به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

معرفی و بررسی برترین برند های تولید کننده سرور

بهترین برند های سرور

تصور کنید دنیای دیجیتال ناگهان خاموش شود …. دیگر نه خبری از جستجوی آنلاین، نه خرید اینترنتی و نه حتی سرگرمی‌های مجازی، است. کابوسی وحشتناک که بدون سرورها، به حقیقت می‌پیوندد. اما در این دنیای پهناور، کدام غول، تاج و تخت سرور را در اختیار دارد و زیر ساخت‌های حیاتی اینترنت و کسب‌و‌کارها را بر دوش می‌کشد؟

در دنیای فناوری اطلاعات، شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت محصولات متنوع مانند سرورها به فعالیت مشغولند که برخی از آن‌ها موفق‌تر از سایر رقبا عمل کرده‌اند. شرکت‌های بزرگی مانند HPE و DELL همواره جزو پیشتازان این حوزه بوده‌اند؛ در این مقاله فالنیک قصد داریم شما را با 10 مورد از بهترین برند های سرور در جهان آشنا کنیم و نکات جالبی را با شما خوانندگان عزیز به اشتراک بگذاریم. اگر قصد خرید سرور فیزیکی دارید و کنجکاوید بدانید کدام برند، قدرتمندترین سرورها را به بازار عرضه می‌کند و می‌خواهید برترین برند های تولید کننده سرور در جهان را بشناسید تا پایان همراه ما باشید.

خرید سرور فیزیکی با 24 ماه گارانتی معتبر فالنیک
خرید سرور فیزیکی در فروشگاه فالنیک به همراه پیکربندی آنلاین + درخواست پیش فاکتور و قیمت سرور + مشاوره رایگان + گارانتی 2 ساله معتبر + ارائه مشخصات سرور + قطعات اصل، برای شما فراهم است.
قیمت سرور فیزیکیتماس تلفنی

برترین برندهای تولید کننده سرور به ترتیب سهم فروش از بازار

براساس آمار اعلام شده در سایت history-computer در آگوست 2023، برترین تولید کنندگان سرور در جهان را براساس سهم فروش آنها از بازار می‌توانیم به ترتیب زیر معرفی کنیم:

شماره یک: Dell Technologies با 17.2 درصد سهم بازار

دل رتبه یک برترین برندهای تولید کننده سرور
شرکتDELL  با بیش از 17 درصد از سهم تجارت جهانی سرور، اولین تولید کننده برتر سرور در جهان محسوب می‌شود.

Dell Technologies Inc یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کامپیوتر در جهان است که بیشتر به خاطر لپ‌تاپ‌های بازی و تجاری رده بالای خود شناخته می‌شود. این شرکت در سال 1984 با نام PC’s Limited تاسیس شد، اما در سال 1987 به Dell Computer Corporation تغییر نام داد تا این‌که در سال 2016 با شرکت EMC ادغام شد.

این شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی همچنان کامپیوترهای شخصی، تلفن‌های هوشمند، تلویزیون و نرم‌افزارهای سطح بالای کامپیوتری تولید می‌کند. حوزه فعالیت این شرکت فراتر از خدمات رایج است و در زمینه‌های دیگری مثل امنیت رایانه، شبکه و امنیت اطلاعات نیز به فعالیت اشتغال دارد. این شرکت در قالب دو شرکت ترکیب شده با یکدیگر در زمینه تولید سرور نیز به فعالیت اشتغال دارد و توانسته است در طول سال‌های گذشته خوش بدرخشد.

Dell Client Solutions که 48 درصد از درآمد دل را تشکیل می‌دهد، همچنان رایانه‌های شخصی رومیزی، نوت بوک، تبلت و تجهیزات جانبی مختلف را با نام تجاری Dell تولید می‌کند. نهاد دیگر، Dell EMC Infrastructure Solutions Group، که 41 درصد از درآمد سالانه دل را به خود اختصاص می دهد در زمینه ساخت سرور، تجهیزات ذخیره‌سازی و شبکه به فعالیت اشتغال دارد.

همین مسئله باعث شده شرکت دل به عنوان بزرگ‌ترین شرکت سازنده سرور در جهان با بیش از 16 درصد سهم تجارت بازار جهانی سرورها جهانی شناخته شده و پس از آن شرکت HPE قرار بگیرد.

برای انتخاب سرور مناسب، خواندن مقاله راهنمای خرید سرور فیزیکی را از دست ندهید.

شماره 2: شرکت HPE با 16.8 درصد سهم بازار

اچ پی یکی از بهترین برند های سرور
شرکت HPE با سهم 16.8 درصدی از بازار سرور، دومین تولید‌کننده بزرگ سرور در جهان است.

قبل از اینکه اچ ‌پی به یک شرکت فناوری اطلاعات چند ملیتی تبدیل شود، ابزارهای آزمایش و اندازه‌گیری را برای والت دیزنی در سال‌های 1938 و 1939 تولید می‌کرد. به ندرت شخصی وجود دارد که لوگوی نمادین hp را روی چاپگر، اسکنر یا لپ‌تاپ ندیده باشد، اما شرکت هیولت پاکارد دیگر وجود ندارد – خوب، حداقل به شکل اصلی که آن ‌را می‌شناختیم. بسیاری با این واقعیت آشنا نیستند.

در طول دهه‌ها، این شرکت به یک شرکت چند ملیتی تبدیل شد که به دلیل کیفیت بالای محصولات خود مورد احترام قرار گرفت و در سال 2007 رسما به تولید‌کننده پیشرو رایانه شخصی در جهان تبدیل شد. اچ پی در واقع در توسعه و تولید تجهیزات محاسباتی، ذخیره‌سازی داده‌ها یا به عبارت دقیق‌تر استوریج‌ها و سخت‌افزار شبکه، طراحی نرم‌افزارهای نظارتی و ارائه خدمات تخصص به فعالیت اشتغال دارد.

این شرکت به بازاریابی بیشتر محصولات خود برای خانواده‌های مختلف محصولاتی که تولید کرده ادامه می‌دهد اما خدمات کلان داده به مشاغل را نیز ارائه می‌دهد. در سال 2015، این شرکت تغییر و تحولاتی را تجربه کرد و نام خود را به Hewlett Packard Enterprise یا به اختصار HPE تغییر داد. این شرکت در حال حاضر دومین تولید‌کننده بزرگ سرور در جهان است.

برترین برندهای تولید کننده سرور

شماره 3: شرکت Inspur با 10.1 درصد سهم بازار

Inspur سومین برند برتر تولید کننده سرور
شرکت Inspur با کسب 10.1 درصد از سهم بازار سرور، سومین برند برتر تولید کننده سرور در جهان است.

Inspur یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات در کشور چین است که در درجه اول روی مفاهیم کلیدی مثل کلان داده‌ها، سرورها، تجهیزات ذخیره‌سازی، فناوری‌های هوش مصنوعی و برنامه‌ریزی منابع سازمانی تمرکز دارد. این شرکت در گذشته مرکز بازاریابی خود را در اوایل دهه 2000 به پکن منتقل کرد و حتی 20 میلیون دلار از مایکروسافت سرمایه دریافت کرد.

سری کامپیوترهای Inspur Server در سال 1993 به بازار چین معرفی شد و بعدا به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کرد. با توجه به موضع سیاسی چین در آن زمان، جزئیات بسیار کمی در مورد فناوری مورد استفاده توسط این شرکت منتشر شد، بنابراین فرض بر این است که سری سرورهای Inspur اولین سرورهایی بودند که در ابتدا توسط یک شرکت چینی ساخته شدند.کدکوتاه

خط تولید شامل سرورهای GPU است که ماشین‌های فوق‌العاده قدرتمندی هستند که قادر به مدیریت بارهای کاری و برنامه‌های هوش مصنوعی هستند. همچنین، این شرکت در زمینه طراحی سرورهای رک‌مونت، سرورهای محاسباتی باز و سرورهای چند گرهی نیز به فعالیت اشتغال دارد. به عنوان مثال، آخرین سرور GPU آن‌ها دارای 16 پردازنده گرافیکی ساخت شرکت انودیا (Nvidia) است که در مجموع می‌تواند عملکرد محاسباتی 20 پتافلاپ (20000 ترافلاپس) را تولید کند. برای مقایسه، یک Nvidia Ge Force RTX 3090 معمولی تنها 36 ترافلاپس (0036 پتافلاپ) خروجی دارد.

شماره چهار: شرکت Lenovo Group Limited با 6.2 درصد سهم بازار

Lenovo Group رتبه 4 برترین برند تولید کننده سرور
لنوو در حال حاضر جزو چهارمین برند برتر تولید کننده سرور در جهان است.

لنوو یکی دیگر از شرکت‌های فناوری چندملیتی چینی است که متخصص در طراحی و تولید لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم‌افزار و راه‌حل‌های تجاری است. این شرکت در سال 1984 تاسیس شد و کار خود را با تولید رایانه‌های شخصی متنوع آغاز کرد و در ادامه برخی از شرکت‌های فعال در این زمینه یا پتنت‌های مربوطه در این زمینه را خریداری کرد. یکی از قابل توجه‌ترین خریدها، خرید و ادغام مجوز تولید رایانه‌های شخصی IBM، و سرور‌های مبتنی بر معماری x86 بود.

در سال 2013، لنوو از hp به عنوان تولیدکننده شماره یک رایانه در جهان گرفت. از سال 2021، این شرکت لقب بزرگ‌ترین فروشنده رایانه شخصی در جهان را از نظر تعداد فروش به خود اختصاص داده است. امروزه، این شرکت بیشتر به خاطر خطوط تولید دسکتاپ IdeaCentre و ThinkCentre، خط تجاری لپ‌تاپ‌های ThinkPad که از IBM خریداری کرده، و لپ‌تاپ‌های مصرف‌کننده IdeaPad، Yoga و Legion شناخته می‌شود که مورد آخر به طور فزاینده‌ای توسط گیمرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به غیر از لوازم الکترونیکی مصرفی، لنوو ایستگاه‌های کاری، سرورها، ابررایانه‌ها و نرم‌افزارهای مدیریت فناوری اطلاعات را تولید می‌کند. لنوو پس از خرید خطوط سرور IMB، از جمله IBM System x و IBM Blade Center در سال 2014، گفت که هدف شرکت تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید‌کننده سرور در جهان است و این شرکت حتی نیروی کار IBM را برای کاهش هر گونه خرابی در تولید ادغام کرد. لنوو در حال حاضر چهارمین شرکت بزرگ تولیدکننده سرور در جهان است.

شماره 5: IBM  با 5.3 درصد سهم بازار

IBM شماره 5  بهترین برند های سرور
تمرکز اصلی IBM  تنها روی ساخت سرورها نیست و روی نوآوری در صنعت فناوری اطلاعات و کامپیوتر نیز فعالیت دارد.

آی‌بی‌ام یا شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی، شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که در سال 1911 به عنوان شرکت محاسبه- Computing-Tabulating-Recording شروع به کار کرد تا این‌که در سال 1924 نام آن به IBM تغییر یافت. امروزه این شرکت به تولید سخت‌افزار کامپیوتر و راه‌حل‌های نرم‌افزاری مختلف و ارائه خدمات میزبانی و مشاوره‌ای در زمینه‌هایی مانند کامپیوترهای مین‌فریم و فناوری نانو به فعالیت اشتغال دارد.

IBM یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های تحقیقاتی است، زیرا رکورد بیشترین پتنت‌های (ثبت اختراع) سالانه ایالات متحده را که توسط یک شرکت به مدت 29 سال متوالی ایجاد شده به خود اختصاص داده است. یکی از برجسته‌ترین اختراعات این شرکت ماشین‌های باجه خودکار (ATM) بودند. البته، این شرکت در زمینه اختراع فلاپی دیسک، هارد دیسک‌های چرخان، کارت‌های نوار مغناطیسی، بارکدهای UPC و زبان برنامه‌نویسی SQL نیز معروف است.

علاوه بر تولید سرورهای غیر 86، این شرکت یک IBM SoftLayer طراحی کرده که یک سرور اختصاصی، میزبانی مدیریت شده و ارائه‌دهنده محاسبات ابری است که میزبان بیش از 81000 سرور است. از نظر فروش، این شرکت با 5.3 درصد سهم بازار در فاصله کمی با لنوو قرار دارد. تمرکز اصلی این شرکت دیگر روی ساخت سرورها نیست و بیشتر روی نوآوری در صنعت فناوری اطلاعات و کامپیوتر فعالیت دارد. این شرکت در سال 2019 IBM اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری تحت عنوان IBM Q System One را معرفی کرد.

شماره 6: هواوی با 4.9 درصد سهم بازار

نزدیک 5 درصد از سهم بازار سرور در اختیار شرکت هواوی است.

هوآوی از شرکت‌های پر حاشیه سال‌های اخیر بوده که در اصل یک شرکت فناوری چند ملیتی چینی است و در مقایسه با نمونه‌های معرفی شده تازه ‌وارد به نظر می‌رسد، زیرا قبل از راه‌اندازی خط تلفن‌های هوشمند خود به ندرت شناخته شده بود. این شرکت در واقع در سال 1987 تاسیس شد. در حالی که ابتدا تمرکز این شرکت روی ساخت سوئیچ‌های تلفن بود، اما بعدها دامنه فعالیت خود را گسترش داده و روی ساخت شبکه‌های مخابراتی، خدمات عملیاتی و مشاوره‌ای و لوازم الکترونیکی مصرفی متمرکز شد.

در سال 2012، هواوی از اریکسون به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در جهان پیشی گرفت و در سال 2018، اپل را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان پشت سر گذاشت. در سال 2020، هواوی برای اولین بار از سامسونگ و اپل در زمینه ساخت و تولید گوشی‌های هوشمند پیشی گرفت، زیرا محصولات خود را با قیمت کمتری در اختیار مشتریان قرار می‌داد.

امروزه، هوآوی در زمینه ساخت سرورها نیز به فعالیت اشتغال دارد، اما گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این شرکت به دنبال فروش کسب‌و‌کار سرور x86 خود به دلیل تحریم‌های امریکا است که فروش محصولات و فناوری‌های کلیدی در حوزه تراشه‌ها و ریزتراشه‌ها به این شرکت را ممنوع کرده است. این شرکت در حال حاضر کمی بیش از 4 درصد از بازار سرور را در اختیار دارد.

شماره 7: Supermicro نزدیک به 4.8 درصد سهم بازار

هفتم برند تولید کننده سرور در دنیا
شرکت Supermicro به تولید سرورهای با عملکرد و کارایی بالا و همچنین نرم‌افزارهای مدیریت سرور معروف است.

Supermicro یکی از شرکت‌های کمتر شناخته شده در فهرست ماست که در زمینه ساخت تجهیزات الکترونیکی مصرفی یا مخابراتی به فعالیت اشتغال ندارد و به طور کامل روی ساخت تجهیزات اینترنت اشیا و تولید سرور متمرکز است. در واقع Supermicro به تولید سرورهای با عملکرد و کارایی بالا و همچنین نرم‌افزارهای مدیریت سرور معروف است.

البته، این شرکت در زمینه ساخت سیستم‌های ذخیره‌سازی عظیم مناسب برای کاربردهای مختلف، از جمله مراکز داده سازمانی، محاسبات ابری، هوش مصنوعی و محاسبات لبه نیز سابقه درخشانی دارد. این شرکت تقریبا به طور اختصاصی روی ساخت سرورها متمرکز است. این شرکت در زمان تاسیس در سال 1993 با یک تیم پنج نفره کار خود را آغاز کرد، اما در طول سال‌ها موفق شد به یک شرکت معتبر تولید‌کننده سرور تبدیل شود که محصولات خود را به برخی از بزرگترین نام‌ها در صنعت فناوری مانند اینتل نیز عرضه می‌کند.

شماره 8: فوجیتسو – 3.1 درصد از سهم بازار

فوجیتسو رتبه 8 برترین تولید کننده سرور در جهان
فوجیتسو بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و تولید‌کننده سخت‌افزار در ژاپن و یکی از بهترین برند های سرور در جهان است.

فوجیتسو بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و تولید‌کننده سخت‌افزار در ژاپن و ششمین شرکت بزرگ جهان است. دومی بیشتر به دلیل ساخت محصولات محاسباتی شخصی و سازمانی، از جمله x86، SPARC، و مین‌فریم‌های سازگار با سرورها است. همچنین، این شرکت در زمینه ساخت محصولات و خدمات متنوعی از جمله تجهیزات ذخیره‌سازی داده‌ها، مخابرات و وسایل الکترونیکی پیشرفته نیز شناخته می‌شود.

این شرکت در سال 1935 و تقریبا قبل از جنگ جهانی دوم تاسیس شد که آن را به یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فناوری اطلاعات در جهان پس از IBM و Hewlett-Packard تبدیل کرده است. شرکت‌هایی که هنوز هم در دنیای تجارت فعال و شناخته شده هستند. این شرکت از سال 1955 تا 2002 مین‌فریم‌ها را تولید می‌کرد، اما اکنون فقط در زمینه ساخت ریزکامپیوترها، سرورها، و عمدتا خدمات محاسبات ابری مثل خدمات IaaS و PaaS به فعالیت اشتغال دارد.

شماره 9: Sugon با 2 درصد سهم بازار

Sugon رتبه 9 برترین برندهای تولید کننده سرور
شرکت sugon با دارا بودن دو درصد از سهم بازار سرور توانسته در جایگاه نهم برترین تولید کنندگان سرور جهان قرار بگیرد.

Sugon یک سازنده ابر رایانه و سرور‌های مبتنی بر معماری x86 مستقر در چین است که دانش لازم برای ساخت سرورها را از مرکز تحقیقات آکادمی علوم چین دریافت می‌کند که هنوز هم ارتباط نزدیکی با این بخش دارد. این شرکت در سال 1996 با نام رسمی Dawning Information Industry Company Limited و با هدف تحقیق و توسعه در مورد محصولات و فناوری‌های پیشرفته که چین را از تامین‌کنندگان فناوری خارجی مستقل می‌کند، تاسیس شد.

در سال 2011، این شرکت ابر رایانه Dawning 6000 را معرفی کرد که البته در زمان خودش سریع‌ترین ابر رایانه نبود، اما یکی از کارآمدترین‌ها بود. این ابرکامپیوتر با استفاده از قطعاتی ساخته شد که به‌طور کامل در چین توسعه یافته و تولید شده بودند.

شماره 10: شرکت H3C با کمتر از یک درصد سهم بازار

H3C در بین بهترین برند های سرور، رتبه دهم بازار جهانی
شرکت H3C جزو بهترین برند های سرور در جهان است و از نظر سهم بازار در رتبه دهم را دارد.

H3C در سال 2003 شرکت‌های هواوی و Com3 طی تلاشی مشترک نیمی از سهام شرکت تازه تاسیس H3C را در اختیار داشتند. بعدها 3Com تغییر برند داد و محصولات خود را به عنوان joint venture به بازار عرضه کرد.  با گذشت زمان چندین مقام 3Com سمت‌های خود در H3C را به دلیل اقدامات مشکوک هواوی ترک کردند.

در سال 2008، Com3 نزدیک به 80 درصد از سهام هواوی را در جوینت ونچر خریداری کرد و H3C نیز در ادامه توسط HP تصاحب شد. البته تا زمان ادغام کامل به عنوان بخشی مستقل از شرکت عمل می‌کرد. پس از تحولات داخلی شرکت اچ‌پی، H3C به عنوان بخشی از HPE به کار خود ادامه داد و اکنون محصولات خود را تحت نام تجاری H3C در بازارهای آسیایی عرضه می‌کند.

10 شرکت ذکر شده در این مقاله در حال حاضر بر بازار سرورها تسلط دارند، اما دقت کنید این بازار ماهیت پویا و در حال تغییری دارد. ظهور فناوری‌های جدید، مانند محاسبات ابری و هوش مصنوعی (AI)، در حال حاضر تاثیر زیادی بر بازار سرور گذاشته است. این روندها و همچنین فناوری‌های جدیدی که هنوز از آن‌ها رونمایی نشده است به شکل دادن به صنعت و تغییر موازنه کمک خواهند کرد. در حالی که این 10 شرکت ممکن است با وجود فناوری‌های جدید بازهم جایگاه خود را حفظ کنند، اما فناوری‌های نوظهور فرصت‌هایی را برای بازیگران جدید به وجود خواهد آورد تا جایگاهی در این بازار برای خود ایجاد کنند.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا