به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکهشبکه

ICS چیست و چگونه کار می کند؟

ICS چیست

ICS یا همان Internet connection sharing قابلیتی است که به وسیله آن قادر خواهید بود که اینترنت را در شبکه خود به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند. این قابلیت در گوشی‌های هوشمند نیز با نام HOTSPOT وجود دارد. حال در این مقاله قصد داریم به وسیله‌ی سرویس ICS سرویس NAT را به صورت خیلی کوچک برای سیستم‌های دیگر ایجاد کنیم (در حقیقت اینترنت را در محیط ویندوز به اشتراک بگذاریم). در حقیقت ICS یک نوع NAT است که برای شبکه‌های SOHO استفاده می‌شود.

ICS چیست

فعال کردن ICS در ویندوز

1- برای شروع کار، با دستور ncpa.cpl به محیط Network Connections بروید.

ICS چیست

2- به تب Sharing رفته ومطابق شکل زیر اینترنت را share کنید.

3- وقتی ICS فعال می‌شود این سیستم به یک DHCP Server و یک DNS Server تبدیل می‌شود. حالا Gateway سیستم‌های دیگر می‌شود IP همین سیستم که ICS روی آن Run شده است. اگر DNS این روش کار نکرد یک DNS Server  مثل ۸٫۸٫۸٫۸ را دستی تنظیم کنید.

نکته: وقتی ICS فعال می‌شود IP کارت شبکه‌ی سیستمی که روی آن ICS را فعال کردید، تغییر کرده و به ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۳۷٫۱ تبدیل می‌شود. بنابراین سیستم‌های دیگری که میخواهند اینترنت را دریافت کنند باید IP خود را عوض کرده و در این رنج بگذارند.

ICS چیست

گزینه‌ی دوم، به کامپیوترهای دیگر اجازه می‌دهد تا از پای سیستم‌های خودشان ICS را فعال یا غیر فعال کنند.

نکته:

ICS چیست

می‌دانیم که همه ی سیستم‌هایی که آی پی Private دارند از پشت یک روتر می‌توانند عمل NAT را انجام دهند. تصور کنید پشت NAT یک سروری وجود دارد که باید از داخل اینترنت Ping شود. در اینجا باید روی روتر edge (روی اینترفیس سمت اینترنت Reverse NAT (را کانفیگ کنیم. در این شرایط می‌گوییم اگر request ای به پورت ۸۰ آمد NAT این request را بگیرد و آن را به داخل بفرستد و به وب سرور داخل شبکه‌ی LAN بدهد. با این کار وب ما در اینترنت دیده خواهد شد. حالا گزینه‌ی Setting برای همین کار است:

با وارد شدن به این بخش یک سری سرویس‌های پرکاربرد که احتمالا در داخل شبکه LAN تان دارید، در این قسمت گذاشته شده است:

ICS چیست

برای مثال ما تیک Web Server را می‌زنیم:

ICS چیست

در اینجا گفته می‌شود که اگر درخواستی به پورت ۸۰ فرستاده شد، آن را به IP داده شده که آی پی وب سرور ما تحویل دهد. یا مثلا می‌خواهیم از بیرون بتوانند به Remote Desktop ما دسترسی داشته باشند:

ICS چیست

در اینجا گفته می‌شود که اگر درخواستی به ۳۳۸۹روتر آمد آن را به پورت ۳۳۸۹، IP ی داده شده تحویل دهد. در نهایت برای شما یک Add هم گذاشته است که اگر چیزی که در این لیست نبود، خودتان آن را اضافه کنید. برای مثال:

ICS چیست

با این کار اگر کسی در اینترنت \\Public Ip ما را بزند به فایل‌های share شده این سیستم خواهد رسید. به این کار Reverse NAT گفته می‌شود. نام دیگر این کار Port Forwarding است. با این کار میتوان به سیستم‌های خانگی پشت روتر مثلا Remote Desktop زد.

منبع: فالنیک (ایران اچ پی)

سوئیچ شبکه ؛ مشاوره و خرید در فالنیک
فالنیک (ایران اچ پی)، ارائه دهنده سوییچ شبکه در انواع مختلف با بهترین کیفیت، 18 ماه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش. جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان، قیمت و خرید سوئیچ شبکه روی لینک کلیک کنید.
خرید و قیمت سوئیچ شبکهتماس تلفنی
5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام ممنونم از مطلب مفیدتون فقط یک سوالی داشتم :
    کامپیوتری که روش شیرینگ انجام میده پشت پرده حالت روتر و DHCP پیدا میکنه؟

  2. تکنولوژی ICS خیلی تکنولوژی به درد بخوریه مخصوصا موقع سفر و مهمانی.

  3. برای پرینتر 1020 آیا محدودیت تعداد کاربر داره؟ چند تا کاربر میتونیم تو شبکه بیاریم؟

    1. 1020 باید بصورت کابل یو اس بی نصب شود و به اشتراک گذاشته شود و محدودیتی ندارد

  4. با سلام

    توضیحاتتون کامل و بی نقص بود و تشکر میکنم از شما

    اما دوست عزیز من در این کار به مشکلی برخورد کردم که مشروح مشکلمو براتون توضیح میدم

    من تو یک شرکت کار میکنم و به نوعی مسئول یک بخشی ازit این شرکت هستم کار فرمای بنده بهم دستور داده تا اینترنت رایگان در اختیار برخی از کاربرا که با لپتاپ کار میکننن و با گوشی وصل میشند به نت در اختیارشون بزارم اما من تو این شرکت اینترنتمو از روتر برد و همچنین از یک دستگاه فوق پیشرفته utm میگیرم و همچنین از سرور اصلی که تو تهران هستش در این شرایط من اینترنت دارم و بدون هیچ مشکلی باهاش کار میکنم و همچنین کاربرایی که درون شبکه هستن همچنین مشکل اینجاست که من سیستمم کارت شبکه وایرلس نداره و من برای اینکه کار از یک کارت شبکه مجازی یا همون یواس بی وایرلس استفاده میکنم و و اینترنتم رو کارت شبکه ای هستش که وایرلس نیست …حالا با وجود این کارت شبکه که وصل کردم چطور میتونم اینترنتمو انتقال بدم به این کارت شبکه جدید که وایرلس هستش و یا اینکه چطور میتونم اینترنتمshared کنم؟

دکمه بازگشت به بالا