به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
قطعات و لوازم جانبیکامپیوتر و لپ تاپلپ تاپ

آشنایی با کارت های گرافیکی GDDR5

کارت های گرافیکی GDDR5

اچ پی در لپ‌ تاپ‌های مدل پاویلیون سری 6000 خود از کارت گرافیک‌های نسل جدید GDDR5، AMD استفاده کرده است. Graphics Double Date Rate Version 5 یا GDDR5 فناوری جدیدی است که در کارت‌های گرافیکی جدید شرکت بزرگ AMD به کار رفته است. این کارت گرافیک نسبت به نمونه‌های قبلی بسیار کوچک تر شده و پهنای باند بیشتر و کارایی بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

GDDR5 سرعت انتقال داده‌ی بسیار بالاتری نسبت به تراشه‌های قبلی دارد. این سرعت معادل 5 برابر GDDR3 و 4 برابر GDDR4 است. این تراشه، برای پردازش‌های در جریان (Stream Processing) و هم زمانی (parallel) که در محاسبات پیچیده و پرحجم صورت می‌گیرد نیز می‌تواند مفید باشد.

مکانیسم جدیدی که برای کشف و پیدا کردن ارورها و خطاها (errors) در GDDR5 تعبیه شده است، سبب افزایش دقت در محاسبات به وسیله‌ی شناسایی ارورها و دوباره صادر کردن دستورات برای به دست آوردن اطلاعات صحیح و معتبر، شده است و در این زمینه یک نوع اعتبار و اطمینان به کاربر می‌دهد که در دیگر GDDR ها در دسترس نیست.

این پردازنده‌ی گرافیکی مخصوص گیمرها (Gamers) است. آنها به وسیله‌ی این پردازنده می‌توانند بازی‌ها را با رزولوشن بالاتر و کیفیت تصاویری به مراتب بهتر از مدل‌های گذشته اجرا کنند و از بازی خود نهایت لذت را ببرند.

نوت‌ بوک جدید پاویلیون سری 6000 اچ‌ پی نیز از این فناوری جدید بهره می‌برد و لپ‌ تاپ مناسبی برای گیمرهاست.

 

مشاوره و خرید کارت گرافیک
سرعت، قدرت و توان عملیاتی بی‌نظیری که کارت گرافیکهای انویدیا تسلا K40/K80 فراهم می‌کنند نه تنها باعث به حداکثر رسیدن Uptime و کارایی می‌شوند بلکه پردازش‌های سنگین گرافیکی را که هر پردازنده‌ای قادر به انجام آن نیست را ممکن می‌کنند.
مشاوره و خرید کارت گرافیک
4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا