به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

سیسکو و Red Hat به دنبال یکپارچه‌سازی شبکه و هوش مصنوعی هستند

سیسکو و رد هت به دنبال یکپارچه‌سازی شبکه و هوش مصنوعی

سیسکو و رد هت در حال گسترش مشارکت استراتژیک ۱۵ ساله خود هستند و این بار برای تقویت یکپارچه‌سازی شبکه، هوش مصنوعی و ابر با یکدیگر همکاری خواهند داشت. در اجلاس رد هت ۲۰۲۴ که اواخر اردیبهشت ماه 1403 برگزار می‌شود، این دو شرکت نحوه‌ی ادغام کامل ACI با OpenShift رد هت را به نمایش می‌گذارند تا به مشتریان در بهبود عملیات شبکه کمک کند. سیسکو ACI از فناوری شبکه نرم‌افزار‌محورِ (SDN) این شرکت استفاده می‌کند که بر اساس گفته‌های سیسکو، برای خودکارسازی زیرساخت شبکه‌ی مرکز داده و ابر از طریق مدل‌های مبتنی بر خط‌مشی نرم‌افزاری و مدیریت متمرکز طراحی شده است.

مقاله‌ای که در همین ارتباط در وب‌سایت سیسکو منتشر شده به این نکته اشاره دارد که پلتفرمِ کانتینری OpenShift رد هت یک پلتفرمِ سازمانی مبتنی بر کوبرنتیس است که در قالب سرویس در اختیار مشتریان سازمانی قرار می‌گیرد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا از فناوری کانتینر برای توسعه و اجرای برنامه‌های کاربردی استفاده کنند. اکثر سازمان‌هایی که OpenShift رد هت را مورد استفاده قرار می‌دهند به شبکه و امنیت سازمانی سطح بالا نیاز دارند. این شرکت‌ها هنگام اتصال برنامه‌های کاربردی توسعه‌یافته جدید به سایر محیط‌ها مانند پایگاه‌های داده سازمانی، انبارهای داده، خوشه‌های کلان‌داده، سرورها یا برنامه‌های در حال اجرا در فناوری‌های مجازی‌سازی قدیمی با چالش‌هایی روبرو هستند.

سیسکو می‌گوید ادغام ACI و پلتفرم کانتینری OpenShift رد هت، یک زیرساخت شبکه‌ی قابل برنامه‌ریزی واحد را فراهم می‌کند که گلوگاه‌ها را بین حجم کاری OpenShift و سایر زیرساخت‌ها از بین می‌برد و در عین حال عملکرد شبکه و امنیت سازمانی را بهبود می‌دهد. تاد برانن، مدیر ارشد مدیریت محصول، محاسبات سیسکو، در یک پست وبلاگی در مورد پیشرفت‌های اخیر نوشته است: «این رویکرد همچنین امنیت را از طریق میکروبخش‌بندی انعطاف‌پذیر بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ما یک دموی جدید با Lightspeed-ACI خواهیم داشت که ایجاد playbookهای Ansible برای ACI را خودکار می‌کند و عملیات شبکه را تسریع می‌بخشد. طبق گفته‌ی برانن، این شرکت‌ها به معرفی Validated Designs سیسکو (CVD) خواهند پرداخت که در زمینه هوش مصنوعی نسل بعدی (هوش مصنوعی مولد) کاربرد دارد. این پلتفرم واحد یکسری قابلیت‌های کاربردی در اختیار کاربران نهایی قرار خواهد داد:

1. یکی از راه‌حل‌هایی که قرار است از آن رونمایی شود، طرح‌های تاییدشده سیسکو (CVD) مخفف Cisco Validated Designs  است که برای اجرای بارهای کاری کارهای هوش مصنوعی مولد در نظر گرفته شده است. این راه‌حل‌ها مواردی مانند استنتاج هوش مصنوعی روی زیرساخت همگرا با پردازنده‌های گرافیکی Nvidia، نرم‌افزار سازمانی هوش مصنوعی Nvidia، VMware vSphere و OpenShift را پوشش می‌دهند. این CVDها از معماری‌های یکپارچه‌سازی مداوم (CI) برای هر دو حالت NetApp FlexPod با NetApp Astra Trident و FlashStack با Pure Storage Portworx برای ذخیره‌سازی دائمی پشتیبانی می‌کنند. همچنین این طرح‌های تأییدشده، در قالب داشبوردهای تعاملی، اطلاعاتی در ارتباط با مصرف انرژی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

2. یک CVD استنتاج هوش مصنوعی دیگر، از پردازنده مرکزی نسل پنجم اینتل، ابزار OpenVINO اینتل، VMware vSphere، OpenShift و OpenShift AI استفاده می‌کند. یک راه‌حل کاربردی که اجازه می‌دهد کاربران در قالب راه‌حل‌ یکپارچه OpenShift Data Foundation بتوانند عملیات ذخیره‌سازی و پردازش حجم عظیمی از اطلاعات را در سرورهای سیسکو UCS به شکل ساده‌تری انجام دهند.

3. CVD دیگری برای ساده‌سازی عملیات یادگیری ماشین با OpenShift AI روی FlashStack بر مبنای پردازنده‌های گرافیکی انودیا وجود دارد که هدفش تسریع و ثبات در عملیاتی کردن طراحی مدل‌ها است.

هوش مصنوعی به دلیل مجموعه داده‌های عظیم، الگوریتم‌های تخصصی و الزامات پیچیده فرآیندها، زیرساخت‌های سنتی را به چالش می‌کشد. با توجه به ماهیت حیاتی مجموعه داده‌ها که هوش مصنوعی برای کار به آن‌ها نیاز دارد، تیم‌های فناوری اطلاعات با چالش‌های قابل توجهی در مورد امنیت و مقیاس‌پذیری زیرساخت به منظور پشتیبانی از رشد فعالیت‌های تجاری روبرو هستند که این زیرساخت قرار است یک راهکار عملی برای حل این مشکل در اختیار تیم‌ها قرار دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا