به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
شبکه

سوئیچ kvm چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه سوئیچ kvm

بهترین راهکار برای استفاده هم‌زمان از کامپیوترهای مختلف با یک ماوس و کیبورد و مانیتور، استفاده از یکی از تجهیزات در دسته سوئیچ شبکه با نام سوئیچ KVM است. با فالنیک همراه باشید تا با سوئیچ KVM، کاربرد، انواع و مزایای آن آشنا شوید.

سوئیچ kvm switch چیست؟

kvm مخفف چیست؟ kvm مخفف Keyboard و Video و Mouse است و سوئیچ kvm برای کنترل همزمان چند کامپیوتر با یک ماوس، مانیتور و کیبورد استفاده می‌شود.

فرض کنید در منزل یا محل کار خود به‌طور همزمان به دو، سه، چهار یا تعداد زیادی کامپیوتر برای انجام کارهای مختلف نیاز دارید.

با استفاده از سوئیچ kvm به راحتی می‌توانید چند کامپیوتر را فقط با یک ماوس، کیبورد و مانیتور مدیریت کنید و بدون نیاز به ماوس، کیبورد و مانیتور اضافی شرایط استفاده هم‌زمان از چند کامپیوتر برای شما فراهم می‌شود. حال که دانستیم kvm سوئیچ چیست در ادامه با پورت‌ها و انواع آن آشنا می‌شویم.

سوئیچ شبکه ؛ مشاوره و خرید در فالنیک
فالنیک (ایران اچ پی)، ارائه دهنده سوییچ شبکه در انواع مختلف با بهترین کیفیت، 18 ماه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش. جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان، قیمت و خرید سوئیچ شبکه روی لینک کلیک کنید.
خرید و قیمت سوئیچ شبکهتماس تلفنی

سوئیچ kvm چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که یک PC را اندازی می‌کنید، کامپیوتر به‌صورت اتوماتیک سیگنال‌ها را از ماوس، کیبورد و مانیتور دریافت می‌کند تا عملیات مدنظر شما را روی سیستم انجام دهد. KVM این کار را به وسیله فناوری شبیه سازی سیگنال‌ها و با سوئیچینگ روی دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهد.

البته kvm باید به خوبی سیگنال‌های صادر شده از سمت ماوس و کیبورد را به پردازنده کامپیوتر انتخاب شده برساند تا دستورات در کامپیوتر انجام شود. در این فرایند، سوئیچ کردن نباید اثر منفی روی فناوری شبیه سازی سیگنال‌ها داشته باشد چراکه ممکن است دستورات به پردازنده کامپیوتر نرسد و در حین کار به مشکل بخوریم. پس بهتر است kvm باکیفیتی تهیه کنید که فرایند شبیه سازی سیگنال‌ها را به خوبی انجام ‌می‌دهد.

مزایای استفاده از kvm

سوئیچ kvm با مدیریت همزمان چندین سرور و کامپیوتر، مزایای مختلفی برای کاربر دارند:

  1. نظم در محیط کار : چون فقط با یک مجموعه کیبورد، ماوس و مانیتور می توانید از چند سیستم استفاده کنید.
  2. صرفه جویی فضا: با حذف ماوس، کیبورد و مانیتور، فضای مناسبی در اختیار شما قرار می‌گیرد و با بهره‌مندی از یک دستگاه کوچک KVM دیگر نگرانی بابت کمبود فضا ندارید.
  3. صرفه جویی در هزینه‌ها: خرید یک KVM سوئیچ بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید چند وسیله جانبی یکسان است.

پورت‌های سوئیچ kvm

اغلب سوئیچ‌های kvm برای اتصال به لوازم جانبی مانند ماوس و کیبورد از درگاه usb بهره می‌برند. پس تمام kvm سوئیچ ها پورت‌ usb دارند و به راحتی به PC ها وصل می‌شوند.

پورت VGA برای اتصال مانیتور و درگاه PS/2 برای اتصال برخی ماوس‌ها از جمله پورت‌‌های دیگر این دستگاه است.

پورت‌های kvm
دستگاه kvm دارای پورت‌های USB و VGA و PS/2 است.

در مدل‌های جدیدتر KVM، امکان پشتیبانی از فناوری وایرلس فراهم شده و با استفاده از آن می‌توان به کیبورد و ماوس‌های بی‌سیم وصل شد.

ویژگی شاخص برخی از دستگاه kvm این است که می‌توان فلش درایوها را با دستگاه سوئیچ KVM به کامپیوتر وصل کرد.

پیشنهاد مطالعه

کابل kvm چیست؟

برای اتصال چند کامپیوتر به یک ماوس، مانیتور و  کیبورد به دستگاه kvm باید از کابل‌های kvm استفاده کرد. کابل‌های kvm در یک طرف دارای رابط VGA برای اتصال به دستگاه kvm است و در طرف دیگر رابط‌های USB و PS/2 و VGA برای اتصال به کیبورد و ماوس و مانیتور دارد.

کابل kvm switch
برای ارتباط دستگاه kvm با مانیتور، ماوس و کیبورد از کابل kvm استفاده می‌شود.

انواع سوئیچ kvm

سوئیچ kvm در مدل‌های متنوع و با پشتیبانی از تعداد پورت‌های مختلفی در بازار هستند. برخی از انواع سوئیچ kvm عبارتند از:

  • سوئیچ دو پورت kvm دی نت مدل MT-271S
  • سوئیچ چهار پورت kvm پی نت مدل 104UK
  • سوئیچ 24 پورت kvm دی لینک مدل DES-1026G
  • سوئیچ 16 پورت kvm دی لینک مدل COMBO
  • سوئیچ 64 پورت kvm آتن مدل CS-64US
پیشنهاد مطالعه

سوئیچ kvm over ip چیست؟

kvm over ip که به اختصار IPKVM نامیده می‌شود، یک مدل از سوئیچ‌های KVM است که به آن کی وی ام سوئیچ شبکه گفته می‌شود. نحوه کار این سوئیچ کمی متفاوت‌تر از سایر مدل‌ها است.

درون این دستگاه یک میکروکنترلر قرار دارد که هنگام دریافت سیگنال‌های ماوس و کیبورد، آن‌ها را به سیگنال‌های فشرده تبدیل می‌کند تا از طریق شبکه به کامپیوترهای مختلف ارسال کند.

مثلا فرض کنید قصد دارید چند کامپیوتر را از راه دور کنترل کنید، با استفاده از IPKVM می‌توانید هنگام روشن شدن کامپیوتر آن را از طریق شبکه کنترل کنید.

کنسول kvm چیست؟

kvm کنسول از مجموعه یک مانیتور، ماوس و کیبورد تشکیل شده است که قابلیت جمع شدن دارد. از‌kvm  کنسول بیشتر در اتاق‌های سرور که نیاز به کنترل چند سرور است، استفاده می‌شود. با این کنسول شما دیگر نیازی به تهیه کامپیوتر جداگانه برای هر سرور نیستید و با یک kvm می‌توانید سرورها را کنترل کنید.

کنسول kvm  چیست؟

کلید میانبر kvm switch

چگونه می‌توان با kvm switch بین سیستم‌های مختلف جابه‌جا شد؟ برای سوئیچ بین سیستم‌های مختلف دو راه وجود دارد:

  1. استفاده از کلید تعبیه شده روی سوئیچ
  2. استفاده از کلید‌های میانبر کیبورد که خود دو راه دارد:

کلید Scroll LOCK را بزنید و همزمان دوبار کلید کنترل – ctrl را فشار دهید.

همزمان از ترکیب کلیدهای Scroll Lock و Print Screen استفاده کنید.

نصب و راه اندازی شبکه
مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی) فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند. با شماره 02154591924 تماس بگیرید تا از خدمات فالنیک در زمینه مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی و نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری استفاده کنید.
نصب و راه اندازی شبکهتماس تلفنی

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا