به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
شبکه

معرفی بهترین مودم tp link

مهم‌ترین نکات خرید مودم تی پی لینک

نکات مهم خرید مودم تی پی لینک

اگر به بازار روترهای داخل کشور نگاهی داشته باشید، با حجم عظیمی از روترهای سری N روبرو می‌شوید که قابلیت‌های عادی ارائه می‌کنند. روترهای سری N محصولات tp link برای انجام کارهای عادی مناسب هستند، اما اگر به دنبال انجام کارهای جدی‌تری با روتر هستید باید به فکر خرید روترهای با سرعت بالا باشید.

هنگام خرید روتر به ویژه مودم‌های tp link به این موضوع دقت کنید که سرعت اینترنت و سرعت وای فای دو مقوله جدا از هم هستند. زمانی که گفته می‌شود مودم روتری سرعتی برابر با 2.1 گیگابیت یا 600 مگابیت دارد، منظور این نیست که شما به چنین سرعتی دست پیدا خواهید کرد بلکه این ارقام به سرعت شبکه وای فای اشاره دارند. پس وقتی برای خرید یک مودم روتر هزینه بیشتری می‌کنید، در حقیقت برای دسترسی به سرعت بیشتر شبکه بیسیم و وای فای هزینه کرده‌اید و این افزایش سرعت تاثیری روی سرعت اینترنت ندارد.

مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی)
فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و خدمات خود را در زمینه مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی، نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری ارایه می‌دهد.
دریافت مشاوره طراحی شبکه

برای خرید مودم tp link به نکات زیر دقت کنید:

نوع استاندارد قابل پشتیبانی: روترها از استانداردهای مختلفی که توسط انجمن IEEE تصویب می‌شود پشتیبانی می‌کنند. این استانداردها با اختصار 802.11x نشان داده می‌شوند که کاراکتر x با یک معادل حرفی جایگزین می‌شود. در ابتدا استانداردهای a و b محبوب بودند که امروزه دیگر منسوخ شده‌اند و حتی استاندارد g نیز در بیشتر شبکه‌های امروزی جایی ندارد. در حال حاضر استاندارد n فراگیر‌ترین استاندارد وای فای است که تمامی دستگاه‌های وایرلس از آن پشتیبانی می‌کنند. در نمونه‌های جدیدتر استاندارد ac و ax وجود دارند که دسترسی به سرعت‌های بالا را فراهم می‌کنند.

فرکانس بیسیم قابل پشتیبانی: فرکانس 2.4 گیگاهرتز برد زیادی دارد و قادر است از موانع سخت همچون دیوارها و…. عبور کند، اما در برابر تداخل امواج منتشر شده توسط دستگاه‌هایی مثل تلفن‌های بیسیم آسیب‌پذیر است. با توجه به فراگیری این استاندارد، تمامی دستگاه‌های کلاینت و مودم‌ها از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند. در نقطه مقابل فرکانس 5 گیگاهرتز قرار دارد که داده‌ها را با سرعت بیشتری انتقال می‌دهد، اما برد کمتری نسبت به 2.4 گیگاهرتز داشته و در برخورد با موانع با افت سیگنال روبرو می‌شود. پس 5 گیگاهرتز سرعت انتقال بیشتر و 2.4 گیگاهرتز برد بیشتری را ارائه می‌کنند، فرکانس 2.4 تداخل زیادی دارد، در حالی که 5 گیگاهرتز با نویز کمتر قابل استفاده است. بنابراین به فکر خرید مودم روترهای دو بانده tp link باشید.

پیشنهاد مطالعه

سرعت انتقال بی سیم: برای هر شبکه بیسیم حداکثر سرعت انتقالی تعریف می‌شود که بر حسب مگابیت بر ثانیه است. به‌طور مثال، برای روترهای N300 این عدد توصیف‌کننده یک شبکه وای فای با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه است.

نوع درگاههای LAN: امروزه چهار درگاه lan روی روترها رایج است که بیشتر شرکت‌ها روی درگاه lan گیگابیتی مانور می‌دهند. در پورت‌های lan گیگابیتی که با عبارت GbE نشان داده می‌شوند سرعت انتقال داده‌ها به 1000 مگابیت بر ثانیه می‌رسد، درگاه‌هایی که سرعت انتقال آن‌ها 100 مگابیت بر ثانیه است به‌نام Fast Ethernet و درگاه‌هایی که سرعت انتقال آن‌ها 10 گیگابیت بر ثانیه است با اختصار 10GbE نشان داده می‌شوند.

تعداد آنتن‌ها: تعداد آنتن‌ها بیان‌گر قدرت سیگنال‌های بیسیم است. در نتیجه هر چه تعداد آنتن‌ها بیشتر باشد، محدوده پوششی روتر فراگیرتر می‌شود. برخی از مودم‌های tp link مجهز به آنتن‌های جداشدنی هستند و اجازه می‌دهند کاربران از آنتن‌های تقویتی برای بهبود فرکانس استفاده کنند. به‌طور معمول، قدرت آنتن‌ها در محدوده 2 تا 8 دی‌سی‌بی برای کاربردهای خانگی و تجاری در مقیاس متوسط مطلوب هستند.

مودم سه آنتن تی پی لینک
مودم‌ها با تعداد آنتن بیشتر از قدرت سیگنال بالاتری بهره‌مند هستند.

درگاه یو‌‌اس‌بی: درگاه‌های یو‌اس‌بی اجازه می‌دهند دیسک‌های خارجی را به روتر متصل کنید و در عمل یک نس خانگی یا تجاری با حداقل هزینه، پیاده‌سازی کنید.

وجود شیار سیم کارت: محدودیت‌های متعدد اینترنت ADSL باعث شده تا برخی تولیدکنندگان درگاه مخصوص سیم‌کارت روی محصول خود قرار دهند تا کاربران بتوانند از اینترنت پر سرعت سیم کارت با استفاد از روتر خود استفاده کنند. از مودم‌های دارای شیار سیم‌کارت tp link می‌توان به مدل‌های زیر را نام برد:

  1. TP LINK TL-MR6400 Wireless N300 4G LTE
  2. TP LINK M7350 Dual-Band 4G LTE-Advanced

تعداد پورت‌های LAN: هرچه تعداد درگاه‌های lan بیشتر باشد، وابستگی به سوییچ کمتر می‌شود. همچنین به این نکته دقت کنید که برخی از دوربین‌های مداربسته از وای فای پشتیبانی نکرده و تنها از طریق کابل lan به شبکه متصل می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه

انواع مودم تی پی لینک بر اساس نحوه اتصال

مودم‌های وای فای یا همان وایرلس به عنوان پرطرفدارترین مودم تی پی لینک شناخته می‌شود که در بسیاری از خانه‌ها و دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مودم‌ها براساس نحوه اتصال به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • مودم اتصال بی سیم (wireless)
  • مودم اتصال با سیم
  • مودم سیم کارت خور
  • مودم اتصال با سیم و بی سیم

مودم‌های وای فای تی پی لینک

مودم‌های وای فای تی پی لینک
مودم‌های وای فای یا همان وایرلس به عنوان پرفروش‌ترین محصولات تی پی لینک به شمار می‌روند.

مودم‌های وایرلس تی پی لینک یا همان وای‌فای به شکل‌های مختلفی عرضه می‌شود، مدل یک، دو ، سه و چهار آنتن از جمله مودم‌های بی سیم تی پی لینک به شمار می‌روند. همانطور که در بخش تعداد آنتن‌های مودم وای فای به قدرت بالاتر مودم با تعداد آنتن بیشتر اشاره کردیم، در همین راستا مودم‌های چهار آنتن تی پی لینک محدوده بیشتری را نسبت به سایر مدل‌ها پوشش می‌دهند. البته این مودم‌ها برا اساس DSL به مودم tp link adsl و tp link vdsl  نیز تقسیم می‌شوند.

بهترین مودم‌های tp link برای خرید کدامند؟

 ما در قسمت‌های قبل مقاله به مطالبی همچون نکات مهم در هنگام خرید مودم برند تی پی لینک، انواع مودم‌های تی ‌پی لینک بر اساس نحوه اتصال و مودم‌های وای فای آن اشاره کردیم. اما شاید همچنان در انتخاب بهترین مدل روتر شک و تردید داشته باشید و از خود بپرسید که بهترین‌ مودم‌های tp link برای خیرد کدام هستند؟ در همین راستا ما در این بخش به معرفی بهترین مودم‌های برند تی پی لینک خواهیم پرداخت تا با خیالی آسوده مودم خود را خریداری کنید.

 مودم td-w8961n

مودم روتر تی پی لینک مدل td-8961n
td-8961n محبوب‌ترین مودم تی پی لینک به شمار می‌رود.

 اگر بخواهیم پرفروش ترین و محبوب‌ترین مودم روتر تی پی لینک را نام ببریم بدون شک به td-w8961n می‌رسیم. این مودم از چهار پورت برای اتصال با سیم و دو آنتن برای استفاده بصورت وایرلس بهره می‌برد. از ویژگی‌های مودم تی پی لینک 8961 می‌توان به بهره‌مندی از استاندارد بی سیم سری N اشاره کرد که باعث شده تا سرعت 300 مگابایت بر ثانیه را به شما تحویل دهد. این مودم برای کاربری‌های خانگی و دفاتر کوچک گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید و در این مکان‌ها نیاز شما را رفع می‌کند. این مودم روتر از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی با مدل tp-w8961nd دارند و به همین دلیلی بسیاری از افراد این دو را یکی می‌دانند. اما این دو تفاوت‌های دارند که از جمله این مغایرت‌ها مودم روتر tplink 8961n با مدل tp-w8961nd آنتن‌ها است؛ آنتن‌های مودم tplink 8961n ثابت هستند در حالیکه آنتن‌های مودم دیگر قابل جدا هستند.

پیشنهاد مطالعه

مدل‌های مختلف مودم روتر td-w8961n

برند مطرح تی پی لینک این مودم را با ورژن‌های مختلفی روانه بازار کرده است. در نگاه اول و از نظر ظاهری ورژن‌های مختلف این مودم‌ها هیچگونه تفاوتی با هم ندارند و تفاوت آن‌ها در پردازنده مرکزی، سوییچ و سال ساخت است. ورژن‌های مختلف این مودم روترها عبارت‌اند از:

  • td-w8961n v1
  • td-w8961n v2
  • td-w8961n v3
  • td-w8961n v4

 حال این سوال مطرح است که کدامیک از مودم روترها بهتر است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که مودم تی پی لینک 8961 ورژن 4 از تراشه به روزتری نسبت به سایر ورژن‌ها بهره‌مند است و استفاده از آن در میان کاربران بسیار رایج است. البته نسل چهارم این مودم روتر کمی گران‌تر از بقیه ورژن‌ها است.

مودم m7200

مودم قابل حمل تی پی لینک مدل m7200
مودم همراه m7200 و باتری 2000 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است. 

احتمالا شما نیز در هنگام استفاده از اینترنت همراه گوشی خود بارها با کندی یا قطع شدن اینترنت مواجه شده‌اید و به طبع از این موضوع بسیار آزرده خاطر شده‌اید. اما راهکار حل این مسئله چیست؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از مودم‌های همراه است که سرویس دهی بهتری نسبت به اینترنت‌های همراه دارد و شما با بهره‌مندی یکی از آن‌ها می‌توانید لذت استفاده از اینترنت پر سرعت را بچشید. در همین راستا یکی از بهترین ‌مودم‌های قابل حمل مودم m7200 تی پی لینک است. این مودم مانند مدل td-w8961n بسیار پرکاربرد است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

مودم جیبی m7200 از نسل چهارم شبکه همراه پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل با سیم‌کارت‌های نسل 4G به خوبی سازگار است. مودم همراه M7200 از باند دانلود با سرعت 150 مگابایت بر ثانیه و باند آپلود با سرعت 50 مگابایت بر ثانیه بهره‌مند است و به همین دلیل شما با خرید آن می‌توانید یک مودم باکیفیت و پرسرعت داشته باشید. از دیگر مشخصات m7200 می‌توان به وزن سبک، باتری 2000 میلی‌آمپر ساعتی و استفاده بصورت بی‌سیم و باسیم اشاره کرد.

مودم تی پی لینک m7300

مودم قابل حمل تی پی لینک مدل m7300
مودم m7300 دارای باتری قدرتمندی با شارژدهی 10 ساعته است.

یکی دیگر از بهترین مودم‌های این برند، مودم 4g قابل حمل تی پی لینک m7300 است. همانطور که مشخص است این مودم نیز مانند مدل m7200 از شبکه4G پشتیبانی می‌کند و از این نظر تفاوتی با هم ندارند. باند دانلود مودم همراه تی پی لینک m7300، 150 مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود آن نیز 50 مگابایت بر ثانیه است که به خوبی نیاز شما در دسترسی به اینترنت پرسرعت برآورده می‌سازد. یکی از قابلیت‌های جذاب این مودم، وصل شدن همزمان 11 دستگاه به آن است.

باتری مودم تی پی لینک مدل m7300 دارای ظرفیت 2000 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌توان تا 10 ساعت از آن استفاده کرد؛ البته این مقدار در حالت استندبای به 600 ساعت نیز می‌رسد. به بیانی ساده‌تر باتری مودم تی پی لینک 7300m از قدرت و کارایی خوبی برخوردار است. کمپانی تی پی لینک این مودم را در ورژن‌های مختلفی روانه بازار می‌کند و از همین رو مودم 4g قابل حمل تی پی لینک مدل m7300 v3 جدیدترین ورژن آن به حساب می‌آید.

مودم m7350

مودم تی پی لینک مدل m7350
مودم همراه تی پی لینک مدل m350 داری باند دانلود 150 مگابایت بر ثانیه و باند آپلود 50 مگابایت بر ثانیه است.

 مودم روتر tp link m7350 یکی دیگر از بهترین مودم‌های همراه به حساب می‌آید. البته این مودم از نظر مشخصات فنی تفاوت‌ چندانی با مدل‌های قبلی ندارد و مانند سایر مدل‌های ذکر شده از باند دانلود 150 مگابایت بر ثانیه و باند آپلود 50 مگابایت بر ثانیه بهره‌مند است. مودم m7350 تی پی لینک از شبکه‌های 2G، 3G و 4G نیز پشتیبانی می‌کند و از همین رو با انواع سیم کارت‌ها در ایران سازگار است. باتری مودم M7350، با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر ساعت تا 8 ساعت می‌تواند روشن بماند و در این مدت زمان نیاز شما به اینترنت را برآورده سازد. مودم m7350 مانند مدل m7300 دارای ورژن‌های مختلفی است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • مودم m7350 v3
  • مودم m7350 v4
  • مودم m7350 v4.1
  • مودم m7350 v5
  • مودم m7350 v6
  • مودم m7350 v6.2

مودم mr100

مودم روتر تی پی لینک مدل mr100
مودم روتر تی پی لینک مدل mr100 از شبکه 4G/LTE پشتیبانی می‌کند.

کمپانی تی پی لینک‌ نسل‌های مختلفی از مودم‌ها را روانه بازار می‌کند که در این بین مودم‌های mr نیز بسیار پرفروش و محبوب است. یکی از مودم‌های این نسل مودم mr 100 تی پی لینک است که با قیمت مناسب و امکانات خوبی عرضه می‌شود و به همین دلیل یک گزینه ایده‌آل برای خرید به حساب می‌آید. این مودم نیز از شبکه 4G/LTE نیز پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل با سیم‌کارت‌های نسل چهارم شبکه همراه سازگار است. از ویژگی‌های بی‌نظیر مودم mr 100 tp link می‌توان به اتصال 32 دستگاه بصورت همزمان اشاره کرد. مودم tl-mr100 با انواع سیم‌کارت‌ها سازگار است و شما با هرگونه سیم‌کارتی می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید.

مودم archer mr200

مودم روتر تی پی لینک مدل mr200
روتر تی پی لینک مدل mr200 می‌توان از آنتن‌دهی فوق العاده و کیفیت بی نظیری برخوردار است.

اگر در حال تحقیق و جستجو برای خرید مودم روتور باکیفیت هستید، بدون شک با نام مودم mr200 تی پی لینک مواجه خواهید شد. این مودم مانند بسیاری از مودم‌های دیگر تی پی لینگ از شبکه‌های 3G، 4G، TD-LTE پشتیبانی می‌کند و شما را از داشتن اینترنت پرسرعت بی‌نیاز می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مودم آرچر mr200 اتصال 64 دستگاه مختلف بصورت همزمان است که این ظرفیت به نوعی دو برابر مدل mr100 است. از دیگر قابلیت‌های mr200 tp link می‌توان به پشتیبانی از تمامی سیم کارت‌های موجود، سرعت بالا و آنتن‌دهی فوق العاده اشاره کرد.

مودم mr6400

مودم روتر تی پی لینک مدل mr6400
مودم روتر mr6400 در دسته مودم‌های دو انتن قرار می‌گیرد.

آخرین مودم نسل mr  که در لیست بهترین مودم‌های تی پی لینک قرار می‌گیرد، مودم سیمکارتی mr6400

است. برای بهره‌مندی از اینترنت پر‌سرعت با این مودم تنها نیاز است که یک سیم کارت 4G درون آن قرار دهید و از سرعت بالای اینترنت نهایت لذت را ببرید. مودم mr6400 تی پی لینک از دو آنتن داخلی برای ایجاد شبکه وای‌فای و دو آنتن بیرونی برای اتصال به شبکه اپراتورها بهره می‌برد. از سایر مشخصات مودم mr6400 می‌توان به طراحی زیبا، آنتن‌دهی مطلوب و سرعت دانلود مناسب اشاره کرد. اگر بخواهیم مودم tl-mr6400 را با مودم mr200 مقایسه کنیم، باید بگوییم که این مودم از مشخصات فنی پایین تری نسبت به هم نسل خود برخوردار است که به طبع قیمت پایین‌تری نیز دارد.

2.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا