به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

چگونه حافظه پرینتر را پاک کنیم؟

پاک کردن حافظه پرینتر

یک پرینتر، به دلایل مختلف سخت افزاری مثل جمع شدن کاغذ، پرینت را به طور ناگهانی متوقف می‌کند. اما اگر پرینتر به لحاظ ظاهری خوب به نظر برسد ولی در عین حال کار نکند، به احتمال زیاد عملیات پرینت، در حافظه پرینتر گیرکرده است. بیشترین گیر در عملیات مربوط به حافظه کامپیوتر شما است و با یک فرمان در ویندوز و یا راه اندازی مجدد کامپیوتر اصلاح می‌شود.
اگر با پاک کردن حافظه پرینتر مشکل حل نشد، راه اندازی مجدد پرینتر همه داده‌های متوقف در پرینتر را پاک می‌کند.


در صورتی که برای نصب، راه اندازی و کار با پرینتر، پلاتر و اسکنر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن 9099071843 تماس بگیرید.
از ساعت 8:30 تا 17:30پاسخگوی شما هستیم.

حافظه پرینتر چگونه کار می‌کند؟

برای نگهداری دستورات چاپی که در زمان‌های مختلفی به پرینتر ارسال می‌شود، کامپیوتر شما صف انتظار چاپ ایجاد می‌کند. این صف، که برای همه کاربران آن کامپیوتر کار می‌کند، لیستی از دستورات چاپ درخواستی را با تمام داده های مورد نیاز در حافظه موقت پرینتر که به آن قرقره چاپ (Print (Spool گفته می‌شود، ذخیره می‌کند. وقتی که پرینتر یک دستور چاپ را به پایان می‌رساند، کامپیوتر دستور بعدی را از SPOOL ارسال می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

بیشتر پرینترهای جوهرافشان خانگی، دستور پرینت‌ها را مستقیم از اطلاعات SPOOL دریافت می‌کنند. بنابراین، برای پاک کردن اسنادی که گیر کرده، باید داده‌ها را به جای اینکه از حافظه خود پرینتر پاک کنید، به طور مستقیم از صف انتظار Spool پاک کنید. بعضی پرینترهای گران قیمت، مثل پرینترهای لیزری تحت شبکه) NETWORKED LASER PRINTER (دارای حافظه موقت هستند که در داخل پرینتر تعبیه شده است.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید،  با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.
خدمات تعمیر پرینتر

لغو دستورات چاپ

برای پاک کردن صف انتظار چاپ روی ویندوز 7 و 8: گزینه Devices and printers را از Control panel باز کنید و روی پرینتری که نیاز به پاک کردن دستورات چاپ دارد، کلیک راست کنید. بعد آن، روی گزینه See What’s Printing کلیک کرده و منوی پرینتر را باز کنید.

Cancel all document را انتخاب کنید و سپس گزینه YES را بزنید، لیست پرینت در عرض چند ثانیه پاک خواهد شد. اگر یک یا چند دستور چاپ در لیست باقی بماند، کامپیوتر خود را ریست کنید تا حافظه آن پاک شود. هر کامپیوتری برای پرینتر تحت شبکه یک لیست انتظار دارد. بنابراین در صورتیکه این کار مشکل شما را برطرف نکرد، ممکن است مجبور شوید این عمل را روی چندین کامپیوتر روی شبکه انجام دهید.

پاک کردن حافظه پرینتر
پاک کردن صف انتظار چاپ روی ویندوز 7 و 8
تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید،  با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.
خدمات تعمیر پرینتر

ریست کردن پرینتر

اگر بعد از پاک کردن دستورات چاپ از روی کامپیوتر، پرینتر شما هنوز کار نمی‌کند، ممکن است لازم باشد تا پرینتر خود را RESET کنید تا دستورها از حافظه آن پاک شود. برای این کار؛ پرینتر را خاموش کنید و پریز آن را از برق جدا کنید. قبل از اتصال مجدد سیم برق، پرینتر را برای دقایقی رها کنید تا مطمئن شوید حافظه تمام انرژی خود را از دست داده است. بعد از زدن پرینتر به برق و روشن کردن آن، قبل از ارسال دستور پرینت جدید، منتظر شوید پرینتر مراحل راه اندازی خود را انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه

پاک کردن اطلاعات ذخیره شده چاپی در تنظیمات حافظه پرینتر

بعضی از پرینترها اطلاعات تنظیمات پرینتر را در حافظه بلند مدت ذخیره می‌کنند، حتی اگر دستگاه را از برق هم بکشید، اطلاعات در حافظه باقی می‌ماند. این اطلاعات شامل تنظیمات شبکه و تنظیمات کاغذ است. پاک کردن این اطلاعات که به آن تنظیم مجدد سرد (Cold Reset) گفته می‌شود، پرینتر را به تنظیمات کارخانه برمی‌گرداند.

این کار مشکلات حاد پرینتر را حل می‌کند، اما برای رفع مشکل “دستورات گیر کرده در حافظه” ضروری نیست. فرآیند پاک کردن حافظه دائم، بر اساس نوع برند و مدل پرینترها تغییر می‌کند. به عنوان مثال در بسیاری از پرینترهای لیزری اچ‌پی نیاز است کلید GO را هنگامREBOOT شدن دستگاه نگه دارید.

 

منبع: techwalla.com

4.3/5 - (36 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫352 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    پرینتر مدل Hp laser jet P1102هست خواستم پرینت بگیرم که نگرفت و چند بار روی پرینت کلیک کردم نگرفت خاموش کردم روز بعد دوباره آمد پرینت گرفت و لی یک فایل 30صفحه ای چند بار پرینت میگیره من زود برگه ها رو خارج کردم و خاموش کردم لطفاً راهنمایی کنید چطور پرینت لغو کنم ممنون

    1. با سلام
      مجد عزیز، این مشکل به علت درخواست چند مرتبه شما برای پرینت اسناد اتفاق افتاده است.
      برای لغو دستور چاپ باید از قسمت Control panel روی گزینه Devices and printers کلیک کرده و گزینه See What’s Printing را بزنید. با زدن دکمه Cancel all document همه فایل های موجود در حافظه پاک می شود.
      در مقاله چگونه حافظه پرینتر را پاک کنیم؟ جزئیات این مورد توضیح داده شده است.

  2. سلام وقت بخير من يه اسكنر كنون 4200f دارم ميخواستم بدونم اين اسكنر حافظه داره؟چيزايي كه باهاش اسكن شده ثبت شده توي حافظه؟؟؟

    1. یاس عزیز سلام، وقت شما هم بخیر، اسکنر کانن 4200f حافظه ندارد.

  3. سلام خسته نباشید
    من دستگاه canon ts8150 دارم وقتی تست جوهر میکنم تعداد کپی های که کردم میاد مثلا زده 2000 دستگاه پرینت کرده
    چطور میتوانم این عدد رو صفر کنم
    ممنون
    منتظر جوابتان هستم

  4. سلام وقتتون بخیر
    پرینتری lj pro mfpm26a دارم که کارت و پورت شبکه نداره

  5. سلام
    پرینترمدرسه ‌ML 2160 کوچک هست هردولامپ روی پرینتر روشن میشه وکاغذ بالا نمیاره چکار کنم؟

  6. سلام من پرینتر hp deskjet 1560 دارم به گوشی متصل شده ولی فایلی را که میخوام پرینت کنم پرینت نمیشه درحال ارسال می مونه مشکل از ضیف بودن کابل هست یا مشکل otgممنون اگه راهنمایی کنید.

  7. سلام دوتا پرینتر تو دفتر دارم یکیhp2035 و hp400 اینا هرچی دستور پرینت میدی انجام نمیده بعد ری استارت سیستم همه رو با هم یهو میده
    یکی دیگههم هرچی پرینت میدی برا خودش یه سری نوشته بی ربط انگلیسی میده بیرون
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  8. سلام وقت بخیر
    بنده پرینتر HP laser jet 1018 دارم . چند وقته که پرینت نمیگیره.بعضی اوقات هم که میگیره پرینت های قبلیمو که قبلا نگرفته بود رو میگیره .حافظشو طبق گفته هاتون پاک کردم ولی متاسفانه درست نشد

  9. آیا می‌توان سندی ورد که قبلاً توسط رایانه پرینت نمودیم بعد از چند دقیقه از طریق پرینتر دو باره پرینت بگیریم

  10. خیلی ممنون عالی راهنمایی کردین به درد من که خورد قشنگ😁😁🌷🌷

  11. سلام من یه فایل pdf رو چاپ کردم و بعد از اتمام کار فایل رو حذف کردم ایا امکانش هست بتونم مجددا اون فایل رو چاپ کنم در حافظه پرینتر یا حافظه کامپیوتر ایا فایل احتمالش هست موجود باشه….یا در صف چاپ موجود باشه هنوز و بتونم مجدد چاپ کنم یا حتی ذخیره کنم

  12. سلام دستگاه کپی m12دارم هرچی فایل پرینتری را حذف کنم بازهم پرینت فایلهای قبلی را می زند لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  13. سلام من یک دستگاه پرینتر دارم ک وقتی پرینت میگیرم کلمه copy پشت زمینه برگه چاپمی شود

  14. سلام وقت بخیر / ببخشین من پرینترم canon هست و پرینت نمیگیره کلا وتازه خریدم خیلی خوب کار میکرد یه کاغذی گیر کرد توش من در اوردم البته در نیمومد من کشیدمش بیرون از اون به بعد دیگه کار نمیکنه چند بار روشن خاموش کردم حافظم پاک کردم بازم کار نمیکنه نمیدونم از کجا نگاه کنم ببینم اونجا کاغذی گیر کرده یا نه ؟/؟ ممنونم راهنمایی کنین

  15. سلام
    من یک دستگاه پرینتر توشیبا دارم که هنگام دریافت فکس به مشکل خورده و فاکس در حافظه دستگاه مانده و job status شده است .چطور میشه حافظه را پاک کرد

  16. سلام : و خسته نباشید
    چاپگر چهارکاره سامسونگ 4216 دارم چند وقته که وقتی از دستگاه پرینت یا کپی میگیرم در پایین کاغذ این عبارت چاپ میشه : : PI:40 PAI:0 PV:6 ADC:99 BIV:40 PNUM:5 TC:205396/8168594
    حتی وقتی پرینت یا کپی بدون متن میگیرم باز هم چاپ میشه : لطفا بفرمائید چجوری میشه این مشکل رو حل کرد با تشکر

    1. درود بر شما
      ایلیا عزیز، دستگاه باید توسط سرویسکار بازدید شود، بهتر است برای تعمیر پرینتر اقدام کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02154591919 در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  17. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم وقتی کار پرینت تموم میشه در رایانه ذخیره میشه که چه چیزایی پرینت گرفته شده؟ و اگه ذخیره میشه از کجا میشه پاکش کرد؟

    1. درود بر شما
      هما عزیز، بعد از پرینت چیزی ذخیره نمیماند و اطلاعاتی از اینکه چه چیزی پرینت گرفته شده نیز نخواهد ماند.
      موفق باشید

  18. سلام hp p2055dدارم error (iutput bin is full ) میدهد
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. درود بر شما
      دوست عزیز، خروجی پرینتر ایراد دارد و باید دستگاه توسط متخصص بررسی شود.
      موفق باشید

  19. سلام وقتی به پرینتر صفحه ی جدید میدم چرا صفحات قبلی رو چاپ میکنه؟

    1. درود بر شما
      علیرضا عزیز، درایور رو مجدد نصب کنید.
      موفق باشید

  20. سلام من تمام مراحل رو برای پاک کردن انجام دادم ولی متاسفانه الان پیرینت نمیتونم بگیرم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

    1. باسلام
      فریبرز عزیز، دقیقا هنگام پرینت با چه مشکلی روبرو هستید؟ پیشنهاد میکنیم مقاله «چگونه پرینت بگیریم؟» را مطالعه کنید اگر مشکل حل نشد، دقیق‌تر مشکل خود را بیان کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

  21. احمد رضا
    1399/09/21
    باسلام دستگاه پرینتر برادر مدل MFC-7450 دارم یک برگ فکس برایم ارسال کرده اند ولی هرچه پرینت میگیرم تمام نمیشود و بافراش تخلیه نمیشود و تمام راه های ریست کردن را انجام دادم ولی مواثر واقع نشده است بفرمائید چه کار کنم ؟

    1. درود بر شما
      احمدرضا عزیز، دستگاه باید توسط سرویسکار بررسی شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره 02154591919 در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  22. سلام وقتتون به بخیر. پرینتر من سامسونگ ml 1610 هست.تازه کارتریج رو شارژ کردم.متاسفانه فایل اول رو که باز کردم ،مدام از همون فایل پرینت میگیره و نمیتونم تا زمانی ک پرینتر رو خاموش روشن کنم،از فایل دگ ای پرینت بگیرم.چندتا راهکار تو گوگل بود ک ازطریق تنظیمات کنترل پنل انجام دادم اما خب نتیجه ای نداد.خودش به ترتیب از صفحه اول تااخر رو پرینت میگیره و مدام اینکار تکرارمیشه و نمیتونم مثلا از یه صفحه ی مشخص پرینت بگیرم.مشکل از چیه!بعضی وقتا هم کاغذ تا نصفه میره داخل

    1. درود بر شما
      دستگاه باید توسط سرویسکار بررسی شود، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره 02154591919 تماس بگیرید.
      موفق باشید

  23. سلام
    من پرینتر ام درحالت چاپ برگه a4 هست و من میخام تقییرش بدم روی برگه a5 سیو کنمش چجوری همش باید دستی a5 کنمش

    1. باسلام
      مصطفی عزیز، اگر پرینتر دارای پنل است، از منوی دستگاه باید تنظیمات را اعمال کنید.

  24. سلام اگه گوشی رو بزنیم تنظیمات کارخانه بازم میشه از کل گوشی پرینت بگیرن؟

    1. باسلام
      الله عزیز اگر منظورتان این است که عملکرد گوشی از بین نمیرود که باید بگوییم مشکلی پیش نمی آید.
      اما اگر نگران افشای اطلاعات گذشته هستید خیر اطلاعات پاک میشود.

  25. سلام
    آیا تبلت به پرینتر وصل میشه
    مدل hp m26nw
    لطفا راهنمایی کنید. متشکرم

    1. باسلام
      دوست عزیز از طریق وای فای می‌توانید به پرینتر متصل شوید

  26. سلام
    من پرینتر مدل hp m26nw دارم چگونه می تونم به گوشی آیفون وصل بشم
    لطفا راهنمایی کنید

    1. باسلام
      دوست عزیز متاسفانه دستگاه شما از AirPrint پشتیبانی نمی کند و نمیتوانید با گوشی آیفون پرینت بگیرید. این دستگاه فقط با اندروید سازگار است

  27. سلام وقت بخیر من قبلا ازورد چندتا پرینت گرفتم اما سیوشون نکردم میشه دوباره پیداشون کنم توسیستمم دوباره لازمشون دارم

  28. سلام-من میخام لغو پرینت رو بزنم ولی چون از طریق شبکه به پرینتر وصل میشم نمیشه راهنمایی میفرمایید

    1. باسلام
      دوست عزیز، اگر پرینتر بصورت share نصب شده است، باید از روی سیستم اصلی پرینت را لغو کنید و یا پرینتر را خاموش کنید.

دکمه بازگشت به بالا