به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

آموزش تصویری تنظیمات پرینت در گوگل کروم

 تنظیمات پرینت در گوگل کروم

یادداشت ویراستار: این مطلب در اردیبهشت 1400 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

آموزش تصویری تنظیمات پرینت در گوگل کروم

گوگل کروم طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهد، اما با این حال گاهی اوقات مشکلات خاصی در عرضه این خدمات رخ می‌دهد. یکی از این مشکلات رایج، به تنظیمات پرینت در گوگل کروم مربوط شده و اغلب کاربران از این موضوع شکایت کرده‌اند که، پرینت در Chrome به سختی انجام می‌شود. در ادامه مقاله به بررسی تنظیمات پرینت در گوگل کروم پرداخته و راهکار‌هایی را برای رفع ایرادات مربوط به آن خواهیم گفت.

آموزش مرحله به مرحله تنظیمات پرینت در گوگل کروم

  • ابتدا گوگل کروم را باز کرده و به صفحه‌ای که قصد پرینت آن را دارید مراجعه کنید.
  • سپس کلید‌های ترکیبی ctrl+p را باهم فشار داده و یا از طریق زدن سه نقطه‌ای که در بالا و سمت راست صفحه مشاهده می‌کنید، از روی لیست گزینه print را انتخاب کنید.
  • حالا وارد صفحه پیش نمایش پرینت می‌شوید، در این قسمت می‌توانید برخی از تنظیمات دلخواه خود را قبل از پرینت گرفتن از صفحه روی فایل اعمال کنید.
  • شما می‌توانید در پنجره print preview، گزینه More Settings را مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید.
پرینت در گوگل کروم
آموزش مرحله به مرحله تنظیمات پرینت در گوگل کروم
  • اولین گزینه‌ای که در بخش More Settings، مشاهده خواهید کرد مربوط به اندازه کاغذ یا paper size است. روی فلش کنار آن کلیک کرده و از روی لیست باز شده که شامل a4، a5 و letter و…بهترین مورد را انتخاب کنید.
  • در قسمت margins می‌توانید حاشیه‌های پیشفرض گوگل کروم را تغییر دهید. پس روی فلش کلیک کرده تا لیست کشویی برای شما باز شده و بتوانید حاشیه استاندارد خود را تغییر دهید. چهار گزینه در این لیست مشاهده خواهید کرد. default که حاشیه پیشفرض است، None که هیچ حاشیه‌ای نمی‌اندازد، minimum که کمترین حاشیه را انتخاب می‌کند و custom که به شما امکان می‌دهد میزان حاشیه را به صورت دستی تنظیم کنید.

حالا بخش scale را می‌ببینید، با کمک این گزینه می‌توانید مقدار جایگذاری محتویات هر صفحه وب را در یک کاغذ مشخص کنید. با کلیک روی فلش کنار این گزینه، لیست کشویی برای شما باز خواهد شد که دو گزینهdefault و custom را به شما نشان خواهد داد. با انتخاب default پرینتر تنظیمات پیشفرض را اعمال خواهد کرد. اما با انتخاب custom می‌توانید، میزان قرارگیری محتویات هر صفحه وب را داخل یک کاغذ به صورت دستی تنظیم کنید.

  • حالا کمی به پایین آمده و به بخش option برسید. این گزینه اغلب اوقات دارای دو بخش headers and footer و background graphics است. اگر پرینتر شما از قابلیت چاپ دورو نیز پشتیبانی بکند، گزینه two-sided نیز به این دو مورد اضافه خواهد شد.

headers and footer، سربرگ و آدرس وب را نشان می‌دهد، البته می‌تواند اطلاعات دیگری را نیز در این قسمت چاپ کند. اگر تیک این گزینه را بردارید، موارد گفته شده چاپ نخواهند شد.

background graphics، تصاویر یا رنگ‌های پس زمینه صفحه وب را در پرینت نشان خواهد داد. تیک این گزینه را بردارید، تا رنگ‌ها و عکس‌های پس زمینه از پرینت شما حذف شوند.

حالا که تنظیمات لازم در بخش More Settings را اعمال کردید، باید به بخش ابتدایی پنجره پیش نمایش پرینت برگردید و آنجا نیز موارد لازم را تغییر دهید.

مشکلات پرینت در گوگل کروم
آموزش مرحله به مرحله تنظیمات پرینت در گوگل کروم

Destination

اگر از چند پرینتر مختلف استفاده می‌کنید، با این گزینه می‌توانید پرینتر را تغییر داده و از دستگاه دیگر برای چاپ سند استفاده کنید. همچنین با استفاده از  Destination، می‌توانید از صفحه وب مورد نظر نسخه pdf بگیرید. فقط کافیست روی دکمه change کلیک کرده و نام پرینتر مورد نظر و یا گزینه save to pdf را انتخاب کنید.

شما حتی با انتخاب گزینه save to google drive، می‌توانید فایل مورد نظر را در گوگل درایو ذخیره کرده و در هر زمانی که مایل بودید از آن پرینت بگیرید.

All

اگر قصد دارید از کل صفحه وبی که می‌بینید پرینت بگیرید، گزینه all را بزنید. اما اگر صفحات مشخصی را انتخاب و یا می‌خواهید یک یا دو صفحه را چاپ کنید، باید شماره آن‌ها را در حاشیه خالی زیر وارد کنید.

Copies

چه از فایل word پرینت بگیرید یا صفحه وب، در هر صورت copies یک معنی بیشتر ندارد. می‌خواهید چند نسخه از فایل مورد نظر پرینت بگیرید؟ تعداد کپی‌ها را مشخص کنید.

Layout

در حالت عادی و به طور پیشفرض، اسناد در حالت portrait چاپ می‌شوند. یعنی سند در حالت عمودی پرینت خواهد شد. اما اگر تمایل دارید صفحه وب فضای بیشتری از کاغذ را بگیرد و عریض تر باشد، گزینه land scape را بزنید.

Color

اگر از پرینتر رنگی استفاده کنید، بخش color نیز در این قسمت به شما نشان داده خواهد شد. در بخش color، با دو گزینه color و black and white روبرو خواهید بود. اگر می‌خواهید از سند مورد نظر پرینت رنگی بگیرید، color را انتخاب و اگر قصد شما پرینت سیاه و سفید است black and white را بزنید. اگر بعد از اعمال تنظیمات مورد نظر، سند پرینت شده از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و بسیار کمرنگ است وقت آن رسیده که برای شارژ کارتریج اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه
پرینت در گوگل
آموزش مرحله به مرحله تنظیمات پرینت در گوگل کروم

مشکل پرینت در گوگل کروم

حالا که با تنظیمات پرینت در گوگل کروم آشنا شدید، به راحتی می‌توانید از صفحه وب مورد نظر خود پرینت بگیرید. اما باید بدانید که همیشه پرینت از سایت آسان نبوده و گاهی با مشکل پرینت در گوگل کروم مواجه خواهید شد. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی راهکاری، برای حل این مشکل بپردازیم.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید،  با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.
خدمات تعمیر پرینتر

حذف و نصب مجدد گوگل کروم

ابتدا باید Google Chrome را باز کرده و از طریق customize and control google chrome مسیر زیر را طی کنید.

Settings menu > More tools > Clear browsing data

پرینت در گوگل کروم
آموزش مرحله به مرحله تنظیمات پرینت در گوگل کروم

گزینه time range را روی all time بگذارید و Browsing history، Cached images and files و Cookies and other site data را بررسی کرده و ببینید که فعال باشند. سپس باید CLEAR DATA را بزنید و گوگل کروم را ببندید.

تنظیمات پرینت در گوگل کروم
آموزش مرحله به مرحله تنظیمات پرینت در گوگل کروم

حالا باید دکمه WIN+R را باهم فشرده و سپس در کادر خالی قسمت جست و جوی آن، عبارت appwiz.cpl را وارد و سپس enter را بزنید تا فایل Programs and Features باز شود.

حالا از روی لیستی که مشاهده می‌کنید، برنامه گوگل کروم پیدا کرده و روی آن راست کلیک و سپس گزینه Uninstall را بزنید.

حالا پیغامی برای شما ظاهر خواهد شد، که می‌پرسد می‌خواهید این برنامه را حذف کنید؟ روی Accept زده و سپس next را بزنید.

سپس سیستم خود را دوباره راه اندازی کرده و بعد آخرین نسخه از گوگل کروم را دانلود و آن را نصب کنید و ببینید که مشکل پرینت برطرف شده است یا نه.

پیشنهاد مطالعه

حذف چاپگر‌های بدون استفاده

گوگل کروم را باز کرده و روی دکمه menu یا شکل سه نقطه کلیک کرده و سپس از روی لیست باز شده گزینه settings را بزنید. در بخش settings می‌توانید گزینه advanced را ببینید. روی آن کلیک کرده و سپس Google Cloud Print را بزنید.

اکنون شما در بخش Manage Cloud Print Devices هستید، اکنون دکمه Manage، که کنار نام پرینتر‌ها قرار دارد را مشاهده می‌کنید. روی دکمه Manage پرینتر‌هایی که از آن‌ها استفاده‌ای ندارید، کلیک کرده و سپس delete را بزنید. فقط باید چاپگر مورد نظر را باقی بگذارید.

سیستم را خاموش و دوباره راه اندازی کنید و ببینید که مشکل برطرف شده است یا نه؟

استفاده از کلید‌های ترکیبی!

اگر هنوز با مشکل پرینت در گوگل کروم مواجه هستید، می‌توانید با استفاده از کلید‌های CTRL + SHIFT + P مشکل را به طور موقت حل کنید. همانطور که اشاره کردیم، استفاده از کلید‌های CTRL + SHIFT + P مشکل را برای همیشه برطرف نکرده و حالتی موقتی دارد. برای رفع این ایراد، باید از روش‌هایی که گفته شد استفاده کنید. اگر هنوز هم مشکلی در رابطه با پرینت از گوگل کروم می‌بینید، بهتر است برای رسیدن به نتیجه بهتر برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

فروش انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
پرینترها یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر هستند که امروزه کاربرد بسیاری در انجام کارهای روزمره دارند. هریک از مردم استفاده های خاصی از پرینترها دارند، با انتخابی هوشمندانه می‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، پس همین حالا شروع کنید:
مشاوره و خرید پرینتر

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    در گوگل کرم که یک فایل را می خواهم پرینت بگیرم با کلیک رو print صفحه print previw باز نمی شود و فقط می چرخد
    لطف کنید راهنمایی نمائید متشکرم

دکمه بازگشت به بالا