به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
شبکه

راهنمای جامع خرید روتر میکروتیک

راهنمای خرید روتر میکروتیک

اگر به دنبال آن هستید تا سرویس‌های اینترنتی که در اختیار دارید را با یکدیگر ترکیب کنید یا قصد پیاده‌سازی شبکه‌های خصوصی مجازی را روی مودم دارید، بهترین گزینه‌ای که در دسترس قرار دارد، روتر میکروتیک است. در این مقاله به روزترین راهنمای خرید روتر میکروتیک را به شما ارائه کرده و چند مدل برتر از محصولات این شرکت آشنا می‌شویم که می‌توانید هنگام خرید روتر مد نظر قرار دهید. با فالنیک همراه باشید.

راهنمای خرید روتر میکروتیک

حتی اگر به دنبال روتری هستید که تنها قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد و نیازی به ترکیب اینترنت ثابت و سیار ندارید و قصد دارید از شبکه‌های مخابراتی مثل ADSL و VDSL یا اینترنت موبایل مثل 4G استفاده کنید، تهیه یک روتر میکروتیک به شما اجازه می‌دهد بدون مشکل به وای‌فای روتر متصل شوید یا از طریق کابل شبکه یک اتصال مبتنی بر اترنت را تعریف کنید.

خرید روتر با بهترین قیمت و گارانتی معتبر در فالنیک
خرید روتر در فالنیک با مشاوره تخصصی رایگان توسط متخصصین این حوزه انجام می‌شود. از طریق تماس با شماره 02154591962 می‌توانید از خدمات خرید روتر، خرید روتر وای فای و همچنین قیمت روتر بهره‌مند شوید.
خرید روترتماس تلفنی

چرا روتر میکروتیک روتر خوبی است؟

اصلی‌ترین دلیلی که کاربران خانگی و سازمان‌ها را ترغیب می‌کند سراغ تهیه روترهای میکروتیک بروند، سیستم ‌عامل این محصول است که طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها و امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به بیان دقیق‌تر، شما می‌توانید سیستم‌ عامل روتر که RouterOS نام دارد را روی کامپیوتر شخصی نصب کنید و اینترنت، مودم‌ها، روترها و همه اتصالات و کاربران را مطابق با نیاز خود تعریف کنید.

دسته‌بندی‌های مختلف روتر میکروتیک

روترهای میکروتیک به لحاظ کاربری به مدل‌های مخصوص کسب و کارهای (SOHO)، کسب و کارهای متوسط (SMB) و سازمانی (Enterprise) تقسیم می‌شوند که تمامی این مدل‌ها در دو مدل سیمی و بی‌سیم عرضه می‌شوند. لازم به توضیح است که برخی روترهای میکروتیک قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های بی‌سیم را ندارند، در حالی که برخی دیگر به شکل همزمان از هر دو مدل شبکه‌های سیمی و بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. نکته مهمی که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شرایط اقتصادی باعث شده تا برخی کاربران خانگی یا کسب‌وکارهای کوچک سراغ تهیه یک روتر میکروتیک بی‌سیم بروند تا کاربران از طریق وای‌فای و بدون نیاز به کابل‌کشی به شبکه متصل شوند.

پیشنهاد مطالعه

هنگام تهیه روتر میکروتیک باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

اولین موضوع این است که آیا روتر قابلیت پشتیبانی از  وای‌فای و شبکه‌های بی‌سیم را دارد یا خیر. طبیعتاً اگر وای‌فای برای شما اهمیت  بالایی دارد، بهتر است باید روتری که مجهز به تراشه بی‌سیم است را خریداری کنید.

نکته مهم بعدی که باید به آن دقت کنید تعداد پورت‌های شبکه اترنت و سرعت آن‌هاست. به چه تعداد پورت شبکه و با چه سرعتی نیاز دارید؟ به طور مثال، اگر در نظر دارید سه مودم به روتر متصل کنید و در نهایت یک خروجی LAN دریافت کنید، روتری را خریداری کنید که دست‌کم چهار پورت شبکه داشته باشد. موضوع بعدی، سرعت پورت است. اگر به اینترنت‌ با سرعت بالای 100 مگابیت بر ثانیه دسترسی دارید، بهتر است به فکر تهیه روتری باشید که پورت گیگابیتی داشته باشد. در ارتباط با سیستم‌ عامل روتر میکروتیک دقت کنید چه نسخه‌ای از سیستم ‌عامل RouterOS روی روتر نصب شده است. پردازنده مرکزی و میزان حافظه اصلی روتر نیز مهم است، زیرا نقش مهمی در انجام سریع محاسبات دارد و قادر است درخواست‌های ارسالی همزمان از سوی چند کلاینت‌ را در مدت زمان کوتاهی پردازش کند. در ادامه چند مدل از بهترین محصولات این شرکت را معرفی می‌کنیم.

  • RB931-2nD MikroTik hAP mini

این روتر مجهز به پردازنده تک هسته‌ای با فرکانس کاری 650 مگاهرتز است و توانایی برقراری ارتباطات سیمی بی‌سیم را دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از روتر فوق شبکه‌های وای‌فای مبتنی بر فرکانس 2.4 گیگاهرتز را پیاده‌سازی کنند. RB931-2nD MikroTik hAP mini مجهز به سه پورت شبکه با سرعت 10 و 100 مگابیت بر ثانیه است و یک آنتن با توان عملیاتی 1.5 دسی‌بل دارد. همچنین، مجهز به سیستم‌ عامل RouterOS سطح چهار است. همان‌گونه که ممکن است از نام روتر حدس زده باشید، یک مینی روتر است که مجهز به سیستم ‌عامل RouterOS نگارش چهار است و گزینه مناسبی برای کاربران خانگی و کسب و کارهای کوچک است. این روتر به بهترین شکل از ترکیب چند اینترنت ثابت و همراه پشتیبانی می‌کند، مکانیزم متعادل‌سازی بار خوبی دارد و به کاربران اجازه می‌دهد، شبکه‌های خصوصی مجازی را بدون مشکل پیاده‌سازی کنند. hAP mini دارای سه درگاه شبکه LAN صد مگابیتی است که به طور پیش‌فرض، یک درگاه برای اتصال مودم اینترنت و دو درگاه برای اتصال دستگاه به شبکه از طریق LAN هستند. سیستم ‌عامل RouterOS در این روتر اجازه می‌دهد پورت‌های شبکه را به شکل باز پیکربندی کنید و به طور مثال، هر سه پورت را برای اتصال مودم اینترنت پیکربندی کنید یا دو پورت برای اینترنت و یک پورت را برای شبکه محلی در نظر بگیرید. این کار اجازه می‌دهد تا شبکه‌های خصوصی مجازی مبتنی بر پروتکل‌های L2TP، PPTP، SSTP  و نمونه‌های مشابه را راه‌اندازی و پیکربندی کنید. البته امکان پیاده‌سازی سرور شبکه خصوصی مجازی و شبکه خصوصی مجازی کلاینت یا کانال‌زنی WinGuard نیز وجود دارد. این روتر تنها یک آنتن وای‌فای داخلی دارد که محدوده‌ای در مقیاس 20 تا 25 متر را پوشش می‌دهد و به چند دستگاه اجازه می‌دهد به شکل همزمان به شبکه وای‌فای متصل شوند. در مجموع باید بگوییم محصول RB931-2nD برای مصارف خانگی و تک کاربره گزینه مناسبی است، در نتیجه کسب و کارها باید به سراغ مدل‌های پیشرفته‌تری بروند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • RB941-2nd HAP Lite

این روتر به یک پردازنده تک هسته‌ای با فرکانس کاری 650 مگاهرتز مجهز است و از هر دو کانال ارتباطی بی‌سیم و سیمی پشتیبانی می‌کند. به بیان دقیق‌تر، توانایی پیاده‌سازی شبکه‌های وای‌فای 2.4 گیگاهرتز را دارد. این روتر به چهار پورت 10 و 100 مگابیت بر ثانیه، یک پورت USB 2.0 و یک پورت Micro USB تجهیز شده تا کاربران بتوانند دیسک‌های خارجی را به آن متصل کنند یا از طریق اتصال یک هارد دیسک خارجی به روتر یک استوریج محلی کوچک برای خود داشته باشند.RB941-2nd HAP Lite  به یک آنتن با توان عملیاتی 2 دسی‌بل تجهیز شده است که مولفه‌های داخلی آن توسط سیستم ‌عامل RouterOS نسخه چهار پشتیبانی می‌شود. این روتر به دلیل پایداری، قیمت مناسب و قابلیت‌های کاربردی که ارائه می‌کند، بهترین و محبوب‌ترین روتر برای مصارف خانگی و کسب ‌و کارهای کوچک است. جالب آن‌که، به دلیل کاربران به دلیل پایداری خوبی که دارد از روتر فوق در ارتباط با کارهای مالی و ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. روتر فوق را باید نسخه بهینه‌سازی شده و پیشرفته روتر هپ لایت که در پاراگراف قبل به آن اشاره کردیم، توصیف کنیم. این روتر تمامی ویژگی‌های کاربردی که کاربران به آن نیاز دارند مثل متعادل‌سازی بار، پیاده‌سازی شبکه‌های خصوصی مجازی، ترکیب و مدیریت چند سرویس اینترنتی، دیوارآتش برای مقابله با تهدیدات هکری، مدیریت پهنای ‌باند، مدیریت کاربرانی که قادر به اتصال به روتر و شبکه هستند و در نهایت تنظیماتی برای مسیریابی بسته‌های اطلاعاتی را دارد. البته، این روتر تنها روی باند فرکانس 2.4 گیگاهرتز قادر به تعریف شبکه‌های وای‌فای است، اما به دلیل وجود USB و چهار پورت شبکه LAN قدرت مانور بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. به بیان دقیق‌تر، این امکان وجود دارد که یک یا دو پورت را برای اتصال به اینترنت و سایر پورت‌ها را برای LAN مورد استفاده قرار دهید. این روتر در مدل‌های با پایه و بدون پایه در ابزار وجود دارد که هر دو مثل به کلید WPS تجهیز شده‌اند. قیمت این محصول نیز نسبت به همتایان خود در سایر برندها ارزان‌تر است.

RB941-2nd HAP Lite به دلیل این‌که اینترنتی پایدار و بدون قطعی ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند انواع مختلفی از تنظیمات را پیکربندی کنند مورد توجه قرار دارد. البته، اگر به دنبال پیکربندی تنظیمات هستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آموزش‌های منتشر شده در این زمینه را مطالعه کنید و بعدا به سراغ پیکربندی روتر بروید. با این‌حال، یکی از دلای مهمی که باعث موفقیت روتر فوق شده است، قابلیت نصب فریم‌ویر متن باز Open WRT است که اجازه می‌دهد سرورهای vmess و vless را روی آن پیاده‌سازی کرده و از مزایای شبکه‌های خصوصی بهره‌مند شوید. این روتر مجهز به سیستم عامل RouterOS نگارش 4 است و از پروتکل‌های L2TP، PPTP، SSTP و نمونه‌های مشابه پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه
  • hEX Lite مدل RB750r2

این محصول به یک پردازنده تک هسته‌ای با فرکانس کاری 850 مگاهرتز مجهز است و از اتصالات سیمی پشتیبانی می‌کند. این روتر چهار پورت درگاه شبکه با سرعت 10 و 100 مگابیت بر ثانیه را به همراه یک پورت WAN 100 مگابیتی که قابلیت پشتیبانی از فناوری PoE را دارد در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین، مجهز به سیستم‌عامل RouterOS نگارش چهار است. در شرایطی که روتر هگز لایت میکروتیک توانایی تعریف شبکه‌های وای‌فای را ندارد، اما گزینه مناسبی برای کسب ‌و کارهایی است که قصد دارند به کلاینت‌ها اجازه دهند به شکل پایدار به شبکه متصل شوند. برای این منظور روتر به قابلیت‌هایی برای نظارت بر ترافیک موردنیاز کاربران، مدیریت پهنای‌ باند، دیوارآتش، توانایی مدیریت دسترسی کاربران به شبکه و متعادل‌سازی بار تجهیز شده است.

البته، کاربران خانگی می‌توانند از طریق اتصال یک روتر بی‌سیم دو بانده به یکی از پورت‌های LAN در عمل یک شبکه وای‌فای را پیاده‌سازی کنند یا چند مودم را پورت‌های روتر متصل کنند و از ترکیب چند اینترنت نهایت استفاده را ببرند. البته، این فرآیند کمی پیچیده و پیکربندی آن سخت است. بنابراین، برای انجام این کار باید از وجود متخصصان شبکه بهره ببرید. این روتر مجهز به چهار پورت LAN و  یک پورت WAN است، اما تغییر کاربر پورت‌ها از طریق ویرایش سیستم ‌عامل روتر وجود دارد. به طور مثال، سه پورت LAN و دو پورت WAN ایجاد کنید. در ارتباط با ویژگی‌های سخت‌افزاری، روتر فوق به یک پردازنده تک هسته‌ای با سرعت 850 مگاهرتز و 64 مگابایت حافظه اصلی تجهیز شده تا مشکلی از بابت پردازش درخواست‌های همزمان کلاینت‌ها نداشته باشد. فراموش نکنید که ویژگی PoE از قابلیت‌های شاخص روتر فوق است که کمتر در نمونه‌های مشابه آن‌را پیدا می‌کنید.

  • hAP ac Lite مدل RB952Ui-5ac2nD

اگر به دنبال روتر سطح بالایی هستید که توانایی پشتیبانی از هر دو مدل شبکه‌های سیمی و بی‌سیم را داشته باشد، پیشنهاد ما روتر hAP ac Lite مدل RB952Ui-5ac2nD است. این روتر مجهز به یک پردازنده تک هسته‌ای با توان کاری 650 مگاهرتز است که 64 مگابایت حافظه اصلی روی آن نصب شده است. این روتر نه تنها از شبکه‌های سیمی، بلکه از شبکه‌های بی‌سیم روی هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و جالب آن‌که از استاندارد پرسرعت 802.11ac نیز پشتیبانی می‌کند. این روتر به چهار پورت شبکه با سرعت‌های 10 و 100 مگابیت بر ثانیه، یک پورت درگاه WAN صد مگابیتی با پشتیبانی از فناوری PoE، پورت USB با قابلیت پشتیبانی از دانگل‌های 4G تجهیز شده تا کاربران بتوانند به روش‌های مختلف به شبکه‌های ارتباطی متصل شوند. روتر فوق دو آنتن داخلی با توان عملیاتی 2 دسی بل دارد که بدون مشکل قادر به پوشش‌دهی محیط پیرامون خود است. همچنین، به سیستم عامل RouterOS نسخه چهار تجهیز شده است. اگر به دنبال تهیه روتر میکروتیک دو بانده هستید و تمایل دارید هزینه زیادی برای تهیه روتر متحمل نشوید، مدل‌ RB952Ui-5ac2nD گزینه مناسبی است. این روتر 5 پورت شبکه دارد که در حالت پیش‌فرض، یک پورت برای WAN و چهار پورت برای LAN در نظر گرفته شده‌اند. تمامی این پورت‌ها از سرعت 100 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند، با این‌حال تنها پورت WAN یا پورت شما 5 است که از فناوری PoE پشتیبانی می‌کند.

میکروتیک یک پورت USB 2.0 روی این محصول قرار داده که قادر به پشتیبانی از اینترنت 3G و 4G است تا امکان اشتراک‌گذاری اینترنت موبایل میان کلاینت‌های مختلف وجود داشته باشد. یکی از مزایای بزرگ روتر فوق پشتیبانی از هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز است که سرعت فرکانس اولی به لحاظ تئوری 300 مگابیت بر ثانیه و فرکانس 5 گیگاهرتز 433 مگابیت بر ثانیه است. به همین دلیل، گزینه مناسبی برای استقرار در محیط‌های تجاری یا خانگی است. سیستم ‌عامل روتر فوق نیز از پروتکل‌های PPTP و L2TP و نمونه‌های مشابه پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان نصب سیستم عامل OpenWRT روی روتر وجود دارد. شاید بزرگ‌ترین مزیت روتر فوق پشتیبانی از استاندارد بی‌سی AC و پورت‌های بیشتر است.

  • rb3011UIAS-RM

RB3011 از روترهای چند پورت و سیمی میکروتیک است که برای اولین بار بر مبنای معماری ARM طراحی شده است. همین مسئله باعث شده تا روتر فوق عملکردی به مراتب بالاتر از نمونه‌های مشابه داشته باشد. RB3011 مجهز به ده پورت گیگابیتی به همراه یک پورت USB 3.0 است که امکان اتصال استوریج‌های خارجی یا دانگل‌های 3G/4G به روتر را امکان‌پذیر می‌کند. این روتر طراحی رک‌مونت دارد، یک یونیت از رک را اشغال می‌کند، صفحه‌نمایش LCD لمسی دارد، مجهز به پورت کنسول سریال است و آخرین پورت اترنت آن از فناوری PoE پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی نصب شده روی روتر که IPQ-8064 نام دارد مبتنی بر معماری آرم و دو هسته‌ای است که فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز دارد. این روتر به سیستم عامل RouterOS نگارش 5 تجهیز شده و یک گیگابایت حافظه اصلی روی آن نصب شده است. همچنین، یک پورت SFP در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا مشکلی از بابت پشتیبانی از فیبر نوری نداشته باشد. به طور کلی، روتر فوق برای کسب کارهای بزرگی طراحی شده که نیازمند روتری هستند که عملکردش فراتر از روترهای عادی باشد.

روتر میکروتیک ؛ مشاوره و خرید در فالنیک
برای خرید روتر میکروتیک و اطلاع از قیمت روتر میکروتیک با کارشناسان فالنیک تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید. روتر میکروتیک در فالنیک با بهترین قیمت و 18 ماه گارانتی معتبر ارائه می‌شود.
خرید و قیمت روتر میکروتیکتماس تلفنی

4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا