به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کامپیوترکامپیوتر و لپ تاپلپ تاپویدیو و پادکست

آشنایی با صفحه نمایش UHD و 4K

صفحه نمایش UHD و 4K

برخی افراد، صفحه نمایش‌های 4K و UHD را یکسان می‌دانند، اما اینطور نیست، این دو مدل صفحه نمایش، دارای رزولوشن‌های متفاوتی هستند که در ادامه بیان می‌کنیم.

برای خرید all in one و همچنین اطلاع از قیمت لپ تاپ ، قیمت کامپیوتر می‌توانید وارد صفحه مربوطه شده و پس از بررسی‌های لازم برای دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان فالنیک در تماس باشید.

صفحه نمایش 4K

صفحه نمایش 4K یک محصول حرفه‌ای با استانداردهای سینمایی است. عبارت 4K از ابداعات صنعت سینمای دیجیتال است که استودیوهای فیلمسازی برای استاندارد کردن و بهبود کیفیت فیلم‌های دیجیتال خود از 4K استفاده کردند. 4K دارای ابعاد 4096 در 2160 پیکسل است که دقیقاً دو برابر استاندارد قبلی ویرایش دیجیتال 2K با رزولوشن 2048 در 1080 است. استاندارد 4K فقط در مورد رزولوشن نیست بلکه در خصوص نحوه اینکد شدن محتوا نیز است. 4K با استفاده از استاندارد JPEG2000 فشرده می‌شود و می‌تواند تا 250 مگابایت بر ثانیه bitrate داشته باشد.

صفحه نمایش UHD و 4K

صفحه نمایش UHD

صفحه نمایش UHD یک صفحه نمایش برای استفاده مصرف کننده با استاندارد عمومی است. UHD کوتاه شده عبارت Ultra High Definition است که عملاً کیفیت نسل بعد Full HD است. صفحه نمایش UHD دارای رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل است. به طور عموم بیشتر مانیتورها و تلویزیون‌هایی که به عنوان 4K به فروش می‌رسند در واقع UHD هستند. در این دستگاه‌ها یک پنل با رزولوشن 4096 در 2160 وجود دارد که نسبت تصویر 1.9:1 را ارائه می‌دهد اما رزولوشن 3840 در 2160 دارای نسبت تصویر 1.78:1 است.

صفحه نمایش UHD و 4K

منبع: extremetech.com

واحد خدمات لپ تاپ، کامپیوتر و بورد فالنیک
تعمیرات لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر، All-in-One، بورد (Board) و تعویض انواع پورت (Port) و چیپست (Chipset) خود را به صورت تخصصی با تجهیزات پیشرفته، به فالنیک بسپارید. برای ثبت تیکت تعمیر، کلیک کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا