به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

جدیدترین لپ تاپ‌های اچ پی با پردازنده رایزن پرو معرفی شد

شرکت اچ پی به تازگی از اولین لپ تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های موبایل رایزن پرو AMD رونمایی کرد. سری جدید این لپ تاپ‌ها با نام‌های  EliteBook 700 و ProBook 700 دارای  قابلیت‌هایی چون امنیت بسیار بالا، مدیریت از راه دور و کارت ریدرهای هوشمند هستند که این ویژگی‌ها این لپ تاپ‌ها را در شاخه لپ تاپ‌های سازمانی قرار داده است.

یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این لپ تاپ‌ها، سازگاری آن‌ها با داک تاندربولت G2 اچ پی از طریق درگاه تاندربولت ۳ یا رابط USB است. در این بین، محصولات جدید اچ پی، برای AMD نیز دستاور بزرگی محسوب می‌شوند؛ چرا که این لپ تاپ‌ها، جزو بالارده‌ترین لپ تاپ‌هایی به‌شمار می‌روند که APU رایزن تاکنون در آن‌ها به‌کار رفته‌ است.

EliteBook 700 G5  اولین لپ تاپ مبتنی بر رایزن پرو

الیت بوک‌های اچ پی کامپیوترهای بالارده‌ی این شرکت برای آن دسته از کاربران سازمانی محسوب می‌شوند که به دنبال عملکرد بالا و قابلیت‌های پریمیوم هستند؛ اما ویژگی‌های مورد نیاز ارگان‌های دولتی و کارکنان میدانی، نظیر کارت ریدرهای هوشمند و NFC  را طلب نمی‌کنند. پنجمین نسل از لپ تاپ‌های الیت بوک 700 G5 به‌لطف پردازنده‌های رایزن پرو، فناوری‌های امنیتی ای‌ام‌دی، نظیر رمزگذاری امن و شفاف حافظه (TSME) را در اختیار دارند که با استفاده از موتور AES-128 مجزا، بوت امن، TPM 2.0 و مدیریت ریموت از دیتای موجود در DRAM  محافظت می‌کند.

اچ پی معمولا لپ تاپ‌های الیت‌بوک را با قابلیت‌های امنیتی اختصاصی همراه می‌کند که مواردی مانند خود-ترمیمی، مدیریت‌پذیری و رمزگذاری را ارائه می‌دهند. پردازنده‌های رایزن پرو از چهار هسته‌ی پردازشی با یا بدون SMT و فرکانس پیش‌فرض ۲ تا ۲.۲ گیگاهرتز (فرکانس بیشینه‌ی ۳.۴ تا ۳.۸ گیگاهرتز) در کنار واحد پردازش گرافیکی وگا ۶، ۷ یا ۸ بهره می‌برد.

لپ تاپ‌های سری الیت‌بوک ۷۰۰ جی ۵ از بدنه‌ی آلومینیومی و نمایشگرهای ۱۳.۳، ۱۴ یا ۱۵.۶ اینچی LCD با حاشیه‌‌های باریک استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نمایشگر این لپ تاپ‌‌ها را می‌توان با پشتیبانی از لمس، قابلیت امنیتی Sure View اچ پی و شاتر وب‌کم سفارش داد. اچ پی درباره‌ی رزولوشن نمایشگر‌ نسل جدید الیت‌بوک اطلاعاتی را به اشتراک نگذاشته است؛ اما با توجه به آنچه در نسل چهارم این لپ تاپ‌ها رخ داد، می‌توان انتظار نمایشگرهایی با رزولوشن ۷۶۸ × ۱۳۶۶، ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ یا ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل را داشت.

بسته به مدل، لپ تاپ‌های EliteBook 700 G5 ضخامتی ۱۷.۷ تا ۱۸.۲۵ میلی‌متری و وزنی ۱.۳۳ تا ۱.۸۶ کیلوگرمی خواهند داشت. سری الیت‌بوک اچ پی ظاهر زمختی ندارند؛ اما طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که از تست‌های MIL-STD 810G مربوط به دماهای بالا یا پایین، سقوط، رطوبت و سایر شرایط محیطی سربلند بیرون می‌آیند؛ البته خاطرنشان می‌کنیم این موضوع بدین مفهوم نیست که نسل پنجم الیت‌بوک ۷۰۰ در برابر چنین شرایطی کاملا مقاوم است.

نسل پنجم لپ تاپ‌های الیت‌بوک ۷۰۰ با حافظه‌های رم و حافظه‌های ذخیره‌سازی متعدد از جمله حافظه‌های SSD و HDD رمزگذاری‌شده و ساده، ماژول وایرلس 802.11ac و بلوتوث در کنار مودم 4G/LTE قابل سفارش خواهد بود. لپ تاپ‌های جدید الیت‌بوک از پورت اترنت گیگابیتی، پورت‌های USB فول‌سایز نوع A، یک پورت HDMI، یک پورت تاندربولت ۳، یک درگاه کارت حافظه‌ی microSD، یک رابط TRRS، پورت داک اختصاصی اچ پی و درگاه کارت هوشمند عرضه می‌شوند.

خاطرنشان می‌کنیم که نسل پنجم الیت‌بوک ۷۰۰ نخستین لپ تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های ای‌ام‌دی محسوب می‌شوند که از پورت تاندربولت ۳ بهره می‌برند. پورت تاندربولت ۳ در الیت‌بوک‌های جدید از داک تاندربولت G2 اچ پی نیز پشتیبانی می‌کند، این داک دو دیسپلی‌پورت، یک D-Sub، دو پورت USB 3.0، یک پورت اترنت گیگابیتی و یک پورت تاندربولت ۳ در کنار ماژول صوتی آپشنال را نیز به لپ تاپ اضافه می‌کند. الیت‌بوک‌های جدید از پردازنده‌ی گرافیکی مجزا بی‌بهره هستند؛ اما از آنجایی که با ویندوز ۱۰ پرو عرضه می‌شوند، می‌توان با اتصال گرافیک‌های اکسترنال رادئون ای‌ام‌دی و جی‌فورس انویدیا از تجربه‌ی گیمینگ نیز با این لپ تاپ‌ها لذت برد.

همانند تمام لپ تاپ‌های بیزنس مدرن، نسل پنجم لپ تاپ‌های EliteBook 700 نیز برای بهبود کیفیت تماس‌های کنفرانسی، از آرایه‌ی میکروفون یکپارچه در کنار اسپیکرهای Bang & Olufsen با سیستم حذف نویز اچ پی بهره می‌برند. بسیاری از مدل‌های الیت‌بوک ۷۰۰ برای پشتیبانی از سیستم احراز هویت ویندوز هلو، از وب‌کم‌های مجهز به مادون قرمز و حسگر اثر انگشت نیز استفاده می‌کنند. خاطرنشان می‌کنیم که اگرچه تنها مدل‌های ۱۵.۶ اینچی از کیبوردی با نام‌پد بهره خواهد برد؛ اما مدل ۱۴ اینچی نیز با کلید دیلیت (این کلید در مدل ۱۳.۳ اینچی نیز وجود دارد)، در کنار کلید‌های هوم، پیج‌آپ و پیج داون در کنار کلیدهای پاسخ یا رد تماس اسکایپ همراه خواهد بود.

اچ پی در نظر دارد تا لپ تاپ‌های EliteBook 700 G5 را از ماه جاری میلادی و با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار روانه‌ی بازار کند؛ اما قیمت مدل‌های پیشرفته‌تر بسیار بالاتر خواهد بود.

ProBook 645 G4: لپ تاپ‌های قدرتمند مبتنی بر رایزن پرو

سری پرو‌بوک اچ پی برای آن دسته از کاربران سازمانی، آژانس‌های دولتی و کاربران بیزنس است که به دنبال بالاترین سطح امنیت در کنار ویژگی‌های سخت‌افزاری خاصی هستند؛ اما به قابلیت‌های پریمیوم نیازی ندارند. اچ پی با نسل چهارم لپ تاپ‌های پروبوک ۶۰۰ قابلیت‌های خاصی، نظیر کنترلر ان‌اف‌سی NPC300 I2C NCI، کارت ریدر هوشمند، DVD رایتر (تنها در مدل ۱۵.۶ اینچی) و مودم‌های 4G/LTE متنوعی ارائه می‌دهد.

لپ تاپ‌های نسل چهارم پروبوک ۶۰۰ سه مدل پایه‌ی ProBook 640 G4 و ProBook 650 G4 با پردازنده‌های نسل هفتمی یا هشتمی اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی رادئون RX 540 ای‌ام‌دی (در برخی نسخه‌ها) در کنار ProBook 645 G4 با پردازنده‌های رایزن پرو و واحد پردازش گرافیکی یکپارچه‌ی رادئون وگا را شامل می‌شوند.

پروبوک ۶۴۵ همانند پروبوک ۶۴۰ از بدنه‌ی آلومینیومی با ضخامت ۲۰.۹۹ میلی‌متر و وزن ۱.۷۳ کیلوگرم در کنار نمایشگر ۱۴ اینچی (مشخصات نمایشگر نامشخص است؛ اما احتمالا در چند نسخه‌ی اچ‌‌دی یا فول اچ‌دی با روشنایی‌های متفاوت عرضه خواهد شد) بهره می‌برد. گفته می‌شود که بدنه‌ی پروبوک ۶۴۵ در آزمایشگاه‌های اچ پی مورد بررسی قرار گرفته و در آزمون‌های MIL-STD 810G نیز سربلند بوده است.

به لحاظ عملکرد و امنیت، نسل چهارم لپ تاپ‌های پروبوک ۶۴۵ قابلیت‌های مشابهی با سری الیت‌بوک ۷۰۰ جی ۵ خواهد داشت (خود-ترمیمی، TPM 2.0 و …)؛ اما تفاوت‌هایی نیز وجود خواهد داشت. خانواده‌ی پروبوک ۶۴۵ با نمایشگرهای Sure View اچ پی و شاتر وب‌کم قابل سفارش خواهند بود؛ اما خبری از ماژول مادون قرمز برای قابلیت ویندوز هلو با تشخیص چهره نخواهد بود و در برخی از مدل‌ها، حسگر اثر انگشت وجود نخواهد داشت.

لپ تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل پروبوک 640 G4 با دارا بودن ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 و حافظه‌های ذخیره‌سازی گوناگونی شامل ۵۰۰ گیگابایت HDD با امکان رمزگذاری FIPS یا ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت SSD با رابط SATA و PCIe/NVMe با امکان رمزگذاری FIPS و TCG OPAL 2 قابل سفارش خواهند بود. در حال حاضر مشخص نیست که اچ پی با لپ تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌‌های ای‌ام‌دی پروبوک ۶۴۵ چه نوع حافظه‌ای را ارائه خواهد داد؛ اما احتمالا در برخی از مدل‌ها شاهد حافظه‌های رمزگذاری‌شده باشیم. خاطرنشان می‌کنیم که اچ پی وضعیت موجودی لپ تاپ‌های پروبوک ۶۴۵ را «به زودی» عنوان کرده است؛ از این رو اطلاعات چندانی در خصوص مشخصات فنی آن در دست نیست.

نسل چهارم لپ تاپ‌های پروبوک ۶۴۵ از ماژول وای‌فای 802.11ac و بلوتوث بهره خواهد برد و به احتمال زیاد برخی از نسخه‌های آن با مودم 4G/LTE نیز همراه خواهد بود. از پورت‌های قابل اشاره در پروبوک ۶۴۵ می‌توان به اترنت گیگابیتی، پورت USB نوع A، پورت USB نوع C، پورت HDMI، درگاه microSD و پورت داک اختصاصی اچ پی اشاره کرد. لپ تاپ‌های ProBook 645 G4 به اسپیکرهای استریوی استاندارد مجهز خواهند بود و خبری از برندینگ Bang & Olufsen و آرایه‌ی میکروفون در آن‌ها نخواهد بود.

نسل چهارم لپ تاپ‌های سری پروبوک ۶۴۰ از پورت‌های تاندربولت ۳ بهره نمی‌برند؛ اما به همراه محدودیت پهنای باند، با داک Thunderbolt Dock G2 اچ پی سازگاری دارند. به‌علاوه، این لپ تاپ‌ها با داک‌های اختصاصی اچ پی سازگاری دارند؛ بنابراین سازمان‌هایی که چنین سخت‌افزاری در اختیار دارند، می‌توانند با استفاده از رابط D-sub آن را به لپ تاپ‌های سری پروبوک ۶۴۰ متصل کنند.

اچ پی در نظر دارد تا لپ تاپ‌های سری ProBook G4 را از ماه مه سال جاری میلادی روانه‌ی بازار کند. پیش‌بینی می‌شود که قیمت نسخه‌های پایه در حدود ۷۵۹ دلار باشد؛ اما با قابلیت‌هایی نظیر ماژول NFC، کارت ریدرهای هوشمند، در کنار حافظه‌های رم و ذخیره‌سازی پرظرفیت‌تر، قیمت آن‌ها به فراتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

منبع: زومیت

 

 

مشاوره و خرید لپ تاپ در فالنیک
گر بدنبال لپ تاپی با قیمت مناسب برای انجام کارهای روزمره در محیط کار و منزل هستید این سری از لپ تاپ های اچ پی بهترین گزینه برای شما هستند.
مشاوره و خرید لپ تاپ
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا