به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
شبکه

بهترین تجهیزات شبکه میکروتیک در بازار

بهترین تجهیزات میکروتیک

میکروتیک برندی نام‌آشنا در تولید و عرضه تجهیزات شبکه است. رادیو وایرلس، اکسس پوینت و روتر میکروتیک مهم‌ترین محصولات این شرکت در بازار ایران هستند که به دلیل کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه، همواره با اقبال کاربران مواجه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم بهترین تجهیزات میکروتیک را معرفی کنیم تا مناس‌ترین انتخاب را از بین محصولات این برند انتخاب کنید. با فالنیک همراه باشید. برای مشاهده محصولات و خرید روتر نیز می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

بهترین تجهیزات شبکه میکروتیک در بازار

شرکت میکروتیک (MikroTik) یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه است که محصولات متنوعی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. این شرکت در طول فعالیت‌های خود توانسته است نظر مساعد کسب و کارهای کوچک و بزرگ را به خود جلب کند و جالب آن‌که در ایران نیز محصولات این شرکت مورد توجه کاربران خانگی و تجاری قرار گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین محصولات این شرکت در حوزه شبکه آشنا کنیم. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این شرکت، عرضه محصولات نرم‌افزاری و سخت‌‌افزاری نوآورانه به بازار است. به‌ طور مثال، این شرکت یک مدل کارت شبکه منحصر به فرد به نام CCR2004-1G-2XS-PCIe دارد که یک آداپتور اترنت PCIe است که چهار رابط مجازی اترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند این کارت مدل CCR را روی سرور نصب کنند و به سرعت‌های گیگابیتی برای ارسال و دریافت اطلاعات دست پیدا کنند. با این مقدمه، به سراغ معرفی پر کاربردترین محصولات شبکه این شرکت خواهیم رفت.

روتر میکروتیک ؛ مشاوره و خرید در فالنیک
برای خرید روتر میکروتیک و اطلاع از قیمت روتر میکروتیک با کارشناسان فالنیک تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید. روتر میکروتیک در فالنیک با بهترین قیمت و 18 ماه گارانتی معتبر ارائه می‌شود.
خرید و قیمت روتر میکروتیکتماس تلفنی

Radio Wireless میکروتیک ؛ کدام مدل را انتخاب کنیم؟

رادیو وایرلس یکی از تجهیزات مهم و کاربردی شبکه است که امکان ارسال و دریافت داده‌ها به شکل بی‌سیم را امکان‌پذیر می‌کند. درواقع رادیو وایرلس به عنوان یک گیرنده و فرستنده امواج کار می‌کند. مثلاً فرض کنید می‌خواهید دو شعبه را که در فاصله 500 متری قرار دارند به شکل بی‌سیم به یکدیگر متصل کنید. در چنین شرایطی، برای هر دو باید یک رادیو وایرلس تهیه کنید و جهت هریک را به سوی رادیوی دیگر تنظیم کنید تا مقابل یکدیگر قرار بگیرند. در این حالت تمامی ارتباطات از طریق این دو رادیو مبادله می‌شود و به راحتی و بدون نیاز به کابل‌کشی، شبکه‌ای بین این دو شعبه خواهید داشت. هنگامی که قصد خرید رادیووایرلس را دارید به برخی نکات مهم دقت کنید. اولین موردی که باید به آن دقت کنید قدرت آنتن است که با واحد دسیبل (dBi) مشخص می‌شود. هر چه این مقدار بیشتر باشد قدرت رادیو وایرلس در ارسال و دریافت سیگنا‌ل‌ها بیشتر است و قادر است در مسافت‌های طولانی‌تر، ارتباط پایدارتری برقرار کند. مورد مهم بعدی، پردازنده مرکزی رادیو است. اگر می‌خواهید از رادیووایرالس در شبکه‌های بزرگی استفاده کنید که حجم بالایی از داده‌ها را ارسال و دریافت می‌کنند، گزینه انتخابی باید به پردازنده‌ای قدرتمند تجهیز شده باشد.

معمولاً رادیوهایی که طراحی آن‌ها به سبک بشقابی است، برای ارتباطات فواصل دور مناسب هستند و طراحی بزرگ آن‌ها نشان از قدرت بیشتر آن‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه دارد. در مرحله بعد باید مشخص کنید قرار است رادیو وایرلس در چه مکانی نصب شود. رادیو وایرلس‌ها به دو گروه داخلی (Indoor) و خارجی (Outdoor) طبقه‌بندی می‌شوند که به لحاظ معماری تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. با این مقدمه به معرفی برخی از رادیو وایرلس‌های پر کاربرد میکروتیک می‌پردازیم.

رادیو وایرلس میکروتیک SXTsq 5

رادیو وایرلس سری SXTsq که برخی منابع به آن اکسس پوینت میکروتیک SXTsq می‌گویند خود شامل سه مدل زیر است که هر یک مجهز به کارت‌های شبکه‌ای با توان عملیاتی مختلف هستند.

  1. SXTsq Lite5 مجهز به کارت بی‌سیم با توان عملیاتی 300 مگابیت بر ثانیه است و آنتن آن توان عملیاتی 16 دی‌سی‌بل دارد. این محصول به دو پورت اترنت 100/10 مگابیتی تجهیز شده و حداکثر توان مصرفی 6 وات دارد.
  2. SXTsq 5  به کارت بی‌سیم 300 مگابیتی و آنتن 16 دی‌سی‌بل مجهز است که دو پورت اترنت 100/10 مگابیتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و حداکثر توان مصرفی 7 وات دارد.
  3. SXTsq 5 AC مجهز به کارت بی‌سیم 867 مگابیتی، آنتن 16 دی‌سی‌بل است که پورت اترنت 1000/100/10 گیگابیتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این گروه از رادیو وایرلس‌های میکروتیک در گروه محصولات اقتصادی این شرکت قرار دارند که بیشتر برای پیاده‌سازی شبکه‌های بی‌سیم در مسافت‌های کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی تجهیزات میکروتیک
معرفی تجهیزات میکروتیک

رادیو وایرلس‌های سری SXT

این گروه از رادیوهای بی‌سیم نیز خود به سه مدل SXT Lite5، SXT SA 5 و SXT2 تقسیم می‌شوند. Mikrotik SXT Lite5 از محصولات فضای خارجی است که سرعت و کیفیت بالایی دارد و فرآیند ارسال و دریافت داده‌ها را به شکل نقطه به نقطه انجام می‌دهد. همچنین، امکان استفاده از آن به عنوان اکسس پوینت نیز وجود دارد. SXT Lite5 یک رادیو وایرلس با فرکانس 5 گیگاهرتز و آنتن با توان عملیاتی 16 دی‌سی‌بل است که درون محفظه‌ای قدرتمند قرار دارد و امکان استفاده از آن در شرایط مختلف آب و هوایی وجود دارد. رادیو وایرلسSXT SA5 نیز برای استقرار در فضای خارجی استفاده می‌شود و آنتن 90 درجه‌ای پوشش بهتری نسبت به مدل‌های دیگر این گروه ارائه می‌کند. این محصول توانایی برقراری ارتباطات نقطه به نقطه یا یک نقطه به چند نقطه را دارد و تفاوت آن با محصول قبلی در پورت‌های ارتقا یافته شبکه است. SXT2 نیز به منظور استقرار در فضای خارجی طراحی شده و آنتن 10 دی‌سی‌بل آن قادر به برقراری ارتباطات نقطه به نقطه و یک نقطه به چند نقطه است. این محصول از استانداردهای بی‌سیم 802.11b/g/n پشتیبانی کرده و کارت شبکه آن توان عملیاتی 300 مگابیت بر ثانیه را داراست.

پیشنهاد مطالعه

اکسس‌پوینت‌های میکروتیک ، بهترین انتخاب کدام است؟

اکسس‌پوینت دستگاهی است که به کلاینت‌هایی که دور از روتر قرار دارند، اجازه می‌دهد به شکل بی‌سیم به شبکه سازمان متصل شوند و به تبادل اطلاعات بپردازند. اکسس‌پوینت‌ها به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند که هر دو کارکرد یکسانی دارند و بسته به مشخصات سخت‌افزاری محدوده مشخصی را پوشش می‌دهند، اما اکسس‌پوینت‌های خارجی برای استقرار در محیط‌های خارج از محوطه ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. میکروتیک در زمینه تولید اکسس‌پوینت‌ها نیز محصولات خوبی به بازار عرضه کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اکسس پوینت cAP Lite

اکسس پوینت‌های میکروتیک cAP lite که با نام تجاری RBcAPL-2nD شناخته می‌شوند به منظور گسترش فضای بی‌سیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات معمولاً در محیط‌های بزرگ مثل هتل، فرودگاه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و … استفاده می‌شود. cAP lite در چهار مدل زیر به بازار عرضه شده است:

  1. اکسس‌پوینت cAP Lite: مجهز به یک پورت اترنت 10/100 مگابیتی با آنتن داخلی با توان 1.5 دی‌سی‌بل است که در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز کار کرده و توانایی پیاده‌سازی شبکه‌های 300 مگابیت بر ثانیه را دارد.
  2. اکسس‌پوینت cAP: مجهز به یک پورت اترنت 10/100 مگابیتی با آنتن داخلی 1.5 دی‌سی‌بل است که در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز کار می‌کند و مانند نمونه قبلی قادر به پیاده‌سازی شبکه‌های 300 مگابیتی است.
  3. اکسس‌پوینت cAP AC: مجهز به دو عدد پورت اترنت 10/100/1000 گیگابیتی با آنتن‌های داخلی 2 و 2.5 دی‌سی‌بل است که در باندهای فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز کار کرده و به ترتیب قادر به پیاده‌سازی شبکه‌های 300 و 867 مگابیت بر ثانیه است.
  4. اکسس‌پوینت cAP XL AC: این محصول نیز به دو پورت اترنت 10/100/1000 گیگابیتی با آنتن‌های داخلی با توان 6 و 5.5 دی‌سی‌بل تجهیز شده که توانایی کار در باندهای فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز را دارد و قادر به پیاده‌سازی شبکه‌هایی با توان عملیاتی 300 و 867 مگابیت بر ثانیه است.

اکسس‌پوینت hAP ax 2

اکسس پوینتhAP ax 2  که با نام تجاری C52iG-5HaxD2HaxD-TC شناخته می‌شود برای استقرار در محیط‌های داخلی طراحی شده و امکان استقرار آن روی میز وجود دارد. این اکسس پوینت به آنتن داخلی با توان 4.5 دی‌سی‌بل تجهیز شده و پوشش‌دهی خوبی دارد و به شما اجازه می‌دهد شبکه‌های مبتنی بر باندهای 5 و 2.4 گیگاهرتز را بدون مشکل پیاده‌سازی کنید. با این‌که اکسس پوینت فوق پورت اترنت 1000/100/10 گیگابیتی در اختیارتان قرار می‌دهد، اما به دلیل پشتیبانی از وای‌فای 6 مورد توجه کاربران و شرکت‌ها قرار دارد. این اکسس‌پوینت به لحاظ تئوری توانایی پیاده‌سازی شبکه‌های بی‌سیم با توان عملیاتی 574 و 1200 مگابیت بر ثانیه را دارد.

پیشنهاد مطالعه

Mikrotik Router ؛ مقرون به صرفه و کارآمد

روتر اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین مولفه شبکه است که مسئولیت برقراری ارتباط کلاینت‌ها با یکدیگر در شبکه محلی و شبکه‌های دیگر را دارد و به کلاینت‌ها اجازه می‌دهد با جهان خارج در ارتباط باشند. میکروتیک در حوزه ساخت روترها نیز محصولات موفقی به بازار عرضه کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • RB4011iGS+RM

RB4011 از روترهای قدرتمند این شرکت است که ده پورت گیگابیتی و رابط SFP+ با توان عملیاتی 10 گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و مجهز به شتاب‌دهی سخت‌افزاری IPsec است. این روتر به یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای Cortex A15 تجهیز شده که یک گیگابایت حافظه اصلی از آن پشتیبانی می‌کند. همچنین، پورت شماره ده آن مجهز به فناوری PoE است. این روتر تک یونیتی محفظه فلزی جمع‌وجور و رنگ‌آمیزی مشکی مات دارد و در رک‌های کوچک به راحتی قابل استقرار است. از ویژگی‌های فنی این محصول باید به سیستم عامل Router OS نسخه هفت، حالت Passive PoE و یک عدد پورت SFP+ اشاره کرد. این روتر برای پاسخ‌گویی به نیازهای تجاری کسب و کارهای کوچک تا بزرگ طراحی شده است.

  • روتر hEX lite

hEX lite یک روتر اترنت پنج پورت کوچک است که جنس بدنه آن پلاستیکی است و برای پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران خانگی یا کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شده است. روتر RB750r2 (hEX lite) به دلیل مقرون به صرفه  بودن، شکل ظاهری کوچک و استفاده آسان مورد توجه کاربران قرار دارد. علاوه بر این، در مقایسه با روترهای هم‌طراز خود قابلیت‌های یکسانی ارائه می‌کند، اما پایین‌ترین قیمت را دارد. این روتر گزینه مناسبی برای استقرار در محیط‌‌های سوهو (SOHO) است. روتر hEX lite مجهز به سیستم عامل RouterOS نسخه چهار است و پنج پورت اترنت 10/100 مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • روتر RB2011iL-IN

اگر روتری می‌خواهید که پورت‌های کافی در اختیارتان قرار دهد، RB2011 محصولی است که به آن نیاز دارید. این روتر برای محیط‌های داخلی طراحی شده و گزینه‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهد. روتر RB2011iL-IN پنج پورت اترنت گیگابیتی، پنج پورت اترنت سریع را همراه با پشتیبانی از فناوری PoE در اختیارتان قرار می‌دهد. این روتر مجهز به پردازنده نسل جدید Atheros با فرکانس 600 مگاهرتز و 64 مگابایت حافظه است که سیستم عامل سطح چهار RouterOS روی آن نصب شده است. پورت شماره 10 این روتر خروجی PoE را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌تواند انرژی موردنیاز دستگاه‌هایی را که مجهز به PoE هستند، تامین کند. این روتر گزینه مناسبی برای استقرار در رک‌های دیواری است.

روتر RB2011iL-IN
روتر RB2011iL-IN

از روترهای دیگر این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • RouterBOARD RB1100AHx4: این روتر با 13 پورت گیگابیت اترنت، پردازنده چندهسته‌ای با سرعت 1.4 گیگاهرتز و حافظه یک گیگابایت، یکی دیگر از روترهای میکروتیک برای استفاده در شبکه‌های بزرگ است.
  • Cloud Router Switch CRS305-1G-4S+IN: این روتر‌سوییچ با 4 پورت اترنت گیگابیتی و یک پورت SFP+ یکی از بهترین محصولات میکروتیک برای استفاده در شبکه‌های کوچک و متوسط است.
  • Cloud Router Switch CRS317-1G-16S+RM: این سوئیچ با 16 پورت SPF+ در گروه سوییچ‌های لایه 3 این شرکت قرار می‌گیرد که پورت‌های آن توان عملیاتی 10 گیگابیت بر ثانیه را در اختیارتان قرار می‌دهند.

سایر تجهیزات میکروتیک

در کنار مواردی که عنوان کردیم، محصولات دیگری از این شرکت جود دارند که کارایی و عملکرد خوبی ار خود ارائه می‌دهند. مهم‌ترین این محصولات عبارتند از:

Wireless Wire

این محصول میکروتیک به شما اجازه می‌دهد اترنت گیگابیتی کابلی خود را با دو دستگاه کوچک تعویض کنید و به ارتباطات بی‌سیم 60 گیگاهرتزی دست پیدا کنید. به بیان دقیق‌تر wireless Wire یک جفت دستگاه بی‌سیم است که به شما امکان انتقال داده‌ها با سرعت و با کیفیت بالا را در فواصل طولانی ارائه می‌کند.

آنتن خارجی

اگر تصور می‌کنید آنتن‌های نصب شده روی محصولات شبکه قدرت کمی دارند و به خوبی محیط شبکه را پوشش نمی‌دهند، بهتر است از آنتن‌های برای حل این مشکل استفاده کنید. میکروتیک در این زمینه راهکارهای قدرتمندی به شرح زیر در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

  • آنتن سکتور میکروتیک mANT 19S

آنتن سکتور mANT 19S را می‌توان با تجهیزات رادیو وایرلس Netbox، Basebox و Netmetal یا هر دستگاه بی سیم دیگری که در فضای باز نصب شده است، مورد استفاده قرار داد. از ویژگی‌های شاخص این آنتن باید به دو قطبی بودن که محدوده 120 درجه‌ای را پوشش می‌دهد، کیفیت و پهنای باند قوی در مقایسه با آنتن‌های تک قطبی و توان دریافت 19 دی‌سی‌بل با فرکانس کاری 5 گیگاهرتز اشاره کرد.

  • آنتن بشقابی mANT30

mANT30  از آنتن‌های رده بالای میکروتیک است که در کلاس آنتن‌های 5 گیگاهرتز قرار می‌گیرد و سیگنال‌ها را در دو جهت افقی و عمودی و در بازه فرکانسی 4.7 تا 5.875 گیگاهرتز ساطع می‌کند. این آنتن توان عملیاتی 30 دی‌سی‌بل، زاویه تابش سیگنال 2.5 درجه در حالت افقی و عمودی دارد. لازم به توضیح است که mANT30  در گروه آنتن‌های سالید دیش قرار می‌گیرد و دوقطبی است که به دلیل نوع طراحی که دارد قادر است امواج را به شکل افقی و عمودی و به شکل همزمان منتشر کند.

کلام آخر

به طور کلی باید بگوییم که بهترین تجهیزات شبکه میکروتیک بستگی به نیازها و انتظارات شما دارد. با این حال، تمامی محصولات میکروتیک با کیفیت بالایی تولید می‌شوند و می‌توانند به بهترین شکل در شبکه‌های خانگی یا سازمانی مورد استفاده قرار گیرند.

سوئیچ شبکه ؛ مشاوره و خرید در فالنیک
فالنیک (ایران اچ پی)، ارائه دهنده سوییچ شبکه در انواع مختلف با بهترین کیفیت، 18 ماه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش. جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان، قیمت و خرید سوئیچ شبکه روی لینک کلیک کنید.
خرید و قیمت سوئیچ شبکهتماس تلفنی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا