‌شود پس تا حد امکان کارت شبکه خود را تمیز تمیز نگه دارید تا از لگ افتادن به دلیل گردوغبار و گرما جلوگیری کنید.

چگونه ping را کاهش دهیم
تمیز کردن سیستم و کارت شبکه برای کاهش پینگ

10. تماس با فراهم کننده سرویس اینترنت

ممکن است شرکت تامین کننده که سرویس اینترنت خود را از آن تهیه کرده‌اید بتواند تا حدی مشکل پینگ بالا را حل کند. برخی از آنها برای بازی سرویس های مخصوص ارایه می‌دهند. ممکن است ISP شما پیشنهاد تغییر سرویس اینترنت را به شما بدهد. در هر صورت حتما با شرکت تامین کننده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید.

11. استفاده از سرویس های کاهش پینگ

یکی دیگر از روش های کاهش Ping استفاده از سرویس های کاهش پینگ است. برای کاهش پینگ خارجی می‌توانید از سرویس های کاهش پینگ مانند پینگ پس Pingpass استفاده کنید. می‌پرسید پینگ پس چیست؟ Pingpass سرویسی است که برای کاهش پینگ تایم از آن استفاده می‌شود. این کار با تغییر مسیر دیتا در شبکه و اینترنت، سعی در کاهش زمان پینگ دارد.

چگونه ping را کاهش دهیم
استفاده از سرویس های کاهش Ping برای کاهش پینگ

توجه داشته باشید که پینگ داخلی مربوط به داخل ایران و سرورهایی است که در داخل ایران قرار دارند. استفاده از سرویس های کاهش پینگ باعت کاهش Ping در خارج از ایران می‌شوند.

 

خدمات پیاده سازی شبکه در فالنیک
آیا شبکه شما برای ورود به محیط کاری دیجیتالی آماده است؟ برای گرفتن تصمیمات تجاری استثنایی به راهکارهایی استثنایی نیاز دارید. پرسنل خود را قدرتمند کنید - کسب و کار خود را قدرت بخشید - به روز باشید
درخواست پیاده سازی شبکه
post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر من این کارایی که گفتید رو انجام دادم، سرویس کاهش پینگ کینگ سرور هم تهیه کردم ولی باز پینگ رو 50 هست، شما راه دیگه ای سراغ دارید؟ وب سایت شما سرویس کاهش پینگ ارائه میدهد؟ و این که پینگم کمتر از 50 میشه؟ من استریم می کنم و پینگ 50 هم برام زیاده می خاستم بدونم شما می تونید کمکم کنید؟

    1. برو اینترنت تانوما بخر پینگ بیسته این سرویسا همگی الکین همون وی پی ان ایرانین اگرم منطقتون نیست فشار بیارو رسانه ای کن چون داری ماهی خداتومن پول تلفن میدی شرکت مخابرات موظفه منطقتو فیبرنوری کنه حقتو بگیر عزیزم وگرنه بگو بیان تخلیه برو وای فای بی سیم یا رادیویی بخر یاهم راحت سرویس ماهواره ای ایلان ماسک که پینگش برای پابچی تو تی دی ام 12 تو مپ مپا 20 22 هستش

    1. عباس عزیز
      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده و ممنون از بازخودتون

دکمه بازگشت به بالا