به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر و چاپگر

مشکلات دستگاه کپی شارپ +  راه حل رفع آنها

مشکلات دستگاه کپی شارپ

دستگاه‌های کپی شارپ مانند هر برند ژاپنی دیگری بسیار باکیفیت هستند. نام این برند به تنهایی برای بسیاری از افراد، دلیلی قانع کننده برای خرید دستگاه است. اما مانند هر دستگاه دیگری، دستگاه کپی شارپ هم با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود که ممکن است شما را کلافه کند. اغلب زمانیکه از دستگاه‌های کپی شارپ به‌ صورت غیر اصولی استفاده شود، مشکلاتی برای دستگاه به‌وجود خواهد آمد.

شما به‌ عنوان فردی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید باید با مشکلات دستگاه کپی شارپ آشنا باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید، خرابی‌های دستگاه کپی شارپ را شناسایی و آن را رفع کنید. در این مطلب فالنیک قصد داریم تا شما را با رایج‌ترین مشکلات دستگاه کپی شارپ آشنا کنیم تا درصورت خرابی بتوانید آن‌ را تعمیر و هزینه‌های تعمیرات را به حداقل برسانید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

چک لیست مشکلات دستگاه کپی شارپ و راه حل آنها

مشکلات دستگاه کپی شارپ اغلب مشابه یکدیگر است و دلایل بروز آنها نیز یکسان خواهد بود. در ادامه مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلات دستگاه کپی شارپ به شما اعلام می‌شود.

کمرنگ بودن تصویر پرینت شده توسط دستگاه کپی شارپ

اغلب به دو دلیل برگه کپی گرفته شده کمرنگ می‌شود:

  1. پودر دولوپر شما به دلیل کارکردن زیاد و تعداد صغحه‌های زیادی که پرینت گرفته ، کمرنگ شده است.
  2. درام دستگاه پرینتر شما ضعیف شده است.

اغلب بروز یک یا هر دوی این دلایل باعث کمرنگ و بی‌کیفیت شدن چاپ می‌شود، برای رفع این مشکل بهتر است درام و پودر دولوپر خود را تعویض کنید.

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

یکی دیگر از مشکلات دستگاه کپی شارپ، گیر کردن کاغذ درون دستگاه است. این مشکل به دلایل مختلفی به‌وجود می‌آید. از جمله مهم‌ترین دلایلی که باعث بروز این مشکل می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قرار دادن نادرست کاغذهای سفید در سینی دستگاه است.
  2. در بسیاری از مواقع کاربر به دلیل عدم دسترسی به کاغذ با کیفیت از کاغذهای بی‌کیفیت و غیر استاندارد استفاده می‌کند که این کاغذها در دستگاه گیر می‌کنند.
  3. استاندارد نبودن سایز کاغذهای قرار گرفته درون دستگاه
  4. کثیف بودن کاغذی که برای پرینت درون دستگاه قرار گرفته شده است.
  5. نفوذ گرد و غبار به درون دستگاه

برای جلوگیری از به‌وجود آمدن این مشکل از کاغذهای استاندارد و تمیز استفاده کنید و محیطی که پرینتر در آن قرار گرفته شده است را از هرگونه آلودگی محیطی در امان نگه دارید. اگر با رعایت تمامی موارد بالا باز هم مشکل شما برطرف نشد، بهتر است از یک تکنسین ماهر برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

گیر کردن کاغذ درون دستگاه کپی
چنانچه کاغذی که درون دستگاه قرار می‌گیرد منگنه داشته باشد، ممکن است کاغذ درون دستگاه گیر کند.

چاپ خطوط اضافه توسط دستگاه کپی شارپ

یکی از آزار دهنده‌ترین مشکلات دستگاه کپی شارپ، چاپ خطوط اضافه است که باعث می‌شود، برگه‌های شما خراب شوند. زمانیکه این مشکل برای دستگاه کپی شارپ شما به‌وجود آمد، باید بدانید که دستگاه نیاز به سرویس دارد. خراب بودن درام، وجود مشکل در عملکرد دولوپر و وجود کثیفی و لک روی شیشه اسکنر دستگاه، می‌تواند، باعث بروز این مشکل شود. اگر از صحت تمامی این موارد اطمینان حاصل کردید، برای رفع این مشکل از یک تکنسین کمک بگیرید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

پیدا شدن خط‌های سفید رنگ در چاپ

یکی دیگر از مشکلات دستگاه کپی شارپ که ممکن است شما با آن روبه‌رو شوید، وجود لکه‌های سفید در برگه‌های چاپ شده است. زمانیکه این مسئله در دستگاه شما به وجود آمد، در مرحله اول باید سیم‌های شارژ MC و TC را تعویض کنید؛ بعد از چک کردن این موارد باید به سراغ دولوپر بروید و اطمینان حاصل کنید که کم نشده باشد. سپس به سراغ درام بروید و مشکل احتمالی آن را برطرف کنید.

بیرون ریختن پودر دولوپر از دستگاه کپی شارپ

به چند دلیل دستگاه کپی شارپ شما پودر دولوپر یا همان پودر سنگین را به بیرون می‌ریزد از جمله این موارد عبارتند از:

  1. خراب بودن یا پارگی سیم شارژرهای MC و TC
  2. مشکل داشتن اتصالات درب دستگاه کپی شارپ
  3. جرقه زدن شارژرهای درام

مهم نیست که به چه دلیلی این مشکل به‌وجود آمده است. رفع این مشکل دستگاه کپی شارپ کار ساده نیست و این دسته از خرابی‌های دستگاه کپی شارپ باید حتما توسط یک تکنسین ماهر و کاربلد رفع شود.

برطرف کردن خرابی‌های دستگاه کپی شارپ
برای رفع کلیه خرابی‌های دستگاه کپی شارپ می‌توانید از تعمیرکاران باتجربه فالنیک کمک بگیرید.

روشن شدن چراغ درام و نشان دادن Error توسط دستگاه کپی شارپ

اغلب زمانیکه چراغ درام روشن و عبارت Error Drum روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود، دستگاه بیش از 30 هزار برگه را پرینت کرده است. در این زمان تنها یک راه حل وجود دارد و آن هم تعویض درام دستگاه است. پیشنهاد می‌کنیم در هنگام تعویض درام، دولوپر را نیز تعویض کنید.

چروک شدن صفحاتی که توسط دستگاه کپی شارپ پرینت گرفته شده است

یکی دیگر از مشکلات دستگاه کپی شارپ که توسط کاربران گزارش داده شده است، چروک شدن صفحات کپی شده است. اغلب زمانی‌که فیوز دستگاه دچار نقص فنی شده باشد، این مشکل به‌وجود می‌آید. اما در برخی از مواقع به دلیل قرار دادن کاغذ غیر استاندارد در دستگاه کپی شارپ این مشکل رخ می‌دهد، اگر از استاندارد بودن کاغذهای خود اطمینان دارید؛ پس مشکل اصلی فیوز دستگاه است و باید عیب یابی و در صورت نیاز تعویض شود.

چاپ صفحه کاملا سیاه توسط دستگاه کپی شارپ

به دلایل مختلف ممکن است یک دستگاه کپی شارپ صفحه را کاملا سیاه چاپ ‌کند که پر شدن اضافه کارتریج، خراب بودن کارتریج تونر و خراب بودن پاک کن درام از جمله مهم‌ترین این دلایل هستند.

شنیده شدن صدای جیر جیر از دستگاه کپی شارپ

در برخی از مواقع کاربران گزارش داده‌اند که صدای شبیه به جیر جیر از داخل دستگاه شنیده می‌شود، این مشکل اغلب در اثر استفاده از درام و بلید غیر اورجینال به‌وجود می‌آید. در صورتیکه این صداها از دستگاه شما به گوش رسید، باید درام و بلید پاک کننده دستگاه‌ را تعویض کنید.

چسبیدن صفحات به یکدیگر

اغلب زمانیکه ناخنک دستگاه پرینتر شما خراب باشد، دستگاه چند برگه را با هم می‌کشد. این مشکل بسیار کلافه کننده است و باید هرچه سریعتر رفع شود.

مشکلات دستگاه کپی شارپ و قطعات داخلی آن
دستگاه کپی در صورتی‌که به درستی استفاده شود می‌تواند چندین سال بدون مشکل کار کند.

در این مقاله به مشکلات دستگاه کپی شارپ اشاره کردیم و نحوه رفع این مشکلات را به شما آموزش دادیم. به یاد داشته باشید که دستگاه‌های کپی شارپ قیمت بالایی دارند و بسیار هم حساس هستند و نباید در هنگام تعویض یا تعمیر قطعات، اشتباهی انجام دهید چرا که ممکن است یک مشکل کوچک و کم هزینه را به یک فاجعه تبدیل کند.

2.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا