به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کامپیوتر و لپ تاپ

راهنمای خرید بهترین کروم بوک

راهنمای خرید بهترین کروم بوک

کاربرانی که دغدغه قیمت لپ تاپ را دارند می‌توانند کروم بوک را انتخاب کنند که یک جایگزین ارزان‌قیمت برای لپ تاپ است و با سیستم عامل گوگل کار می‌کند. در این مقاله مشخصات مختلفی که باید هنگام انتخاب کروم بوک به آن‌ها توجه کنیم را بررسی می‌کنیم. سپس درباره مزایا و معایب کروم بوک صحبت می‌کنیم تا ببینید آیا این دستگاه برای کاربردهای شما مناسب است یا خیر. با راهنمای خرید کروم بوک در فالنیک همراه باشید.

کروم بوک چیست؟

کروم بوک، نوع جدیدی از لپ تاپ است که به کمک آن می‌توانید فرآیندهای مختلف را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهید. کروم بوک، از سیستم عامل ChromeOS استفاده می‌کند. این لپ تاپ برپایه گوگل کار می‌کند و از این رو، از نظر امنیتی، بسیار قدرتمند است.

سیستم عامل گوگل، Google Assistant را دارد که به وسیله آن می‌توانید فرمان صوتی بدهید. ابزارهای گوگل، به صورت پیش‌‌فرض در منوی کروم بوک قرار گرفته‌اند. در پایین صفحه نیز، گوگل کروم و گوگل پلی استور را می‌بینید.

هرچند کروم بوک دستگاهی است که برپایه اینترنت طراحی شده، اما می‌توانید به صورت آفلاین نیز از آن استفاده کنید و سرویس‌های مثل Google Docs و Google Sheets را به صورت آفلاین اجرا کنید. کروم بوک‌هایی که به اینترنت وصل نیستند فایل‌ها را ویرایش و روی دستگاه ذخیره می‌کنند، و این فایل‌ها دفعه بعدی که به اینترنت وصل شدید، با نسخه آنلاین همگام‌سازی می‌شوند.

کروم بوک‌ها از نظر سخت‌افزاری با هم فرق دارند، چون توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند. کروم بوک‌هایی وجود دارد که با قیمت بسیار پایین عرضه می‌شوند و از طرفی کروم بوک‌هایی هست که با بهترین سخت‌افزار طراحی شده‌اند و قیمت بالایی دارند. بعضی شرکت‌ها کروم بوک گیمینگ تولید کرده‌اند که چون مبتنی بر گیمینگ ابری است، نرخ رفرش بالاتر و کیبورد باکیفیت‌تری دارد.

خرید و قیمت لپ تاپ در فالنیک
برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و خرید لپ تاپ با مشاوره تخصصی رایگان و گارانتی معتبر ۱۸ ماهه از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
قیمت لپ تاپتماس تلفنی

راهنمای خرید کروم بوک ؛ مشخصاتی که باید مد نظر داشته باشید

1- اندازه و وزن کروم بوک

اولین چیزی که باید هنگام انتخاب کروم بوک به آن توجه کنید، اندازه آن است. اندازه کروم بوک بین 10 تا 17 اینچ است. پیشنهاد ما این است که نمایشگر 11.6 اینچی یا کمتر را انتخاب نکنید، چون این اندازه برای هر کاری که از یک لپ تاپ توقع داشته باشید، کوچک است. اگر دستگاه کوچک قابل حمل می‌خواهید، یک تبلت 8 یا اینچی گزینه بهتری است.

علاوه بر آن، باید به ضخامت صفحه نیز توجه کنید. مثلاً Samsung Galaxy Chromebook و Google Pixelbook Go هر دو 13.3 اینچی هستند، اما ضخامت اولی 0.39 و ضخامت دومی 0.50 اینچ است.

مورد دیگری که باید در راهنمای خرید کروم بوک به آن اشاره کنیم، وزن است. در انتخاب وزن به این توجه کنید که چه قدر قابل حمل بودن کروم بوک برایتان اهمیت دارد.

به طور کلی اگر می‌خواهید از کروم بوک به عنوان دستگاه اصلی خود استفاده کنید، اندازه 15.6 اینچی را انتخاب کنید و در غیر این صورت 13.3 اینچ از نظر اندازه و وزن، قابلیت جابجایی بیشتری دارد.

2- کارایی کروم بوک

اول این را بگوییم که قرار نیست کروم بوک، دستگاهی با کارایی بالا باشد. اما به این معنا نیست که کروم بوک، عملکرد بدی داشته باشد.

بیشتر کروم بوک‌ها، کارت گرافیک یکپارچه دارند یعنی CPU کار پردازش‌های گرافیکی را نیز انجام می‌دهد. این کارت گرافیک، چندان برای گیمینگ مناسب نیست. اما برای تماشای ویدیوی یوتیوب یا تماس تصویری، خوب است. البته چندین مدل کروم بوک نیز وجود دارد که کارت گرافیک مجزا دارند.

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در کارایی کروم بوک، پردازنده است. پردازنده نسل جدید Intel i5 quad or octa-core، کارکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. اما چون کروم بوک‌ها برای کارایی عالی طراحی نمی‌شوند، بسیاری از مدل‌ها از پردازنده Intel یا AMD استفاده نمی‌کنند، بلکه در عوض به پردازنده‌های MediaTek، Exynos یا Snapdragon SoC مجهز شده‌اند.  

با کروم بوک می‌توانید کارهای آنلاین را انجام دهید، مثلاً وب‌گردی کنید، با اسناد متنی کار کنید، موزیک پخش کنید و حتی ویدیو HD ببینید. اگر می‌خواهید کار بیشتری انجام دهید، باید مدل‌های گران‌تر کروم بوک را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین کروم بوک، به جای پردازنده، به RAM توجه کنید. بسیاری از کروم بوک‌ها، رم 4GB دارند. این مقدار رم برای کاربرهای ساده و معمولی مناسب است. اما اگر کارایی بهتری می‌خواهید، مدلی با حداقل رم 8GB را انتخاب کنید، مثلاً HP Chromebook x360 14 گزینه خوبی است.

3- حافظه کروم بوک

کروم بوک‌های امروزی، معمولاً هارد SSD دارند و این خوب است چون SSDها سریع‌تر از HDD هستند. یک نوع حافظه دیگر به نام eMMC نیز وجود دارد که سریع‌تر از HDD و کندتر از SSD است. پیشنهاد ما در راهنمای خرید کروم بوک این است که حافظه SSD را انتخاب کنید.

از نظر مقدار حافظه نیز هرچه حافظه بیشتری انتخاب کنید بهتر است.

4- عمر باتری

کروم بوکی را انتخاب کنید که بتواند بدون نیاز به شارژ، ساعت‌های زیادی کار کند. یکی از بهترین کروم بوک‌ها از این نظر، HP Chromebook x360 14 است که باتری آن تا 13.5 ساعت کار می‌کند.

البته بیشتر کروم بوک‌ها، از نظر عمر باتری، رضایتبخش هستند و حداقل هفت تا ده ساعت کار می‌کنند.

5- درگاه‌های مورد نیاز

کروم بوکی نگیرید که فقط یک درگاه USB دارد. یک کروم بوک استاندارد باید دو یا سه درگاه (USB 3.0 و USB-C) داشته باشد. علاوه بر آن، بهتر است درگاه‌های HDMI، هدفون، میکروفون و تراشه کارت حافظه نیز داشته باشد.

6- کیبورد

هرچند طراحی کیبورد بیشتر کروم بوک‌ها، شبیه هم است، اما در برخی از آن‌ها، دکمه‌ها در محل‌های متفاوتی قرار گرفته‌اند. اندازه دکمه‌ها فرق دارد و برخی دکمه‌ها از کیبورد حذف شده‌اند. پس کروم بوکی انتخاب کنید که کیبورد  آن برای شما مناسب باشد.

7- قیمت

قیمت کروم بوک برای اکثر کاربران اهمیت بالایی دارد. در این راهنمای خرید کروم بوک دیدیم که هرچه مشخصات کروم بوک بالاتر باشد، کارکردی بهتری ارائه می‌دهد. اما باید این را در نظر داشته باشیم که با بهتر بودن کارکرد، قیمت فروش لپ تاپ نیز بیشتر خواهد بود.

خبر خوب این است که برای خرید لپ تاپ کروم بوک، نسبت به لپ‌ تاپ معمولی، به سرمایه کمتری نیاز دارید. قیمت گران‌ترین کروم بوک‌ها، مثل لپ تاپ‌های میان رده است. اگر کروم بوک ارزان‌تری می‌خواهید می‌توانید مدل‌های یکی دو سال گذشته را انتخاب کنید.

کروم بوک اچ پی
کروم بوک‌ها با مشخصات مختلفی عرضه می‌شوند.

مزایای استفاده از کروم بوک

این بخش از راهنمای خرید کروم بوک را به مزایای این دستگاه اختصاص داده‌ایم.

1- قیمت ارزان

مهمترین مزیت کروم بوک این است که نسبت به لپ تاپ، قیمت ارزان‌تری دارد. دلیل اصلی این قیمت، اندازه کوچک دستگاه است.

2-سیستم عامل باثبات و سریع

روشن شدن کروم بوک، در کسری از ثانیه انجام می‌شود. کم پیش می‌آید این سرعت را در سیستم عامل‌های دیگر ببینیم. هنگام کار با کروم بوک نیز، هیچ لگی را تجربه نمی‌کنید و برنامه‌ها به روان‌ترین حالت ممکن اجرا می‌شوند.

3- عمر طولانی باتری

باتری یک کروم بوک حدود 9 تا 11 ساعت کار می‌کند. در حالی که باتری بسیاری از لپ تاپ‌های ویندوز، بیشتر از 3 تا 4 ساعت کار نمی‌کنند. به لطف این عمر بالای باتری می‌توانید ساعت‌ها در فضای خارجی از کروم بوک استفاده کنید و نگران شارژ نباشید.

4- مقاوم در برابر ویروس

لپ تاپ کروم بوک، آنتی ویروس داخلی دارد و این آنتی ویروس، همیشه آپدیت شده‌است. این یعنی هیچوقت بابت ویروس‌ها نگرانی نخواهید داشت.

5- اندازه کوچک

بیشتر کروم بوک‌ها کوچک‌تر از لپ تاپ معمولی هستند. چون سیستم عامل کروم بوک مبتنی بر اینترنت است، به تجهیزات سخت‌افزاری پیچیده و بزرگ نیاز ندارد و به همین دلیل، در اندازه کوچک طراحی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

معایب استفاده از کروم بوک

می‌خواهیم در این بخش از راهنمای خرید کروم بوک ، درباره معایب این دستگاه صحبت کنیم.

1- حافظه ذخیره‌سازی کم

کروم بوک‌ها معمولاً فقط 32 یا 64 گیگابایت حافظه دارند. این یعنی فقط می‌توانید تعداد کمی از فایل‌های شخصی‌تان را در آن نگه دارید. البته این امکان وجود دارد که فایل‌ها را در Google Docs و Google Drive ذخیره کنید.

2- استفاده از Google Cloud Printing برای پرینت

هرچند که می‌توانید با کروم بوک پرینت بگیرید، اما تنظیم آن برای کار با پرینتر، برای اکثر افراد دشوار است. خیلی از پرینترها از کروم بوک پشتیبانی نمی‌کنند. برای حل این مشکل باید از سرویس Google Cloud Printing استفاده کنید.

3- کارکرد کم در حالت آفلاین

از آن جایی که بسیاری از فایل‌های شما در فضای ابری هستند، برای کار با آن‌ها به اینترنت نیاز دارید. در حالت آفلاین فقط می‌توانید با فایل‌هایی کار کنید که در حافظه محدود دستگاه ذخیره کرده‌اید.

4– عدم امکان ویرایش پیشرفته ویدیو یا عکس

کروم بوک‌ها نرم‌افزار پیشرفته‌ای برای ویرایش عکس و ویدیو ندارند. فقط می‌توانید از سایت‌های ویرایش آنلاین استفاده کنید.

راهنمای خرید بهترین کروم بوک
قبل از خرید کروم بوک باید بدانیم آیا این دستگاه برای ما مناسب است؟

راهنمای خرید کروم بوک ؛ آیا کروم بوک بخریم؟

اگر برنامه مک یا ویندوز خاصی وجود ندارد که حتما باید از آن استفاده کنید، کروم بوک، یک گزینه عالی محسوب می‌شود. پس اگر یک کاربر معمولی هستید که به دستگاهی برای کار با متن، ایمیل، وب گردی و گشتن در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید، کروم بوک برای شما مناسب است. علاوه بر آن، سیستم عامل کروم بوک نسبت به سیستم عامل ویندوز، امنیت و پایداری بیشتری دارد.

در این مقاله از فالنیک تحت عنوان راهنمای خرید کروم بوک ، مشخصات این دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم و درباره مزایا و معایب آن صحبت کردیم.

خرید ورک استیشن به همراه مشاوره رایگان در فالنیک
قدرت و کارایی بالا در کنار طول عمر و دوام فوق العاده را با ورک استیشن های قدرتمند و حرفه ای اچ پی تجربه کنید. برای دریافت قیمت ورک استیشن و خرید workstation با کارشناسان فالنیک تماس بگیرید.
خرید ورک استیشنتماس تلفنی

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا