به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

تی‌پی لینک روتر Archer BE3600 خود را معرفی کرد: روتر وای‌فای 7 ارزان قیمت 99 دلاری

تصویر روتر Archer BE3600

روتر Archer BE3600 از دو باند فرکانسی پشتیبانی می‌کند و روی هر دو فرکانس 5 گیگاهرتز (تا 2882 مگابیت بر ثانیه) و 2.4 گیگاهرتز (تا 688 مگابیت بر ثانیه) کار می‌کند. این روتر به چهار آنتن خارجی مجهز است که از فناوری بیم‌فرمینگ بهره می‌برد. قابلیت‌های اضافی شامل EasyMesh برای گسترش آسان محدوده شبکه، 4K-QAM و MLO سرنام Multi-Link Operation برای دریافت همزمان داده‌ها روی فرکانس‌ها و کانال‌های مختلف است.

روتر جدید تی‌پی لینک Archer BE3600 با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود، اما این قیمت با محدودیت‌هایی در قابلیت‌های آن همراه است، به خصوص در مقایسه با مدل‌های گران‌تر مانند Asus RT-BE88U. مدل تی پی لینک یک معرفی اولیه از فناوری نوظهور وای فای 7 است و برای خانه‌های کوچک تا متوسط که از اینترنت پرسرعت گیگابیت استفاده می‌کنند، طراحی شده است. یکی از دلایل اصلی ارزان‌تر بودن تی پی لینک Archer BE3600، ویژگی‌های محدود وای فای 7 آن است. این روتر به عنوان یک روتر دو بانده کار می‌کند و قابلیت‌های موردنیاز کاربران خانگی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

این تصمیم نشان‌دهنده روند کلی تولیدکنندگان برای حذف فرکانس 6 گیگاهرتز است، زیرا هنوز به طور گسترده پذیرفته نشده و با قوانین مختلف در مناطق مختلف مواجه است. این امر تی پی لینک را به یک گزینه قابل دسترسی برای کسانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند فناوری وای فای 7 را بدون سرمایه‌گذاری در هزینه‌های بالای روترهای پیشرفته‌تر تجربه کنند. در مقابل، Asus RT-BE88U برای کاربرانی طراحی شده است که به دنبال شبکه‌سازی با عملکرد بالا هستند. این مدل از باند 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و دارای مشخصات چشمگیر مانند ظرفیت انتقال داده 10 گیگابیت بر ثانیه است. این مدل نشان‌دهنده سطح بالای فناوری وای فای است که برای پاسخگویی به نیازهای گسترده شبکه و اتصال به اینترنت پرسرعت طراحی شده است.

با این حال، تی پی لینک Archer BE3600 همچنان برخی ویژگی‌های قابل توجهی دارد. این روتر شامل دو پورت چند گیگابیت است که هر کدام قادر به انتقال داده‌ها با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه هستند و از بسیاری از مدل‌های قدیمی‌تر که هنوز از فناوری وای فای 6 یا حتی وای فای 5 استفاده می‌کنند، بهتر عمل می‌کنند. این پورت‌ها برای کاربرانی که ممکن است اینترنت فوق پرسرعت نداشته باشند، اما هنوز به قابلیت‌های انتقال داده قوی در شبکه خود نیاز دارند، بسیار ارزشمند هستند.

این روتر یک تعادل بین هزینه و فناوری را به وجود می‌آورد. این یک روتر وای فای 7 با معماری 2 *2 است، به این معنی که می‌تواند حداکثر پهنای باند 3600 مگابیت بر ثانیه را مدیریت کند. اگرچه این مقدار کمتر از بسیاری از مدل‌های قبلی در دسته‌های وای فای 6 یا وای فای 5 است، اما برای استفاده معمول خانگی کافی است و از سرعت اینترنت بالاتر از حد متوسط برای چندین دستگاه پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر تنها چند روتر دو بانده وای فای 7 در بازار موجود است، از جمله تی پی لینک Archer BE3600. ایسوس قصد دارد این دسته را با خط تولید جدیدی از روترهای دو بانده وای فای 7 گسترش دهد. این مدل‌های آینده نیازهای مختلفی را برآورده خواهند کرد، از جمله قابلیت‌های موردنیاز گیمرها را در اختیارشان قرار می‌دهد.

تی پی لینک با دفاتری در ایالات متحده و سنگاپور، روتر Archer BE3600 را به عنوان یک روتر وای فای 7 سطح پایه با قیمت 99 دلار معرفی کرده است. این روتر که در تاریخ 29 ژوئیه 2024 معرفی شد، در حال حاضر برای خرید در دسترس است. رابط‌های متنوع این روتر به شرح زیر هستند:

1 پورت WAN 2.5 گیگابیت

1 پورت LAN 2.5 گیگابیت

3 پورت LAN گیگابیت

1 پورت USB 3.0 با پشتیبانی از سیستم فایل‌های NTFS، exFAT، HFS+ و FAT32

برای بهبود امنیت، Archer BE3600 از استانداردهای رمزگذاری متعددی مانند WPA، WPA2، WPA3 و WPA/WPA2-Enterprise پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، اپلیکیشن تلفن هوشمند TP-Link Tether برای تنظیم و مدیریت آسان روتر در دسترس است.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
https://www.guru3d.com/story/tplink-releases-its-archer-be3600-entrylevel-wifi-7-router/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا